Fakta, teori & skepsisVend dere om!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Joh. 3,16 skrev:- For så høyt har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn. Og dette er dommen, at lyset er kommet til verden, og menneskene elsket mørket høyere enn lyset, fordi deres gjerninger var onde. For den som gjør det onde, hater lyset og vil ikke komme til lyset, for at hans gjerninger ikke skal bli avslørt. Men den som følger sannheten, kommer til lyset, for at det skal bli klart at hans gjerninger er gjort i Gud.

-Hvis det er noen som trenger forbønn for noe, så bare si fra, så kan jeg be for deg. Gud er god.
Begynte spørsmålene å bli vanskelige, siden du ikke lenger prøver å besvare dem? Er det derfor du prøver å begynne på nytt, og prøver å late som at det ikke har kommet mange spørsmål i forbindelse med dine skriverier her?

Hvis vi skal tro bibelen er Gud ond, og Satan en grei og sannferdig sønn av Gud. Du er tidligere bedt om å møte disse påstandene, noe du ikke har klart.

Tidligere har jeg tenkt at Jesus og Satan er brødre, men iom at Jesus er Guds enbårne sønn, må han jo også være Satan?

Men det kan jo heller ikke stemme, fordi i Jobs bok sies det klart om Guds sønner i flertall, så Jesus var nok ikke Guds enbårne sønn likevel.

Og da faller vel hele opplegget for det nye testamentet sammen, og vi får gjøre som jødene, og fortsette å vente på denne messiasfyren. :)
Antall ord: 341

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

BA skrev:
Joh. 3,16 skrev:- For så høyt har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn. Og dette er dommen, at lyset er kommet til verden, og menneskene elsket mørket høyere enn lyset, fordi deres gjerninger var onde. For den som gjør det onde, hater lyset og vil ikke komme til lyset, for at hans gjerninger ikke skal bli avslørt. Men den som følger sannheten, kommer til lyset, for at det skal bli klart at hans gjerninger er gjort i Gud.

-Hvis det er noen som trenger forbønn for noe, så bare si fra, så kan jeg be for deg. Gud er god.
Begynte spørsmålene å bli vanskelige, siden du ikke lenger prøver å besvare dem? Er det derfor du prøver å begynne på nytt, og prøver å late som at det ikke har kommet mange spørsmål i forbindelse med dine skriverier her?
AMEN!
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Jeg skal heller vende om...dersom jeg får servert 1 mill. på et sølvfat.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Joh. 3,16
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 16:02
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Joh. 3,16 »

Ok. Jeg får svare på flere spørsmål.
Si meg Joh 3.16, tror du på reinkarnasjon, at vi lever flere ganger?
- Nei. Vi lever bare ett liv her på jorda. Hvor et menneske skal tilbringe evigheten avgjøres av hvilket forhold han hadde til Guds Sønn - om man trodde på ham eller ei.
Tror du på at englene, mestrene og de andre på den andre siden kan tale til oss?
- Englene er ånder i Guds tjeneste, som sendes ut for å være til hjelp for dem som skal få frelsen. Ja, de kan tale til oss. Vi skal ikke søke englene, ikke søke å tale med dem. Det er bare èn vi skal søke og det er Kristus.
Du DØMMER jo folk ut fra dem. Når ble det din oppgave?
- Det er bare Guds dom som er gyldig. Det er bare en som skal dømme og det er Kristus. Guds Ord (skriften) dømmer.
Tja, du fant ikke noe om hva Satan har gjort, så du velger heller å unnskylde guden?
Satan frister til fall og det er synd. Se på disse skriftestedene.

"Så tok djevelen ham opp på et meget høyt fjell og viste ham alle verdens riker og deres herlighet og sa: «Alt dette vil jeg gi deg, dersom du faller ned og tilber meg.» Da sa Jesus til ham: «Bort fra meg, Satan! For det er skrevet:
Herren din Gud skal du tilbe,
og bare ham skal du tjene.»

-Tenk å si noe sånt som Satan her sier til Kristus. Det er ille. Husk at Kristus er Gud selv. Satan skal en gang dømmes rettferdig og kastes i ildsjøen. Amen.

"De holdt måltid. Djevelen hadde alt gitt Judas, sønn av Simon Iskariot, den tanken at han skulle forråde ham." Joh. 13, 2.

