Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Misbruk av barn - hvorfor?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Feb 2007 11:17
- 17
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 51 ganger
Vel ragerod, du kan få leke med meg.. for jeg er like skeptisk.
Jeg klarer ikke se noe menneskelighet i pedofil. Jeg klarer ikke bli empatisk med overgriper og forstå han/hennes verden.
Kan være jeg ikke har vandret lenge nok naken rundt i naturen til å forstå det uforståelige... eller done the inner-me stuff.....
Så undres jeg også på hvor mye PlantSpirit har lekt med den pedofile tanke for å kunne forstå dybden i den slik han hevder å gjøre.
Og hvor en vi vrir på det... hva har et barns healing etter slik overgrip med forståelsen av den pedofile å gjøre?
"Hør her barnet mitt. Du skjønner... din onkel han hadde en ond pappa som var veldig trollet og drakk mye, derfor klarer han ikke å være kjærlige med voksne.... Derfor måtte han......."
Og Diffusa, jeg skjønner hva du mener med problemet ved at jeg sier "Ugh... jeg kjenner hele temaet gjør meg kvalm..." Det kan være fordi jeg mangler empati???
Men teamet gjør meg faktisk kvalm. For til syvende og sist så handler det om å fjerne kilden til problemet. Eller så vil det bare fortsette å skje om og om igjen til våre store... forståelse....
Og skal vi finne problemet så må vi kanskje tørre å definere det. Løsninger trenger ikke alltid være populære, men av og til er de tvingende nødvendig.
StormS;)
StormS;)
Jeg klarer ikke se noe menneskelighet i pedofil. Jeg klarer ikke bli empatisk med overgriper og forstå han/hennes verden.
Kan være jeg ikke har vandret lenge nok naken rundt i naturen til å forstå det uforståelige... eller done the inner-me stuff.....
Så undres jeg også på hvor mye PlantSpirit har lekt med den pedofile tanke for å kunne forstå dybden i den slik han hevder å gjøre.
Og hvor en vi vrir på det... hva har et barns healing etter slik overgrip med forståelsen av den pedofile å gjøre?
"Hør her barnet mitt. Du skjønner... din onkel han hadde en ond pappa som var veldig trollet og drakk mye, derfor klarer han ikke å være kjærlige med voksne.... Derfor måtte han......."
Og Diffusa, jeg skjønner hva du mener med problemet ved at jeg sier "Ugh... jeg kjenner hele temaet gjør meg kvalm..." Det kan være fordi jeg mangler empati???
Men teamet gjør meg faktisk kvalm. For til syvende og sist så handler det om å fjerne kilden til problemet. Eller så vil det bare fortsette å skje om og om igjen til våre store... forståelse....
Og skal vi finne problemet så må vi kanskje tørre å definere det. Løsninger trenger ikke alltid være populære, men av og til er de tvingende nødvendig.
StormS;)
StormS;)
Antall ord: 242
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
Pedofile har et så stort problem og jag kan aldri i livet tro på at dette er noe som kan rettes opp leges, i løpet av ett liv..
For min del ville det vært best om man rett og slett plasserte mennesker med en slik sykdom, varig svekket sjelsevne bort på en øy eller et sted, som de aldri slapp ut.. av hensyn til mulige nye ofre. dessuten den pedofila kan ikke styre seg, bare tenk på andre mer normale mennesker, de klarer ikke å styre enkelte ting hvis livet er leit, eller vanskelig eller går imot dem... hvorfor skulle ellers en manglende kontroll på noe også ikke gjelde pedofile?
Vi kan aldri være trygge på at den pedofile klarer å kontrollere... eller oppøve såpass med empati at denne ikke klarer å "skade" et barn på den seksuelle måten, kun for sin tilfredstillelses skyld. Vi snakker her om seksuelt som er så dypt rotfestet i oss som en drift... hos noen er den rettet mot barn.... og vanskelig å kontrollere hele livet. Vet vi egentlig fullt ut om rehalibitering funker, vet vi alt den pedofile har foretatt seg når denne går ut i samfunnet igjen? NEI.. for alt vi vet kan de fint fortsette skade andre barn...
