Xpirit skrev:Tusen takk for respons. Tror jeg må poste innlegget ute i selve hovedforumet for jeg har så lyst å se om det fins noen som har opplevd det samme.
Du er i "hovedforumet" nå.
Hvis du ser øverst på siden , ser du at det står:
paranormal.no Forum Hovedsiden -> Prekognisjon / sanndrøm -> Sanndrømmer
Grunnen til at det står slik er at man ønsker å skille litt mellom de forskjellige fenomenene.
Sanndrømthet har nødvendigvis ikke noe med PSI-baller å gjøre
Problemet er at mange opplevelser er en blanding av flere ting,
og av og til så dukker det ting opp i ett forum som ikke stemmer med tittelen på underforumet / tråden.
Sånn må det bare bli, da her er utrolig mange forskjellige meldinger.
(Omtrent som må ha det med på skolen... inn i klasserom 2 til pult nr 3.)
Uansett hvilken pult og hvilket klasserom, så er "skolen" forumet på paranormal.no.
( Skjønte dere den , eller har jeg sagt det så vanskelig at orakelet i delfi ville vært tydeligere ? )
Xpirit skrev:Det jeg opplevde var ekkelt. Når jeg tenker på det, klarer jeg ikke beskrive ordentlig hva det er. Bare stikkord. Gråbrunt, nyanser i fargen, ekkelt, sitte fast i, netsen ikke puste, vakuum, våken, men sover, sover, men våken, ekkelt, vil ut deifra, har ikke kontroll over det.
Jeg klarte tilsutt vende meg av "å falle dit". HVis jeg så at "det kom mot meg", så "rev jeg meg vekk", og plutselig en dag uten at jeg bevisst hadde vært med på prosessen, kom jeg på "åh, nå har jeg ikke disse ekkel-greierne mer som jeg pleide ha"!
Denne beskrivelsen minner mer om "mare-ritt". Den egentelige grunnen til den betegnelsen.
MARE RITT - er egentelig en betegnelse på at en MARE rir på deg når du sover.
I våre dager er "mareritt" en fellesbetegnelse på en "vond drøm".
MARE - Et "underjordisk" vesen som er ute etter å plage folk.
Har og lest noe her på forumet om "skyggefolket", søk på det...
Her er iallfall EN link :
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 1791#11791
Grunnen til at det stoppet, vil jeg tro er at du ikke aksepterte det som skjedde, og at du ved egen kraft, kraftforsterket hjelp fra dine Hjelpere / Guider, eller at Hjelperene så hva du ønsket og hjalp deg "løs".
Uansett så er det FLOTT at du kom deg "unna"!
Dermed gir DET håp til andre som kansje sliter med dette nå.
Xpirit skrev:Jeg har alltid vært interessert i "rare ting".. "det folk kaller overnaturlig", men for meg er det ikke mer overnaturlig enn det er en del av vår natur.
Enig ! Den tanken følger jeg 111% ! !
Overnaturlig - paranormalt - ved siden av - alle disse fenomenene som man ikke har vitenskapelige forklaringer på - de er jo her !
I større eller mindre grad.
Hadde det bare vært meg som hadde slike opplevelser, så hadde det vært unormalt.
Men; Når mange forskjellige mennesker over hele verden forteller det samme - med forskjellige ord , og av og til påfallende likt, så må det bety at enten - så er det en "massepsykose" som slår ned tilfeldig på tilfeldige folk - som ellers ikke viser psykotiske trekk - også små barn -
ELLER
Så er det fenomen som enkelt og greit ikke er bevist enda.
( NÅ vet vi hva Nordlys er - Sjekk hva Urbefolkningene trodde ! )
Ps; Her er vi "urbefolkning - vi vet ikke vitenskapelige forklaringer...
Asbjørn.