"En Herrens tjener må ikke ligge i strid, men være vennlig mot alle. Han skal være en god lærer, selv kunne tåle ondt, og med mildhet vise til rette dem som sier imot. For kanskje vil Gud en gang gi dem omvendelse, så de lærer sannheten å kjenne. Da kan de våkne av rusen og komme seg ut av snaren som djevelen har fanget dem i, så de må gjøre hans vilje." 2. Tim. 24- 26. (uthevelse av meg.)

"Siden barna er mennesker av kjøtt og blod, måtte også han bli menneske som de. Slik skulle han ved sin død gjøre ende på ham som hersker ved døden, det er djevelen, og befri alle dem som av frykt for døden var i trelldom hele sitt liv. " Hebr 2, 14-15.

Satan hersker ved døden.

"Den som synder, er av djevelen, for djevelen har syndet fra begynnelsen. Og det var for å gjøre ende på djevelens gjerninger at Guds Sønn åpenbarte seg." 1.Joh. 3,8.

-Djevelen har syndet fra begynnelsen. Han ble kastet ned til jorden etter å ha gjort opprør mot Gud fordi han prøvde å stige over Gud. Det er synd. Det er alvorlig.

"Vær ikke redd for det du skal lide! Djevelen kommer til å kaste noen av dere i fengsel, for at dere skal settes på prøve, og i ti dager skal dere lide vondt. Vær tro til døden, så skal jeg gi deg livets krone." Åp. 2, 10.

"Den store drake ble styrtet, den gamle slange, han som kalles djevelen og Satan og som forfører hele verden; han ble kastet ned på jorden og hans engler med ham. Og jeg hørte en høy røst i himmelen som sa: «Seieren og kraften og riket tilhører fra nå av vår Gud, og hans Salvede har herredømmet. For våre brødres anklager er styrtet, han som anklaget dem for vår Gud dag og natt. De har seiret over ham i kraft av Lammets blod og det ordet de vitnet om; de hadde ikke sitt liv så kjært at de ikke ville gå i døden. Derfor skal dere juble, himler og dere som bor i dem! Men ulykkelige jord og hav! For djevelen er kommet ned til dere, og hans vrede er stor, fordi han vet at han bare har en kort tid igjen.» Åp. 9-12.

- Djevelen førfører verden. Han anklager. Satan er denne verdens fyrste.

Jesus sier: "Nå felles dommen over denne verden, nå skal denne verdens fyrste kastes ut." Joh. 12,31.

"Fienden som sådde ugresset, er djevelen. Høsten er verdens ende, høstfolkene er englene." Mat. 13, 39.

"De ved veien er de som hører det, men så kommer djevelen og tar ordet bort fra deres hjerte, for at de ikke skal tro og bli frelst." Luk. 8,12.

- Satan vil ikke at menneskene skal tro på Jesus og bli frelst. Han vil stjele og ødelegge.

"nemlig at Jesus fra Nasaret ble salvet av Gud med Hellig Ånd og kraft, og at han gikk omkring overalt og gjorde godt og helbredet alle som var underkuet av djevelen, for Gud var med ham." Apg. 10, 38.

"Satan stod opp mot Israel og egget David til å holde folketelling i landet." 1. krø. 21,1.

"djevelen som forførte dem, ble kastet i sjøen med ild og svovel, hvor også dyret og den falske profeten er. Der skal de pines dag og natt i all evighet." Åp. 20, 10.
Antall ord: 914
Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Åp. 1, 8.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jul 2006 19:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Satan hersker ved døden. Så det er han som bestemmer om man skal opp eller ned?
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Joh. 3,16
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 16:02
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Joh. 3,16 »

Så det er egentlig sånn at mennesker kan være gode hele livet, å gjøre gode gjerninger hver eneste dag uten å komme til himmelen? For det eneste som er godt nok til å slippe inn er å tro på jesus? Kan man da ta livet av folk, voldta og plyndre og samtidig havne i himmelen bare fordi man tror?
-Det er bare èn som er god, og det er Gud.

" Men Skriften har lagt alt under synden, for at de som tror på Jesus Kristus, ved sin tro kan få det som var lovet." Gal. 3,22.

"Alt som ikke skjer i tro, er synd." Rom. 14,23.

Det finns ikke ett rettferdig menneske. Alle er kommet på avveier. Alle er fordervet og det finnes ikke en som gjør det gode, ikke en eneste.

Kristus er verdens lys. Den som følger ham skal ikke vandre i mørket, men ha livets lys.

