Universet & dets hemmeligheterJordens rensning i 2007

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

snuppedilla skrev:Joa.. når jeg er trygg på meg selv gir jeg mer blaffen i hva andre synes, men ikke helt.. for som Dr.doktor og jeg var innpå i en annen tråd... egoet.. en drivkraft men også å gå seg vill... i troen på seg selv.

så jeg likte Kaja43 sin egengranskning (slik jeg skjønte det) du bruker din egen intuisjon for å være våken i deg selv og mot deg selv. Men dette nytter ikke og funker ikke hvis folk ikke har kommet dithen at de kan være ærlige mot seg selv og forstå drivkraft bak enhver handling og like gjerne en kanalisering?

Man er fortsatt også under andres granskende øyne og intuisjon, det kan man også lytte til :)

Jeg må innrømme.. at jeg leser ikke noe særlig kanaliseringer.. fordi det er uhorvelig mengde av dette rundt om, og jeg hever øyenbryn et par hakk noen ganger over ting jeg leser når jeg leser. ikke av godkjenning men mer undring over at dette er noe folk kaller kanalisering fra det høye høye et eller annet og det er ikke hva min intuisjon forteller meg.. Så blir ordet brukt på alskens ytringer... ordet kanalisering... jeg er litt forvirra.. hva ligger i kategorien kanalisering og hvordan kommer denne hos den enkelte?

dette var kun noen generelle tanker og absolutt ikke rettet mot deg Gaute fordi du komme med kanalisering her. Kun pga at det er et tema her :)
Du er inne på noe vesentlig her. Og det er at alt innen det paranormale blir vannet ut,
latterligjort og satt i tvil på grunn av at mennesker kaller seg det meste og utgir seg
for å kunne ting de ikke kan forde de ikke bruker denne skjelneevnen.

En kjenner energi i hender og kaller seg healer, en får noen drømmer og er sanndrømt,
en får ned beskjeder og er medium osv, osv.
Noen skal sågar åpne sitt 3.øye og dermed ha kontakt med hele universet.

Min erfaring er at dette er små flash som viser hva en KAN få kontroll på om en er villig til
å gå i seg selv, rense ut gruff og samarbeide med sine indre veiledere og sin sjel.
Det er ikke gjort på noen uker, jeg vil egentlig gå så langt som å si at det er ikke gjort på ETT liv en gang.

Jo mer jeg jobber med dette jo mer ydmyk blir jeg overfor hvor lite jeg kan, og hvor lite
rent det er som kommer ned enten det er kanaliseringer eller veiledninger til andre.
Jeg kan stå i en healer situasjon og være helt gjennomstrømmet av energi, likevel vet jeg
at dette bare er en liten flik av hva som er mulig, at veien er laaang og at det er farlig å tro at en er ved målet.

Mener ikke med dette at folk ikke skal prøve, eller bare sitte å vente på at en kan enda mer, men hele det paranormale miljøet ville vært tjent med litt mer ydmykhet, litt mer selvinnsikt, litt mer kunnskap om hvordan energiene jobber og manipulerer oss til å tro at
vi er mer og kan mer enn vi gjør. OG at fler hadde vært ærlige på at sånn er det når de
skal bruke dette til å hjelpe andre.

Igjen....bare ett lite hjertesukk på generelt grunnlag og ikke noen korreks til deg Gaute
Antall ord: 576
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus

Innlegg av snuppedilla »

kaja43 skrev:
snuppedilla skrev:Joa.. når jeg er trygg på meg selv gir jeg mer blaffen i hva andre synes, men ikke helt.. for som Dr.doktor og jeg var innpå i en annen tråd... egoet.. en drivkraft men også å gå seg vill... i troen på seg selv.

så jeg likte Kaja43 sin egengranskning (slik jeg skjønte det) du bruker din egen intuisjon for å være våken i deg selv og mot deg selv. Men dette nytter ikke og funker ikke hvis folk ikke har kommet dithen at de kan være ærlige mot seg selv og forstå drivkraft bak enhver handling og like gjerne en kanalisering?

