Virkeligheten er inni oss. Noen annen virkelighet kan vi ikke forholde oss til.
Men i denne diskusjonen har ikke sånn type kvasifilosofi noen betydning. Det morsomt til sitt bruk, men den type filosofi kan man trekke i det vide og breie. Så lang at man stiller spørsmål om 2+2 egentlig er 4 eller om vi eksisterer i det hele tatt. Det blir for søkt ja.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ KAn de skade deg?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jun 2006 01:18
- 18
- Blitt takket: 1 gang
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Ja,skal vi inn på det emnet vil jeg drikke litt først..Så jeg føler meg lur, og ikke skjønner at jeg driter meg ut... :mozilla_wink:science skrev:Virkeligheten er inni oss. Noen annen virkelighet kan vi ikke forholde oss til.
Men i denne diskusjonen har ikke sånn type kvasifilosofi noen betydning. Det morsomt til sitt bruk, men den type filosofi kan man trekke i det vide og breie. Så lang at man stiller spørsmål om 2+2 egentlig er 4 eller om vi eksisterer i det hele tatt. Det blir for søkt ja.
Antall ord: 102
Memento mori
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jul 2006 02:07
- 18
Jeg er enig at det blir for søkt å trekke i tvil vår eksistens, men jeg er jo ikke nærheten av å være så radikal. Poenget mitt er at i motsetning til materielt målbare gjenstander er det tvingende nødvendig å ha et medie for å snakke med ånder. Indirekte observasjon holder ikke vitenskapelige mål. Det er rett og slett ikke mulig å etterprøve et medie med vitenskapelige krav, fordi et vitenskapelig krav sier at det skal være mulig for alle som bruker den samme metoden å komme frem til samme svar. Dersom vitenskapsmenn kunne ha testet ut kommunikasjon med ånder på førstehånd og at alle som gjorde det kom frem til det samme hadde det vært noe helt annet. Det er faktisk et godt stykke herfra til å trekke i tvil vår egen eksistens. Et bilde av jordkloden kan enhver person med to øyne se at er rund, men ingen kan observere ånder bortsett fra påståtte medier. I mine innlegg har jeg kun tatt for meg kontakt med åndeverden og synskhet.science skrev:Virkeligheten er inni oss. Noen annen virkelighet kan vi ikke forholde oss til.
For å være helt klar så er jeg ikke villig til å blindt kjøpe alt som er overnaturlig. Jeg tror kanskje på en åndeverden, men det betyr ikke at jeg automatisk må tro på eller godta UFOer eller søkepinner (har ikke det bare med magnetisme å gjøre?). Videre er jeg meget skeptisk til medier, og dessuten lurer jeg på hvorfor de finner det meningsfult å prøve å kontakte døde mennesker. For det andre prøver jeg alltid å finne en naturlig forklaring på noe før jeg finner en overnaturlig en. Det kan man ikke si om alle som er interessert i temaet- Det finnes nok av de som tror at enhver skygge de ser på veggen er en ånd.
Det er faktisk første gang jeg noen gang hører om hjelpere her. Jeg synes det høres veldig søkt ut. Det kan muligens være endel av egen psyke. Jeg har hørt om noe som kalles for HGA (Higher Guardian Angel) og de som mener at de har oppnådd kontakt med sånt har bedrevet flere måneder med meditasjon og bønn.
Sist redigert av Civilized på 17 Jul 2006 02:00, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 439
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Ikke noe vondt ment, men Margit Sandemo er kanskje ikke akkurat det første jeg ville ha lest eller stolt på om et sånt tema. Det blir nesten litt som å ha Se&Hør som sin primære nyhetskilde.Astarte skrev:Ifølge det jeg har lest, og erfart har vi alle en eller flere hjelpere.Det er mye info om dette på nettet, og jeg kan anbefale en lettfattelig bok av Margit Sandemo som heter "vi er ikke alene". Det finnes selvfølgelig mange andre bøker også.Dark Lord skrev:Et lite spørsmål: Har alle en hjelper?
Forøvrig kan selvpåført frykt være ille nok i seg selv. Jeg er ganske sikker på at om du går ut midt på svarte natta og går ut i skogen og prøver å kontakte noen ånder så blir du nok ganske skremt enten du får kontakt eller ikke =)
Antall ord: 156
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jun 2006 01:18
- 18
Enig i det du skriver om HDM, men det finnes info om avdøde mennesker som gjenlevende mennesker kan bekrefte. Sånn sett kan det bevises, men generelt sett kan man ikke bruke HDM innen det paranormale siden, som du sa, alle skal kunne utføre forsøkene under samme forhold.Det er faktisk første gang jeg noen gang hører om hjelpere her. Jeg synes det høres veldig søkt ut. Det kan muligens være endel av egen psyke. Jeg har hørt om noe som kalles for HGA (Higher Guardian Angel) og de som mener at de har oppnådd kontakt med sånt har bedrevet flere måneder med meditasjon og bønn.
HGA. Tusen takk for den. Du har nå innført et nytt begrep på forumet og du skal snart få oppleve at folk snakker om sine 3 hjelpere og sin HGA. Ja også dørvokteren da.
Vel, de færreste vet vel så mye om hjelpere, men etter noen uker med læretid på para s åpnes en helt ny verden. Beklager sarkasmen, den er ikke til deg, du virker faktisk oppegående.
