Ok. Jeg får svare på flere spørsmål.
Si meg Joh 3.16, tror du på reinkarnasjon, at vi lever flere ganger?
- Nei. Vi lever bare ett liv her på jorda. Hvor et menneske skal tilbringe evigheten avgjøres av hvilket forhold han hadde til Guds Sønn - om man trodde på ham eller ei.
Tror du på at englene, mestrene og de andre på den andre siden kan tale til oss?
- Englene er ånder i Guds tjeneste, som sendes ut for å være til hjelp for dem som skal få frelsen. Ja, de kan tale til oss. Vi skal ikke søke englene, ikke søke å tale med dem. Det er bare èn vi skal søke og det er Kristus.
Du DØMMER jo folk ut fra dem. Når ble det din oppgave?
- Det er bare Guds dom som er gyldig. Det er bare en som skal dømme og det er Kristus. Guds Ord (skriften) dømmer.
Tja, du fant ikke noe om hva Satan har gjort, så du velger heller å unnskylde guden?
Satan frister til fall og det er synd. Se på disse skriftestedene.
"Så tok djevelen ham opp på et meget høyt fjell og viste ham alle verdens riker og deres herlighet og sa: «Alt dette vil jeg gi deg, dersom du faller ned og tilber meg.» Da sa Jesus til ham: «Bort fra meg, Satan! For det er skrevet:
Herren din Gud skal du tilbe,
og bare ham skal du tjene.»
-Tenk å si noe sånt som Satan her sier til Kristus. Det er ille. Husk at Kristus er Gud selv. Satan skal en gang dømmes rettferdig og kastes i ildsjøen. Amen.
"De holdt måltid. Djevelen hadde alt gitt Judas, sønn av Simon Iskariot, den tanken at han skulle forråde ham." Joh. 13, 2.
"En Herrens tjener må ikke ligge i strid, men være vennlig mot alle. Han skal være en god lærer, selv kunne tåle ondt, og med mildhet vise til rette dem som sier imot. For kanskje vil Gud en gang gi dem omvendelse, så de lærer sannheten å kjenne.
Da kan de våkne av rusen og komme seg ut av snaren som djevelen har fanget dem i, så de må gjøre hans vilje." 2. Tim. 24- 26. (uthevelse av meg.)
"Siden barna er mennesker av kjøtt og blod, måtte også han bli menneske som de. Slik skulle han ved sin død gjøre ende på ham som hersker ved døden, det er djevelen, og befri alle dem som av frykt for døden var i trelldom hele sitt liv. " Hebr 2, 14-15.
Satan hersker ved døden.
"Den som synder, er av djevelen, for djevelen har syndet fra begynnelsen. Og det var for å gjøre ende på djevelens gjerninger at Guds Sønn åpenbarte seg." 1.Joh. 3,8.
-Djevelen har syndet fra begynnelsen. Han ble kastet ned til jorden etter å ha gjort opprør mot Gud fordi han prøvde å stige over Gud. Det er synd. Det er alvorlig.
"Vær ikke redd for det du skal lide! Djevelen kommer til å kaste noen av dere i fengsel, for at dere skal settes på prøve, og i ti dager skal dere lide vondt. Vær tro til døden, så skal jeg gi deg livets krone." Åp. 2, 10.
"Den store drake ble styrtet, den gamle slange, han som kalles djevelen og Satan og som forfører hele verden; han ble kastet ned på jorden og hans engler med ham. Og jeg hørte en høy røst i himmelen som sa: «Seieren og kraften og riket tilhører fra nå av vår Gud, og hans Salvede har herredømmet. For våre brødres anklager er styrtet, han som anklaget dem for vår Gud dag og natt. De har seiret over ham i kraft av Lammets blod og det ordet de vitnet om; de hadde ikke sitt liv så kjært at de ikke ville gå i døden. Derfor skal dere juble, himler og dere som bor i dem! Men ulykkelige jord og hav! For djevelen er kommet ned til dere, og hans vrede er stor, fordi han vet at han bare har en kort tid igjen.» Åp. 9-12.
- Djevelen førfører verden. Han anklager. Satan er denne verdens fyrste.
Jesus sier: "Nå felles dommen over denne verden, nå skal denne verdens fyrste kastes ut." Joh. 12,31.
"Fienden som sådde ugresset, er djevelen. Høsten er verdens ende, høstfolkene er englene." Mat. 13, 39.
"De ved veien er de som hører det, men så kommer djevelen og tar ordet bort fra deres hjerte, for at de ikke skal tro og bli frelst." Luk. 8,12.
- Satan vil ikke at menneskene skal tro på Jesus og bli frelst. Han vil stjele og ødelegge.
"nemlig at Jesus fra Nasaret ble salvet av Gud med Hellig Ånd og kraft, og at han gikk omkring overalt og gjorde godt og helbredet alle som var underkuet av djevelen, for Gud var med ham." Apg. 10, 38.
"Satan stod opp mot Israel og egget David til å holde folketelling i landet." 1. krø. 21,1.
"djevelen som forførte dem, ble kastet i sjøen med ild og svovel, hvor også dyret og den falske profeten er. Der skal de pines dag og natt i all evighet." Åp. 20, 10.
Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Åp. 1, 8.