Drømmer, NDO & ut av kroppenKan man huske mennesker man har kjent i tidligere liv?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Tid er for meg et jordisk begrep, hvorvidt man mener at man reinkarneres umiddelbart eller med tusen års mellomrom er for meg derfor uvesentlig, i allefall med tanke på spørsmålet som stilles i tråden :wink:
Antall ord: 37
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Eireen skrev:Tid er for meg et jordisk begrep, hvorvidt man mener at man reinkarneres umiddelbart eller med tusen års mellomrom er for meg derfor uvesentlig, i allefall med tanke på spørsmålet som stilles i tråden :wink:
Det jeg alltid reagerer på når jeg er her inne på paranormal.no
er alle klargjøringene folk har.
Hvordan i huleste har man et nøyaktig antall på noe åndelig? Et matematisk system. Vi inkarnerer med tusen års mellomrom og blir mann og kvinne annenhver gang?! HÆ?
Jeg skal ikke komme og påstå at dette er bullshit og ikke tilfelle. Men jeg vil gjerne komme med en rimelig påstand om at dette har ingen noe bevis for. Det er teit å begrense det åndelige, noe jeg ser blir gjort hele tida her inne. Står ikke nettopp åndelighet for uendelige muligheter og bortfalne grenser..? En slags utvidelse av vår fastgrodde fysiske virkelighet? Jo, nettopp. Det vil jeg så gjerne tro den gjør...
Antall ord: 166
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Åndevandreren skrev:Har ikke lest om det Antroposofene sier om dette spørsmålet. Jeg søker min innsikt ad andre veier. Hvorfor skal jeg kritiseres for dette. Med sådanne hentydninger? Hvis noen tror at jeg sier dette for å gjøre meg selv interessant så ber jeg om tilgivelse for at jeg entret dette forum og skal aldri forstyrre mer. Det er ikke derfor jeg svarte.

Med vennlig hilsen
En gjør riktig i å søke innsikt innad.
Andres meninger er viktige.
Men hverken min eller din eller noen andres virkelighetsoppfatning er riktig; ikke hvis den er uoverens med hverandres, og heller ikke hvis alles stemmer overens - fordi det nettopp ikke finnes én virkelighet. Det finnes et uendelig antall av dem.
Det vi skal gjøre er å nyte å boltre oss i dem, og prøve å oppnå kontakt med så mange som mulig vi klarer. Det blir omtrent det samme som å leve livet til sitt ytterste, å nyte det mest mulig - gjøre alt man vil, til den dagen man ikke er mer. På samme måte som alt er midlertidig og i stadig forandring, er også alle muligheter, alternativer og virkeligheter uendelige. Midlertid og uendelighet står i harmoni til hverandre, likens som de er kontraster til hverandre.
For å forenkle hva jeg mener:
hva ville godt være uten vondt?
En må vite hva smerte er, før en kan vite hvor godt trøsten gjør.
Antall ord: 237

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krist
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jun 2005 12:32
19
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av krist »

Jeg har hatt to sånne oplevelser de siste månedene, og ca tre det siste året.
Men de to siste. den første var , min nåværende kjæreste. Fikk helt sjokk når jeg drev å ble kjent med han, for ALT Stemte, og mye visste jeg fra før. vi har en "connection" uten sidestykke, har så og si aldri opplevd noe lignende. Den andre opplevelsen var når jeg kom opp til Gjøra der jeg har sommejobb i år. jeg og ei til skulle male et hus som ekstra arbeid, jeg hadde møtt denne jenta mange ganger før. me alltid tenkt at vi var vidt forskjellige og aldri i verden at vi kunne ha noe til felles ihvertfall. etterhvert som vi begynte å snakke, fant vi flere og flere likheter og kjemien var helt ekstrem, var som vi hadde kjent hverandre alltid.

så, forrige Torsdag, var jeg på kanalisering, aldri vært på noe sånt før. terapeuten havnet da tilbake i noen av mine tidligere liv. derfor spurte jeg hadde hatt noe med kjæresten min å gjøre i et tidligere liv, hjelperen min ler og sier:"selvfølgelig har du det." det viste seg at vi har vært gift i et tidligere liv og blitt separert fra hverandre pga krig, og fant igjen hverandre etter krigen.Når det nærmet seg sluten av kanaliseringen spurte jeg om jeg hadde hatt noe med den nye venninnen min å gjøre, hjelperen min smilte da lurt og sa"nå har du fått vite nok, men dere har vært søstre, dere kan elske og hate hverandre."
Antall ord: 276
love is only for poets and dreams are for fools, I`m not a poet I`m just a fool.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
annema
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2005 23:37
19

Innlegg av annema »

Jeg tror helt klart at man möter igjen sjeler man har kjent fra tidligere liv, faktisk tror jeg at man har kjent mange av de menneskene som man staar naer för...

