Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLITT UTRYGG HJEMME

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Mazes
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Jun 2006 15:30
18

Innlegg av Mazes »

Hei!

Dette virker som en vanskelig situasjon, spesielt når det er barn med i "bildet". Det jeg først og fremst ønsker å råde deg og dine naboer til, er å se litt annerledes på situasjonen. Sett at dette ikke er noe overnaturlig (noe som jeg på ingen måte kan ta stilling til), vil barna oppleve at dere reagerer på noe som hun/han kanskje ikke kan se. Dette skaper frykt og usikkerhet, spesielt hvis dere er eller blir tydelig stresset ovenfor barnet. Det du sier om traumer er derfor ingen dum tanke, dette kan faktisk være med på å gjøre barnet nervøst og/eller redd for å sove alene om natten, noe en selvfølgelig vil unngå. Derfor la aldri barna få se foreldrene redde/hysteriske inne på deres rom om natten. Ta barnet eventuelt rolig vekk fra situasjonen, og heller "ta opp tråden" dere voksne imellom i etterkant.

Jeg kan som sagt ikke si om det spøker eller ikke, men hvis du har mulighet kan du måle det elektromagnetiske feltet i huset, dette kan virkelig påvirke oss mennesker! Er dette for høyt kan vi faktisk få hallusinasjoner og andre plager... bare et lite forslag.

Hvis du ikke ønsker at noen skal hjelpe deg med den utfordringen eller problemet "Even" er, så prøv ihvertfall å vise hvem som er sjefen i huset, og at barnet ditt virkelig er "off limit"!!!

Mange varme tanker fra
---Mazes
Antall ord: 243

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TJ25
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Jul 2006 17:07
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av TJ25 »

HEI FOLKENS
Dette er hva som hendte i dag, lørdag 29 juli. Jeg tok et råd jeg fikk her og kontaktet en dame moren min kjenner fra laaangt tilbake. Kan vel egentlig ikke kalle henne medium(hun gjør det ikke selv iallefall) men hun er veldig veldig sensitiv.... Som hun beskrev det selv: jeg ser og hører....og jeg kan gi beskjeder frem og tilbake. Denne kvinnen er ganske gammel og pleier ikke å hjelpe med slik lenger (hun er 86 år) men hun ville heldigvis komme en tur til meg for å bare føle seg frem litt. Det gikk over all forventnig skal jeg si! Hun kom ved ti tiden i formiddag og vi tok først en kopp kaffe. Hun fortalte meg at hjemmet mitt var fylt med lykke og hun måtte bare le innimellom for følelsen var overveldene. Hun fortalte meg at det var denne lykken som hadde tiltrekt seg Even og at det var ikke meningen at vi skulle merke noe til denne ukjente. Etter kaffen så gikk hun igjennom huset med meg på slep...... Hun følte at dette var en sjel, men var usikker på om det var menneskelig fordi hun kunne ikke si noe om personligheten. Hun kjente at Even viste henne en ufattelig følelse av ensomhet. Fra hvor kunne hun ikke si fordi hun ikke fikk kontkt med personligheten av Even, men hun kunne fortelle oss at vi hadde "reddet" han.Og av den grunn hadde han "adoptert" oss for å kjenne lykke. Hun følte oxo at han alltid ville beskytte oss, især lille tulla. Da vi kom inn på rommet til datteren min sa hun med en gang at her er det lite søvn å få... Men hun forklarte meg at Even mente ikke å forstyrre, og at han ikke hadde noen følelse av tid natt el dag er ubegripelig for han. Men grunnen til at han var mest aktiv om natten er fordi han syns det er for stille. Plutselig stanset hun helt opp og så fort bort på meg og sa rett ut: Du er en vakker mor! Jeg tittet på henne litt rart for ikke var det noen forvarsel på at hun skulle finne på å si sånt der og da, og fordi hun er litt kjærring...litt sur liksom. Jeg sa takk.....og hun lo skikkelig høyt å fortalte meg at det bare kom ut av henne, men hun trodde det kunne vært en beskjed. Vi gikk igjennom resten av huset og hun fortalte meg at hele huset er deilig å leve i, både for oss og Even. Etter vi var ferdige med runden vår så satt vi oss ned og pratet om videre handlinger. Hun fortalte meg at min magefølelse er rett og hun syntes ikke jeg skulle fjerne Even, men hun syns at hun skulle fortelle han om våre rutiner som mennesker, natt er sovetid osv...

