Drømmer, NDO & ut av kroppenReinkarnasjon???? Blæh!!!!

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

snuppedilla skrev:
Hecate skrev:Altså, jeg har som sagt ikke hele oversikten her. Det er litt selvmotsigende hele greia, for vi er jo en dyreart, men menneske DNA'et er skapt i Guds bilde.

Det som jeg synes er vanskelig å forstå er at vi faktisk inngår i andre energikonstellasjoner når vi ikke er i en menneske-erfaring. Personlig tror jeg ikke at vi kan være dyr, fordi dyr er til for å balansere et delikat økosystem hvor hver minste lille organisme har en funksjon. (Hvilken funksjon har så mennesket? Rent bortsett fra å lage uorden i balansen? ) Men på den annen side, så må også dyr ha en sjel, men de inkarnerer jo ikke med samme hensikt som oss. De har jo ingen karma. Så om vi kan være dyr....jeg vet ærlig talt ikke.

Men energiene våre kan visstnok inngå i ulike energireaksjoner i naturen. Alle elementer har en bevissthet, det er jo dokumentert for vann, men også i luft, jord og ild vil vi finne det. Og det sies at de gangene vi inngår i disse, så oppdateres det ikke i akasha'n. Men det sies også at alle i Universet vet hvem vi er, da spiller det vel kanskje ikke så stor rolle om vi er en katt eller en stein i neste omgang. Kommunisere på et høyere plan er sikkert mye lettere for de som ikke sliter med karma og dualitet. :D
Vi syner ofte om sånt utifra å være arten menneske.. men kanskje Gud ser det annerledes...? alt må til og alt skal sin vei og alt har samme målet om så noen arter har karma eller ei og.. guds bilde.. er ikke kun mennesket.. men alt er et bilde på dennes kraft? men de synes ulike.. når du evnt plukker ifra hverandre.. vi alt da bestå av kraft, sjel?
Altså jeg vet ikke, jeg forholder meg til en teori bare. Jeg vet ikke om jeg tror på den, men jeg synes den er interessant og gir et mer generelt bilde av energier, fremfor personifiserte ånder og entiteter.
Menneskearten sies å være skapt i Guds bilde. Men Gud har skapt alt, eller i allefall en skaper.
Vi er energier som er deler av Gud. Vår energi gir bevissthet og liv til alt som er på denne jorda. Jeg forholder meg til vår planet, da jeg ikke aner hva som gjelder for andre. ;)
Så om vi er dyr eller vann, spiller ingen rolle for energien vår. Det er kun som mennesker vi får karma, for det er kun som mennesker vi har fri vilje. Ingen andre inkarnasjoner har det, og det er hele poenget med å være skapt i Guds bilde. Vi har mulighet til å styre våre egen skjebne.
Antall ord: 465
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Okt 2006 10:12
18
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Hehe, jeg er veldig uenig i den teorien Hecate men jeg skal ikke krangle om det. :)

Men btw, hvis noen her tror at mennesker ikke har innstinkter tar dem ganske feil, vi har ganske mange egentlig. Et eksempel er vel når en baby ser en pupp...
Antall ord: 47
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

TrappedSoul skrev:Hehe, jeg er veldig uenig i den teorien Hecate men jeg skal ikke krangle om det. :)

Men btw, hvis noen her tror at mennesker ikke har innstinkter tar dem ganske feil, vi har ganske mange egentlig. Et eksempel er vel når en baby ser en pupp...
Så fyr løs! Det er jo derfor du er her? For å diskutere teorier vi mennesker lager for å hjelpe oss selv til å takle livet...og døden?
Antall ord: 76
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Hmmm....mykje vits i å fyre løs....når svara uteblir eller bevis ikkje er mulig å dra fram, men forsatt ska dette åndelige stå som det eine sanne som er betre enn religion...samme ulla i ny forkledning...
Antall ord: 38
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

madjava skrev:samme ulla i ny forkledning...
Absolutt. Og noen ganger tenker jeg at ulla er gammeldags i motsetning til andres ull som er blitt noe fornyet de siste tiårene. Spes i forhold til å respektere andre og samarbeide osv. Der har noen religioner blitt bedre, men vi, vi er de eneste, samme rette, og alle andre er noen idioter. Men.. selvinnsikt er noe bra, som vi nok alle har en tendens til å mangle en del av.
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av madjava »