Selv har jeg en venninne som er mye eldre enn meg, jeg er overbevist om at hun var min mor i et tidligere liv - hun var bare laererinnen min i dette og bare i en forholdsvis kort periode, men vi kom hverandre veldig naer og jeg har alltid fölt at hun kan bli som en mor til for meg... Jeg föler meg utrolig sterkt knyttet til henne. Og det er ikke det at jeg savner en morsfigur, for moren min og jeg har alltid hatt et veldig naert forhold.
En veldig dyktig synsk dame jeg kjenner fortalte meg at vi har kjent hverandre i usedvanlig mange tidligere liv - usedvanlig fordi man vanligvis ikke möter noen igjen saa mange ganger... og at hun altsaa var moren min i min forrige inkarnasjon, men at hun döde da jeg var 11 aar. Vi var saa tett knyttet til hverandre at jeg aldri kom over det og viet resten av livet mitt til studier av religioner med tro paa reinkarnasjon i haap om aa treffe henne igjen...
Merker jeg er saa utrolig redd for aa miste henne og vil saa gjerne hjelpe henne og passe paa henne - antar det henger sammen med denne forrige inkarnasjonen, fordi hun döde saa braatt...

Vi har ogsaa en telepatisk kommunikasjon, jeg drömmer ofte at hun kommer til meg for aa fortelle meg ting.
Antall ord: 264
Gud, gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre,
mot til å forandre de ting jeg kan endre,
og visdom til å se forskjellen.

(Ukjent)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
annema
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2005 23:37
19

Innlegg av annema »

Angaaende dette med hvor ofte man blir reinkarnert, saa har jeg hört at i det öyeblikket man födes inn i et nytt liv saa maa stjernenes og planetenes posisjoner vaere nöyaktig de samme som de var ved dödstidspunktet i det forrige livet. Fordi det var dit man var kommet i utviklingen, saa maa man fortsette der man slapp saa og si...
Og derfor blir dette individuelt, for noen kan det vaere snakk om et par aar för himmellegemene igjen har inntatt denne posisjonen, mens for andre kan det vaere mange hundre aar...

Men dette blir i jordisk tid naturligvis, jeg mener naa at tid slett ikke eksisterer paa det astrale plan, saa slik sett er jeg enig med deg, Eireen! :)
Antall ord: 125
Gud, gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre,
mot til å forandre de ting jeg kan endre,
og visdom til å se forskjellen.

(Ukjent)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jan 2005 22:57
19
Lokalisering: Ottestad

Innlegg av Myntenes Dronning »

Ja jeg tror man møter på folk fra tidligere liv gjennom hele livet sitt.

At de folkene vi har nærmest oss og de som har satt spor etter seg på en eller annen måte har vært med oss før, det er jeg sikker på.

Ettersom jeg har hørt, reinkarneres vi gruppevis. Men som ellers i denne tråden så er det mange teorier om dette.
Men det virker logisk for meg.
Antall ord: 77
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jan 2005 22:57
19
Lokalisering: Ottestad

Innlegg av Myntenes Dronning »

"Hjertet mitt smilte da øynene mine falt på deg.
En gjennkjennelse utenom tid og rom, kjærlighet uten hensyn til hvem du er i dag.
Sjelen kjente deg igjen selv om kroppen er en annen.

Husker du?"

