Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerEn pendel!

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
stella polaris
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Mai 2006 13:51
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av stella polaris »

Hecate skrev:Du er heldig som har hjelpere som tømmer hodet for deg. Hadde jeg hatt det, så hadde jeg sikkert hatt mer tid til å meditere:D
Det er bare det at min erfaring er at uansett hvor "tom" jeg er på forhånd, så er min overbevisning, selv om den er av aldri så infinitesimal størrelse, en påvirkende faktor.
:) Men det er ikke alltid jeg får rett svar heller,som noen nevte tidligere,det er nok ikke meneingen at vi skal vite alt...

Guidede meditasjons cd`er kan hjelpe...
Antall ord: 94
Det finnes ingen begynnelse,heller ingen ende.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Hvordan kan guidede meditasjonscd'er hjelpe?
Hvis en skal bruke konsntrasjonen (venstre hjernshalvdel) på å lytte til instuksjoner, blir vel litt av vitsen med å meditere borte, mener jeg. Jeg deltok i en meditasjonssirkel hvor vi guidet hverandre. Jeg synes bare det ble slitsomt og masse fantasi og oppspinn.
Så jeg tror nok ikke cd'er er tingen for meg i alle fall, men det er nok sikkert noen som har annerledes erfaringer. :)
Antall ord: 71
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
stella polaris
Nybegynner
Nybegynner
18

Hecate skrev:Hvordan kan guidede meditasjonscd'er hjelpe?
Hvis en skal bruke konsntrasjonen (venstre hjernshalvdel) på å lytte til instuksjoner, blir vel litt av vitsen med å meditere borte, mener jeg. Jeg deltok i en meditasjonssirkel hvor vi guidet hverandre. Jeg synes bare det ble slitsomt og masse fantasi og oppspinn.
Så jeg tror nok ikke cd'er er tingen for meg i alle fall, men det er nok sikkert noen som har annerledes erfaringer. :)
Hjalp meg da :)

Men det som passer noen,passer ikke alle selvsakt....og så er det jo en fordel at man er visuell,og ikke tror det er fantasi og oppspinn..hehe :D mener nå jeg.
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Liill
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Feb 2006 18:37
18

Re: En pendel!

Innlegg av Liill »

stella polaris skrev:
Liill skrev:HeiHei ;D jeg har ett spørsmål!
Jeg har ei venninne som sier at hun har sett en mann i vinduet på bade! og hun sa det til meg og hun har brukt en pendel og funnet ut at det var oldefaren hennes som hun så i vinduet! hun bruker et helt vaneli smykke til pendel og hun skulle komme til meg og prøve dette! og dette ville jo jeg også prøve så jeg henta mitt smykke og satte meg i senga! hun sa at jeg skulle strekke ut håndflaten min og la smykke henge over! og så skulle man stille spørsmål! ja og nei spørsmål! Det som er problemet var at jeg måtte gjøre det med hånden min selv! sånn at den skulle begynne å røre på seg! og jeg så at veninna mi gjorde det også! det er hun som gjører det! Hun fant ut at det var en mann i huset mitt og det var faren til pappaen min! og han ville si henne at hun skulle passe på meg :S
Jeg syntes det hørtes veldi teit ut! hvorfor skulle han be venninna mi om det?
Selv om jeg har opplevd noen ting i huset, har det alltids en forklaring! jeg spiller bare med! og kan noen her i verden fortelle meg hvordan man skal bruke en pendel ? for jeg skal finne ut om det virkeli er noen i huset vårt?

Takk på forhånd <3
Hei!

Jeg har tro på det med pendel,og tror ikke det er håden som gjør det...beveger den,hånden holder man jo helt i ro.
Men jeg tror at man alltid skal be om assiostanse fra gjelpere/guider,jeg tror det er de som beveger pendelen/svarer.

Når jeg spørr pendelen min om ting,kjenner jeg strømmninger i armen først,så begynner pendelen å bevege seg...er ikke jeg som gjør det,og det er viktig å takke for svarene man får.