Nå er det fire timer siden hun dro og intet har skjedd. Er utrolig spent på natten , om datteren min vil sove godt el det vanlige skravlet.....

PS: takk til alle som har fulgt meg med dette og til dere som har gitt råd. Føler nok at jeg har fått oppklart det så godt som jeg kunne....men vil selvsagt følge med siden her og sikkert komentere noe.... Og jeg vil jo oxo si fra hvis det skjer noe mer rundt oss.
Antall ord: 579

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Så flott at du fikk litt klarhet i dette.
Og så heldig datteren din er, som får vokse opp i et hjem med så masse lykke og glede!
Hold godt på det...

Og litt ekstra beskyttelse i heimen er jo heller ikke å forakte :mozilla_wink:

Ønsker deg masse lykke til videre!!
(fortell hvordan det går om nettene framover, da...)

*Klem*
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
melona
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2006 16:58
18
Lokalisering: huse mitt!

Innlegg av melona »

noken skreiv lenger oppe om dokke spørte om låv til å bygge der..ken skulla dei ha spurt? :-s
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

melona skrev:noken skreiv lenger oppe om dokke spørte om låv til å bygge der..ken skulla dei ha spurt? :-s
De som hører til der. Devaer og slikt....
Antall ord: 30
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
robo90
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Jul 2006 23:37
18
Lokalisering: rendalen

Innlegg av robo90 »

jeg synes det er litt utrygt fordi oldemora til beste kameraten min døde i det huset jeg bor :mozilla_sealed:
Antall ord: 19
:P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fulloggal
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Aug 2006 11:09
18

Innlegg av Fulloggal »

Virker veldig fint og trivelig der dere bor ut i fra bekrivelsen til hun damen! :mozilla_smile:
Hvis datteren din snakker igjen, kan du prøve og få det på film eller opptak? Har litt lyst til å høre det. (Skal ikke tvinge deg :mozilla_wink: )
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TJ25
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Jul 2006 17:07
18
Lokalisering: Østfold

Innlegg av TJ25 »

korneliussen497 skrev:Virker veldig fint og trivelig der dere bor ut i fra bekrivelsen til hun damen! :mozilla_smile:
Hvis datteren din snakker igjen, kan du prøve og få det på film eller opptak? Har litt lyst til å høre det. (Skal ikke tvinge deg :mozilla_wink: )
Hmmmm, der hadde du en ide.
Nå har vi kjøpt ny monitor oxo, bare for å være på den sikkre siden. Men må bare fortelle om noe som skjedde i natt...: lå å sov, hele huset. Pluselig skrek det til i monitoren... Og da mener jeg så høyt at jeg bråsatt meg opp i sengen, og to sekunder senere begynte datteren min å gråte som om hun oxo svatt av dette skriket. Eneste måten jeg kan beskrive det skriket på er om man skriker i en mikrofon...den skjerende lyden som får deg til å ta deg til øra.
Jeg brukte ca tre sek til å kaste meg ut av sengen, og var nesten bombesikker på at nå ville jeg se dette vesnet i rommet til datteren min. Stoppet utefor døra hennes for å se om det var noen bevegelser på gulvet på hennes rom ( hun har på nattlampe og det lyset ser man gjennom dørsprekken nede ved gulvet, og det er lett å se om det er noen som står eller går der.) Datteren min gråt og ropte på mamma og jeg hørte hun virkelig var redd.
Så ingen bevegelser, og når jeg gikk in i rommet hennes så var hun jo alene, mens hun gråt og pekte rundt i rommet og sa der... der... der....mamma.... der
Jeg må innrømme at etter jeg opplevde noe virkelig ekkelt på jobben ( se HJERTEBANK!!!) så er jeg blitt skikkelig pinglete, så jeg bare tok med datteren min til mitt soverom og der ble vi til neste dag. Jeg vet ikke hva det var, men jeg er 100% sikker på at det skriket ikke var min datter! Så nå har jeg snakket hardt til "Even" og jeg håper dette er siste gang han skremmer oss på den måten. Helt greit å ha han der, men ikke hvis han skal være slem!!! Men jeg skal se om jeg finner en gammel opptaker i rotet mitt, så skal jeg ta opp neste gang min datter har sine kveldlige samtaler. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få sendt de til deg, men det problemet kan vi ta når den tid kommer. Noen spes grunn tiil at du gjerne vil høre det forresten?
Antall ord: 429