Antall ord: 192
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Ja det skulle vel kanskje kunne gå an, men da burde jo det være noe som er umulig å gjette seg frem til i så fall. Mulig det er sånn antroposofene holder på uten at jeg vet så altfor mye om dem utenom at de ønsker å forske på parapsykologi med vitenskapelige metoder.science skrev:Enig i det du skriver om HDM, men det finnes info om avdøde mennesker som gjenlevende mennesker kan bekrefte. Sånn sett kan det bevises, men generelt sett kan man ikke bruke HDM innen det paranormale siden, som du sa, alle skal kunne utføre forsøkene under samme forhold.Det er faktisk første gang jeg noen gang hører om hjelpere her. Jeg synes det høres veldig søkt ut. Det kan muligens være endel av egen psyke. Jeg har hørt om noe som kalles for HGA (Higher Guardian Angel) og de som mener at de har oppnådd kontakt med sånt har bedrevet flere måneder med meditasjon og bønn.
HGA. Tusen takk for den. Du har nå innført et nytt begrep på forumet og du skal snart få oppleve at folk snakker om sine 3 hjelpere og sin HGA. Ja også dørvokteren da.
Vel, de færreste vet vel så mye om hjelpere, men etter noen uker med læretid på para s åpnes en helt ny verden. Beklager sarkasmen, den er ikke til deg, du virker faktisk oppegående.
Dørvoktern ja, den er også ny. Er det den personen som kaster deg tilbake i kroppen når du ikke får lov til å foreta astralreiser? hehe
Hehe jeg er helt sikker på at en helt ny verden vil åpne seg for meg. Selv om jeg ikke ser på TV er jeg sikker på at jeg vil få et utmerket innblikk i hvordan Buffy the Vampire Slayer og Charmed er av å lese dette forumet. Ingen som har Charmed spellbooken forresten? Den skal visstnok være full av love spells. Kunne trengt et par
Antall ord: 341
Hide post links |
først vil jeg si , jeg misliker ordet spøkelser , jeg assosierer vel ordet for mye med skrekkfilmer om onde krefter som ikke har noe med virkeligheten å gjøre, så jeg foretrekker å kalle dem gjengangere eller ånder som sitter fast.
Og min mening er ja , ånder kan av og til gjøre skade, tappe deg for energi , påføre deg symptomer som hodepine og diverse ubehag, og i tilfelle det er en klebeånd kan den også påvirke psyken din.
Men jeg synes det er viktig og få frem at det ikke nødvendigvis er av ondskap en ånd gjør dette. De sitter fast og jeg tror hele situasjonen er uklar for dem , de forstår ikke hva de er, og situasjonen kan være veldig forrvirrende for dem . Tenk deg noen som flytter inn i ditt hus , sover i din seng , og du forstår ikke at du egentlig ikke skulle vært her lengre.
Det beste man kan gjøre er å hjelpe dem videre , og symptomene som slapphet , hodepine etc vil avta når ånden har kommet dit den hører hjemme, og energien ipå stedet er tilbake til normalt.
Og min mening er ja , ånder kan av og til gjøre skade, tappe deg for energi , påføre deg symptomer som hodepine og diverse ubehag, og i tilfelle det er en klebeånd kan den også påvirke psyken din.
Men jeg synes det er viktig og få frem at det ikke nødvendigvis er av ondskap en ånd gjør dette. De sitter fast og jeg tror hele situasjonen er uklar for dem , de forstår ikke hva de er, og situasjonen kan være veldig forrvirrende for dem . Tenk deg noen som flytter inn i ditt hus , sover i din seng , og du forstår ikke at du egentlig ikke skulle vært her lengre.
Det beste man kan gjøre er å hjelpe dem videre , og symptomene som slapphet , hodepine etc vil avta når ånden har kommet dit den hører hjemme, og energien ipå stedet er tilbake til normalt.
Antall ord: 195
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Tok det ikke ille opp heller :mozilla_wink: , men det er en lettfattelig bok som kan være grei å begynne med. Den inneholder forskjellige erfaringer om personers hjelpere. Margit Sandemo har en grei måte å framstille emnet på, selv om vi nok er uenige i visse spørsmål..Civilized skrev:Ikke noe vondt ment, men Margit Sandemo er kanskje ikke akkurat det første jeg ville ha lest eller stolt på om et sånt tema. Det blir nesten litt som å ha Se&Hør som sin primære nyhetskilde.Astarte skrev:Ifølge det jeg har lest, og erfart har vi alle en eller flere hjelpere.Det er mye info om dette på nettet, og jeg kan anbefale en lettfattelig bok av Margit Sandemo som heter "vi er ikke alene". Det finnes selvfølgelig mange andre bøker også.Dark Lord skrev:Et lite spørsmål: Har alle en hjelper?
Forøvrig kan selvpåført frykt være ille nok i seg selv. Jeg er ganske sikker på at om du går ut midt på svarte natta og går ut i skogen og prøver å kontakte noen ånder så blir du nok ganske skremt enten du får kontakt eller ikke =)
Antall ord: 207
Memento mori
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Apr 2006 21:40
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: tjøme
hmm
gjennferd er ikke ute etter a skade eller skade deg de viser seg som oftest far a advare eler hjelpe eler for a be om hjelp
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Apr 2006 21:40
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: tjøme
hmm
gjennferd er ikke ute etter a skade eller skade deg de viser seg som oftest far a advare eler hjelpe eler for a be om hjelp
Antall ord: 26
Hide post links |