For min del ville det vært best om man rett og slett plasserte mennesker med en slik sykdom, varig svekket sjelsevne bort på en øy eller et sted, som de aldri slapp ut.. av hensyn til mulige nye ofre. dessuten den pedofila kan ikke styre seg, bare tenk på andre mer normale mennesker, de klarer ikke å styre enkelte ting hvis livet er leit, eller vanskelig eller går imot dem... hvorfor skulle ellers en manglende kontroll på noe også ikke gjelde pedofile?
Vi kan aldri være trygge på at den pedofile klarer å kontrollere... eller oppøve såpass med empati at denne ikke klarer å "skade" et barn på den seksuelle måten, kun for sin tilfredstillelses skyld. Vi snakker her om seksuelt som er så dypt rotfestet i oss som en drift... hos noen er den rettet mot barn.... og vanskelig å kontrollere hele livet. Vet vi egentlig fullt ut om rehalibitering funker, vet vi alt den pedofile har foretatt seg når denne går ut i samfunnet igjen? NEI.. for alt vi vet kan de fint fortsette skade andre barn...
Antall ord: 212
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Re: ...
Det skjer.. hvis man ser på reinkarnasjon og karma.. så skjer det... det komme tilbake overgriper vil oppleve rollen som et offer.. for å lære at ingen av delene var hverken riktig eller bra. Forståelsen skjer vel igjennom forbedring av en selv som menneske...green eyes skrev:Kloke ord ludoburgero...
Synd å sï det på den måten jeg gjör, men jeg kommer ikke på noen bedre måte i farten.Håper virkelig at alle pedofile kommer til en forståelse av hva de har gjort.For det må vel väre den verste straffen av alle...Å våkne opp en morgen, bevisst hvilken smerte de har påfört de mest uskyldige skapningene vi har, for så å måtte leve med den smerten resten av livet.
Jeg f.eks klarer ikke å skade levende krek og kryp, kvier meg for å ta livet av veps .. mulig jeg har lært tidligere ved å både være et offer og en drittsekk og setter det i praksis den forståelsen?
Antall ord: 170
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Jan 2007 15:00
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Vestfold
Du er skytten er du ikke? Det sies skytten mennesker har den dypeste forståelsen av naturen, jeg merker det selv det du siersnuppedilla skrev:Det skjer.. hvis man ser på reinkarnasjon og karma.. så skjer det... det komme tilbake overgriper vil oppleve rollen som et offer.. for å lære at ingen av delene var hverken riktig eller bra. Forståelsen skjer vel igjennom forbedring av en selv som menneske...
Jeg f.eks klarer ikke å skade levende krek og kryp, kvier meg for å ta livet av veps .. mulig jeg har lært tidligere ved å både være et offer og en drittsekk og setter det i praksis den forståelsen?
Antall ord: 112
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 23:09
- 18
- Lokalisering: Follo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
....
Hvem ser vel det menneselige i pedofili?Ingen forlanger at man skal kunne föle empati ovenfor dem.Empatien blir tildelt barnet, og sånn skal det väre.(Slik jeg ser det)storms skrev:Vel ragerod, du kan få leke med meg.. for jeg er like skeptisk.
StormS;)
StormS;)
Å undre over tanken om hvor mye PlantSpirit har lekt med sine teorier...Å uttale seg som du gjör der, burde väre utkastelses grunnlag.
Hvis noe sånt som et overgrep har funnet sted, kan det faktisk väre godt for barnet og kunne tenke på den måten, for det holder (det rettmessige) hatet litt på avstand.Hat er ingen konstruktiv fölelse.Det hjelper ingen, selv om man har all mulig rett til å föle det.Et barn utsatt for overgrep har kanskje tilogmed godt av og syns synd på overgriperen, for det gjör dem overlegene.Det er styrkende for sjelen å kunne tenke at "det er synd på han"....Det gjör at de bytter roller, offeret blir den sterke, den som bestemmer.Som da også gir seg selv friheten til å kunne gå videre.I motsetning til hat,elller en offerrolle som man lett setter seg fast i.
At hele temaet gjör deg kvalm tyder på at du föler empati med barna, og avsky for overgriperen.Akkurat som meg...
Antall ord: 451
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Jan 2007 01:23
- 17
- Lokalisering: Vest
Re: Misbruk av barn - hvorfor?