Man skal ikke bruke friheten i Kristus som et påskudd for å gjøre det onde. Vi skal heller tjene Gud. hvordan kan man tro på Jesus samtidig som at man lever bevisst i synd? Det går ikke. Det blir et vitnesbyrd mot deg og troen er død uten gjerninger. Men troen er ikke et resultat av gjerninger. Det er troen, Jesus, som virker i den troende til å ville og gjøre gode gjerninger som virker til hans behag.
Det er forskjell på å leve i synd og å falle i synd. Gud kaller oss til omvendelse. Han vil rense oss for all urettferdighet hvis vi bekjenner våre synder for ham.

All æren tilhører Kristus, han som er det sanne lys som opplyser hvert menneske som tror på ham.
Antall ord: 284
Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Åp. 1, 8.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jul 2006 19:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Bare lurte. Hva med å bruke en litt annen fremgangsmåte for å fortelle om kristendommen?

Men jeg synes ærlig talt det blir litt for mange selvmotsigelser i de svarene du kommer med her inne, desverre.
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Joda Johs; du er flink til å sitere, men du har fremdeles ikke gitt tilbakemelding på det jeg skrev?

Mener du at Jesus tålte mer lidelse enn andre har tålt?

Har du gått i forbønn for de ulykkelige jeg nevnte?
-Eller er du mer glad i å vise hvor flink du er til å sitere bibelen?
Antall ord: 57
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Joh. 3,16 skrev:Ok. Jeg får svare på flere spørsmål.
Si meg Joh 3.16, tror du på reinkarnasjon, at vi lever flere ganger?
- Nei. Vi lever bare ett liv her på jorda. Hvor et menneske skal tilbringe evigheten avgjøres av hvilket forhold han hadde til Guds Sønn - om man trodde på ham eller ei.
Vi har bare ett liv, det stemmer nok, men evigheten er nok ikke noe vi får oppleve.
Tror du på at englene, mestrene og de andre på den andre siden kan tale til oss?
- Englene er ånder i Guds tjeneste, som sendes ut for å være til hjelp for dem som skal få frelsen. Ja, de kan tale til oss. Vi skal ikke søke englene, ikke søke å tale med dem. Det er bare èn vi skal søke og det er Kristus.
Stol ikke på at noen andre tar ansvar for deg og det du gjør. Ta ansvaret selv, og forvent konsekvensene av det du gjør selv.
Du DØMMER jo folk ut fra dem. Når ble det din oppgave?
- Det er bare Guds dom som er gyldig. Det er bare en som skal dømme og det er Kristus. Guds Ord (skriften) dømmer.
Du svarer ikke på når det ble din oppgave å dømme. Tror du at du er Gud, siden du både sier at kun Gud kan dømme, og at du dømmer selv?
Tja, du fant ikke noe om hva Satan har gjort, så du velger heller å unnskylde guden?
Satan frister til fall og det er synd. Se på disse skriftestedene.

"Så tok djevelen ham opp på et meget høyt fjell og viste ham alle verdens riker og deres herlighet og sa: «Alt dette vil jeg gi deg, dersom du faller ned og tilber meg.» Da sa Jesus til ham: «Bort fra meg, Satan! For det er skrevet:
Herren din Gud skal du tilbe,
og bare ham skal du tjene.»

-Tenk å si noe sånt som Satan her sier til Kristus. Det er ille. Husk at Kristus er Gud selv. Satan skal en gang dømmes rettferdig og kastes i ildsjøen. Amen.
Lyver Satan her da? Eller er det stygt å fortelle Jesus om alternativene, og at han kan velge?

Ellers forteller jo historien at etter disse ord reiste Djevelen igjen. Han gjorde ikke noe forsøk på å true eller bruke vold, han brukte kun argumenter for å friste Jesus til å vurdere Guds kraft.
"De holdt måltid. Djevelen hadde alt gitt Judas, sønn av Simon Iskariot, den tanken at han skulle forråde ham." Joh. 13, 2.
For det første er dette symbolsk, og det var Judas, ikke Satan som forrådte Jesus. Evangelisten aner ikke hvorfor Judas handlet som han gjorde.
For det andre hadde ikke Gud fått menneskeofringen han krevde, og du måtte stå til ansvar for dine gjerninger selv om ikke Judas hadde forrådt Jesus den gangen.
"En Herrens tjener må ikke ligge i strid, men være vennlig mot alle. Han skal være en god lærer, selv kunne tåle ondt, og med mildhet vise til rette dem som sier imot. For kanskje vil Gud en gang gi dem omvendelse, så de lærer sannheten å kjenne. Da kan de våkne av rusen og komme seg ut av snaren som djevelen har fanget dem i, så de må gjøre hans vilje." 2. Tim. 24- 26. (uthevelse av meg.)
Dette er en symbolsk beskrivelse, og ikke noe Satan har gjort.
"Siden barna er mennesker av kjøtt og blod, måtte også han bli menneske som de. Slik skulle han ved sin død gjøre ende på ham som hersker ved døden, det er djevelen, og befri alle dem som av frykt for døden var i trelldom hele sitt liv. " Hebr 2, 14-15.
Dette også.
Satan hersker ved døden.