Man er fortsatt også under andres granskende øyne og intuisjon, det kan man også lytte til :)

Jeg må innrømme.. at jeg leser ikke noe særlig kanaliseringer.. fordi det er uhorvelig mengde av dette rundt om, og jeg hever øyenbryn et par hakk noen ganger over ting jeg leser når jeg leser. ikke av godkjenning men mer undring over at dette er noe folk kaller kanalisering fra det høye høye et eller annet og det er ikke hva min intuisjon forteller meg.. Så blir ordet brukt på alskens ytringer... ordet kanalisering... jeg er litt forvirra.. hva ligger i kategorien kanalisering og hvordan kommer denne hos den enkelte?

dette var kun noen generelle tanker og absolutt ikke rettet mot deg Gaute fordi du komme med kanalisering her. Kun pga at det er et tema her :)
Du er inne på noe vesentlig her. Og det er at alt innen det paranormale blir vannet ut,
latterligjort og satt i tvil på grunn av at mennesker kaller seg det meste og utgir seg
for å kunne ting de ikke kan forde de ikke bruker denne skjelneevnen.

En kjenner energi i hender og kaller seg healer, en får noen drømmer og er sanndrømt,
en får ned beskjeder og er medium osv, osv.
Noen skal sågar åpne sitt 3.øye og dermed ha kontakt med hele universet.

Min erfaring er at dette er små flash som viser hva en KAN få kontroll på om en er villig til
å gå i seg selv, rense ut gruff og samarbeide med sine indre veiledere og sin sjel.
Det er ikke gjort på noen uker, jeg vil egentlig gå så langt som å si at det er ikke gjort på ETT liv en gang.

Jo mer jeg jobber med dette jo mer ydmyk blir jeg overfor hvor lite jeg kan, og hvor lite
rent det er som kommer ned enten det er kanaliseringer eller veiledninger til andre.
Jeg kan stå i en healer situasjon og være helt gjennomstrømmet av energi, likevel vet jeg
at dette bare er en liten flik av hva som er mulig, at veien er laaang og at det er farlig å tro at en er ved målet.

Mener ikke med dette at folk ikke skal prøve, eller bare sitte å vente på at en kan enda mer, men hele det paranormale miljøet ville vært tjent med litt mer ydmykhet, litt mer selvinnsikt, litt mer kunnskap om hvordan energiene jobber og manipulerer oss til å tro at
vi er mer og kan mer enn vi gjør. OG at fler hadde vært ærlige på at sånn er det når de
skal bruke dette til å hjelpe andre.

Igjen....bare ett lite hjertesukk på generelt grunnlag og ikke noen korreks til deg Gaute
Du er så flink til å få meg til tenke Kaja43 :mozilla_tongue:

jeg er dritfornøyd bare fordi jeg har klart å avfinne meg med at jeg har laaaaaaang vei å gå, for meg er det et stort skritt i seg selv og mer enn nok som verktøy til å ta fatt på mer. Evigheten går saaakte.... og skje det som skjer.. jeg er både tålmodig og utålmodig ja... men jeg liker å innse hva jeg er til enhver tid... faktisk.. å få seg en på tryne.. kan være en deilig renselse for det negative aspektet av et ego (kanskje ikke så negativt det likevel ;) )

Men guri.. det er så skummelt... og så vanærende umiddelbart, at mange går langt og lenge og i blinde og i tåka.. for å slippe å bli litt liten... man må være liten for å bli stor?

jeg har vrt der.. og jeg vet at jeg kommer til å være der.. men det jeg legger merke til er at man er ikke der så lenge av gangen og det skjer mindre og mindre... man blir litt øvet etterhvert i å innse også før man får seg en på tryne... (?)

Og å tro at kanalisering er spesielt og forunt noen få.. er ikke helt meg... alle mennesker er i sitt liv og sin væren, utfoldelsen et vesen er.. er jo rene kanaliseringen?
Antall ord: 805
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

kaja43 skrev:Jeg synes også disse spørsmålene er inntressante, og jeg kan se at du
til dels har svart på hvor du får dette fra og hvordan tidligere i tråden.

Jeg har ingen grunn til å betvile at du har full tillit til det du får ned, men
lurer på en ting, siden jeg har forstått det sånn at vi jobber litt på samme
måte. Da tenker jeg på at både egen utvikling og det vi gjør utad er styrt
av en åpen indre veiledning.