Globeline skrev:
Absolutt. Og noen ganger tenker jeg at ulla er gammeldags i motsetning til andres ull som er blitt noe fornyet de siste tiårene. Spes i forhold til å respektere andre og samarbeide osv. Der har noen religioner blitt bedre, men vi, vi er de eneste, samme rette, og alle andre er noen idioter. Men.. selvinnsikt er noe bra, som vi nok alle har en tendens til å mangle en del av.
Kva er selvinnsikt? har du tenkt over kva det egentlig innebærer?
Antall ord: 91
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Alle har forskjellige interesser; noen liker å diskutere forskjellige typer ull, og kritisere saueflokken, mens igjen noen liker å kritisere de som kritiserer sauer og andre igjen bare de som liker ull......ble dette bare tull? Eller kanskje rettere sagt; bull :mozilla_cool:
Eller var det noen som var skærpe nok til å ta hintet. Jeg for min del hadde syntes det hadde vært fint om noen fant frem sauesaksa en gang for alle. ;)
Antall ord: 73
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

madjava skrev:
Globeline skrev:
Ja - hva er det du tenker som gjør at du ikke tror jeg har tenkt?
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

Hecate skrev:Alle har forskjellige interesser; noen liker å diskutere forskjellige typer ull, og kritisere saueflokken, mens igjen noen liker å kritisere de som kritiserer sauer og andre igjen bare de som liker ull......ble dette bare tull? Eller kanskje rettere sagt; bull :mozilla_cool:
Eller var det noen som var skærpe nok til å ta hintet. Jeg for min del hadde syntes det hadde vært fint om noen fant frem sauesaksa en gang for alle. ;)
Det syns jeg og. Hadde vært utrolig deilig. :)
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av madjava »

Globeline skrev:
madjava skrev:
Globeline skrev:
Ja - hva er det du tenker som gjør at du ikke tror jeg har tenkt?
Du greie jo ikkje å svare på det eg spør om...det er faktisk ganske vanlig inne på dette forumet...kjem det vanskelige spørsmål elller dei vert oppfatta som litt kritiske...så er det med ein gang nokre som føler seg tråkka på...enten ved å drite i å svare eller inneha så god selvinnsikt at dei hever seg over andre...new age eller religion....samma følelsen når ein prøver å grave litt under fasaden...
Antall ord: 190
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

madjava skrev:
Du greie jo ikkje å svare på det eg spør om...det er faktisk ganske vanlig inne på dette forumet...kjem det vanskelige spørsmål elller dei vert oppfatta som litt kritiske...så er det med ein gang nokre som føler seg tråkka på...enten ved å drite i å svare eller inneha så god selvinnsikt at dei hever seg over andre...new age eller religion....samma følelsen når ein prøver å grave litt under fasaden...
Altså, for meg er ordet selvinnsikt elementært. Når du da lurer på om jeg har tenkt over det. Da er jeg nødt til å spørre deg hva det er du tror jeg ikke har forstått. Ikke fordi det er vanskelig, men fordi jeg ellers ikke vet hva i ordet selvinnsikt som er vanskelig. Men du klarte visst ikke svare på det spørsmålet.
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vomit

Innlegg av Vomit »

Folk her er litt spesielle.
Vi trenger behandling alle sammen, og det fort.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

Exile skrev:Folk her er litt spesielle.
Vi trenger behandling alle sammen, og det fort.
Ba bu ba bu
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av madjava »

Globeline skrev:
madjava skrev:
Altså, for meg er ordet selvinnsikt elementært. Når du da lurer på om jeg har tenkt over det. Da er jeg nødt til å spørre deg hva det er du tror jeg ikke har forstått. Ikke fordi det er vanskelig, men fordi jeg ellers ikke vet hva i ordet selvinnsikt som er vanskelig. Men du klarte visst ikke svare på det spørsmålet.
Sia det er elementært for deg skjønner eg godt at du ikkje vil svare. Da er det heller ikkje grunnlag for diskusjon og slik sett er det ikkje noko grunn til å svare på det du spør om.
Antall ord: 191
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

madjava skrev:
Globeline skrev:
madjava skrev:
Sia det er elementært for deg skjønner eg godt at du ikkje vil svare. Da er det heller ikkje grunnlag for diskusjon og slik sett er det ikkje noko grunn til å svare på det du spør om.
Nei vel. Men da sier vi det slik. Men hvis du ikke er villig til å forklare hva du spør om, så kanskje du bare skal la være å spørre meg om noe i fremtiden. For dette tullet her, det gidder jeg faktisk ikke. Ærlig talt, i raua er det mørkt, og lenger inne må man bruke lommelykt.

Her prøver man å ha en oppklarende diskusjon - se hva det ender med. Patetisk.
Antall ord: 267

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links