Nei, nei. Faktisk er det slik at, spør du meg, så er det riktig at alt naturen gjør er OK.rhonersen skrev:Jo, du er tydeligvis ignorant til argumentet om du tolker det som "alt naturen gjør er OK", og argumenterer mot dét.
Det er naturen det er snakk om, den står over oss mennesker. Den var her før oss, og den er blitt ødelagt etter at vi kom. Det vi har gjort er å tilpasse den etter våre behov , etter vi lærte oss å tilpasse oss etter den.
Har ikke påstått at du har sagt det heller. Jeg spurte et spørsmål.Har jeg da aldri sagt. Jeg har sagt at fordi vi vet at slike kollisjoner ikke har vært farlige, selv om de skjer ved høyere energi, vil kollisjoner med lavere energi være enda tryggere.
Men nå spør jeg: Har du utført disse eksperimentene selv?
Hva er det "vi" vet? Jo, disse kollisjonene har skjedd ved høyere energier.
Vet du hva som er farligst av å krasje front mot front i 90 km/t i forhold til en fart på 40?
Slapp av da. Jeg har enda ikke en eneste gang beskyldt deg for å si noe du ikke har sagt. Og jeg tar utgangspunkt i sakens kjerne her, skepsisen rundt dette eksperimentet, og vår holdning til det. Ikke annet. Så hvis det er noen som legger mer i det som er sagt her av oss to - så er det definitivt deg.Dette er ditt feilaktige ressonement basert på noe noe jeg aldri har sagt.
I teorien vil en sjokoladekake bli god, etter oppskriften å dømme.De vet da f.eks. at kraftigere kollisjoner ikke har ført til uheldige ting som farlige svarte hull. Det de ikke vet er om eksperimentene vil bekrefte standardmodellen.
Vi kan også ha lagd den før - med stort hell.
Her står det ikke noe om kvaliteten på råvarene alltid.
Jeg har ikke grunnlag for å ta stilling til dette faglig, fordi jeg er faktisk inkompetent på dette området. Jeg mangler grunnleggende kunnskaper til å uttale meg.Det ser ikke ut som du har tatt stilling til argumentet enda, du bare avfeier det uten å forklare hvorfor.
Igjen: Mener du det er uriktig at like kollisjoner, bare med høyere energi, skjer naturlig? Hvorfor?
Men min mening får du, mine synspunkter, og jeg mener det er viktig å se denne saken fra andre perspektiver enn kun den vitenskapelige.
Teaterliv er gøy. Dramatisere kan du ihvertfall.Ånei, det glemte jeg. Her er det tydeligvis ikke lov til å bruke argumenter gjort av andre uten å bli kalt et mikrofonstativ.
Ja okay.I tilfelle du tviler på riktigheten til utsagnet, er http://www.iop.org/EJ/abstract/0954-3899/35/11/115004/ kilden ('kapittel' 2). Nå som du også vet kilden, forventer jeg at du kan ta stilling til argumentet og komme med et svar som er relevant til argumentet.
rhonersen, vet du at dette er kollisjoner som ikke skjer på selve jorden?
Vet du at gravitasjonen er noe annerledes der?
Artig fakta: En kan sveve i Verdensrommet!
Vet du at dette er kollisjoner som Kjæremodernatur skaper selv?
Forskjellen er her at vi har en maskin som gjør det.
Nå vet jeg kilden. Denne stillingen tar jeg til argumentet:
Vi vet ikke en dritt om hva som vil skje.