Fakta, teori & skepsisFinnes flaks?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

GJest

Innlegg av GJest »

Mange sverger til "the secret" og skryter av hvordan det fungerer for dem i livet deres..

Du kan jo spørre om hvordan man gjør The secret.. Jeg har ikke gått igjennom produktet, fikk aldri tid til å kjøpe det... Men er sikkert folk her med bedre peiling!
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

KB skrev:Mange sverger til "the secret" og skryter av hvordan det fungerer for dem i livet deres..

Du kan jo spørre om hvordan man gjør The secret.. Jeg har ikke gått igjennom produktet, fikk aldri tid til å kjøpe det... Men er sikkert folk her med bedre peiling!
Jeg har heller ikke gått gjennom den dingsen. Det er jo blitt noe kommersielt utav det, og det er egentlig litt forkastelig spør du meg. Fjerner straks en god dose seriøsitet (eller var det bare jeg som var streng og prinsippfast og dermed går med skylapper?) ;)

Sånn sett tror jeg det dreier seg om å visualisere litt,
ta en sånn greie som jon blund sier her.
Et eksempel kan være at man ønsker og "vet" at man garantert får seg en parkeringsplass når man skal til kjøpesenteret. Man visualiserer og lokaliserer, velger ut en spot der. Så skal den være ledig når vi ankommer.

Denne "secreten" har jeg lest om for mange mange år siden og flere sådan.
Det var bare ikke kalt "The Secret" da. Det handlet mye om viljestyrke. For alt går i balanse på et og annet vis. Du kan tenke deg at vi hver dag sender ut signaler fra underbevisstheten og at vi mottar en hel del også. Alle mot alle, på en måte. Og dermed går det sin gang. Tenk hvordan vi kommuniserte før vi lærte oss å snakke ordentlig...

Jeg tror så absolutt det finnes telepati, og jeg tviler sterkt på om vi har egen vilje i bunn og grunn. For det er klart - du kan gå inn for å gjøre ting, men sant... det er på oppfordring fra andre, eller det er tanker du har puslet sammen på basis fra ting du har hørt og sett, osv osv osv.

Ingenting er her av seg selv, og vi er alle bundet til disse korrelasjonene.
Antall ord: 329
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker