Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderJeg innrømmer det...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Tom_34 skrev:
Hec: Vet ikke hva det var, men noe var det som ga det inntrykket. Glenferd er for meg "film" i atmosfæren, eller noe. Et rent energiavtrykk ofte satt av sterke følelser/energier i det øyeblikket de blir "tatt opp". Dette vil gjenta seg identisk ved gitte forutsetninger (f.eks. ved tilfeller med spesielle atmosfæriske forutsetninger) for å bli svakere over tid. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men dette var anderledes.
Jepp, der er vi enige. Og jeg er av den oppfatning av at det er dette vi merker i de aller fleste tilfeller, ikke ånder på visitt.
På den annen side er vi omgitt av ånder hele tiden, men at de gjør seg så "jordiske", det er vanskelig å svelge....jeg vet jeg får besøk av moren min, for jeg kjenner lukter og berøring helt ut av det blå, men hun viser seg aldri. Jeg har fornemmet at "noe" står bak meg og ser på meg i speilet på badet og et medium fortalte meg i ettertid at mamma likte å stå og se på at jeg ordnet meg om morgenen....hvorvidt hun er der som bare en tanke eller i egen åndelig person, aner jeg ikke. Jeg holder en knapp på at den venstre siden ikke vet hva den høyre gjør til tider, men her fikk jeg gjenfortalt noe som sa meg at den som sto bak meg var en bevissthet....snålt på en måte, men jeg tror vi tenker for komplisert.
Antall ord: 257
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Innlegg av Tom_34 »

Hecate skrev:
Tom_34 skrev:
Hec: Vet ikke hva det var, men noe var det som ga det inntrykket. Glenferd er for meg "film" i atmosfæren, eller noe. Et rent energiavtrykk ofte satt av sterke følelser/energier i det øyeblikket de blir "tatt opp". Dette vil gjenta seg identisk ved gitte forutsetninger (f.eks. ved tilfeller med spesielle atmosfæriske forutsetninger) for å bli svakere over tid. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men dette var anderledes.
Jepp, der er vi enige. Og jeg er av den oppfatning av at det er dette vi merker i de aller fleste tilfeller, ikke ånder på visitt.
På den annen side er vi omgitt av ånder hele tiden, men at de gjør seg så "jordiske", det er vanskelig å svelge....jeg vet jeg får besøk av moren min, for jeg kjenner lukter og berøring helt ut av det blå, men hun viser seg aldri. Jeg har fornemmet at "noe" står bak meg og ser på meg i speilet på badet og et medium fortalte meg i ettertid at mamma likte å stå og se på at jeg ordnet meg om morgenen....hvorvidt hun er der som bare en tanke eller i egen åndelig person, aner jeg ikke. Jeg holder en knapp på at den venstre siden ikke vet hva den høyre gjør til tider, men her fikk jeg gjenfortalt noe som sa meg at den som sto bak meg var en bevissthet....snålt på en måte, men jeg tror vi tenker for komplisert.
Jeg ser ikke på dette som noe mindre vanskelig å tro enn at de evnt innimellom fremtrer med et delvis fysisk bilde. Kjenner man lukt så er jo det også molekylært (hvis man går utifra klasiske teorier) kanskje mer enn et "bilde" er det. Og føler man berøring så er jo det også en veldig fysisk opplevelse i vår virkelighet.
Antall ord: 323

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Åha en formening og en teori el.lignende om hva en mener er svaret på livet etc.. er vel og bra, men man må være åpen for at denne kan endre seg uten at det tar vekk en grunnleggende plattform man har?

Dette kan jo fint være en "ønsket" hendelse i samhandling med din kone, av den enkle grunn at du skal utvikle din forståelse av ting og tang, hvis det uroer eller velter litt på din teori så er det på tide å spørre seg selv om man var for sikker på hvordan det er?

Og jeg kan ikke skjønne hvorfor en gjenganger ikke kan ha sin bevissthet på lik linje som du og jeg, de "levende" har... vi bestemmer jo selv vår egen illusjon og vi er mange i ulike former, før enden på visa er egentlig bare En?
Antall ord: 147
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

snuppedilla skrev:Åha en formening og en teori el.lignende om hva en mener er svaret på livet etc.. er vel og bra, men man må være åpen for at denne kan endre seg uten at det tar vekk en grunnleggende plattform man har?