Det sier eg ikke heller...grepet om virkeligheten og grepet om virkeligheten rundt pedofile er 2 vidt forskjellige ting.green eyes skrev: Jeg har ikke mistet grepet om virkeligheten.Jeg vet mer enn jeg skulle önske om problemet.Derfor tar jeg meg også den friheten å mene hva jeg vil om det...
Antall ord: 51
If we spread lies like a disease
we might just infect those around us
with madness...
with madness...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Re: ....
Kvifor burde det bli utkastelsesgrunn...er det ikke lov å være kritisk til det en ikke er enig i?green eyes skrev:Hvem ser vel det menneselige i pedofili?Ingen forlanger at man skal kunne föle empati ovenfor dem.Empatien blir tildelt barnet, og sånn skal det väre.(Slik jeg ser det)storms skrev:Vel ragerod, du kan få leke med meg.. for jeg er like skeptisk.
StormS;)
StormS;)
Å undre over tanken om hvor mye PlantSpirit har lekt med sine teorier...Å uttale seg som du gjör der, burde väre utkastelses grunnlag.
Men vil et barn som har blitt utsatt for overgrep greie å synes synd på en som hadde glede av overgrepet...en som nyter overgrepet for egen tilfredshets skyld?green eyes skrev:Hvis noe sånt som et overgrep har funnet sted, kan det faktisk väre godt for barnet og kunne tenke på den måten, for det holder (det rettmessige) hatet litt på avstand.Hat er ingen konstruktiv fölelse.Det hjelper ingen, selv om man har all mulig rett til å föle det.Et barn utsatt for overgrep har kanskje tilogmed godt av og syns synd på overgriperen, for det gjör dem overlegene.Det er styrkende for sjelen å kunne tenke at "det er synd på han"....Det gjör at de bytter roller, offeret blir den sterke, den som bestemmer.Som da også gir seg selv friheten til å kunne gå videre.I motsetning til hat,elller en offerrolle som man lett setter seg fast i.
At hele temaet gjör deg kvalm tyder på at du föler empati med barna, og avsky for overgriperen.Akkurat som meg...
Antall ord: 504
with madness...
with madness...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Uansett hvordan en situasjon er, kan vi ikke tilsideskyve den ene partens rollen - og i disse tilfeller er overgriperen den mest sentrale personen, siden det er den parten som kan forventes ansvar av!
Hvordan kan man legge ansvaret over på et barn som blir utsatt for overgrep?
Jeg vet det ikke er noen som direkte har sagt det. Men hvis man bare skal "fjerne problemet" med å "fjerne" den pedofile og ikke etterlate noen ettertanker eller sette seg inn i ens pedofils sinn for å skjønne sakens kjerne, hvordan skal man da forholde seg til det? Ved primitivt å si at pedofili er dumt, det må straffes, de må skjermes fra samfunnet. Det er en enkel løsning. Det er kanskje å ta "problemet ved roten" i noen av deres øyne. Jeg er uenig. Det er en dårlig snarvei. Såklart de pedofile må skjermes fra barn, slik at det ikke skjer overgrep - MEN... MER?
Det blir nesten litt som å si at man må forby biler fordi det er traffikkulykker.
Istedenfor har vi oppfunnet lyskryss, bilbelter, airbags og mange sikkerhetstiltak. Fordi vi har kjørt bil! Skjønner? Jeg tror folk flest har for lett til å ta et standpunkt og låser seg fast med den tanke at enkelte tema blir "kvalmt å diskutere".
Det er ingen tvang, man trenger ikke forholde seg til noe, man trenger ikke diskutere noe, men så blir man heller ikke klokere på det. Noen vil sikkert si: "Hva er det å bli klok på? Skjønne hvordan en pedofil har det?" Ja. Hvorfor ikke? Jeg vet jeg hadde hatt det jævlig med meg selv. Jeg vet også at enkelte pedofile ikke har det jævlig med seg selv. Det er nok de som utfører overgrep. Likevel VIL jeg kanskje tro (kanskje jeg er litt naiv her?) at de aller aller fleste pedofile IKKE utfører overgrep og at de skjemmes over at de faktisk har de lystene de har. Jeg tror også at noen av dem sprekker.
Det er da lov å si at det er synd på dem, at de har det for jævlig med disse syke lystene sine? Er det å rettferdiggjøre deres handlinger? NEI. Er det å rettferdiggjøre deres lyster? NEI. Men så er det nå slik at vi kan konvertere det da...
