Det ble et langt sitat dette. Men alt for mye arbeid og klippe det til for å få det mindre. Men en ting kan jeg si, hadde jeg basert mine meninger på innlegg i VG så hadde jeg nok heller holdt kjeft.ludoburgero skrev:Jeg kan ikke huske å ha sagt at cannabis er et bra rusmiddel på noen måte. Men det finnes viktige medisinske aspekter ved bruken, og miljømessig er det et fint alternativ til mange andre tekstiler, samtidig som den inneholder veldige sunne aminosyrer/fettsyrer og gir veldig slitesterke fibrer, samtidig som den kan vokse omtrent hvor som helst.Atmi skrev: Du har helt rett i at jeg nok grenser over på frekke bemerkninger om dette tema. Det bunner i at jeg er evinnelig lei av å diskutere narkotika med folk som forteller hvor bra det er. Ikke fordi jeg ikke vil høre folk som har andre meninger. Men fordi det er de samme setningene og argumentene over hele linja. Aldri noe nytt
Er det ikke naturlig? Hvordan kan du bli "lei av å høre" dette?Det er naturlig
alkohol dreper hjerneceller
bla bla bla
Det ER jo en plante, det er jo naturlig.
Alkohol dreper hjerneceller, det vet vi også, og det er også naturlig.
At du tar det som "bla bla bla" vitner bare om hvorvidt du lukker sinnet ditt, som du sier selv... det er ikke heldig for deg å gjøre dette. Om du ikke vil høre på gode argumenter i et tema, kan du heller ikke argumentere selv. Det blir bare for dumt.
Som jeg sier er det ikke sunt for deg, og kanskje det er derfor du blir kvalm og uvel. Du bør bare åpne kanalene dine litt mer, for det er en stor forskjell på å ta avstand fra noe fordi en simpelthen ikke liker det, og å komme med spekulative semi-fakta og spille videre på myter og løgn for å kunne rettferdiggjøre ens eget syn på noe.Og ja - etter timer ut og timer inn så har jeg nok lukket sinnet mitt for dette. Jeg blir bare kvalm og uvel hvis jeg skal forsøke og være åpen for de samme og gjentagene argumentene.
Jeg har både førstehånds og andrehånds erfaringer (forsåvidt også tredjehånds), og det du sier her er vel slik vi leser i VG. Skrekkeksemplene. Unntakene. Propaganda. Og mer lørdagsunderholdning. Jeg neglisjerer ikke mulighetene for at enkelte kan ha fått problemer med stoffet hasj alene, men det er som jeg sier skrekkeksempler/unntakene.Og jo, det er de som VIRKELIG har erfaraing med stoffet jeg prater om nå. Hasj gjør noe med deg. Og det er problemet. i tillegg er det noen som får psykiske problemer - ja, en del brukere sier at de mistenker at hasj har en forholdsvis stor grad av psykiske problemer hengende ved seg.
Jeg kjenner ikke til ett eneste tilfelle av det du snakker om ihvertfall. Samtidig har jeg også jobbet på legevakten og fått med meg mange tilfeller av innleggelser til psykatrisk, hvor de tilfellene som involverer hasj også har involvert seg med amfetamin. Det er da problemene starter, slik jeg har sett det.
Det er ikke særlig farlig, hasj alene. Det vet jeg.Men samtidig handler det om hvem du blir og hva du prioriterer og hvor stor sjanse det er for å falle utenfor samfunnet - gradvis, over tid - ofte tar det flere år før man sitter i saksen. men da gjør man det. Og da er personen i ensituasjon der han ikke kan fungere uten hasj. Og er ikke det farlig, da vet ikke jeg.
sorry - ikke ta det personlig.
Atmi
Hvis ikke, vet ikke jeg.
Likevel synes jeg at det er forbeholdt godt voksne mennesker som vet å bruke rusmidler ansvarlig, på lik linje som med alkohol og nikotin. Dette er heller ikke stoffer som overhodet er bra for oss, men det er likevel allment akseptert.
Personlig hadde jeg synes jeg var en bedre person dersom jeg holdt meg unna alle berusende stimulanter og stoffer, men så er det jo tilfelle at også jeg liker smaken av øl, og den beruselsen som følger med. Det er det svært få som synes er en skam.
Når det kommer til sterke narkotiske stoffer tar jeg personlig helt avstand,
likevel har jeg fullt min rett til å synes at det ikke er noe "farlig" dersom det ikke er det. Jeg klarer å skille det å ta avstand og samtidig synes at det ikke er noe "farlig". Det er det enkelte andre også her inne som klarer, og ser du på det første lange innlegget Civilized kom med her angående narkotikapolitikk er det svært så omfattende og viser at han er velreflektert over temaet det dreier seg om.
Dessverre tar du det visst litt for personlig, og ser ut som du tilsynelatende tror jeg tar det personlig (sikter til avslutningen av innlegget ditt).Jeg tar ikke diskusjonen på et personlig plan, jeg prøver å forholde meg til fakta.
Atmi