Dette kan jo fint være en "ønsket" hendelse i samhandling med din kone, av den enkle grunn at du skal utvikle din forståelse av ting og tang, hvis det uroer eller velter litt på din teori så er det på tide å spørre seg selv om man var for sikker på hvordan det er?

Og jeg kan ikke skjønne hvorfor en gjenganger ikke kan ha sin bevissthet på lik linje som du og jeg, de "levende" har... vi bestemmer jo selv vår egen illusjon og vi er mange i ulike former, før enden på visa er egentlig bare En?
Et "gjenferd" slik jeg definerer det er bare en slags "filmsnutt" og vil ikke kunne ha egen bevissthet. Et "spøkelse" derimot (noe jeg betvilte sterkt at kunne finnes) er den bevisste ånden/sjelen/energien et menneske egentlig består av og er i så måte bevisst. Det jeg mente var en umulighet før var at en enkelt persons sjel kunne overleve døden uten å på en måte gå inn i helheten mer som en slags essens av seg selv enn en intelligens. (les "peppekakedeigen"-tråden min fra langt tilbake)

Jeg er litt mer usikker på akkurat det nå...
Antall ord: 252

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av snuppedilla »

Ok, ulik definisjon på ulike begreper.. folk legger ulikt begrep i gjengangere og spøkelser.

men se det slik.. iogmed du er til en viss grad bevisst illusjonen og heller enda til den som en mulig løsning og svar.

Vi er da skapere ikke sant..? jeg leste et annet sted at du anså dyr som en produksjon av vår illusjon/skapte virkelighet for å oppnå det vi vil oppnå hvert øyeblikk.. og egentligvidere da: det fins kun et sted, kun ett øyeblikk og kun En.. wooo her begynner det å gjøre en smule vondt å prøve å fatte dette.. men tilbake Tom:

Hva med om dyr også er utrykk for på lik linje som oss mennesker for sannheten, Ett og også skaper.. det blir også seende ut som en samhandling av mange deler som utgjør kun en ting. Vi vil da være for .feks en katt dennes skapelse?? eller er vi igjen kategoriske og utelukker visse egenskaper hos andre arter fordi vi anser oss som "øverst" på mange måter? Da må vi bestemme oss for om dette ska ses på som en spiral... syklus.. eller enda vanskeligere alt skjer på samme tid og utarter seg som ulikt og det fins ikke som en spiral eller linje.. altså noe som kan minne om en "utvikling".

Hva om denne "døde" beviste sjelen skapte sin virkelighet/illusjon der du er inkludert eller tatt med.. for denne er jo en skaper også uansett tilstand? Når slutter da denne illusorisk skaperevnen etter døden? Når denne har fått "sitt" og velger å innlemme seg til det eneste som fins og bli i Ett?

dette er bare så "dødspennende"!!! :D
Antall ord: 280
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

snuppedilla skrev:Ok, ulik definisjon på ulike begreper.. folk legger ulikt begrep i gjengangere og spøkelser.

men se det slik.. iogmed du er til en viss grad bevisst illusjonen og heller enda til den som en mulig løsning og svar.

Vi er da skapere ikke sant..? jeg leste et annet sted at du anså dyr som en produksjon av vår illusjon/skapte virkelighet for å oppnå det vi vil oppnå hvert øyeblikk.. og egentligvidere da: det fins kun et sted, kun ett øyeblikk og kun En.. wooo her begynner det å gjøre en smule vondt å prøve å fatte dette.. men tilbake Tom:

Hva med om dyr også er utrykk for på lik linje som oss mennesker for sannheten, Ett og også skaper.. det blir også seende ut som en samhandling av mange deler som utgjør kun en ting. Vi vil da være for .feks en katt dennes skapelse?? eller er vi igjen kategoriske og utelukker visse egenskaper hos andre arter fordi vi anser oss som "øverst" på mange måter? Da må vi bestemme oss for om dette ska ses på som en spiral... syklus.. eller enda vanskeligere alt skjer på samme tid og utarter seg som ulikt og det fins ikke som en spiral eller linje.. altså noe som kan minne om en "utvikling".