Tenk selv hvilke lyster du som en mann har etter andre kvinner.
Tenk selv hvilke lyster du som kvinne har etter andre menn.
Tenk selv hvilke lyster du som mann har etter andre menn.
Tenk selv hvilke lyster du som kvinne har etter andre kvinner.
Tenk selv hvor mye du får lyst på sjokolade av og til.
Tenk selv på hvor mye enkelte av dere kanskje har hatet en person så mye at du har hatt lyst å ta livet av denne personen en gang i ditt liv? NOEN vil nok kjenne seg igjen. De færreste har nok likevel gjort det. Også enkelte her inne har nok hatt sine problemer i tenårene, og noen av dere har kanskje også vurdert, tenkt tanken på å ta deres eget liv. Noen har nok også forsøkt.
Tenk hvordan det er å slite med en tanke? Tenk hvordan det er å ville noe en egentlig ikke burde ville. Noen av dere, kanskje flere, har også vært utro. Og mange vil jeg nok si har tenkt tanken. Og mange av dere har også vært sjalu. Misunnelse. Hat. Lyst. Kjærlighet. Forelskelse. Sinne. Glede. Skadefryd.
Alle følelser kan være forbudte følelser.
Jeg mener bare å sette fokus på det at man kan skille mellom handling og lyster og tanker og fantasier. Man kan også tenke mer over noe, man kan spekulere i ting man blir kvalm over, man kan bryte slike barriærer, fordi det er viktig. Er man redd, er det nok en grunn for det. Det er viktig å konfrontere frykten sin.
Pedofile er mennesker de også. De trenger hjelp.
Ikke hån. Det er tilbake 800 år i evolusjon.
Og som det er sagt tidligere i diskusjonen her av PlantSpirit:
Det er ikke alle overgrep som er seksuelle. Alle barn (og voksne) opplever ubehageligheter. Ubehageligheter som trenger inn på det personlige plan, enten det er i intensjon av å skade noen fysisk eller bryte noen ned psykisk, det å forgripe seg på noen, verbalt eller ikke-verbalt, det er ikke riktig.
Vi er i et samfunn hvor vi skal ta vare på hverandre. ALLE SAMMEN.
Vi har et felles ansvar.
Jeg vet det ikke er noen som direkte har sagt det. Men hvis man bare skal "fjerne problemet" med å "fjerne" den pedofile og ikke etterlate noen ettertanker eller sette seg inn i ens pedofils sinn for å skjønne sakens kjerne, hvordan skal man da forholde seg til det? Ved primitivt å si at pedofili er dumt, det må straffes, de må skjermes fra samfunnet. Det er en enkel løsning. Det er kanskje å ta "problemet ved roten" i noen av deres øyne. Jeg er uenig. Det er en dårlig snarvei. Såklart de pedofile må skjermes fra barn, slik at det ikke skjer overgrep - MEN... MER?
Det blir nesten litt som å si at man må forby biler fordi det er traffikkulykker.
Istedenfor har vi oppfunnet lyskryss, bilbelter, airbags og mange sikkerhetstiltak. Fordi vi har kjørt bil! Skjønner? Jeg tror folk flest har for lett til å ta et standpunkt og låser seg fast med den tanke at enkelte tema blir "kvalmt å diskutere".
Det er ingen tvang, man trenger ikke forholde seg til noe, man trenger ikke diskutere noe, men så blir man heller ikke klokere på det. Noen vil sikkert si: "Hva er det å bli klok på? Skjønne hvordan en pedofil har det?" Ja. Hvorfor ikke? Jeg vet jeg hadde hatt det jævlig med meg selv. Jeg vet også at enkelte pedofile ikke har det jævlig med seg selv. Det er nok de som utfører overgrep. Likevel VIL jeg kanskje tro (kanskje jeg er litt naiv her?) at de aller aller fleste pedofile IKKE utfører overgrep og at de skjemmes over at de faktisk har de lystene de har. Jeg tror også at noen av dem sprekker.
Det er da lov å si at det er synd på dem, at de har det for jævlig med disse syke lystene sine? Er det å rettferdiggjøre deres handlinger? NEI. Er det å rettferdiggjøre deres lyster? NEI. Men så er det nå slik at vi kan konvertere det da...
