Universet & dets hemmeligheterKUNDALINI <DEN STÖRSTA SANNINGEN>

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Re: KUNDALINI <DEN STÖRSTA SANNINGEN>

Innlegg av First Day »

Metodisten skrev:Vi snakket folk som skriver i fakta stil og uttaler seg skråsikkert når det egentlig bare gjelder tro. Jeg syns denne tråden er ett godt eksempel.

Det blir litt mye rart her. " 99% prosent av menn...", som snuppedilla sier så er dette ett parameter og måle med som bare er tull. For det er ikke ett parameter eller en måle enhet i det hele. Det er bare luft. En påstand ut av intet. Det er sjelden jeg sier det ordet, men dette er tull.
Mannlige folk har vert mere synlige i samfunnet av kulturelle og vanemessige grunner. Men ikke tale om att menn er mere åndelig utvikklet eller mere viktige. De fleste medium som er gode er jo kvinner. De fleste åndelige veiledere som er gode er kvinner. Det var kansje ikke kvinner som var generaler og brant ned London eller bombet stalingrad. Kvinner og menn spiller mye på hver sin streng på samme instrumentet.

" Må forstå att denna planeten eksisterer" . Om jeg må forstå det, må du forstå att jeg må ha materiale som leder meg til å forstå det.
Att kroppen og skjelettet bytter celler er en fysiologisk prosess som ikke kan ha mye med noe åndeligt og gjøre. Jeg skal si dette på godt Svensk.
Det hørs ut som snacket til an som har stopat før mycket i pipan, før lange.
Du får ikke meg som noe medlem av kundalinani prosjektet deres.
Hej Metodisten
Kundalinis existens är inte tro. Den existerar.
Om du menar att allt bara är tull bryr jag mig inte så mycket om. Det viktiga är att du får information om kundalini..............utifall det drabbar dig en dag
Du betonar andlighet väldigt mycket.
För mig är det helt naturligt att vi är en del av kraften samtidigt som vi är en enskild individ och med det ser jag inget andligt. Att vi har kroppen som redskap tror/hoppas jag att du förstår.

Sen nämner du saker i dina 2-nedersta rader som jag bara ser som en omognad.
Kommer tid kommer råd. :mozilla_wink:
Antall ord: 359
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av First Day »

Horus^ skrev:
First Day skrev:
Horus^ skrev:
"The ascent of the Kundalini along the spinal cord is achieved very slowly in accordance with the merits of the heart. The fires of the heart control the miraculous development of the Sacred Serpent. Devi Kundalini is not something mechanical as many suppose; the Igneous Serpent is only awakened with genuine Love between husband and wife, and it will never rise up along the medullar canal of adulterers."- Samael Aun Weor, The Mystery of the Golden Blossom

"Until not too long ago, the majority of spiritualists believed that on awakening the Kundalini, the latter instantaneously rose to the head and the initiate was automatically united with his Innermost or Internal God, instantly, and converted into Mahatma. How comfortable! How comfortably all these theosophists, Rosicrucians and spiritualists, etc., imagined High Initiation." - Samael Aun Weor, The Zodiacal Course

Kundalini kan kun vekkes ved hjelp av tantra.
Ved polarisering av mannlig og kvinnlig energi.

Hej
Det där med otrohet mellan makar, att det skulle förhindra en kundaliniresning har jag aldrig hört tidigare. De flesta som intresserar sig för kundalini brukar ju påbörja youga eller meditation.
Yoga kan være veldig mye det. Tantra er også en form for yoga, men hvordan man utfører yoga'en kan variere veldig. Meditasjon er viktig for selvkontroll og eliminasjon av egoet.
Man har kundalini, også har man kundabuffer. :mozilla_smile:

Den här typen av yoga är väl vanligast för de som försöker uppnå en resning.
http://www.kundaliniyoga.se/showpage.php?idPage=1

Underligt varför jag fick det. Vid den tidpunkten trodde jag inte på någon gud eller kraft utan såg det mesta som gamla sagor...................hm, hm
Antall ord: 293

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

jeg vet kundaliniopplevelsen eksisterer og da ikke som en hallis eller forstyrrelse i hjernen, men en reell opplevelse av en helhet som tar pusten fra en og er så komprimert følelsesmessig i en meget kort tidsperiode at du har vanskelig for å beskrive den i etterkant.
Jeg vet det fordi jeg har en sterk følelse av at jeg har hatt det, eller noe ganske nær, men da var jeg klar for det og hadde i forkant banet vei for det. Og det kan komme igjen og igjen og det er også å gråte av lykke.

Nå kan andre komme og si at det er ikke kundalini fordi de har opplevd den annerledes. Slik som du First day, din opplevelse av noe du trodde var en hjerneblødning eller noe i den duren. Men jeg tror ikke den er nødvendigvis ubehagelig og smertefull, hvis en vet og har forberedt seg og vent seg til tanken på helheten så vil en slik opplevelse være som å komme hjem.. ikke sant?
Iallefall var det slik for meg.. som å komme hjem og et kjærlig gjensyn.
Antall ord: 185
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av First Day »

snuppedilla skrev:
Metodisten skrev:Vi snakket folk som skriver i fakta stil og uttaler seg skråsikkert når det egentlig bare gjelder tro. Jeg syns denne tråden er ett godt eksempel.

Det blir litt mye rart her. " 99% prosent av menn...", som snuppedilla sier så er dette ett parameter og måle med som bare er tull. For det er ikke ett parameter eller en måle enhet i det hele. Det er bare luft. En påstand ut av intet. Det er sjelden jeg sier det ordet, men dette er tull.
Mannlige folk har vert mere synlige i samfunnet av kulturelle og vanemessige grunner. Men ikke tale om att menn er mere åndelig utvikklet eller mere viktige. De fleste medium som er gode er jo kvinner. De fleste åndelige veiledere som er gode er kvinner. Det var kansje ikke kvinner som var generaler og brant ned London eller bombet stalingrad. Kvinner og menn spiller mye på hver sin streng på samme instrumentet.

" Må forstå att denna planeten eksisterer" . Om jeg må forstå det, må du forstå att jeg må ha materiale som leder meg til å forstå det.
Att kroppen og skjelettet bytter celler er en fysiologisk prosess som ikke kan ha mye med noe åndeligt og gjøre. Jeg skal si dette på godt Svensk.
Det hørs ut som snacket til an som har stopat før mycket i pipan, før lange.
Du får ikke meg som noe medlem av kundalinani prosjektet deres.
Jeg savner fortsatt svar fra Forst Day ja på påstanden om menns overvekt på utvikling..., men vel talt, det er skummelt å legge fram en påstand uten å belegge den og være nøye på hva eksakt ligger i den..

på den annen siden... folk flest er ikke i jobb innen vitenskapen, så jeg lar det være rom for egen mening
Du måste vara tålmodig, jag har ett jobb att sköta också ,,, är hemma först vid 7-tiden på kvällarna.
Vi kan säga så här till att börja med : det går lättare med en gute.

om du befinner dig i en båt och din kompass och rodret har gått, sönder vad gör du då
Antall ord: 379

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av First Day »

snuppedilla skrev:jeg vet kundaliniopplevelsen eksisterer og da ikke som en hallis eller forstyrrelse i hjernen, men en reell opplevelse av en helhet som tar pusten fra en og er så komprimert følelsesmessig i en meget kort tidsperiode at du har vanskelig for å beskrive den i etterkant.
Jeg vet det fordi jeg har en sterk følelse av at jeg har hatt det, eller noe ganske nær, men da var jeg klar for det og hadde i forkant banet vei for det. Og det kan komme igjen og igjen og det er også å gråte av lykke.

Nå kan andre komme og si at det er ikke kundalini fordi de har opplevd den annerledes. Slik som du First day, din opplevelse av noe du trodde var en hjerneblødning eller noe i den duren. Men jeg tror ikke den er nødvendigvis ubehagelig og smertefull, hvis en vet og har forberedt seg og vent seg til tanken på helheten så vil en slik opplevelse være som å komme hjem.. ikke sant?
Iallefall var det slik for meg.. som å komme hjem og et kjærlig gjensyn.
Det var en glädjande överraskning att du också haft kundalini resning.

Så här gick det till för mig
1992....en helt vanlig kväll gick till säng för att sova, helt plötlsligt kände jag kraftiga sammandragningar i bäcken regionen. Testiklarna och de övriga drog ihop sig till små enheter.
Därefter känner jag en kolossal värmebölja över ländryggan och det börjar pirra och som "småbubbla" succesivt upp efter ryggraden. Plötsligt fick jag se en ljusring som började bildas på väggen. Det "smällde" till i huvudet på mig och jag blev rädd och studsade upp. Väl uppe kunde jag känna att jag var lite fuktig på hjässan. Det var inte mycket vätska som trängt ut men en 1/3 av en tesked ungefär. Resningen gick mycket fort och jag begrep ingen ting förutom att jag hade en förfärlig huvudvärk.

Efter detta hände ingenting............förrän 1994 som jag berättat om tidigare i tråden.

Under senare år har jag träffat både manliga och kvinnliga personer som haft en okomplicerad resning. (önskar att jag haft detsamma)

Det som jag upplever idagsläget är att vad jag än företar mig så får jag hjälp. :)
Tråkigt att jag bara fick vänta så länge på sanningen.