Det er flott og en stor gave, men jeg for min del stoler ikke blindt på alt
jeg får, rett og slett forde jeg får beskjed om å bruke noe de kaller
skjelneevne. Det er vel noe av det samme som mange kaller intuisjon.
Kjenne på energien og troverdigheten i det som kommer.
Så innimellom kommer det ting som jeg føler at dette stemmer bare
ikke. Og jeg tenker, hva vil dere med dette?
Og da er det oftest en trening i nettopp det å ikke ta alt som kommer
for "god fisk". Jeg opplever at dette er måten de jobber på for å få oss
til å forstå at vi ikke alltid er der vi tror og at vi må være ydmyke overfor
det som skjer.
Så ut fra denne erfaringen som jeg deler med alle jeg kjenner som jobber med
universet lurer jeg på hvordan du kan stole blindt på alt du får inn?

Med dette mener jeg ikke at det du har lagt ut her ikke stemmer, jeg bare lurer
på ett generelt grunnlag.
Jeg stoler på det jeg får inn fordi jeg har gode grunner til det.
Jeg har slitt meg gjennom rikelig med tvil i forhold til kanaliseringene i to år. Akkurat som deg har jeg også kanalisert ned beskjeder som jeg har tvilt på. Og beskjeder som ikke har stemt, men som ble gitt meg fordi jeg tvilte på noe jeg tidligere hadde kanalisert. Jeg har kanalisert ned praktiske "oppdrag" som viste seg å ikke være så spennende som de ville ha det til, men som kun ble kanalisert ned for å teste min tillit. Denne perioden med tvil og tillitstesting var størst i begynnelsen av 2005. I senere tid har jeg kun fått bekreftelser på at kanaliseringene har stemt.

Jeg har ikke lenger tvil til kanaliseringene. Og nettopp derfor skaper jeg heller ikke et behov for at hjelperne mine skal fabrikkere flere tillits-tester.

Vi kanaliserer kun feil når vi har tvil, det er min erfaring.

Det jeg skal holde på med her i livet er å kanalisere, å formidle beskjeder som mange har vanskelig for å ta seriøst. Og da er det essensielt å ikke ha tvil. Det får jeg også vite, at de erfaringene jeg har gjort meg i livet har vært viktige fordi jeg skal ha full tillit til det jeg kanaliserer.

Og livet handler om å ha tillit. Tillit til seg selv, og tillit til Universet. Mistillit fører til frykt og ulykkelighet i livet. Har man tillit og aksept til livet og verden man lever i, så går alt lekende lett. :D
Mener ikke med dette at folk ikke skal prøve, eller bare sitte å vente på at en kan enda mer, men hele det paranormale miljøet ville vært tjent med litt mer ydmykhet, litt mer selvinnsikt, litt mer kunnskap om hvordan energiene jobber og manipulerer oss til å tro at vi er mer og kan mer enn vi gjør. OG at fler hadde vært ærlige på at sånn er det når de skal bruke dette til å hjelpe andre.

Jeg er helt enig i alt du skriver her jeg. Men jeg ser jo at du antyder at jeg er manipulert av skumle energier. Det må du bare få tro. :)
snuppedilla skrev:Og å tro at kanalisering er spesielt og forunt noen få.. er ikke helt meg... alle mennesker er i sitt liv og sin væren, utfoldelsen et vesen er.. er jo rene kanaliseringen?
Ja...det har jeg også skrevet flere ganger her inne. Alle kan lære seg å kanalisere, det er ingen heksekunst. Og som du sier når vi lever ut den vi er som sjel, så kanaliserer vi denne sjelskraften på alle måter, enten det er gjennom ord, tekst, kunst, sang, handling osv osv. :D
Antall ord: 746

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Lokalisering: Ski

Innlegg av kaja43 »

Jeg antyder ikke at du er manipulert av noe mørkt, var bare intressert i å
vite om fler haddee samme opplevelse som meg. Og det ser jeg jo at du har
hatt :)

