Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHar alle...

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Nope, hjelpere er eit fantasi-produkt mange har fått tredd nedover sine skuldre. Og når det vert prata lenge nok om at hjelpere er noko meir enn eventyr, byrjar så smått dei som ikkje greie å tenke sjølv å tru på hjelpere. For nokon kan det å tru på gode hjelpere faktisk ha ein psykologisk effekt i form av større sjølvtillit slik at kvardagen er mogleg å takle, men samme effekt er mulig å oppnå ved å bygge opp egen sjølvtillit slik at ein får trua på seg sjølv.

Grunnen til at hjelpere er så populært nå, er at alle desse sjølvhjelper-bøkene og -kursa tjente gode penger blant folk for 10 år sidan. Sjølvsagt vil jo andre oxo skumme fløten utan å løfte for mange fingrer og da vart hjelpere ein fin ting å påvise mot god betaling.I dag er desverre mange av den oppfatning at hjelpere eksisterer fordi så mange påstår dette og fordi dei har fått dette påvist. Ja nokon har faktisk helst på sine hjelpere.

For min egen del ser eg ikkje behov for hjelpere eller behov for å tru på svindlere som vil påvise hjelpere.

Til alle dåkke som har hjelpere, ynskje eg dåkke lykke til med turen nedatt på jorda. :mozilla_laughing:
Antall ord: 223
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ok

Innlegg av Ok »

madjava skrev:Nope, hjelpere er eit fantasi-produkt mange har fått tredd nedover sine skuldre. Og når det vert prata lenge nok om at hjelpere er noko meir enn eventyr, byrjar så smått dei som ikkje greie å tenke sjølv å tru på hjelpere. For nokon kan det å tru på gode hjelpere faktisk ha ein psykologisk effekt i form av større sjølvtillit slik at kvardagen er mogleg å takle, men samme effekt er mulig å oppnå ved å bygge opp egen sjølvtillit slik at ein får trua på seg sjølv.

Grunnen til at hjelpere er så populært nå, er at alle desse sjølvhjelper-bøkene og -kursa tjente gode penger blant folk for 10 år sidan. Sjølvsagt vil jo andre oxo skumme fløten utan å løfte for mange fingrer og da vart hjelpere ein fin ting å påvise mot god betaling.I dag er desverre mange av den oppfatning at hjelpere eksisterer fordi så mange påstår dette og fordi dei har fått dette påvist. Ja nokon har faktisk helst på sine hjelpere.

For min egen del ser eg ikkje behov for hjelpere eller behov for å tru på svindlere som vil påvise hjelpere.

Til alle dåkke som har hjelpere, ynskje eg dåkke lykke til med turen nedatt på jorda. :mozilla_laughing:
:D
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

madjava skrev:Nope, hjelpere er eit fantasi-produkt mange har fått tredd nedover sine skuldre. Og når det vert prata lenge nok om at hjelpere er noko meir enn eventyr, byrjar så smått dei som ikkje greie å tenke sjølv å tru på hjelpere. For nokon kan det å tru på gode hjelpere faktisk ha ein psykologisk effekt i form av større sjølvtillit slik at kvardagen er mogleg å takle, men samme effekt er mulig å oppnå ved å bygge opp egen sjølvtillit slik at ein får trua på seg sjølv.

Tanken på at det finnes ånder er uaktuelt? Eller d det at dem kan hjelpe som virker merkelig?
Antall ord: 243
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ok

Innlegg av Ok »

Lone skrev:

Tanken på at det finnes ånder er uaktuelt? Eller d det at dem kan hjelpe som virker merkelig?

Det er vel hjelpere i den forstand som oftetst blir omtalt her på forumet som er uaktuell, hvertfall for min del.

