BA skrev:Caramba PPVt skrev:Ja! Tatt ut av sammenhengen og satt i gal rekkefølge så kan alt snus til ens egen fordel.
Du får vise hva som er satt i gal rekkefølge da.
Du vet vel hvor du selv har klippet og limt? Da trenger ikke jeg å vise deg det.
Hvis du vil se sammenhengen, kan du kikke bakover i tråden. Sitatene endrer ikke karakter for det.
Det kan de veldig vel gjøre og det tror jeg du er klar over.
Ellers er dette bare forsøk på å spille offerrollen fra din side. Hvis du ikke vil diskutere temaet, får du si det, ikke bare klage over bagateller.
Bagateller for noen og mer viktig for andre. Når noen angriper min troverdighet av selvopplevde hendelser. Kaller jeg ikke det bagateller, men vi er jo forskjellige vi mennesker.
Du skrev at jeg ikke hadde forstått hva Asbjørn skrev. Kan du vise meg hva jeg har misforstått eller ikke.
Asjbjørn har skissert det jeg mener på en meget god måte. Men, dette ser det ikke ut til at du har forstått.
Som du ser så kunne det for meg se ut som om du ikke hadde forstått dette innlegget og da mener jeg i sin helhet (jeg beklager at jeg ikke bemerket dette med en gang) Det du da gjør er å be meg vise deg hva du ikke har forstått. Jeg vet desverre ikke om du har forstått eller ikke fortått, men for meg ser det ut til at du ikke har forstått hva dette dreier seg om.
Kan du komme med saklige argumenter for viten om reinkarnasjon?
Ja, det kan jeg. Men jeg er ikke interresert i å diskutere dette med deg i slikt kverulerende omfang.
Er det opp til enhver å kalle sin egen overbevisning viten, og andres overbevisning tro?
Før komma er svaret JA og etter komma er svaret NEI.
Andres overbevisning er/kan være viten for dem. Det at jeg velger å tro eller ikke tro på denne andres overbevisning er opp til meg. Om du forstår hva jeg mener?