Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderVåre usynlige leieboere

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Våre usynlige leieboere

Innlegg av Bearchild »

Arven skrev:Kanskje Hekse kan hjelpe deg. Hun har jo litt erfaring med å gi bort sånt ;)
:lol:
Kanskje jeg skulle åpne et slags feriested. Midlertidig oppholdsplass før den endelige avgjørelsen om overgangen til "the point of no return", også kjent som "lyset".

Men helt ærlig savner jeg litt sånn type spenning. Små uløselige hverdagsmysterier. Mystiske overraskelser. Men siden jeg har opplevd at sånt kommer og går ligger det kanhende litt i meg selv..?
Antall ord: 79
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

- - - Våre usynlige leieboere

Innlegg av Asbjørn »

Bearchild skrev:Kanskje jeg skulle åpne et slags feriested. Midlertidig oppholdsplass før den endelige avgjørelsen om overgangen til "the point of no return", også kjent som "lyset".

Men helt ærlig savner jeg litt sånn type spenning. Små uløselige hverdagsmysterier. Mystiske overraskelser. Men siden jeg har opplevd at sånt kommer og går ligger det kanhende litt i meg selv..?
Jeg tror faktisk det kan være en ide, - om du tar sjansen på usynlige gjester, - og selvfølgelig ikke har kontroll med hva de kan finne på ...
Kombinerer du det med et "spøkelsesovernattingstilbud" for levende, er du vel garantert suksess ;)
Iallfall om du har kurs i å hjelpe over ånder osv... i tillegg ;)

( Og dette er faktisk seriøs tenkning )

Fredag Kveld : Velkomst med overnatting. Hils på spøkelsene!

Fredag Natt, - forsøk å sove.... om du ikke blir vekket...

Lørdag formiddag : Bli kjent med andre deltagere, og få høre om de losjerende spøkelser.
Kurs i hva spøkelser er, og hvordan hjelpe de videre.

Lørdag middag : Middag.

Lørdag kveld ; Sosialt samvære, med innslag av overnaturlige fenomener.
Andre aktiviteter ; Healing , spådom ( kort, kule, handlesning osv ), - ouija i kontrollerte former,
meditasjon, regresjon etc.

Natt til søndag ; søvn for de som klarer det.

Søndag formiddag : Fortsettelse av kurs som avsluttes med en ekte "hjelpe over" , og "rensing med Salvie røkelse for å fjerne neg energirester, og sweetgrass røkelse for å kalle inn gode energier...

Søndag tidlig middag ; middag og hjemreise.

I tillegg kan du invitere kjente forelesere etc innen det paranormale, - da gjerne sommer og ukeskurs...

Kunne kansje vært noe ;)

( Og ja, - jeg mente dette seriøst ! )

A
Antall ord: 282

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mai 2009 15:38
15
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Våre usynlige leieboere

Innlegg av lighteren »

^gründer-mentalitet. respekt.

synd jeg ikke har kapital til å satse på noe slikt..
jeg likte konseptet, veldig.
:like
Antall ord: 19
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Hadde vært artigt om det var mulig. For å finne ut av det stiller jeg meg herved disponibel til å ta i mot en (holder med en i første omgang takk) ubuden gjest. Dersom noen påtar seg oppgaven med overflytting setter jeg pris på en "advarsel" i forkant og lover videre å komme med oppdatering på hvordan ting tar av! :p
Antall ord: 60
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Vel, etter forrige hendelse her i leiligheten (hvor jeg forøvrig oppholder meg bare tidvis), så skjedde det noe annet idag. Jeg vil ikke gå i detaljer av hva det var, for det blir litt personlig, men idag ble det flyttet på ting mens jeg var i dusjen. Noe jeg er 100% sikker på ikke var der, siden dette var blitt lagt oppå et brev jeg leste i det jeg kom hjem i ettermiddag.

Er helt alene i leiligheten. Iallefall av synlige skikkelser.

Det som forøvrig også, kanskje bare er en irrelevant synkronisitet, er at jeg i det siste har opplevd å være veldig svimmel. Dette øker, mens det tilsynelatende er økt aktivitet i leiligheten her også.
Aner ikke hva det var, men det var iallefall en morsom ---> spøk <--- morsomt
å flytte disse tingene jeg ikke nevner, oppå brevet fra sykehuset.

Jeg vet med hundre prosent sikkerhet at jeg ikke ha dem oppå brevet selv, fordi dette dreier seg om ting som ikke bare dukker opp av seg selv. Det er nesten så jeg begynner å lure på om jeg gjør ting av meg selv og har sånne bittesmå søte blackouts, men det tviler jeg på.
Ikke har jeg drukket alkohol mer enn 5-6 ganger dette året heller :?
Antall ord: 212
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Opplever ikke noe slikt selv, men har mange venner og familiemedlemmer som har opplevd mye rart. Kaffekopper som har levitert med masse vitner, tunge kommoder som er blitt kastet ut fra veggen og langt ut på gulvet, visuelle syn, radioer og lys som slår seg av og på, ting som kastes rundt i hus, skjeer som har bøyd seg osv osv.

Vet ikke om det er jeg som tar det altfor naturlig, om jeg mangler antenner for slikt, eller om vi har vært "heldige/uheldige" alt ettersom, og unngått slike hus. Jobber faktisk for å betale for tilgang til slike steder :type

Bruker tiden på å lese meg opp på det, og kan mye teoretisk. Hadde vært artig med et slikt treff, ja, om vi alle spleiser på kost og losji så kunne det blitt en artig kveld/natt.

Mye som forvirrer meg. Om folk oppfatter en energi, så er det rart at man fanger opp alder og kjønn. Heller derfor mer at man fanger opp noe feminint eller maskulint som enten er knyttet til energien eller eksisterer uavhengig av energien.

Personlig ville jeg koblet det til type 3 og 4 spøkelser:

3 -FRITTGÅENDE SPØKELSER:
Dette er spøkelser som kan oppnå kontakt med de levende.
Disse er ikke bundet til et spesielt sted, men de er bundet til jordkloden.
Disse spøkelsene kan følge etter og man anbefales å klart si ifra om at de ikke får lov til å følge oss hjem.
Disse spøkelsene kan vandre rundt i f.eks en husrekke.
Noen rekkehus og borettslag har slike spøkelser, og man hører av og til om at «Den husrekken har spøkelser».

4 -INFORMANTER:
Dette er spøkelser som kommer med en bestemt beskjed og viser seg kun den tiden det tar å gjøre oss oppmerksom på hva de vil vise oss, ofte ikke mer enn en eller to ganger.
Disse spøkelsene kan vise seg for å få hjelp til å spore opp kroppen sin hvis de for eksempel er blitt drept og liket er skjult, de kan vekke folk for å varsle om brann eller vannlekkasjer, de kan vise seg for å fortelle at de har dødd, eller de kan vise seg for å hjelpe til med andre ting.
Disse spøkelsene forsvinner når du har hørt på hva de vil si og de har fått informert om det de vil.

Informanter er mer skjeldne, fordi det må ha skjedd f.eks drap på stedet og det er ikke noe som skjer i enhver hage. Reagerer hundene på dette? Har dere selv forsøkt å få kontakt med dette, eller bidratt til at det dukker opp? Har andre som har bodd der opplevd det samme? Er det noen link mellom når hun ble drept og når dere oppdaget henne? (Tidsmessig).

Er dette noe dere ønsker å bli kvitt, eller er det bare trivelig med besøk?
Antall ord: 489

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Hvordan går det? Noe forandring?
Antall ord: 6

Link: