Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Alvejenta skrev:Prester har vel alltid tatt slike oppdrag dersom de bare blir spurt, i allefall virker det som om det har vært tilfelle i Nord-Norge, (om det hjalp er jo en annen sak).
Om utdrivelsen blir vellykket eller ikke, tror jeg ikke har noe å gjøre med hvilket vers som blir sagt, men at det står og faller på den som utøver dette, prest eller ikke prest...
Der har du et viktig poeng !
Enkelte prester TROR ikke på det de driver med - det er bare en jobb.
De kunne like gjerne ha jobbet som bomvakt ved en av våre bomveier - de ville gjøre nytte der og....
( Fy meg, nå var jeg kansje litt slem... )
Poenget er at noen av de som jobber som prester ofte gjør en god jobb, medmenneskelig sett, selv om man i praksis ikke er troende.
"Det er bare noe man sier til folk som har det vondt..."
Jeg tror selv at åndeverdenen og de energier som ligger i det - selv vet om en person ( prest eller ikke) er troende nok til å kunne utføre en slik jobb.
Tro kan flytte fjell og liten tue kan velte stort lass...
Det religiøse samfunnet er i endring. Det har det alltid vært, og det endrer seg fortsatt.
I DDR finnes nesten ikke religiøse igjen, og i Ungarn mister også religionen grepet, mens i Afrika stormer de karismatiske sektene inn. I Polen står katolisismen bunnsolid og i USA ser vi Bush som eksempel på at mer eller mindre ekstrem kristendom får fotfeste også utenfor bibelbeltet.
I Norge mister statskirka grepet, mens humanetisk forbund og islamske trossamfunn øker mest.
Nå ser jeg også på troen på det paranormale med samme blikk som på religiøsitet, for det er mye av det samme det handler om.
Å pålegge andre skyld/ansvar når du ikke påtar deg det selv. Enten det er hjelpere eller ånder som er rundt deg og påvirker ditt liv.
I Norge har vi hatt TV-show gående som Fornemmelse for mord og åndenes makt. Vi har ukeblader med mer eller mindre faste overnaturlige innslag, og vi har hatt en helseminister som støttet alternativ behandling og opphevet kvakksalverloven.
Dette har nok gjort sitt til at troen på spøkelser har økt i den senere tid. Mange tenker ikke lenger selv. Etter å ha sett på TV hva åndeutdrivere kan gjøre, kontakter de selv åndeutdrivere og betaler tusenvis av kroner for å bli kvitt det de tror er ånder.
Det er ikke aktiviteten som øker. Det er media-fokuset som har økt med Fornemmelse For Mord, Åndenes Makt og andre programmer.
Da blir det sikkert ikke mangen røde igjen i landet , frp vokser og har et stort media-fokfus på seg. EH , nei da gjelder denne teorien ikke og om du tror den gjør det så er Siv våres neste statsminister,
Det med økende aktivitet i åndeverden kommer av mye fokus på regelion krig og elendighet i våres verden, thats fact. Folk er iferd med å miste sin "naturlige" plass iht. det de trodde de hadde.Da blir mangen mer søkende de må ha en grunnpilar noe og tro på; Nettopp da er det mangen faktisk åpner seg for at det finnes noe annet rundt oss og simsalabim dette får åndene med seg, de er ikke dumme vet jo at de har levd her før og sitter liksom på en fasitt i sitt nivå de da.
haha
Der er altså en viss forskjell på å velge politisk parti og å bli minnet om muligheten til å få oppmerksomhet på noe.
Atmi
Sist redigert av Atmi på 25 Mar 2006 10:46, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 187
Du har ikke som jeg husker, noen gang sagt at du har fantastiske evner, men det ligger litt i kortene at andre tror du har det når du tar deg så godt betalt. Det er ingen kritikk av prisen din, men når folk betaler flybilletter til 6000 kr, så regner man med at du vet hva du snakker om.
Du hadde vel heller ikke giddet å ta deg bryet med så mange utdrivelser hvis du ikke hadde klart det?
Nei, jeg skjønner det. Men det var et medium som klarte det tilslutt iallefall.
Hvis jeg skulle levd av evner tror jeg heller at jeg ville satset på at folk kom til meg. Mye lettere. Litt interessant at forbrukerrådet har sett på disse sakene. Når man betaler for en utdrivelse og ikke får den tjenesten man betaler for så har man krav på penger tilbake. Men åssen skal man finne ut det egentlig?