Det jeg også synes er litt inntresant er at vi får kanaliseringene fra ulike
kilder og de jobber ganske ulikt. Jeg samarbeider ikke med pleiadene eller
Ashtar på den måten siden min opprinnelse er fra ett annet sted, men jeg får
en del healing hjelp derfra så kjenner godt at de er mye mer kontante og
direkte.
Antall ord: 92
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ragerod
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2007 01:23
17
Lokalisering: Vest

Innlegg av ragerod »

Vil det si at di fleste som får en opplevelse med noe, som kanalisering, bare har tatt "en liten tur rundt para-grøten" samtidig som di går rundt å lurer seg selv og sine medmennesker med ideer om at di er flinke inna kanalisering?

Kven kan si om en person kan å kanalisere?

Er kanaliseringene troverdige eller blir di brukt som verktøy for å skape forskjellige stemninger hjå di som hører på kanaliseringene?

Noen av svarene er allerede besvart i tråden, men vil egoet, til en som kanaliserer, svare objektivt nok til at desse svarene er verdt å bry seg med?

Eg betviler det som vert gjeve som grunn for at kanaliseringen vert "teke ned", betviler og at kanaliseringen kommer fra noen andre enn mennesket selv. Det som fasinerer meg er kvifor noen frivillig står frem med kanaliseringer. Tek da for gitt at det ikke er psykotiske trekk eller sykdomsbilder i bakgrunnen.
Antall ord: 155
If we spread lies like a disease
we might just infect those around us
with madness...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mason
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Lokalisering: sandefjord

Innlegg av mason »

ragerod skrev:Vil det si at di fleste som får en opplevelse med noe, som kanalisering, bare har tatt "en liten tur rundt para-grøten" samtidig som di går rundt å lurer seg selv og sine medmennesker med ideer om at di er flinke inna kanalisering?

Er kanaliseringene troverdige eller blir di brukt som verktøy for å skape forskjellige stemninger hjå di som hører på kanaliseringene?

Noen av svarene er allerede besvart i tråden, men vil egoet, til en som kanaliserer, svare objektivt nok til at desse svarene er verdt å bry seg med?

Eg betviler det som vert gjeve som grunn for at kanaliseringen vert "teke ned", betviler og at kanaliseringen kommer fra noen andre enn mennesket selv. Det som fasinerer meg er kvifor noen frivillig står frem med kanaliseringer. Tek da for gitt at det ikke er psykotiske trekk eller sykdomsbilder i bakgrunnen.
Et spørsmål litt utenom tråden........

Kan jeg spørre om hvor du kommer fra? Har interesse for språk, og opphav til dialekter o.l Jeg ser på innlegget ditt og finner blanding av 3 forskjellige slik jeg ser det. Ingen kritikk til deg for det, bare litt nysgjerrig siden jeg liker temaet.
Antall ord: 213
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ragerod
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2007 01:23
17
Lokalisering: Vest

Innlegg av ragerod »

mason skrev:
ragerod skrev:Vil det si at di fleste som får en opplevelse med noe, som kanalisering, bare har tatt "en liten tur rundt para-grøten" samtidig som di går rundt å lurer seg selv og sine medmennesker med ideer om at di er flinke inna kanalisering?

Kan jeg spørre om hvor du kommer fra? Har interesse for språk, og opphav til dialekter o.l Jeg ser på innlegget ditt og finner blanding av 3 forskjellige slik jeg ser det. Ingen kritikk til deg for det, bare litt nysgjerrig siden jeg liker temaet.
Berre 3...siden du unnskylder deg gjennom spørsmålet ser eg ingen grunn til å svare sikkert på dette du så snedig spør meg kritisk om...og det bør vær svar nok.
Antall ord: 250
If we spread lies like a disease
we might just infect those around us
with madness...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mason
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Lokalisering: sandefjord

Innlegg av mason »

ragerod skrev:
mason skrev:

Berre 3...siden du unnskylder deg gjennom spørsmålet ser eg ingen grunn til å svare sikkert på dette du så snedig spør meg kritisk om...og det bør vær svar nok.
Spør bare på denne måten siden jeg ser at flere innlegg på dette forumet, resulterer i at noen tar ting som kritikk, angrep o.l. Jeg spør bare av nysgjerrighet, men det er vanskelig å stille spørsmål på nettet uten at det kan bli sett på som angrep. Du oppfatter det som unnskyldende, og det er nok riktig siden jeg ikke vil være angripende eller noe sånt.