Hva om denne "døde" beviste sjelen skapte sin virkelighet/illusjon der du er inkludert eller tatt med.. for denne er jo en skaper også uansett tilstand? Når slutter da denne illusorisk skaperevnen etter døden? Når denne har fått "sitt" og velger å innlemme seg til det eneste som fins og bli i Ett?

dette er bare så "dødspennende"!!! :D
For det første, jeg tror tid rett og slett ikke eksisterer, at fortiden og framtiden vi oppfatter egentlig er skapt i nået. Det vi definerer som tid er jo egentlig bare et begrep vi har skapt for å ordne nåtiden hvis du skjønner hva jeg mener.

Når det kommer til at en bevisst sjel fra en avdød skaper en virkelighet som på en måte krysser min...vel, ja kanskje det. Men det er her jeg får problemer med pepperkakedeigen min, og det har jeg i grunn hatt lenge. Jeg oppfatter at det finnes "ting" eller "skapninger" som er distinkte eksistenser, kan til tider føle det intenst. I såfall så er det jo også en mulighet at våre sjeler er unike atskilte deler i en åndelig helhet?? Jeg er som sagt ikke så sikker lengre.

Men når det kommer til "deigen" så står jeg alikevel på mitt ang at det er et spirituelt "deigete" fundament vi alle er knyttet opp imot og på en måte "tilhører".
Antall ord: 461

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Tom, dimension, dere skulle jeg gjerne hatt med i syklubben våres.... :)
Antall ord: 12
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

Hecate skrev:Tom, dimension, dere skulle jeg gjerne hatt med i syklubben våres.... :)
Vet ikke hvordan Dimesion har det med sying, men jeg er skikkelig god til å være dårlig på sying!!
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Professor

Innlegg av Professor »

hehe, jeg ser rett gjennom deg. hele tråden din sier alt. måten du har satt den opp.

mystisk og kort tråd, som gjør folk nysgjerrige. kanskje dama di gir deg for lite oppmerksomhet ? i dunno, du lukter værtfall litt oppmerksomhets sulten for tiden.

ikke no frekt ment, med all repsekt. peace
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

Professor skrev:hehe, jeg ser rett gjennom deg. hele tråden din sier alt. måten du har satt den opp.

mystisk og kort tråd, som gjør folk nysgjerrige. kanskje dama di gir deg for lite oppmerksomhet ? i dunno, du lukter værtfall litt oppmerksomhets sulten for tiden.

Hehe...ok!! Veldig fint å vite at jeg er så "lettlest". :D
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Tom_34 skrev:
Hecate skrev:Tom, dimension, dere skulle jeg gjerne hatt med i syklubben våres.... :)
Vet ikke hvordan Dimesion har det med sying, men jeg er skikkelig god til å være dårlig på sying!!
Ta det med ro, det blir sjelden tid til nettopp dét. Dessuten er det interdimensjonalt, vi bare visualiserer og skaper i eteren :)

Eller er du så sjenert at dette var et forsøk på et høflig avslag?
Antall ord: 76
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Tom_34 skrev:
Professor skrev:hehe, jeg ser rett gjennom deg. hele tråden din sier alt. måten du har satt den opp.

Hehe...ok!! Veldig fint å vite at jeg er så "lettlest". :D
Ja, der fikk du den, Tom! :lol:
Antall ord: 77
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av snuppedilla »

tid.. ja.. forsåvidt enig med deg der.. alt skjer i et nå.. jeg brukte utrykket "På samme tid" for nettopp å beskrive at tid eksisterer ikke i den forstand vi tror...

jeg har lurt virkelig på det fulle bildet av at vi skaper tidsbegrepet for å oppleve... virker som et genialt opplegg det vi deltar i hehe...

jeg ser det nok litt slik, at vi er deler som deltar i det samme, sammen, utveklser og samhandler i illusjonen... men på samme tid fins det likevel ikke deler som utgjør en ting, det er bare en ting, det fins likevel ikke en adskillelse.. hvordan forklare det... ??

Hecate.. hvilken syklubb?? den som var hos meg sist gang?
Antall ord: 115
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Klatremusene ;)
Antall ord: 1
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av snuppedilla »

Hecate skrev:Klatremusene ;)
Knegg knegg... ikke skrem de to nå... den klatringen er ikke til å spøke med på en våt og kald dag hehe :mozilla_tongue:

men ja.. de hadde vært fne tilskudd til klatre/syklubben hehe...
Antall ord: 38
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links