jovian skrev:Meditasjon: kjært barn mange navn
Enkle avslapningsøvelser gjør at du får en "indre ro" som igjen gjør at du blir mer obs på saker og ting. La oss si det slik at dersom du mediterer 2-3 ganger i uka, 20 minutter hver gang, vil du merke forskjell. Du vil føle deg mer våken, du vil prestere mer i hverdagen, og du vil lettere kunne beholde roen i stressa situasjoner. Dette er avslapning og meditasjon i et nøtteskall.
Dette er også nøkkelen for å ta nytte av informasjon fra åndeverdenen
Legg deg på sengen. Ligg på ryggen. Slukk lyset. Tell fra 100 og ned til 0 med 1-2 sekunders pause på hvert tall. Tenk grundig på hvert tall, og prøv å danne deg et bilde av tallet inni hodet. Dersom du konsentrerer deg nok vil du etterhvert føle deg tung i kroppen. Etter noen forsøk over flere dager, vil du enkelt havne i en svært behagelig tilstand hvor du er 100% våken, men du føler ikke kroppen din. Dette er ikke noe annet enn dyp avslapning og meditasjon. Er du trenet vil du bare behøve å telle fra 5 og ned til 0 (krever trening)
Åndeverden, hjelpere, ånder
Rundt i lufta surrer det "informasjon" og inntrykk du kan ta nytte av. Denne informasjonen er enklere å legge merke til dersom du mediterer og har en indre ro.
Denne informasjonen kan ikke måles, og kan derfor heller ikke bevises. Men etterhvert som du øver deg (les nedover) vil du ikke lenger være i tvil om at denne informasjonen finnes, og du vil ikke lenger behøve vitenskapelige bevis. Snakk derfor ikke med andre om dette. Du vil mest sannsynlig bli ledd av, ettersom det ikke kan bevises. Uansett, benytt deg av dette selv. Meditasjon er sunt.
En gang du mediterer, be om hjelp til å løse et problem. Se for deg problemet, og tenk deg hvordan bra situasjonen vil være dersom du fant en løsning.
Vær deretter oppmerksom på ting i dagene som kommer. Løsningen kan dukke opp i en avis, en bok, en samtale du overhører, eller du får plutselig en ide.
Ikke forvent at en engel skal stå foran deg. Det vil som oftest ikke, eller aldri, skje. Derimot, vær våken, og se etter tegn. Når du er et sted, tenk inni deg "hvorfor er jeg her nå?". Legg merke til lydene rundt deg.
Jo mer du fokuserer på disse tingene, jo mer involvert blir du i "virkeligheten" og du kan lettere tolke inntrykk fra åndeverdenen.
I dagens samfunn går folk med et slags slør foran øynene hvor man fokuserer mest på pengemarked og egoisme. Man glemmer ut omgivelsene man er en del av, og man stenger derfor ute informasjonen som flyter rundt oss. Alle har opplevd følelsen av at man kan ta og føle på stemningen i et rom med mange mennesker. Det er slik informasjon jeg mener. Noen har kanskje gått inn i et rom, og blitt livredde pga. en ekkel følelse i dette rommet. Slik informasjon.
Metoden jeg nå har beskrevet kan man kalle selvhypnose eller meditasjon. Ikke glem at du har en hjerne selv. Menneskehjernen er fantastisk, og når ting "programmeres" inn i underbevissheten, vil hjernen jobbe med å finne en løsning.
Men, noen ganger er jeg selv overbevist om at informasjonen jeg mottar, ikke kommer fra meg selv. Jeg får hjelp "utenifra". Dette kan alle gjøre, bare du trener deg i å slappe av.
Jeg har selv benyttet meg av dette over lengre tid, og det gir resultater, man blir like overrasket hver gang.
Våkn opp!
Er det bra å ikke kjenne seg selv etter en stund? Bare være bevisst men ikke føle kroppen? Kan jeg prøve meg på en astralreise på dette tidspunktet, eller andre saker?