Tenk selv på hvor mye enkelte av dere kanskje har hatet en person så mye at du har hatt lyst å ta livet av denne personen en gang i ditt liv? NOEN vil nok kjenne seg igjen. De færreste har nok likevel gjort det. Også enkelte her inne har nok hatt sine problemer i tenårene, og noen av dere har kanskje også vurdert, tenkt tanken på å ta deres eget liv. Noen har nok også forsøkt.
Tenk hvordan det er å slite med en tanke? Tenk hvordan det er å ville noe en egentlig ikke burde ville. Noen av dere, kanskje flere, har også vært utro. Og mange vil jeg nok si har tenkt tanken. Og mange av dere har også vært sjalu. Misunnelse. Hat. Lyst. Kjærlighet. Forelskelse. Sinne. Glede. Skadefryd.
Jeg mener bare å sette fokus på det at man kan skille mellom handling og lyster og tanker og fantasier. Man kan også tenke mer over noe, man kan spekulere i ting man blir kvalm over, man kan bryte slike barriærer, fordi det er viktig. Er man redd, er det nok en grunn for det. Det er viktig å konfrontere frykten sin.
Det er ikke alle overgrep som er seksuelle. Alle barn (og voksne) opplever ubehageligheter. Ubehageligheter som trenger inn på det personlige plan, enten det er i intensjon av å skade noen fysisk eller bryte noen ned psykisk, det å forgripe seg på noen, verbalt eller ikke-verbalt, det er ikke riktig.
Vi har et felles ansvar.
Antall ord: 738
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Viss du ikke er pedofil...korleis kan du med sikkerhet si at du hadde hatt det jævlig med deg selv?...di pedofile som påstår di har det jævlig med seg selv...søker bare lavere straff...eller sine 15 min i rampelyset...som "angrende synder"...ludoburgero skrev:Uansett hvordan en situasjon er, kan vi ikke tilsideskyve den ene partens rollen - og i disse tilfeller er overgriperen den mest sentrale personen, siden det er den parten som kan forventes ansvar av!
Vi har et felles ansvar.
Di pedofile trenge hjelp...den parten må vi ikke glemme nei...og slik fungerer samfunnet og...synd at barna gjerne blir glemt...di vokser det av seg...di greier seg nok...og den dagen det er ditt barn det angår...
Det å blande seksuelle overgrep og ubehageligheter er jo helt rett å gjøre...di hører sammen...ingen tvil...det grønne lyset er tent for pedofile med fler...
Antall ord: 858
with madness...
with madness...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Mar 2006 12:53
- 18
Jeg er enig
Antall ord: 3
Tror du på spøkelser ?? det burde du . Det står rett bak deg !
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Jeg kan ikke si noe med sikkerhet annet enn basert på min egen oppfatning eller forståelse, og siden jeg ikke er pedofil kan jeg heller ikke med sikkerhet forstå, men jeg prøver ihvertfall å sette meg inn i den situasjonen og kan utifra det si at jeg hadde hatt det jævlig med meg selv. Likevel, jeg er jo den jeg er, jeg kan ikke si dette med sikkerhet.ragerod skrev:Viss du ikke er pedofil...korleis kan du med sikkerhet si at du hadde hatt det jævlig med deg selv?...di pedofile som påstår di har det jævlig med seg selv...søker bare lavere straff...eller sine 15 min i rampelyset...som "angrende synder"...
Di pedofile trenge hjelp...den parten må vi ikke glemme nei...og slik fungerer samfunnet og...synd at barna gjerne blir glemt...di vokser det av seg...di greier seg nok...og den dagen det er ditt barn det angår...
Det å blande seksuelle overgrep og ubehageligheter er jo helt rett å gjøre...di hører sammen...ingen tvil...det grønne lyset er tent for pedofile med fler...
Du sier her:
"di pedofile som påstår di har det jævlig med seg selv...søker bare lavere straff...eller sine 15 min i rampelyset...som "angrende synder"
Hvordan kan du si det med sikkerhet hvis DU ikke er pedofil selv?
Og når det kommer til ubehageligheter; tror du at det finnes seksuelle overgrep som er behagelige? Isåfall kan det vel strengt tatt ikke kalles et overgrep?
