Åja - sorry, hadde ikke lest tråden og tok for gitt at du hadde tatt kurset og det var grunnlaget for at du advarte mot det. For alle jeg kjenner som har vært på kurset er av en helt annen oppfatning. Personlig har jeg ikke gått slikt kurs og mener likevel å ha en velutviklet intuisjon. Men der er mange måter å gjøre ting på.Wiz2 skrev:Jeg har ikke tatt silva men tilsvarenede i en selvutviklingsirkel. Jeg leste programmet til silva og ser hva de lærer bort. På bakrunn av deg kan si pga av egenerfaring at de er noe som må øves på selv i timesvis. Et kurs kan nok ha en viss effekt men hvor mange bøker og cd`er kan man ikke få for 3800 kr?Reiki skrev:Når var det du tok kurset?Wiz2 skrev:Alt dette her kan dere sjøl folkens. Ikke la dere lure. 25 timer kurs kun UMULIG gi slike resultater!
Ellers - joa, visst beviser de evnene sine. Jeg har da sett dem finne nøkler på store jorder kun ved å gå på nivå og "se" dem. Så ut fra det du sier, så vil jeg si du uttaler deg om ting du nok dessverre ikke har pål peiling på.
Men om det gjelder alle, det vet jeg jo ikke. Jeg vet kun om de jeg kjenner. Og jeg kjenner ingen som har vært på silva kurs og ikke føler de har hatt masse igjen for det. Faktisk har jeg opplevd at samtilige anbefaler et slikt kurs.
Selv har jeg lest silvabøker og lyttet til silvakurs på tape. Har ikke gjort særlig mer enn det, men kan i hvertfall ikke si at jeg har negative erfaringer. For 15 - 20 år siden begynte også jeg min åndelige "vei" ved å lese et par silva bøker faktisk. Det var vel der jeg først lærte å meditere ved å telle osv. Og disse metodene blir mye brukt i annen meditasjon også.
I tillegg står det klart og tydelig i boka at du ikke trenger gå på kurser for å lære silva, men at du kan lese deg til det. Men at det vil være lettere å gå fortere med veiledning. Jeg syns egentlig ikke det er så verst og regner silva for å være noe av det mest seriøse innenfor den retningen vi driver med. Ville mye heller tatt et silva kurs enn et annet kurs i åndelig utvikling og trening av intuisjon.
Reiki