Men har også lest at "de"...åndene eller hjelperene også kan "tulle" litt med fol i begynnelsen...hehe :D

Når pendelen går fra side til side (rister den på hode)=nei
Når pendelen beveger seg frem og tilbake (nikker)=ja

Rundt mot høyre = kanskje
Rundt mot venstre = vet ikke.

mvh stella polaris
Takk for svar. jeg synes det du skrev var et veldi bra svar. ikke at dere andre hadde noe gale svar men jeg forsto stella's svar bedre. ikke frekt men. hun hadde liksom et svar jeg var ute etter. men dere alle ga meg svar. tusen hjertelig takk. men jeg har et svar til. jeg så at det var noen som sa at når man skulle bruke en pendel kunne man ikke henge den opp på en stang, den trengte menneskekropp eller noe sånt. ka med at jeg henger pendelen min på en stang og så holder jeg samtidig i stangen og gir alle min energi til den? kanskje det vil virke da?
Antall ord: 519
Lill

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

stella polaris skrev:
Magikeren skrev:For all del, jeg tror absolutt på ånder, er av den grunn med i en sirkel. Men, det er viktig å være litt kritisk til hva man opplever. Veldig fint at man kan være uenig og ha forskjellig tro, helt klart. Kanskje hjelperene komuniserer med deg telepatisk, og dermed styrer hvordan pendelen svinger, men utvilsomt er det hånden som styrer den ;) Hvis ikke skulle den vel kunne hengt fra et stativ?
hehe :D

Men et "stativ" kan jo ikke motta energiene,for et stativ er jo ikke spørreren-redskapet- Energien trenger en kropp,et menneske...som har "levende" energi for å bevege seg via,det tror jeg :)
Et stativ skal vel kunne motta energi...vi dytter jo rundt på partikler når energien forplanter seg gjennom oss og videre ut. En pendel på et stativ skal kunne påvirkes av dette dersom det er tankens kraft eller noen utenfor oss som beveger den. Det er riktig at en kjenner varme og kanskje energi i armen når en holder pendelen, men det er er mulig det er fysiologisk som f.eks. økt blodtilførsel til musklene i hånden.
Antall ord: 195
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Liill skrev: men jeg har et svar til. jeg så at det var noen som sa at når man skulle bruke en pendel kunne man ikke henge den opp på en stang, den trengte menneskekropp eller noe sånt. ka med at jeg henger pendelen min på en stang og så holder jeg samtidig i stangen og gir alle min energi til den? kanskje det vil virke da?
Hvis du klarer å få energien til å bevege seg gjennom stangen og ned i pendelen, så. Hadde det vært elektrisitet, så kunne det funke med en metallstav, men jeg tviler på at den energien som det hedves at styrer pendelen her, har så stor spenning at den klarer det. For all del, prøv. Kanskje du får til å bevege den mentalt? Men da vil jeg tro det er overhengende fare for at en overstyrer pendelen.
Antall ord: 145
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
stella polaris
Nybegynner
Nybegynner
18

Liill skrev:
stella polaris skrev:
Liill skrev:HeiHei ;D jeg har ett spørsmål!
Jeg har ei venninne som sier at hun har sett en mann i vinduet på bade! og hun sa det til meg og hun har brukt en pendel og funnet ut at det var oldefaren hennes som hun så i vinduet! hun bruker et helt vaneli smykke til pendel og hun skulle komme til meg og prøve dette! og dette ville jo jeg også prøve så jeg henta mitt smykke og satte meg i senga! hun sa at jeg skulle strekke ut håndflaten min og la smykke henge over! og så skulle man stille spørsmål! ja og nei spørsmål! Det som er problemet var at jeg måtte gjøre det med hånden min selv! sånn at den skulle begynne å røre på seg! og jeg så at veninna mi gjorde det også! det er hun som gjører det! Hun fant ut at det var en mann i huset mitt og det var faren til pappaen min! og han ville si henne at hun skulle passe på meg :S
Jeg syntes det hørtes veldi teit ut! hvorfor skulle han be venninna mi om det?
Selv om jeg har opplevd noen ting i huset, har det alltids en forklaring! jeg spiller bare med! og kan noen her i verden fortelle meg hvordan man skal bruke en pendel ? for jeg skal finne ut om det virkeli er noen i huset vårt?

Takk på forhånd <3
Hei!

Jeg har tro på det med pendel,og tror ikke det er håden som gjør det...beveger den,hånden holder man jo helt i ro.
Men jeg tror at man alltid skal be om assiostanse fra gjelpere/guider,jeg tror det er de som beveger pendelen/svarer.

