Altså jeg vet ikke, jeg forholder meg til en teori bare. Jeg vet ikke om jeg tror på den, men jeg synes den er interessant og gir et mer generelt bilde av energier, fremfor personifiserte ånder og entiteter.snuppedilla skrev:Vi syner ofte om sånt utifra å være arten menneske.. men kanskje Gud ser det annerledes...? alt må til og alt skal sin vei og alt har samme målet om så noen arter har karma eller ei og.. guds bilde.. er ikke kun mennesket.. men alt er et bilde på dennes kraft? men de synes ulike.. når du evnt plukker ifra hverandre.. vi alt da bestå av kraft, sjel?Hecate skrev:Altså, jeg har som sagt ikke hele oversikten her. Det er litt selvmotsigende hele greia, for vi er jo en dyreart, men menneske DNA'et er skapt i Guds bilde.
Det som jeg synes er vanskelig å forstå er at vi faktisk inngår i andre energikonstellasjoner når vi ikke er i en menneske-erfaring. Personlig tror jeg ikke at vi kan være dyr, fordi dyr er til for å balansere et delikat økosystem hvor hver minste lille organisme har en funksjon. (Hvilken funksjon har så mennesket? Rent bortsett fra å lage uorden i balansen? ) Men på den annen side, så må også dyr ha en sjel, men de inkarnerer jo ikke med samme hensikt som oss. De har jo ingen karma. Så om vi kan være dyr....jeg vet ærlig talt ikke.
Men energiene våre kan visstnok inngå i ulike energireaksjoner i naturen. Alle elementer har en bevissthet, det er jo dokumentert for vann, men også i luft, jord og ild vil vi finne det. Og det sies at de gangene vi inngår i disse, så oppdateres det ikke i akasha'n. Men det sies også at alle i Universet vet hvem vi er, da spiller det vel kanskje ikke så stor rolle om vi er en katt eller en stein i neste omgang. Kommunisere på et høyere plan er sikkert mye lettere for de som ikke sliter med karma og dualitet.
Menneskearten sies å være skapt i Guds bilde. Men Gud har skapt alt, eller i allefall en skaper.
Vi er energier som er deler av Gud. Vår energi gir bevissthet og liv til alt som er på denne jorda. Jeg forholder meg til vår planet, da jeg ikke aner hva som gjelder for andre.
Så om vi er dyr eller vann, spiller ingen rolle for energien vår. Det er kun som mennesker vi får karma, for det er kun som mennesker vi har fri vilje. Ingen andre inkarnasjoner har det, og det er hele poenget med å være skapt i Guds bilde. Vi har mulighet til å styre våre egen skjebne.