"Den som synder, er av djevelen, for djevelen har syndet fra begynnelsen. Og det var for å gjøre ende på djevelens gjerninger at Guds Sønn åpenbarte seg." 1.Joh. 3,8.
Sier kun at Satan er slemmingen, og fortsatt ingen konkret hendelse som beskriver noe ondt Satan har gjort.
-Djevelen har syndet fra begynnelsen. Han ble kastet ned til jorden etter å ha gjort opprør mot Gud fordi han prøvde å stige over Gud. Det er synd. Det er alvorlig.
Satan er slem, det har du vist beskrivelser av mange ganger, men hva har han gjort?
"Vær ikke redd for det du skal lide! Djevelen kommer til å kaste noen av dere i fengsel, for at dere skal settes på prøve, og i ti dager skal dere lide vondt. Vær tro til døden, så skal jeg gi deg livets krone." Åp. 2, 10.
Så vis meg hvilket fengsel, og hvem som faktisk ble kastet i dette fengslet.
"Den store drake ble styrtet, den gamle slange, han som kalles djevelen og Satan og som forfører hele verden; han ble kastet ned på jorden og hans engler med ham. Og jeg hørte en høy røst i himmelen som sa: «Seieren og kraften og riket tilhører fra nå av vår Gud, og hans Salvede har herredømmet. For våre brødres anklager er styrtet, han som anklaget dem for vår Gud dag og natt. De har seiret over ham i kraft av Lammets blod og det ordet de vitnet om; de hadde ikke sitt liv så kjært at de ikke ville gå i døden. Derfor skal dere juble, himler og dere som bor i dem! Men ulykkelige jord og hav! For djevelen er kommet ned til dere, og hans vrede er stor, fordi han vet at han bare har en kort tid igjen.» Åp. 9-12.
Kan du snart finne en konkret beskrivelse som viser hvorfor du sier at Satan er slem? Nå har du vist meg så mange skriftsteder som sier at han er det, men ingen som sier hva han har gjort for noe galt.
- Djevelen førfører verden. Han anklager. Satan er denne verdens fyrste.

Jesus sier: "Nå felles dommen over denne verden, nå skal denne verdens fyrste kastes ut." Joh. 12,31.

"Fienden som sådde ugresset, er djevelen. Høsten er verdens ende, høstfolkene er englene." Mat. 13, 39.

"De ved veien er de som hører det, men så kommer djevelen og tar ordet bort fra deres hjerte, for at de ikke skal tro og bli frelst." Luk. 8,12.

- Satan vil ikke at menneskene skal tro på Jesus og bli frelst. Han vil stjele og ødelegge.
Det bare fortsetter med at Satan er slem, men fortsatt besvarer du ikke spørsmålet.
"nemlig at Jesus fra Nasaret ble salvet av Gud med Hellig Ånd og kraft, og at han gikk omkring overalt og gjorde godt og helbredet alle som var underkuet av djevelen, for Gud var med ham." Apg. 10, 38.
Det som glemmes her er jo at Jesus ikke ville hjelpe en kvinne som har en syk datter fordi hun ikke var jøde.
"Satan stod opp mot Israel og egget David til å holde folketelling i landet." 1. krø. 21,1.
For det første er dette symbolsk, og det var David som holdt folketellingen. For det andre, hva var egentlig galt med folketelling? Vil du hjelpe meg med å huske hvorfor dette var så galt?
"djevelen som forførte dem, ble kastet i sjøen med ild og svovel, hvor også dyret og den falske profeten er. Der skal de pines dag og natt i all evighet." Åp. 20, 10.
Dette viser jo hvor ond Gud er, som sender folk til pine natt og dag i all evighet.
Antall ord: 1299

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Det er utrolig hvilke folk som faktisk klarer å bruke et tastatur...
Antall ord: 11
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

-Marie- skrev:Mye tull i den boka...

1Mos 03,16:
Til kvinnen sa han:
"Stor vil jeg gjøre din møye
så ofte du er med barn;
med smerte skal du føde.
Din lyst skal stå til din mann,
og han skal råde over deg."

