http://uk.youtube.com/watch?v=ve43kmfMKCcJuvenia skrev:Jeg fikk høre av ei venninne at noen hun kjente som var på rideleir en sommer hadde prøvd spiritisme (med sånn oujia-brett). De hadde vært kanskje 10 stykker eller noe, og alle speil og vinduer som var i rommet hadde blitt dekket til. Det var visst ingen som hadde visst at de hadde forlatt den stua de satt sammen med lederne om kvelden. Sammen hadde altså de 10 gått opp til den overnattinghytta som skulle pusses opp. Lederne hadde unnskyldt rotet og satt opp et forbud om å gå dit. Men likevel gjorde de det. Jeg vet ikke, men jeg har aldri vært på den rideleiren. Men ifølge venninnen min så var på grunn av at folk hadde sagt det spøket der, ridelederne bestemte seg for å pusse opp og gjøre det lysere og lettere der oppe, for å døyve ryktene og få opp stemningen.
Hvertfall, så hadde jentene hatt med seg et oujiabrett opp dit. De hadde slått av mobiltelefonene sine slik at lederne ikke kunne få tak i dem, så hadde de begynt. Ingenting hadde skjedd, har jeg blitt fortalt, helt til en av dem ble irritert og mente det var overtro. Likevel hadde de fortsatt. Etter en stund hadde glasset flyttet på seg, dørene hadde blåst opp og mobilene hadde blitt slått på og begynt å ringe på samme tid (de var jo slått av). Jentene hadde løpt ut av hytta og siden skal det ha seg til, at ingen har vært der siden.
Noen andre som har hørt historia?!
Hva tror dere om dette?!
Jeg vet ikke hva jeg skal tro på..
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Spøkelsesleir?!
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Re: Spøkelsesleir?!
Antall ord: 290
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Sep 2007 01:06
- 17
æhrrr... save me from that preacher!!! Men, er enig om at man ikke skal leke med onde ånder likevel..
Antall ord: 19
-Uten mystikk ville verden vært kjedelig-
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Okt 2007 21:58
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
Må bare si at denne fortellingen helt klart er en vandrehistorie. Hørte den første gang da jeg var liten, og har siden hørt den fra utallige andre vettskremte folk:PNoxious skrev:jeg har en spookey historie... Veninna mi fortalte om Veninna si!
Ikke vett jeg om det er sant, men historien går slik:
Veninna hennes og fire andre hadde sittet og spilt spiritisme m moras brett. De hadde fått svar også... Til slutt så spurte denne jenta spørsmålet man ikke skal spørre... "når skal jeg dø?"
Svaret hun fikk var ikke særlig koselig... hun skulle dø dagen etter i en bilulykke... Selvfølgellig turte ikke jenta gå ut dagen etter i fare for å bli påkjørt... så hun satt barnevakt for sin lillebror isteden...
Vaffal så hadde lillebroren begynt å skrike...så hu løp ned trappa for å se til han... så hadde hu snubla i en lekebil i trappa og brekt nakken
Hehe om man vil tru på er opp til hver enkelt... ekkel historie vaffal:D
Antall ord: 179
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Nov 2007 00:46
- 17
- Lokalisering: i Rogaland
Hehe, har hørt den jeg og, bare det var en brannbil, og at hun snublet i en leke-brannbil da hun skulle ned i kjelleren og hente brus :mozilla_wink:Alkz skrev:Må bare si at denne fortellingen helt klart er en vandrehistorie. Hørte den første gang da jeg var liten, og har siden hørt den fra utallige andre vettskremte folk:PNoxious skrev:jeg har en spookey historie... Veninna mi fortalte om Veninna si!
Veninna hennes og fire andre hadde sittet og spilt spiritisme m moras brett. De hadde fått svar også... Til slutt så spurte denne jenta spørsmålet man ikke skal spørre... "når skal jeg dø?"
Svaret hun fikk var ikke særlig koselig... hun skulle dø dagen etter i en bilulykke... Selvfølgellig turte ikke jenta gå ut dagen etter i fare for å bli påkjørt... så hun satt barnevakt for sin lillebror isteden...
