Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKampen mot det onde

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kampen mot det onde

Innlegg av Svartepus »

diego skrev:skal bare skrive en veldig kort ting, vet ikke om noen har sakt det enda men har litt dårlig tid =)

vi har 3 levler. og det er vårt level, "himmelen" og "helvette" det som asbjørn sier om balanse er veldig riktig. yin og yang er veldig sentralt her.
Hva mener du er "himmelen" og hva mener du er "helvete"?
Antall ord: 64
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

diego skrev:vi har 3 levler. og det er vårt level, "himmelen" og "helvette" det som asbjørn sier om balanse er veldig riktig. yin og yang er veldig sentralt her.
Hvorfor tror du det er "nivåer ( eller levler som du sier ) ?

Ying/yang er som nevnt en likevekt av energier, - men energiene er der begge for å skape kontraster !

Uten det ene - blir det andre meningsløst. Alt hvitt eller alt svart - vi ville da "kjede oss ihjel" . .

Jeg tror det "svarte" er satt igang av "det hvite" - nettopp for å få kontraster og variasjoner.
Og så har vi alle blandingene - hele gråskalaen, - fra hvitt til svart - og i tillegg har vi fått frekvenser- noe som gjør at vi har farger.

Nå er det slik at uansett hvor man er på "gråskalaen" - er det ditt valg hvor på den skalaen du vil være - hvor "snill" eller hvor "slem" du vil være.

Som jeg har nevnt før, det er mange land i verden, - og alle har sin plass på "gråskalaen" ingen er helt hvite og ingen er helt svarte.

Problemet i dette er at det er fargeforskjeller også, den røde liker ikke den blå, og den blå liker ikke den røde. men begge er enig om at den grønne og den gule, - DE er problemet...
og de grønne liker ikke de gule fordi... et eller annet.

Dette ser vi i politikk, vi ser det i levestandard, og - egentlig alle forhold vi kan tenke oss.

Usa og Midtøsten er et godt eksempel :
Usa kaller Midtøsten for "ondskapens akse", - Midtøsten kaller Usa for "satans yngel".
Men internt i eget område, er "vi de snille" . . .
Litt motsetning der ?
Eller er det slik at i det ene landet lar de barna sulte ihjel, fordi de voksne vil ete først - og så er det ikke noe igjen til barna ??
Jo, - enkelte plasser i verden er det akkurat slik, - men da snakker vi om sultkatastrofe, ikke midtøsten og usa.

Så når det gjelder dine "levler" - helvete har vi allerede her på jord.
Se på verden; sult, krig, sykdom, foreldreløse, uteliggere, narkomane, kreft, ran, - ja- you name it, we have it all! La din egen fantasi "se" hvordan det faktisk er for mange her på jorda!

Og du vil se at det er ikke "levler" - men heller en flytende overgang- fra hvitt til svart.

Ingenting er helt hvitt, og ingenting er helt svart ( selv om det i perioder kan føles slik ).
Det er alltid NOE som trekker i den andre retningen. kansje ikke så mye, men "noe"...

Og jeg tror det hele er slik nettopp fordi vi skal lære, - fordi vi skal ha variasjon, - fordi en åndelig tilværelse i "bare hvitt" - ville blitt for kjedelig i lengden.

Etpar bilder jeg av og til bruker er følgende :

Om du ligger og slapper av - koser deg med en pina colada på stranda, har passelig med sol, perfekt temperatur, tilstrekkelig med mat, og har det "perfekt"...
Når du har hatt det slik i noen milliarder av år, begynner det kansje å bli kjedelig ?
Kansje du ville finne på noe annet ?

Som på en hyttetur i påska, ute er det snøstorm fra dag 1, og det gir seg ikke.
dag 3 ; alt "husarbeid" er gjordt, man er mett, og ingenting å finne på.
Kansje man da finner på noe, kortspill, rollespill, eller noe som kan bringe inn litt variasjon ?

Det er DER jeg tror vi er, - i enslags rollespill... og ikke bare en vri8'er. Nettopp fordi "der har vi vært for lengesiden".
Nå er "spillet" mye mer avansert, mye mer detaljert, og krydret med tilfeldigheter, - og planer for hva som skal skje.
- og her er poenget :
Alle er "snille" i utgangspunktet. Men for å få litt "action" - er det noen som påtar seg den "slemme" rollen, - slik at man faktisk får kontraster, nyanser, og variasjon.

Ikke "levler" - men roller ?

A
Antall ord: 667

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
diego
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Jul 2010 03:53
14
Kjønn (valgfri): guteslamp

Innlegg av diego »

Moonstone skrev:
diego skrev:skal bare skrive en veldig kort ting, vet ikke om noen har sakt det enda men har litt dårlig tid =)

vi har 3 levler. og det er vårt level, "himmelen" og "helvette" det som asbjørn sier om balanse er veldig riktig. yin og yang er veldig sentralt her.
Det er ikke alltid sant det man lærer på skolen..
Vi mennesker gjør godt i å glemme den forestillingen der.
Har ikke gjort anet enn faenskap for menneskeheten.

definer ondt og godt på en utdypende og god måte om du er uenig i mitt syn. hvis du har lest mye vil du fort oppdage at alt i verden har en sammenheng en balanse, alle relgioner osv har en sammenheng. det er ikke det at jeg er kristen, jeg bare sier at det mest brukte orde for det onde er helvette og for godt er det himmelen. finnes det ikke ondt finnes det ikke godt. sånn er det bare.
Antall ord: 166
kunskap er makt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
diego
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Jul 2010 03:53
14
Kjønn (valgfri): guteslamp

Innlegg av diego »

Asbjørn skrev:
diego skrev:vi har 3 levler. og det er vårt level, "himmelen" og "helvette" det som asbjørn sier om balanse er veldig riktig. yin og yang er veldig sentralt her.
Hvorfor tror du det er "nivåer ( eller levler som du sier ) ?