P.s å bruke flere dialekter kan skyldes mange ting. Noen har med seg opprinnelsen, noen tar til seg dialekten til sine omgivelser, og noen lager sin egen helt ubevisst, med blanding av flere faktorer.
Antall ord: 359
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus

Innlegg av snuppedilla »

Bare litt sånn of topic (unnskyld :mozilla_oops: ) Kaja du nevner at du kommer fra et annet sted enn pleiadene.. hvordan finner man ut sånt, hvor man kommer fra ifølge slik teori? ble litt nysgjerrig... mest sannsynlig kommer jeg fra en idiotisk planet hvor det er noe heter å kløne mentalt :mozilla_tongue:
Antall ord: 52
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

kaja43 skrev: Det jeg også synes er litt inntresant er at vi får kanaliseringene fra ulike
kilder og de jobber ganske ulikt. Jeg samarbeider ikke med pleiadene eller
Ashtar på den måten siden min opprinnelse er fra ett annet sted, men jeg får
en del healing hjelp derfra så kjenner godt at de er mye mer kontante og
direkte.
Jeg leste en gang en kanalisering du hadde gjort om jordendringene, husker ikke hvilken tråd du la den ut i. Den var jo veldig direkte da. :) Men jeg likte den, den var helt i tråd med mine egne kanaliseringer. Den passer bra til tema, så du kan jo godt legge den ut her om du føler for det.

Ordleggingen minte meg litt om en transekanalisering jeg har hørt Lilli Bendriss gjøre. Kanaliserer ikke hun energier fra Orion? Er det derfra du også har din opprinnelse kanskje?
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Ashtar kommandoen, hehe
Antall ord: 3
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Christina

Innlegg av Christina »

Ja, nå er jeg fryktelig spent på den store flodbølgen i morgen! Har nå ventet på den i ca to mnd....... 15 Mars var datoen da jeg og andre "kystboere" skulle bli husløse og mange av oss omkomme! Hvis dere ikke hører fra meg mer, eller hører at Kristiansand ligger under vann i morgen, ja da har jaggu Gaute fått rett i sine Spådommer.
Den som lever får se!
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Christina skrev:Ja, nå er jeg fryktelig spent på den store flodbølgen i morgen! Har nå ventet på den i ca to mnd....... 15 Mars var datoen da jeg og andre "kystboere" skulle bli husløse og mange av oss omkomme! Hvis dere ikke hører fra meg mer, eller hører at Kristiansand ligger under vann i morgen, ja da har jaggu Gaute fått rett i sine Spådommer.
Den som lever får se!
Svøm ned til meg da så skal jeg ha klart et nytørket håndkle rett fra tørketrommelen. Så blir du god og varm igjen. Kakao eller kaffe?
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Christina

Innlegg av Christina »

Globeline skrev:
Christina skrev:Ja, nå er jeg fryktelig spent på den store flodbølgen i morgen! Har nå ventet på den i ca to mnd....... 15 Mars var datoen da jeg og andre "kystboere" skulle bli husløse og mange av oss omkomme! Hvis dere ikke hører fra meg mer, eller hører at Kristiansand ligger under vann i morgen, ja da har jaggu Gaute fått rett i sine Spådommer.
Den som lever får se!
Svøm ned til meg da så skal jeg ha klart et nytørket håndkle rett fra tørketrommelen. Så blir du god og varm igjen. Kakao eller kaffe?
:D

:mozilla_smile: Huff, ja tar gjerne begge deler da tenker jeg........ Huff, nå må jeg banke i bordet......(litt overtroisk) :mozilla_smile:
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Christina skrev:
Globeline skrev:
Den som lever får se!
:D

:mozilla_smile: Huff, ja tar gjerne begge deler da tenker jeg........ Huff, nå må jeg banke i bordet......(litt overtroisk) :mozilla_smile:
Vi får satse på at det iikke skjer. :)
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links