Når jeg spørr pendelen min om ting,kjenner jeg strømmninger i armen først,så begynner pendelen å bevege seg...er ikke jeg som gjør det,og det er viktig å takke for svarene man får.

Men har også lest at "de"...åndene eller hjelperene også kan "tulle" litt med fol i begynnelsen...hehe :D

Når pendelen går fra side til side (rister den på hode)=nei
Når pendelen beveger seg frem og tilbake (nikker)=ja

Rundt mot høyre = kanskje
Rundt mot venstre = vet ikke.

mvh stella polaris
Takk for svar. jeg synes det du skrev var et veldi bra svar. ikke at dere andre hadde noe gale svar men jeg forsto stella's svar bedre. ikke frekt men. hun hadde liksom et svar jeg var ute etter. men dere alle ga meg svar. tusen hjertelig takk. men jeg har et svar til. jeg så at det var noen som sa at når man skulle bruke en pendel kunne man ikke henge den opp på en stang, den trengte menneskekropp eller noe sånt. ka med at jeg henger pendelen min på en stang og så holder jeg samtidig i stangen og gir alle min energi til den? kanskje det vil virke da?
Godt å lese :)

Du kan jo prøve,å se hvordan det går....

mvh stella polaris
Antall ord: 536

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
stella polaris
Nybegynner
Nybegynner
18

Hecate skrev:
stella polaris skrev:
Magikeren skrev:For all del, jeg tror absolutt på ånder, er av den grunn med i en sirkel. Men, det er viktig å være litt kritisk til hva man opplever. Veldig fint at man kan være uenig og ha forskjellig tro, helt klart. Kanskje hjelperene komuniserer med deg telepatisk, og dermed styrer hvordan pendelen svinger, men utvilsomt er det hånden som styrer den ;) Hvis ikke skulle den vel kunne hengt fra et stativ?
hehe :D

Men et "stativ" kan jo ikke motta energiene,for et stativ er jo ikke spørreren-redskapet- Energien trenger en kropp,et menneske...som har "levende" energi for å bevege seg via,det tror jeg :)
Et stativ skal vel kunne motta energi...vi dytter jo rundt på partikler når energien forplanter seg gjennom oss og videre ut. En pendel på et stativ skal kunne påvirkes av dette dersom det er tankens kraft eller noen utenfor oss som beveger den. Det er riktig at en kjenner varme og kanskje energi i armen når en holder pendelen, men det er er mulig det er fysiologisk som f.eks. økt blodtilførsel til musklene i hånden.
Forstår det :)

Men på en måte er det jo kanalisering av energi,det trengs det jo et menneske til,for å kanalisere...jeg mener,kan et stativ kanalisere budskap fra den andre siden...

Det har ikke jeg svaret på,men høres tvilsomt ut :mozilla_wink:

mvh stella polaris
Antall ord: 247

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Men kanskje et stativ også har en del av seg på den andre siden? Litt Platonsk,kanskje? :D
Nei, men jeg tenker mer på at energien forplanter seg gjennom stativet på samme måte som den forplanter seg gjennom kroppen vår. For vår kropp er jo ikke annet enn et tilholdssted for livsenergien, eller hva? Nå begynner det å bli sent for meg....må tygge litt mer på den siden :)
Antall ord: 70
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
stella polaris
Nybegynner
Nybegynner
18

Hecate skrev:Men kanskje et stativ også har en del av seg på den andre siden? Litt Platonsk,kanskje? :D
Nei, men jeg tenker mer på at energien forplanter seg gjennom stativet på samme måte som den forplanter seg gjennom kroppen vår. For vår kropp er jo ikke annet enn et tilholdssted for livsenergien, eller hva? Nå begynner det å bli sent for meg....må tygge litt mer på den siden :)
Ja det er jo noe å tenke på...det finnes jo paralelle virkeligheter,og på det astrale plan er jo alt som er her...hmf :mozilla_undecided:

Men jeg vet ikke noe om det,menneske er jo "kanalen" og overbringer budskapet,tanken på at et stativ kan gjøre dette...er litt underlig,men man skal alri si aldri :mozilla_wink:

mvh stella polaris
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links