Vaffal så hadde lillebroren begynt å skrike...så hu løp ned trappa for å se til han... så hadde hu snubla i en lekebil i trappa og brekt nakken
Antall ord: 212
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Nov 2007 10:49
- 17
- Blitt takket: 1 gang
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Feb 2007 23:12
- 17
- Blitt takket: 5 ganger
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2007 17:36
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente :D
- Lokalisering: På kirkegården
- Blitt takket: 2 ganger
Skummel video :mozilla_surprised:Metodisten skrev:http://uk.youtube.com/watch?v=ve43kmfMKCcJuvenia skrev:Jeg fikk høre av ei venninne at noen hun kjente som var på rideleir en sommer hadde prøvd spiritisme (med sånn oujia-brett). De hadde vært kanskje 10 stykker eller noe, og alle speil og vinduer som var i rommet hadde blitt dekket til. Det var visst ingen som hadde visst at de hadde forlatt den stua de satt sammen med lederne om kvelden. Sammen hadde altså de 10 gått opp til den overnattinghytta som skulle pusses opp. Lederne hadde unnskyldt rotet og satt opp et forbud om å gå dit. Men likevel gjorde de det. Jeg vet ikke, men jeg har aldri vært på den rideleiren. Men ifølge venninnen min så var på grunn av at folk hadde sagt det spøket der, ridelederne bestemte seg for å pusse opp og gjøre det lysere og lettere der oppe, for å døyve ryktene og få opp stemningen.
Hvertfall, så hadde jentene hatt med seg et oujiabrett opp dit. De hadde slått av mobiltelefonene sine slik at lederne ikke kunne få tak i dem, så hadde de begynt. Ingenting hadde skjedd, har jeg blitt fortalt, helt til en av dem ble irritert og mente det var overtro. Likevel hadde de fortsatt. Etter en stund hadde glasset flyttet på seg, dørene hadde blåst opp og mobilene hadde blitt slått på og begynt å ringe på samme tid (de var jo slått av). Jentene hadde løpt ut av hytta og siden skal det ha seg til, at ingen har vært der siden.
Noen andre som har hørt historia?!
Hva tror dere om dette?!
Jeg vet ikke hva jeg skal tro på..
Antall ord: 296
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Jan 2009 13:19
- 15
Det som ofte skjer, er at foreks. én begynner og tulle, så blir de andre vettskremt.
Og ofte legger dem jo på litt mer enn sannheten, for at det skal bli mer spennende
Dessuten er det jo visse regler man bør holde seg til.
Og ofte legger dem jo på litt mer enn sannheten, for at det skal bli mer spennende
Dessuten er det jo visse regler man bør holde seg til.
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 22 Apr 2008 19:41
- 16
- Lokalisering: Buskerud
Re:
Som jeg har hørt, så er den historien om en mann som hadde spilt det.Noxious skrev:jeg har en spookey historie... Veninna mi fortalte om Veninna si!
Han hadde fått beskjed om at han skulle dø av en bil. På en eller annen måte iværtfall.
Han holdt seg unna biler i 20 år. Og en dag han skulle gå ned trappa, så lå det en lekebil nederst i trappa og tråkka på den, brakk nakken og døde.
Antall ord: 217
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jul 2008 17:17
- 16
- Kjønn (valgfri): grei mann :-)
- Lokalisering: Saltrød
hvis man ikke skal spør om åndene kan vise seg for en, hvorfor gjør da medium folka det på tv?
De spør jo om åndene kan vise seg, eller lage lyder omigjen.
men når det gjelder spiritist brett, så tror jeg det er mye rart ute å går. Tror det meste er at folk skremmer hverandre opp, men det egentlig ikke var noe som skjedde i det hele tatt. Eller at noen kødder med å rugge på stolen,bordet, banke i veggen osv.
men når det gjelder spiritist brett, så tror jeg det er mye rart ute å går. Tror det meste er at folk skremmer hverandre opp, men det egentlig ikke var noe som skjedde i det hele tatt. Eller at noen kødder med å rugge på stolen,bordet, banke i veggen osv.
Antall ord: 87
MANU og AC /DC FAN
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Jan 2009 13:19
- 15
De vill vell bevise at det er ånder, da vellKWG skrev:hvis man ikke skal spør om åndene kan vise seg for en, hvorfor gjør da medium folka det på tv?
Ja, Der er jeg enig.
Antall ord: 104
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Nov 2008 09:08
- 16
Re: Re:
Håper ikke han knakk nakken bare ved å tråkke på lekebilen, neida bare tullaHeidi-Cute skrev:Som jeg har hørt, så er den historien om en mann som hadde spilt det.Noxious skrev:jeg har en spookey historie... Veninna mi fortalte om Veninna si!
Han hadde fått beskjed om at han skulle dø av en bil. På en eller annen måte iværtfall.
Han holdt seg unna biler i 20 år. Og en dag han skulle gå ned trappa, så lå det en lekebil nederst i trappa og tråkka på den, brakk nakken og døde.
Antall ord: 235
Yesterday was the past. Tomorrow is the future. Today is a gift. That's why it is called the present
Hide post links |