Fakta, teori & skepsis ⇒ Finnes flaks?
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Sep 2008 20:27
- 16
- Lokalisering: Vikhammer
- Har takket: 9 ganger
- Blitt takket: 6 ganger
men sant som det sies: Flaks får man kjøpt på butikken
Antall ord: 13
Hi, I'am Fox Mulder!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Mai 2008 00:02
- 16
Re: Finnes flaks?
law of attraction avgjør hva som skal skjeTheMartine skrev:Av og til går ting så utrolig bra at vi ikke kan gjøre annet enn å skylde på flaksen. Andre ganger går det så ufattelig dårlig, at det rett og slett må være uflaks. Noen må være født under en lykkestjerne, mens andre blir forfulgt av uhell. Sier vi, i hvert fall. Jeg er litt av og på når det gjelder å tro på flaks, akkurat nå er jeg ikke sikker på det ene eller det andre, så jeg synes det hadde vært artig å lese litt om hva andre tror. Finnes flaks? Eller er det kanskje karma? Law of attraction? Har noen mer flaks enn andre?
Antall ord: 124
what's on your mind?
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Jaha. Dette må du gjerne utdype =)Eyes_only skrev: law of attraction avgjør hva som skal skje
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 30 Jul 2007 14:29
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Flakstilstand tiltrekker flaks...TheMartine skrev:Jaha. Dette må du gjerne utdype =)Eyes_only skrev: law of attraction avgjør hva som skal skje
(oi, skikkelig hangup på flakstilstand...)
Antall ord: 28
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Ønsketenkning fungerer.
Ikke nødvendigvis fordi det bare er sånn, men fordi at troen på at det fungerer vil gjøre det selvoppfyllende. Fordi man blant annet omringer seg selv med positivitet og håp, og dette stråler ut - andre vil se signalene - og du vil få dem i retur. Det gjelder bare å tro nok på det, og ikke på et anstrengt vis, et avslappet men samtidig så troende at det nærmest kan kalles realistisk. For når du tror sterkt nok på noe, så tror du ikke på det, du bare veeeeeet det. Du er hundre prosent sikker, og det er ingenting verden kan gjøre for å forandre akkurat det.
"Nothing's gonna change my world..." etc.
Ikke nødvendigvis fordi det bare er sånn, men fordi at troen på at det fungerer vil gjøre det selvoppfyllende. Fordi man blant annet omringer seg selv med positivitet og håp, og dette stråler ut - andre vil se signalene - og du vil få dem i retur. Det gjelder bare å tro nok på det, og ikke på et anstrengt vis, et avslappet men samtidig så troende at det nærmest kan kalles realistisk. For når du tror sterkt nok på noe, så tror du ikke på det, du bare veeeeeet det. Du er hundre prosent sikker, og det er ingenting verden kan gjøre for å forandre akkurat det.
"Nothing's gonna change my world..." etc.
Antall ord: 121
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
...og den som trodde på det jeg sa i det innlegget der,
vil også få mest mulig sannhet utav det. Ironisk nok.
...men jeg mener det faktisk. Jeg gjør det. Ikke noe kødd her akkurat nå.
Antall ord: 38
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Vel, jeg trodde ikke en døyt på det. Synd for megludoburgero skrev:...og den som trodde på det jeg sa i det innlegget der,
Antall ord: 52
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Jeg er nok mer med på den tanken, ja.DjLudoSvartehundMetodist skrev:Jeg tror dritt skjer med de som tenker positivt også. Jeg tror de som tenker positivt ser lysere på dritt. Det er alt om law of attractiån.
Antall ord: 39
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mai 2008 05:41
- 16
- Blitt takket: 1 gang
nå har ikke jeg lest noe av d som står i denne tråden men , flaks tror jeg ikke på.
Jeg tror at alt som skjer i livet er en mening skal være slik , ikke at det har noe med flaks og gjøre , men at ting er bestemt på forhånd skal skje for og lære noe av d.
:mozilla_smile:
Jeg tror at alt som skjer i livet er en mening skal være slik , ikke at det har noe med flaks og gjøre , men at ting er bestemt på forhånd skal skje for og lære noe av d.
Antall ord: 65
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Bestemt av hvem?Mantropolix skrev:nå har ikke jeg lest noe av d som står i denne tråden men , flaks tror jeg ikke på.
Antall ord: 70
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mai 2008 05:41
- 16
- Blitt takket: 1 gang
Av høyere ting for eks Gud , eller noe som er mere intelligent en oss , jeg vet ikke helt.TheMartine skrev:Bestemt av hvem?Mantropolix skrev:nå har ikke jeg lest noe av d som står i denne tråden men , flaks tror jeg ikke på.
Antall ord: 91
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 30 Jul 2007 14:29
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
en flakstilstand er en tilstand hvor du er åpen og i tillit til at universet gir deg det du trenger når du trenger det, og du er våken nok til å se mulighetene når de blir gitt deg, OG du er aktiv nok til å gripe dem og ikke nøle.TheMartine skrev:Så flaks og law of attraction går hånd i hånd?
F.eks. her om dagen klagde kjæresten over at vi hadde for lite kleshengere. To dager etterpå kom noen fra etagen under på jobb opp med en hel haug kleshenger som de skulle kaste og lurte på om vi kanskje ville ha dem. Jeg sa selvfølgelig ja takk, tar gjerne en dunge jeg. FLAKS!!!
Antall ord: 123
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Veldig sant, men å tenke positivt for å være åpen for de muligheter som ligger til rette er jo ikke feil. Alt handler om perspektiv, men også perspektivet kan endres, og resten vil følge. Så kommer endringene ellers i livet, og kanskje man blir mer fornøyd.DjLudoSvartehundMetodist skrev:Jeg tror dritt skjer med de som tenker positivt også. Jeg tror de som tenker positivt ser lysere på dritt. Det er alt om law of attractiån.
Det å være positiv er ikke synonymt med å være urealistisk.
Selv om det er lettere å falle på det negative, ihvertfall for min egen del.
Antall ord: 102
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Det var jo pussig, for jeg hadde akkurat samme problem for et par uker siden. Trengte flere kleshengere, gikk i butikken, kjøpte fler, problem løst. Hadde jeg derimot vært åpen og tillitsfull til universet, hadde jeg sluppet å kjøpe dem selv? I så fall, hvordan blir man det?jon blund skrev: en flakstilstand er en tilstand hvor du er åpen og i tillit til at universet gir deg det du trenger når du trenger det, og du er våken nok til å se mulighetene når de blir gitt deg, OG du er aktiv nok til å gripe dem og ikke nøle.
F.eks. her om dagen klagde kjæresten over at vi hadde for lite kleshengere. To dager etterpå kom noen fra etagen under på jobb opp med en hel haug kleshenger som de skulle kaste og lurte på om vi kanskje ville ha dem. Jeg sa selvfølgelig ja takk, tar gjerne en dunge jeg. FLAKS!!!
Antall ord: 162
Hide post links |