Antall ord: 262
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 23:09
- 18
- Lokalisering: Follo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
...
ragerod!
Jeg syns du skal väre veldig forsiktig med å spekulere åpent i hvorvidt dine motdebatanter er pedofile eller ikke.Det er sterke beskylninger mot mennesker som höyst sannsynlig ikke har eller kommer til å gjöre noe galt mot barn.For å gjenta meg selv, det burde hvert utkastelses grunnlag.I tillegg vitner det om total mangel på forståelse av individer og deres rett til å argumentere for sin sak.
Jeg syns du skal väre veldig forsiktig med å spekulere åpent i hvorvidt dine motdebatanter er pedofile eller ikke.Det er sterke beskylninger mot mennesker som höyst sannsynlig ikke har eller kommer til å gjöre noe galt mot barn.For å gjenta meg selv, det burde hvert utkastelses grunnlag.I tillegg vitner det om total mangel på forståelse av individer og deres rett til å argumentere for sin sak.
Antall ord: 70
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Eg reagerte på denne setningen: "Noen vil sikkert si: "Hva er det å bli klok på? Skjønne hvordan en pedofil har det?" Ja. Hvorfor ikke? Jeg vet jeg hadde hatt det jævlig med meg selv. Jeg vet også at enkelte pedofile ikke har det jævlig med seg selv."ludoburgero skrev:Jeg kan ikke si noe med sikkerhet annet enn basert på min egen oppfatning eller forståelse, og siden jeg ikke er pedofil kan jeg heller ikke med sikkerhet forstå, men jeg prøver ihvertfall å sette meg inn i den situasjonen og kan utifra det si at jeg hadde hatt det jævlig med meg selv. Likevel, jeg er jo den jeg er, jeg kan ikke si dette med sikkerhet.ragerod skrev:Viss du ikke er pedofil...korleis kan du med sikkerhet si at du hadde hatt det jævlig med deg selv?...di pedofile som påstår di har det jævlig med seg selv...søker bare lavere straff...eller sine 15 min i rampelyset...som "angrende synder"...
Du sier her:
"di pedofile som påstår di har det jævlig med seg selv...søker bare lavere straff...eller sine 15 min i rampelyset...som "angrende synder"
Hvordan kan du si det med sikkerhet hvis DU ikke er pedofil selv?
Og når det kommer til ubehageligheter; tror du at det finnes seksuelle overgrep som er behagelige? Isåfall kan det vel strengt tatt ikke kalles et overgrep?
Nå sier ikke eg at eg vet. Det er en påstand fra meg, bygd på at noen av di pedofile som blir tatt, gjør det di kan for å slippe straff, i form av å påstå at di har det jævlig med seg selv og at di angrer sine synder. Det viser seg gjerne når di etter endt straff, forgriper seg på barn igjen. Da kan di ikke ha det så jævlig med seg selv eller angre på sine synder etter mitt syn.
Du blander kortene feil. Overgrep av seksuell karakter vs ubehagligheter av fysisk og psykisk karakter er feil å blande sammen slik eg ser det...di kan ikke sammenlignes en gang...alikevel blandes di sammen til fordel for di pedofile...skjønner du nå?
Antall ord: 443
with madness...
with madness...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Så eg spekulerer først og beskylder etterpå? Kan du ikke vise meg noen eksempler på det? Og svar gjerne på spørsmålene lenger opp på siden.green eyes skrev:ragerod!
Viss du syns eg burde kastes ut, er det bare å sende en pm til Jovian eller Asbjørn. Di kaster meg nok ut viss det er grunnlag for det skal du se.
Antall ord: 133
with madness...
with madness...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
*fliiirer* ja jeg er en skytte.. på enkelte områder veldig skytte.. men jeg er veldig ryddig av megkraBat skrev:Du er skytten er du ikke? Det sies skytten mennesker har den dypeste forståelsen av naturen, jeg merker det selv det du siersnuppedilla skrev:Det skjer.. hvis man ser på reinkarnasjon og karma.. så skjer det... det komme tilbake overgriper vil oppleve rollen som et offer.. for å lære at ingen av delene var hverken riktig eller bra. Forståelsen skjer vel igjennom forbedring av en selv som menneske...
Antall ord: 133
Vær snille mot dyrene
Hide post links |