Dette leste jeg et sted og skrev det straks ned og nå er jeg ikke i stand til å huske hvor jeg har det fra.
Antall ord: 61
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Helt frem til for litt over et halvår siden, har jeg ikke møtt særlig mange som jeg har kjent i tidligere liv. Kun de i min egen familie, som jeg vet om.
Men siden nyttår har jeg vel truffet rundt 10 stk jeg både har vært bror, søster, far, venn og kjæreste med i tidligere liv :D Dette er sjelegruppen min, som jeg har levd mer eller mindre alle livene sammen med, ihvertfall de på Jorden. Hvilke forhold jeg har hatt til til forskjellige har både jeg selv og andre kanalisert. Hun ene, som jeg også er sammen med nå, har jeg både elsket, hatet og kriget mot i tidligere liv :D Kommer utrolig bra overens med hele den gjengen, føles som vi har kjent hverandre hele livet, og det er jo ikke rart siden vi har vært venner i mange mange liv! Men det er mange forskjellige følelser som kommer opp, og alt skjer på en gang...eller innen kort tid. Det er ikke bare enkelt å møte igjen noen du har vært sammen med i tusen liv, ting skal bearbeides...gammel karma skal løses opp, og da skjer det ting! :shock:

Når du møter en gammel kjæreste ifra tidligere liv....og når du holder rundt denne personen for første gang, så er det spesielt. Du bare holder og holder og holder...og kjenner en dyp, intens kjærlighet for denne personen, ikke forelskelse, men kjærlighet. Men det kraftigste var i det jeg gikk inn i samme rom som henne på flyplassen, da vi møttes for første gang. Holdt på å knekke sammen av en SYK energi som gikk gjennom hele kroppen, går ikke an å forklare den følelsen, det var t.o.m før jeg hadde sett henne, sto ca 5-6 meter fra henne. Det var sikkert auraen våres som møttes, når jeg tenker på det.. :)
Antall ord: 333

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Evita skrev:Men iallefall natt til i går så drømte jeg om denne mannen,i drømmen gråt vi og vi hadde sex(en rotete og uforklarli drøm)jeg var vertfall kjempe forelsket.Da jeg våknet fra drømmen kjente jeg en lengsel etter han.Puh.Jeg fortalte dette til venninna mi som også jobbet unna denne konserten,hun har heller ikke truffet han før vi jobbet der.Hun lo litt da jeg fortalte om drømmen,senere på kvelden fikk jeg meld av venninna mi(hun var i bursdag til en kamerat) Hun skrev"Gjett hvem som er her?Jo "HAN".Jeg går og tenker på denne mannen mye nå!Lurer på hvem han er og om det er en grunn jeg drømmer om han og alt dette???Dere som vet litt mer om dette,eller har lest mer om dette tror dere det er en jeg kjenner fra tidligere liv?
Nøyaktig det samme har jeg opplevd med hun jeg er sammen med nå. Det begynte med at vi "tilfeldigvis" kom i snakk via PM på et forum. Fordi hun hadde sett bildet mitt i Avataren.....hun fikk en sterk følelse av at hun MÅTTE kontakte meg. Vi skrev til hverandre...masse. Byttet bilde over mail....fikk en bølge av energi over ansiktet da jeg så bilde av henne, samme fikk hun da hun så mitt bilde. Og siden den dagen vi byttet bilde så kjente vi det begge to i hjertene....en sterk lengsel....som bare ble mer og mer intens. Det gikk ikke en dag uten at det verket i hjertet når jeg tenkte på henne, eller når hun tenkte på meg. Hjertene våres kommuniserte...det gjør de foresten enda. Den erotiske drømmen du sa du hadde....samme hadde vi ikke så lenge etter at vi begynte å skrive til hverandre. Kjente en intens kjærlighet i den drømmen....hvor vi så hverandre i øynene og smilte til hverandre mens vi hadde sex. Jeg fortalte henne om drømmen et par dager etterpå....og det viste seg at hun hadde hatt den samme, samtidig :)
Hun har jeg altså levd maaange liv sammen med, i følge det vi har fått kanalisert ned. Og vi har vært par i de fleste av livene.

Så for å svare på spørsmålet ditt....ja, jeg synes det ser ut som om du har levd tidligere liv sammen med denne mannen. Gå til noen som kanaliserer og spør. Håper det ordner seg for deg da, at det ikke ødelegger noe for samboern og datteren din :)
Antall ord: 445

