Drømmer, NDO & ut av kroppenLucid dreaming endte i forferdelig søvnparalyse. Hjelp?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Sleepyastral
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 12 Mar 2012 19:16
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- Lucid dreaming endte i forferdelig søvnparalyse. Hjelp?

Innlegg av Sleepyastral »

Det åndelige er en naturlig del av alt som finnes i denne virkeligheten og det er således helt på sin plass å " dra inn" ånder også
Selv har jeg en variant av narkolepsi. Det utelukker ikke at jeg har åndelige opplevelser bare fordi de til dels kan forklares med søvnstadier og ditten og datten. Vitenskapen motbeviser ikke åndelige teorier, det går tvert om an å kombinere disse for å få helheten. (moderne kvantefysikk er temmelig spreke saker det også) En kan like gjerne si at personer med narkolepsi har mye lettere for å ta inn f.eks den kollektive bevisstheten...

Til trådstarter; sånt skjer. Jeg driver mye med både lucid dreaming, ut av kroppen osv. Jeg opplever også skremmende ting i blant, men pleier å klare å snu før det blir ordentlig nifst. Tror imidlertid ikke det skjer noe mer enn at man blir skikkelig skremt. For øvrig unnlot jeg å drive med disse tingene da jeg var gravid og da barnet var baby, da jeg ikke ville "forlate" ham. Det føltes rent instinktivt...
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
14
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Lucid dreaming endte i forferdelig søvnparalyse. Hjelp?

Innlegg av Jeppski »

Sleepyastral skrev:
Det åndelige er en naturlig del av alt som finnes i denne virkeligheten og det er således helt på sin plass å " dra inn" ånder også
Selv har jeg en variant av narkolepsi. Det utelukker ikke at jeg har åndelige opplevelser bare fordi de til dels kan forklares med søvnstadier og ditten og datten. Vitenskapen motbeviser ikke åndelige teorier, det går tvert om an å kombinere disse for å få helheten. (moderne kvantefysikk er temmelig spreke saker det også) En kan like gjerne si at personer med narkolepsi har mye lettere for å ta inn f.eks den kollektive bevisstheten...

Til trådstarter; sånt skjer. Jeg driver mye med både lucid dreaming, ut av kroppen osv. Jeg opplever også skremmende ting i blant, men pleier å klare å snu før det blir ordentlig nifst. Tror imidlertid ikke det skjer noe mer enn at man blir skikkelig skremt. For øvrig unnlot jeg å drive med disse tingene da jeg var gravid og da barnet var baby, da jeg ikke ville "forlate" ham. Det føltes rent instinktivt...
Vitenskapen motbeviser ikke nei, fordi det er umulig å motbevise den paranormaliteten du prater om. Akkurat som å motbevise gud ved hjelp av vitenskapen. Det går rett og slett ikke an. Det er fordi dere plasserer det dere tror på, utenfor naturen. Noe som gjør det da umulig å bevise eller motbevise. Men vitenskapen gir andre forklaringer med en rot i virkeligheten, som f.eks. at man hadde en søvnparalyse, ikke en åndelig opplevelse. Man skal også passe seg for å blande vitenskap med "åndelige teorier" da det passer absolutt ikke ilag.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du nevner kvantefysikk, fordi det er vel ingen her på forumet som kan nok fysikk til å si noe om det? Nå antar jeg at du ikke har studert nok fysikk til å egentlig kunne si mye om kvantefysikk. Men hvis jeg tar feil, og du har studert kvantefysikk, rett meg gjerne.
Antall ord: 324

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links