Ying/yang er som nevnt en likevekt av energier, - men energiene er der begge for å skape kontraster !

Uten det ene - blir det andre meningsløst. Alt hvitt eller alt svart - vi ville da "kjede oss ihjel" . .

Jeg tror det "svarte" er satt igang av "det hvite" - nettopp for å få kontraster og variasjoner.
Og så har vi alle blandingene - hele gråskalaen, - fra hvitt til svart - og i tillegg har vi fått frekvenser- noe som gjør at vi har farger.

Nå er det slik at uansett hvor man er på "gråskalaen" - er det ditt valg hvor på den skalaen du vil være - hvor "snill" eller hvor "slem" du vil være.

Som jeg har nevnt før, det er mange land i verden, - og alle har sin plass på "gråskalaen" ingen er helt hvite og ingen er helt svarte.

Problemet i dette er at det er fargeforskjeller også, den røde liker ikke den blå, og den blå liker ikke den røde. men begge er enig om at den grønne og den gule, - DE er problemet...
og de grønne liker ikke de gule fordi... et eller annet.

Dette ser vi i politikk, vi ser det i levestandard, og - egentlig alle forhold vi kan tenke oss.

Usa og Midtøsten er et godt eksempel :
Usa kaller Midtøsten for "ondskapens akse", - Midtøsten kaller Usa for "satans yngel".
Men internt i eget område, er "vi de snille" . . .
Litt motsetning der ?
Eller er det slik at i det ene landet lar de barna sulte ihjel, fordi de voksne vil ete først - og så er det ikke noe igjen til barna ??
Jo, - enkelte plasser i verden er det akkurat slik, - men da snakker vi om sultkatastrofe, ikke midtøsten og usa.

Så når det gjelder dine "levler" - helvete har vi allerede her på jord.
Se på verden; sult, krig, sykdom, foreldreløse, uteliggere, narkomane, kreft, ran, - ja- you name it, we have it all! La din egen fantasi "se" hvordan det faktisk er for mange her på jorda!

Og du vil se at det er ikke "levler" - men heller en flytende overgang- fra hvitt til svart.

Ingenting er helt hvitt, og ingenting er helt svart ( selv om det i perioder kan føles slik ).
Det er alltid NOE som trekker i den andre retningen. kansje ikke så mye, men "noe"...

Og jeg tror det hele er slik nettopp fordi vi skal lære, - fordi vi skal ha variasjon, - fordi en åndelig tilværelse i "bare hvitt" - ville blitt for kjedelig i lengden.

Etpar bilder jeg av og til bruker er følgende :

Om du ligger og slapper av - koser deg med en pina colada på stranda, har passelig med sol, perfekt temperatur, tilstrekkelig med mat, og har det "perfekt"...
Når du har hatt det slik i noen milliarder av år, begynner det kansje å bli kjedelig ?
Kansje du ville finne på noe annet ?

Som på en hyttetur i påska, ute er det snøstorm fra dag 1, og det gir seg ikke.
dag 3 ; alt "husarbeid" er gjordt, man er mett, og ingenting å finne på.
Kansje man da finner på noe, kortspill, rollespill, eller noe som kan bringe inn litt variasjon ?

Det er DER jeg tror vi er, - i enslags rollespill... og ikke bare en vri8'er. Nettopp fordi "der har vi vært for lengesiden".
Nå er "spillet" mye mer avansert, mye mer detaljert, og krydret med tilfeldigheter, - og planer for hva som skal skje.
- og her er poenget :
Alle er "snille" i utgangspunktet. Men for å få litt "action" - er det noen som påtar seg den "slemme" rollen, - slik at man faktisk får kontraster, nyanser, og variasjon.

A

hvis du mener at alle er født "snille" som du sier her. så går det stikk i strid mot yin og yang. enkelte folk er født onde, enkelte folk er født til og kunne gjøre grusomme ting.

det jeg mener med levler. det er egentlig bare noe jeg har funnet på selv. men det jeg mener med det er ikke at det er noen nivåer som er sterkere en andre osv. men at det finnes 3 dimensjoner rundt ås. ond/god/vår. det var alt jeg mente.
Antall ord: 764
kunskap er makt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

diego skrev:
Asbjørn skrev:Alle er "snille" i utgangspunktet. Men for å få litt "action" - er det noen som påtar seg den "slemme" rollen, - slik at man faktisk får kontraster, nyanser, og variasjon.

A
hvis du mener at alle er født "snille" som du sier her. så går det stikk i strid mot yin og yang. enkelte folk er født onde, enkelte folk er født til og kunne gjøre grusomme ting.
Nei, det er ikke det jeg sier ; - jeg sier at sjelene er snille i utgangspunktet, men at noe påtar seg den slemme rollen....
og DET betyr at de kan komme til verden som "onde" - dvs det er den rollen sjelen har påtatt seg.
Bevisstheten til den personen ( eller det dyret) som sjelen "styrer" - er derav ond, - men sjelen i seg selv er "snill". Det er bare en rolle den har påtatt seg for å få frem kontraster... / gråskala...

eller nettopp balansen i ying/yang...

A
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
diego
Nybegynner
Nybegynner