Enig med Lilja, og noen ting til.. det er mulig jeg er blasert, men hvis man blir livredd for noen elendige metallpinner som peker på en, bør en kanskje holde seg unna sånt. Det betyr bare at hu er forferdelig skvetten av seg, ikke at noe som helst farlig skjedde.Lilja skrev:Du trenger virkelig ikke hjelp av ånder for å få søkevinkler til å bevege seg, altsåinkognito78 skrev:Man trenger ingen forkunnskaper for å få kontakt med ånder. Man kan enkelt og greit plassere søkevinkler hos noen som er svært skeptiske og søkevinklene kan bevege seg som bare det. Jeg testet dette i mine tidligere dager med ei venninne som ikke trodde på dette. Hun ble visst så redd at hun måtte følges til bilen da pinnene snudde seg 180 grader og pekte på henne. Så det kan være skumle saker. En annen kamerat som også var nysgjerrig og i tvil på dette, holdt så hardt han kunne i søkevinklene. Jeg kunne høre at de vridde seg i hendene hans selv om han holdt hardt i de. I tillegg så sa han at han kjente kalde gufs som fløy gjennom kroppen hans. Jeg tror at man lett kan tiltrekke seg ting som man er opptatt av. Og det er jo usikkert hva man får kontakt med. Disse to episodene her skal sies er en liten del av min erfaring med søkevinkler.
Jeg har reflektert over dette med søkevinkler og jeg tenker at om jeg ikke vet om jeg har kontakt med gode eller onde ånder, så er det ikke vits. De man har kontakt med kan lyve. Og siden det da ikke er 100% riktig, vil jeg si det er å kaste bort tiden.
Joda, søkevinkler kan brukes som et redskap, på lik linje med en pendel eller et ouijabrett, men disse tingene har ingen magiske egenskaper. Og de skaper ihvertfall ingen åpen sluse som onde ånder kan strømme ut av.
Du kan sammenligne det med en mobiltelefon. Det hjelper deg lite å ha telefonen, hvis du verken vet hvordan du slår den på eller ringer med den. Kanskje kan noen prøve å ringe deg, men så lenge du ikke vet hvordan du skal svare, så blir det ikke rare kontakten å skryte av!
Et meget klokt menneske sa til meg en gang at frykten du føler er bare en følelse, skapt i deg selv. Din redsel kan ikke brukes for å måle hvorvidt noe er ondt eller farlig.
Hadde det vært så enkelt å komme i kontakt med onde entiteter som enkelte skal ha det til, ville nok flertallet av oss ha vært i seriøst trøbbel! Det går nok helst bra, ihvertfall så lenge man velger å holde beina plantet på bakken i stedet for å skremme livskiten utav seg selv.
Dette er kanskje nytt for deg, men mennesker kan lyve. Hvis man følger logikken din, burde man da unngå mennesker fordi de kan finne på faenskap.
Og igjen, denne greia med å dele inn ting i svart/hvitt, godt/ondt.. hvorfor? Deler du inn folk på den måten?
Jeg regner ikke med å få svar på dette, siden jeg tror ikke du vet det sjøl.. inntrykket mitt er at du bare gjør ting du tror er riktig ut i fra noe du har lest eller hørt, uten å tenke sjøl eller være kritisk.