Kanskje jeg er vanskelig av meg men hvis jeg skulla ha tenkt slik at jeg hadde hatt en eller flere hjelpere gjennom livet mitt så tror jeg at det hadde vært mer ødeleggende enn bra for meg og min selvtillit. For jeg akkurat som mangen andre har hatt mye motgang i livet og vissheten om at jeg har klart meg selv betyr mye for meg den dag i dag, stoltheten min over det å ha brukt mitt eget hode uten innblanding fra andre ( spesielt disse såkalte hjelpere), det å ha tatt mine egne valg selv om de kanskje til tider ikke har vært de beste valgene.. :mozilla_undecided: Uansett hvis jeg ble "ledet" av en hjelper til å komme meg gjennom tunge stunder, til å ta valg osv, hvorfor skal jeg da være fornøyd med meg selv? Hvordan kan jeg være trygg på meg selv? Hvem er jeg? :o ... :D
Antall ord: 414

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
myss
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2005 20:17
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skien

Innlegg av myss »

jeg tror du har misforstått begrepet hjelpere litt her. les litt litteratur om emnet, kanskje du får et annet syn på saken? who knowes? :mozilla_wink:
Antall ord: 28
myss

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Lone skrev:

Eg er åpen for at ånder kan eksistere, men rart nok eksisterer dei aldri i min nærleik.

Viss hjelpere hadde vore rundt oss alle og leda oss gjennom livet, burde vi ikkje hatt slik elendighet som eksisterer på jorda. Greit nok tilegner mange desse hjelparane menneskelige trekk som positive/negative, men da vert det feil å kalle dei hjelpere. Og i så fall viss hjelpere bare er positive, kvifor hjelper dei ikkje dei som virkelig treng det? Hjelparane ville vel både eksistere og hjelpe utan at vi ber om det. Eller handler dette igjen om tro, i mangel av ein sterk religion å tru på, vel folk heller å tru på hjelpere?

Slik eg ser det koker alt ned til kva vi vel å tru på. Og da vil ein oppnå samme effekt(som hjelpere kan yte) ved å verte trygg på seg sjølv og ha tru på seg sjølv. Er ikkje sikkert eg har rett i dette, men fram til eg får oppleve noko meir enn andrehånds utsagn på aktivitet av forskjellig slag, ser eg dette som mest sannsynleg. :)
Antall ord: 426
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ok

Innlegg av Ok »

myss skrev:jeg tror du har misforstått begrepet hjelpere litt her. les litt litteratur om emnet, kanskje du får et annet syn på saken? who knowes? :mozilla_wink:
Må ikke ta alt jeg skrev i innlegget mitt for alvorlig da (spesielt ikke slutten.. noe jeg trodde du og andre forsto menmen.. :roll: ), uansett så synes jeg at slik som hjelpere blir omtalt her inne på forumet og i enkelte bøker er helt på trynet, altså historiene er jo sannsynlig bare ønsketenkning og eventyr...
Har faktiskt lest om emnet og det eneste jeg sitter igjen med etterpå er forundring over hvor lettlurte folk er og hvor enkelt det er å sette riller i hodet på andre. Og det å være lettlurt er noe som ofte går igjen her inne, spesielt blandt de yngre medlemmene. For ikke så lenge siden så var det en/ei som hadde lekt seg litt med pendel og når pendelen begynte å rotere så måtte det jo sef være det at h*n hadde fått kontakt med en av hjelperene sine.. Når jeg leser slikt så synes jeg synd på den personen som lurer seg selv, mens mangen andre biter på og misunner denne personen såååå sterkt og skaper da en større trang til å møte sine egne hjelpere og da har de som regel ikke rom for logisk tankegang og fornuft ser det ut til, og det synes jeg er skremmende. Hjelperhysteri..

Jeg utelukker ikke det at det finnes ånder, men jeg tror ikke at vi mennesker er så spesielle at vi skal ha fått utdelt et halvt dusin hver av dem (regner med at hjelpere er ånder hvis de eksisterer) slik som ofte blir nevnt her inne. I løpet av de årene jeg har vært her inne så har jeg bare blitt mer og mer overbevist om at følelsen min ang hjelpere er riktig, jeg har ingen! Og jeg er ikke trist av den grunn for jeg føler heller ikke behov for noen. :mozilla_tongue:

Er det noen som tør så må dere gjerne prøve å overbevise meg om at jeg har en eller flere hjelpere :mozilla_laughing:
Antall ord: 364

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links