Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBestefar advarte meg mot spiritisme!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Fishy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Nov 2006 06:20
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Fishy »

kjekay skrev:
Aron skrev:Din bestefar var en klok mann. Jeg ville sagt det samme om jeg hadde hatt barnebarn. Barn er for lett påvirkelige, og kan lett komme til å rote seg opp i situasjoner de ikke har noen peiling på. Dessuten; barn har intet bevisst ønske om virkelig å gå i dialog med okkulte krefter og vesener, og kan lett komme til å møte noe annet enn det de hadde forestilt seg.
Det finnes ikke noen okkulte krefter eller vesener, og om man mener det, så er man uskikket til å ha barn, er nå min mening!
Og hva vet du om det?
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kjekay
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2007 00:01
17

Innlegg av kjekay »

Fishy skrev:
kjekay skrev:
Aron skrev:Din bestefar var en klok mann. Jeg ville sagt det samme om jeg hadde hatt barnebarn. Barn er for lett påvirkelige, og kan lett komme til å rote seg opp i situasjoner de ikke har noen peiling på. Dessuten; barn har intet bevisst ønske om virkelig å gå i dialog med okkulte krefter og vesener, og kan lett komme til å møte noe annet enn det de hadde forestilt seg.
Det finnes ikke noen okkulte krefter eller vesener, og om man mener det, så er man uskikket til å ha barn, er nå min mening!
Og hva vet du om det?
Fordi foreldre har en viss tendens til å overføre sine egne synspunkter og trosberetninger til sine barn. Og når man tror på spøkelser, ånder, gjenferd, healing og alt mulig annet svada, og i tilegg prøver å fortelle dette til et barn som en sannhet, så blir det helt feil og forkastelig.
Antall ord: 158
møø

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fishy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Nov 2006 06:20
18

Innlegg av Fishy »

kjekay skrev:
Fishy skrev:
kjekay skrev:
Og hva vet du om det?
Fordi foreldre har en viss tendens til å overføre sine egne synspunkter og trosberetninger til sine barn. Og når man tror på spøkelser, ånder, gjenferd, healing og alt mulig annet svada, og i tilegg prøver å fortelle dette til et barn som en sannhet, så blir det helt feil og forkastelig.
Det spørsmålet var rettet til var om hvordan du kan vite om det finnes okkulte krefter og vesener..
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

kjekay skrev:
Hva syns du om at dine foreldre har påvirket deg i den grad de har? Kan de ha fratatt deg muligheten til å se en del ting som faktisk er der, men som din oppvekst har gjort at blir frarøvet deg? Hva syns du i tilfelle om at du går glipp av en såpass stor del av livet?
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ape
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2007 16:38
17

Innlegg av ape »

kjekay skrev:
Jonette<3 skrev:må nesten fortelle noe litt gøy.
i fjor var jeg og vennina mi og en kompis hjemme hos henne. vi bestemte oss for å prøve spiritisme. både jeg og vennina mi hadde gjort det før med kompisen vår var skeptisk, han mente det bae var tullball. da vi holdt på fjerne både jg og vennina mi fingerne våres fra glasset og kompisen vår var alene, du skulle sett ansiktet hans når glasset fløtta seg. han trodde vi bare tulla med han, det rørte seg faktisk seg litt også når ingen rørte det, han begynte nesten å grine å tørte ikke sykle hjem igjen.

Han vart nok skremt ja:P :mozilla_tongue:
Kompisen din er ikke skeptisk, kompisen din er smart! For er bare tullball. Spritisme er det samme som å dagdrømme, drukne seg i tanker og følelser og visualisere dette som en grøt i hue sitt! Bare at man gjør det i felleskap.

Det finnes luft mellom himmel og jord. Himmelen er forøvrig bare lys som brytes i atmosfæren. Over himmelen er det rom.
JaJh, ' det er mer mellom himmel og jord ' er jo bare en talemåte, da ;p
Antall ord: 209

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gedden
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Jan 2007 02:51
17
Lokalisering: Bergen

ang spiritisme

Innlegg av Gedden »

Din Bestefar er en klok mann, lytt til ham. Jeg snakker av erfaring og forklaringen jeg har fått fra andre siden ang spiritisme er; Det er som å invitere til åpent hus/ hjemme alene fest hvor alle er invitert. Du vet ikke hvem som kommer..... Ikke at det nødvendig vis er farlig i seg selv men det kan gå hardt på psyken om "gjestene " dine ikke har den beste humoren. De kan ha det morsomt på din bekostning og skremme selv den sterkeste med det de formidler.
Antall ord: 88
Du skaper din egen virkelighet, vi er alle guder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mrs.mystic
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mai 2006 15:21
18

Innlegg av mrs.mystic »

kjekay skrev:
Aron skrev: Det finnes ikke noen okkulte krefter eller vesener, og om man mener det, så er man uskikket til å ha barn, er nå min mening!
Ja du må jo bare få ha din mening..... Men ser du oksygen? Det er der det og, selv om du ikke kan se eller ta på det...

Og da er ikke kristne skikket til å ha barn heller da? For okkulte vesner og krefter er ganske essensielt i kristendommen og annen tro....
Antall ord: 80
Den som ler sist er treig......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
john_
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Okt 2006 16:27
18
Lokalisering: Nord

Innlegg av john_ »

mrs.mystic skrev:
un0rmal skrev:Det kan være at han sa det om hun jenten for å skremme deg. Så du ikke skulle prøve spiritisme.

Det var nok ikke derfor! hadde aldri snakket om å prøve spiritisme jeg! Du som har vært med her så lenge vet vel at det er med mellom himmel og jord....
Sitat fra første innlegg: "--->Jeg sa jeg hadde lyst til å prøve det<---, og da fortalte han at da han var ung hadde han og en vennegjeng prøvd spiritisme. "

Du må vite hva du selv har skrevet hvis du skal kunne gi et ordentlig svar :P
Antall ord: 105
We talk to God = "praying"
God talks to us = schizophrenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links