BA skrev:Ludoburgero:
Du ser ut til å mene at naturen er perfekt, og at hvis vi kan bruke den slik den er, så er det mye bedre enn om vi lærer av den og forbedrer produktene dens.
Jo, takk. Egentlig er det sånn. Men ikke fullt så enkelt.
Hvis vi retter det til noe ala
"Naturen er perfekt. Hvis vi kan bruke den slik den er, og lære av den, tilpasse oss den, forbedre produktene den gir oss, men ikke ta helt overhånd og vite når vi skal stoppe."
så er vi litt nærmere min mening.
Det er her vi er uenige. Cannabis har noen egenskaper som ser ut til å være positive, men det har også bivirkninger som definitivt er negative. Ved å forske på dette kan man lage legemidler som fjerner så mye som mulig av bivirkningene og likevel bevarer de ønskede virkningene. Man kan kontrollere doseringene og man kan beholde forbudet slik at man i størst mulig grad unngår økt misbruk.
Ja, jeg sier ikke at cannabis ikke har bivirkninger. Det trenger ikke nødvendigvis være langvarende eller konstante bivirkninger vi snakker om, men det er uten tvil bivirkninger ved også cannabis.
Selvsagt kan vi utvinne nyttige stoffer og eliminere de unyttige. Vi har vitenskapen å takke for dette. Ingen tvil om dette heller.
Slik jeg ser det, er det derimot ikke noen videre grunn til å gjøre dette med enkelte naturmidler som solhatt, cannabis, valerina, etc. Selv om vi til en viss grad også modifiserer helt grovt sett ved å fremstille produkter av dette også. Som å ta ut ekstrakt.
Det er derimot ikke å syntetisere.
Samspillet og harmonien i naturen får du ikke ved rusmisbruk. Det får du best ved å tilbringe tid i naturen, våken og med flest mulig sanser intakt.
Er dette et av dine stunt som billig poeng-hanker?
Du insinuerer ihvertfall fælt at jeg oppfordrer til rusmisbruk.
Gang på gang.
Du gjorde et forsøk på å latterliggjøre Globeline. Du forsøkte å "vinne" diskusjonen med billige poeng. Dette er jeg ganske sikker på. Jeg ser nemlig ingen annen grunn til å bli så usaklig og personfokusert. Hvis du kan sannsynliggjøre en annen grunn så skal jeg bite ordene i meg igjen.
Så mitt forrige forsøk på en annen grunn var ikke godkjent av deg?
Jeg synes du til tider er ganske krevende når det gjelder å sette premisser.
Enkelt og greit: jeg var uenig med Globeline. Dette trenger jeg ikke forsvare ytterligere. Men jeg har forsvart det, og mer kan du ikke verken kreve eller ønske.
Bit i deg ordene om du vil, eller la være.
Hvilken rolle det spiller for meg er heller liten så lenge jeg selv vet hva jeg mener.
Alle innlegg blir også til en viss grad personfokusert, pga. personlige meninger.
Det ligger ganske åpenlyst i kortene.
Hvis du kikker over en del av mine innlegg, ser du nok at jeg også har brukt slike metoder, men i en annen hensikt. Jeg har gjort det bevisst for å provosere fram nye argumenter. For å gjøre vedkommende så sinna at hn måtte reagere. Trolig har jeg også gjort det ubevisst i andre situasjoner. I såfall håper jeg faktisk noen sier fra, slik at jeg kan bli mer bevisst dette og ikke bruke det slik.
Kjære vene...
Så når du gjør feil kan det likevel rettferdiggjøres?
Noen særlig glorifisering av meg selv i dette forumet?
Jepp, se rett ovenfor. Det syntes ihvertfall JEG var et glitrende eksempel på det.
Hva skulle det tjene til?
At dine innlegg og meninger skal være stemplet som mer gyldige enn andres?
Vel, det kunne tjene deg om du var interessert i å vinne diskusjoner på såkalte "billige" poeng. Jeg ser det mer som et spindelvev en roter seg inn i og får større vansker med å komme seg utav, for hele spindelvevet blir etterhvert så komplekst. Prøv gjerne å gå på tvers over på tilbakeveien, men det legger man merke til.
Her er jeg nok sett på som en heks, og mine innlegg blir ofte lest i værste mening. Derfor har jeg ikke noe image å miste, så jeg kan fortsette å være den brysomme nabokjerringa som sier fra om alt som er galt.
Jeg synes bare det er fint med initiativet ditt. Mer synes jeg du er kverulant enn heks. Heks synes jeg vel egentlig ikke, og nabokjerringa mi er du ihvertfall ikke.
I dette tilfellet er Globeline og jeg til en viss grad enige, men jeg tror nok at vi er ganske uenige i andre temaer.
Likevel er jeg ikke enig i utfordringen hun ga deg.
Hva som skal til for å utvikle avhengighet er individuelt, og vi vet ikke hva som skal til før det er for sent. Likevel vil jo beviset kun være et bevis for deg hvis du selv skulle bli avhengig, men da er du kanskje ikke istand til å forstå at du er avhengig.
Nok en gang... du foreslår at jeg oppfordrer til rusmisbruk eller at jeg er ute etter å misbruke rusmidler selv. Dog indirekte. Jeg bruker til syvende og sist ikke cannabis, jeg har prøvd og er egentlig ferdig med det. Om det skulle by seg en anledning igjen hvor jeg virkelig fikk lyst på, noe jeg heller tror er veldig usannsynlig vil skje, hadde jeg gjerne tatt en blås. Det får isåfall være opp til meg, men jeg er ihvertfall ærlig om å ha prøvd det, og si hva jeg mener om det på både godt og vondt.
Jeg trenger ikke hoppe utfor et stup for å vite at det ikke er noe smart å gjøre,
men jeg trenger å hoppe utfor for å kjenne hvordan det føles.
Jeg søker erfaringer, kanskje vi også der er uenige?