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Gaute skrev:
Evita skrev:Men iallefall natt til i går så drømte jeg om denne mannen,i drømmen gråt vi og vi hadde sex(en rotete og uforklarli drøm)jeg var vertfall kjempe forelsket.Da jeg våknet fra drømmen kjente jeg en lengsel etter han.Puh.Jeg fortalte dette til venninna mi som også jobbet unna denne konserten,hun har heller ikke truffet han før vi jobbet der.Hun lo litt da jeg fortalte om drømmen,senere på kvelden fikk jeg meld av venninna mi(hun var i bursdag til en kamerat) Hun skrev"Gjett hvem som er her?Jo "HAN".Jeg går og tenker på denne mannen mye nå!Lurer på hvem han er og om det er en grunn jeg drømmer om han og alt dette???Dere som vet litt mer om dette,eller har lest mer om dette tror dere det er en jeg kjenner fra tidligere liv?
Nøyaktig det samme har jeg opplevd med hun jeg er sammen med nå. Det begynte med at vi "tilfeldigvis" kom i snakk via PM på et forum. Fordi hun hadde sett bildet mitt i Avataren.....hun fikk en sterk følelse av at hun MÅTTE kontakte meg. Vi skrev til hverandre...masse. Byttet bilde over mail....fikk en bølge av energi over ansiktet da jeg så bilde av henne, samme fikk hun da hun så mitt bilde. Og siden den dagen vi byttet bilde så kjente vi det begge to i hjertene....en sterk lengsel....som bare ble mer og mer intens. Det gikk ikke en dag uten at det verket i hjertet når jeg tenkte på henne, eller når hun tenkte på meg. Hjertene våres kommuniserte...det gjør de foresten enda. Den erotiske drømmen du sa du hadde....samme hadde vi ikke så lenge etter at vi begynte å skrive til hverandre. Kjente en intens kjærlighet i den drømmen....hvor vi så hverandre i øynene og smilte til hverandre mens vi hadde sex. Jeg fortalte henne om drømmen et par dager etterpå....og det viste seg at hun hadde hatt den samme, samtidig :)
Hun har jeg altså levd maaange liv sammen med, i følge det vi har fått kanalisert ned. Og vi har vært par i de fleste av livene.

Så for å svare på spørsmålet ditt....ja, jeg synes det ser ut som om du har levd tidligere liv sammen med denne mannen. Gå til noen som kanaliserer og spør. Håper det ordner seg for deg da, at det ikke ødelegger noe for samboern og datteren din :)
Råstilig!
Liker slik jeg. Føles så deilig og så naturlig, men likevel ikke av denne verden kanskje... jeg vet jeg sporer av litt, men jeg sikter til det å ha eksakt samme drøm på eksakt samme tidspunkt, for det har jeg opplevd med maaange. Bare ikke noe sex :lol:
Antall ord: 497

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tone
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Des 2004 22:40
19
Lokalisering: Horten

Innlegg av Tone »

Selvfølgelig, jeg treffer på mennesker jeg har levd sammen med tidligere stadig vekk....
Og i det første tidligere livet mitt jeg fikk tilgang til , var også 7 av mine nærmeste med... Og alt var ikke bare gull og grønne skoger nei...

Litt sjokkartet men satte mange av mine voksne år i et nytt perspektiv.

Vi repeterer tema/situasjon ofte( inntil vi har lært) og bytter roller i en ny tidsriktig vri. Vi skal vel ha erfaring med alle sider tenker jeg.
:)
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Evita
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jul 2005 21:44
19
Lokalisering: bergen

Innlegg av Evita »

Gaute skrev:

Takk for ditt svar Gaute :) Så spennende å høre din historie om dette også.Ja jeg skall gå til en som driver med kanalisering :D
Antall ord: 471

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Evita
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jul 2005 21:44
19
Lokalisering: bergen

Innlegg av Evita »

Gaute skrev:

Takk for ditt svar Gaute :) Så spennende å høre din historie om dette også.Ja jeg skall gå til en som driver med kanalisering :D
Antall ord: 471

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Olav er ikke her lenger

Re: Kan man huske mennesker man har kjent i tidligere liv?

Innlegg av Olav er ikke her lenger »

KristinKreuk skrev:Er det noen her som tror at man kan møte på en person og bare vite plutselig at den personen har man kjent før? At man får en menge overveldene følelser og at man "husker" mye om den personen, kanskje at man vet en god del om personen selv om man aldri har møtt hverandre før?
Jeg har opplevd dette en gang. Lurer bare på om det er andre her som tror på det eller som har opplevd det selv....
Når man tar en regresjon, får man ofte forklaring på hvorfor mye av livet i dag er som det er. Man kan finne ut hvorfor vi har mange forskjellige traumer osv. Når man treffer en person man er sikker på man har kjent tidligere, så kan det oftes være sjelen sin måte å huske på. Det samme er når man er på ukjente steder, der du aldri har vert før, men du like vel kjenner stedet.
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links