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fulloggal
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Fulloggal »

TJ25 skrev:
korneliussen497 skrev:Virker veldig fint og trivelig der dere bor ut i fra bekrivelsen til hun damen! :mozilla_smile:
Hmmmm, der hadde du en ide.
Nå har vi kjøpt ny monitor oxo, bare for å være på den sikkre siden. Men må bare fortelle om noe som skjedde i natt...: lå å sov, hele huset. Pluselig skrek det til i monitoren... Og da mener jeg så høyt at jeg bråsatt meg opp i sengen, og to sekunder senere begynte datteren min å gråte som om hun oxo svatt av dette skriket. Eneste måten jeg kan beskrive det skriket på er om man skriker i en mikrofon...den skjerende lyden som får deg til å ta deg til øra.
Jeg brukte ca tre sek til å kaste meg ut av sengen, og var nesten bombesikker på at nå ville jeg se dette vesnet i rommet til datteren min. Stoppet utefor døra hennes for å se om det var noen bevegelser på gulvet på hennes rom ( hun har på nattlampe og det lyset ser man gjennom dørsprekken nede ved gulvet, og det er lett å se om det er noen som står eller går der.) Datteren min gråt og ropte på mamma og jeg hørte hun virkelig var redd.
Så ingen bevegelser, og når jeg gikk in i rommet hennes så var hun jo alene, mens hun gråt og pekte rundt i rommet og sa der... der... der....mamma.... der
Jeg må innrømme at etter jeg opplevde noe virkelig ekkelt på jobben ( se HJERTEBANK!!!) så er jeg blitt skikkelig pinglete, så jeg bare tok med datteren min til mitt soverom og der ble vi til neste dag. Jeg vet ikke hva det var, men jeg er 100% sikker på at det skriket ikke var min datter! Så nå har jeg snakket hardt til "Even" og jeg håper dette er siste gang han skremmer oss på den måten. Helt greit å ha han der, men ikke hvis han skal være slem!!! Men jeg skal se om jeg finner en gammel opptaker i rotet mitt, så skal jeg ta opp neste gang min datter har sine kveldlige samtaler. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få sendt de til deg, men det problemet kan vi ta når den tid kommer. Noen spes grunn tiil at du gjerne vil høre det forresten?
Egentlig ikke.
Antall ord: 433

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hira
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Aug 2006 23:39
18
Lokalisering: sykkylven

Innlegg av Hira »

Jeg vil veldig gjerne også ha det opptaket !
med ett litt avansert audio program kan jeg
filltrere å skru ned tempoet litt ,
+ fjerne støy o.s.v
kanskje vi også får med persjonen som prater ,
det intresange med dette er att stemmer kan til og med vere baklengs ,
så man må spille det baklengs før man hører hva de sier ....

viss du får tatt opp vil jeg veldig gjerne høre :)
viss du skal kjøpe en opptaker vil jeg anbefale en IC opptaker ,
denne skrur seg på når noen snakker , til og med spøkelser ;)
(også kallt evp eller esf "electrical voice Phenomena"- elektronisk stemme fenomen")
legg denne da gjerne ved siden av din datter ,
så hører du neste morgen ,
å viss hun prater , send det til meg så skal jeg kjøre det under lupen :D
Antall ord: 142
Ingenting er som det ser ut før du virkelig har sett det i detalj

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fulloggal
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Fulloggal »

Hira skrev:Jeg vil veldig gjerne også ha det opptaket !
med ett litt avansert audio program kan jeg
filltrere å skru ned tempoet litt ,
+ fjerne støy o.s.v
kanskje vi også får med persjonen som prater ,
det intresange med dette er att stemmer kan til og med vere baklengs ,
så man må spille det baklengs før man hører hva de sier ....

viss du får tatt opp vil jeg veldig gjerne høre :)
viss du skal kjøpe en opptaker vil jeg anbefale en IC opptaker ,
denne skrur seg på når noen snakker , til og med spøkelser ;)
(også kallt evp eller esf "electrical voice Phenomena"- elektronisk stemme fenomen")
legg denne da gjerne ved siden av din datter ,
så hører du neste morgen ,
å viss hun prater , send det til meg så skal jeg kjøre det under lupen :D
Håper du får noe ut av det :) Ikke akkurat noe jeg hadde kommet på i farten! Lykke til...
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hira
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Aug 2006 23:39
18