Härligt då är vi två "kunda" här på para
Hoppas det finns fler som träder fram.
Antall ord: 447

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av snuppedilla »

hehe... jeg suger på å navigere etter stjerner, sol osv...
det jeg gjør er å kjenne etter inni meg hva jeg skal velge... så velger jeg :mozilla_wink: med andre ord: ha tillit og du skal få svar. Går du feil så er det nok en grunn til det også.

Men så tenker jeg.. hva du kan ha som svar: Kvinner tar mer hensyn til omkring enn menn, dermed får ikke de dette sterke fokuset de trenger på åndelig utvikling som kan gi de åpenbaringen, kosmiske glimtet eller følelsen av å være i ett.

På den annen side... hvilken vei og hvilken styrke det krever av å være en kvinne og likevel komme til dette glimtet og forstå... du makter på tross av all defragmenteringen som kun kan lede deg en vei, vekk fra sannheten din... du makter å føre det hele til en helhet og ha fred med kaoset som utspiller seg og drar i deg fordi du som kvinne føler og tar hensyn til andre.

en smule romantisk og klisje... men kanskje du skjønner hva jeg mener?

Symbolsk: kvinner har sidesynet som viktig informasjonskanal, mens menn har tunnelsyn hehe... mer krevende :lol:
Antall ord: 197
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av First Day »

snuppedilla skrev:hehe... jeg suger på å navigere etter stjerner, sol osv...
det jeg gjør er å kjenne etter inni meg hva jeg skal velge... så velger jeg :mozilla_wink: med andre ord: ha tillit og du skal få svar. Går du feil så er det nok en grunn til det også.

Men så tenker jeg.. hva du kan ha som svar: Kvinner tar mer hensyn til omkring enn menn, dermed får ikke de dette sterke fokuset de trenger på åndelig utvikling som kan gi de åpenbaringen, kosmiske glimtet eller følelsen av å være i ett.

På den annen side... hvilken vei og hvilken styrke det krever av å være en kvinne og likevel komme til dette glimtet og forstå... du makter på tross av all defragmenteringen som kun kan lede deg en vei, vekk fra sannheten din... du makter å føre det hele til en helhet og ha fred med kaoset som utspiller seg og drar i deg fordi du som kvinne føler og tar hensyn til andre.

en smule romantisk og klisje... men kanskje du skjønner hva jeg mener?

Symbolsk: kvinner har sidesynet som viktig informasjonskanal, mens menn har tunnelsyn hehe... mer krevende :lol:

Du är en fin människa.
Re: om du befinner dig i en båt och din kompass och rodret har gått sönder, vad gör du då

Det jag vill säga med detta, att man skall inte arbeta mot Universums krafter utan det är bättre att segla i medvind.

God natt !
Antall ord: 255

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Tom_37
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2008 23:14
16
Lokalisering: Kirkenær

Innlegg av Tom_37 »

Dere er klar over at dette er mystifisert kvasi-BS!? Det er mange måter å heve seg over den "gemene hop" på, dette er en av dem...
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av snuppedilla »

Tom_37 skrev:Dere er klar over at dette er mystifisert kvasi-BS!? Det er mange måter å heve seg over den "gemene hop" på, dette er en av dem...
For all del.. hvis det er slik du føler det, så er det opp til deg å tolke dette slik. Hvorfor jeg tror du tar en vinkelen, skal jeg ikke si noe om i denne omgang.

Jeg er vegeterianer.... jeg antar at det kan tolkes som at jeg tar avstand fra og hever meg over den gemene hop av kjøttspisere?

Ditt argument kan vel føles så rett utifra et fryktbasert forsvarsståsted, så lenge man har behov for det. Så lenge man ikke har opplevd eller vet no emed sikkerhet så kan man ha en ydmykhet iforhold til andres opplevelser. Dette har ikke du akkurat nå, slik at jeg vil da våget meg til å si at du hever deg over våres argumenter med skråsikker utallelse om at dette er garantert kvasi-BS :)

For all del.. man kan kaste ballen fram og tilbake. Jeg vil bare avslutte med å si at jeg føler meg aldri hevet over en eller annen hop, jeg føler meg som en del av noe stort og fornøyd med å være den delen som har fått sin bit av det hele, aldri andres bit. Det eneste jeg føler jeg kan ha litt mer av enn mange er det å være snill.. for det er jeg og det trenger man ikke noe for å oppnå, noe som hever en over andre... tvertimot... man jenker seg og blir ydmyk pga KVASI-BUllSHIIITEN som du påpeker Tom:D
Antall ord: 277
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links