Jepp..helt klart min favorittmann, han der Gud..
ei skal vi heller ikke glemme at kvinner skal dekke sitt hår og tie i forsamling...

huff vi hunnkjønn her burde da holde kjeft.... hvem har et skaut å låne bort nå?
PS: det kommer vel en dag da bibelen blir kun et historisk arveminne på lik linje med at vi en gang trodde jorden var flat?
Antall ord: 115
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Marie.. glemte å si det.. at den Gud som Johs reklamerer for er mest sannsynlig kun et lite bilde av noe annet.. som er meget mer i stil med hva mange og flere og flere føler er Gud... og veldig mange som sitter og tviholder på bibelen har i sannhet gått lite dypt i dens mange påbud etc... i sømmene med et kritisk blikk.. og mange unngår også bla det du siterer fordi.. det er not up to date i et vestlig land som Norge hvor nettopp disse kristenfantaikere tvilholder på mye som kan virke stridig mot menneskerettigheter.. hvor vi bla annet kan se på kvinnens evne til å føde barn som en naturlig forplantning og ikke et resultat av en straffeglad "Gud"...
Antall ord: 127
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Jojjo skrev:Hei Joh 3.16,
Vend om fra slik styggedom og bekjenn dine synder for Jesus Kristus, og tro på ham, så skal han rense deg for all urettferdighet!
Styggedom? Kristendom?

Om jeg hadde valget mellom å sitte ved siden av en person som kanaliserte Jesus Kristus så rent som Gaute gjør sin kanalisering her, og sitte ved siden av deg som blar febrilsk i en bibel som er skrevet og omskrevet så mange ganger av frykt og maktbegjær, så er det ikke en tvil i min sjel om hva jeg ville valgt!
Nei, jeg ville også heller sittet ved siden av en som faktisk tror på det han sier, enn Gaute som lyver og finner opp en hel masse svada. I en annen tråd viser jeg at hans kanaler ikke vet hva som foregår nå.

Her ser vi at de ikke vet historien vår.
Gaute skrev:Han trenger å vite at det er ingenting i bibelen som er helt riktig. Det er viktig nå at du hjelper denne mannen til å bli opplyst, han trenger å vite at det som han leser i bibelen er vridd og overdrevet til fordel for de som har villet vinne makt over menneskene, og det er ikke ett eneste vers der som er riktig i forhold til det som virkelig ble uttalt av Jesus og disiplene. Alt det som står der er nedskrevet av mennesker som ikke var der da historien ble til.
Dette stemmer ikke. Evangeliene er skrevet av Jesu tilhengere, de skrev det de trodde, uten tanke for makt. Det var særdeles liten makt de første kristne hadde, der de ble forfulgt og måtte gjemme seg i sine katakomber.

De skriftene som brukes i dag er ikke endret siden den gang, selv om Gaute tror det.
Gaute skrev:Likevel har bibelen vært et viktig verktøy for menneskeheten, men det har blitt omskrevet gjennom hele historien
Dette stemmer ikke.
Man har hatt litt forskjellig utvalg av bøker i bibelen, men den er ikke omskrevet. Evangeliene og brevene er slik de ble skrevet, og vi har gamle dokumenter som viser dette.
Nå er tiden inne for at alle religionene som ikke er med på å opplyse menneskeheten forsvinner, og at det blir etablert nye skrifter om det som er av sannhet.
Sier han i en tid da islam sannsynligvis er den raskest voksende religionen.

Nå ser vi at det som ikke er pent innpakket svada, er ren løgn, kun basert på Gautes noe misforståtte historiekunnskap.

Da vil jeg heller sitte ved siden av en person jeg kan stole på, selv om denne ikke har så mye egne meninger.
Antall ord: 444

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

BA skrev:......................
BA

er berre nødt til å spøre. om du leser enormt mye sammen med at du har klister hjerne og sammen med studier?
du er enormt kunskapsrik. det skal du ha :D å mener det ikke negatift
Antall ord: 38
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Takk for snille ord, men jeg er nok ikke så kunnskapsrik. Jeg kan litt om mye, men når vi ender opp i detaljer må jeg stadig melde pass for andre som kan mer enn meg. :)

Det er slett ikke sikkert at alt jeg skriver stemmer heller, for jeg som andre kan misforstå. Defor har jeg stadig oppfordret andre til å være kritisk til det jeg skriver, og å si fra når noe ikke stemmer.
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links