Engler, Guider, Hjelpere, Skytsengler"Sjelevenn"

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Ja, mulig det....bare lurer jeg :lol:
Men utifra denne teorien er jo disse sjelene komplette selvom de er bygget opp av energi fra en og samme ånd, på samme måte som vi alle er bygget opp av energi fra "kilden". Vi er alle unike selv om vi har samme opphav, mener jeg. :roll:
Antall ord: 53
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

At sjelene har samme opphav er noe annet enn at en sjel er splittet i to






Islands in the stream. That is what we are
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Leah skrev:At sjelene har samme opphav er noe annet enn at en sjel er splittet i to






Islands in the stream. That is what we are
Ja, men det var på en måte det jeg mente. Jeg ordla meg feil.
En sjel kan ikke splittes i to bokstavelig talt, for da er den ikke hel lenger, men deler av energien kan brukes til å lage et duplikat, som ved en mitose.
Antall ord: 72
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Har vel ingen hensikt å putte menneskene du er sterkest knyttet til i bokser uansett, Du kjenner da det, om du har et bånd til en annen og er glad i vedkommende uavhengig om dere har levd alle liv sammen før eller det er det første? At det finnes kopier av hver enkelt unike sjel, det tror ikke jeg. Du er du, og ingen er lik.

Å møte en venn som du vet er der uforanderlig, uavhengig av deres valg framover, er man priviligert for å få oppleve uansett. :lol: :P :lol:




ISLANDS IN THE STREAM
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
irene75
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 30 Mai 2005 16:55
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ørsta

Mitt svar

Innlegg av irene75 »

Min oppfattning av Sjelevenn er ; Den sjelen man hører sammen med, og som man møter i alle liv, og den har like stor betydning i alle livene ( som familiemedlemmer, ektefeller, betydningsfulle venner osv)

Denne sjelen kjenner du ut og inn, og det kjennes sånn fra første stund. :D

Det ligger en slags usynlig "link" mellom deg og din sjelevenn, slik at man som oftest finner hverandre i hvert liv :wink:
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 231
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

er det ikke sånn,at når du er forelska ell no,så kan du,hvis du er heldig,ha funnet din sjelevenn? :oops:
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kirsti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Jun 2004 21:57
20

Innlegg av kirsti »

Har hørt at når du finner din sjelevenn så finner dere tilbake til hverandre i neste liv og uansett.. men kan egentli ingenting om dette..Er alle så heldige å får oppleve dette eller?
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

shocola skrev:er det ikke sånn,at når du er forelska ell no,så kan du,hvis du er heldig,ha funnet din sjelevenn? :oops:
Neida shocola - når du er forelska så er du ikke tilregnelig. Du er inne i en form for psykose :D
En sjelevenn er nok, som nevnt, en som du føler at du har kjent hele livet.
Antall ord: 63
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kirsti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Jun 2004 21:57
20

Innlegg av kirsti »

Men forelskelse kan jo gå over til å bli ekte kjærlighet og da er det ikke lenger en psykose vell?

Spørr igjen, er alle så heldige å finne sin sjelevenn??
Antall ord: 30
Kirsti

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Ja Kirsti, jeg tror alle møter sjelevenner, sikkert mange fler enn vi aner også. Mange treff er sikkert bestemt før du valgte det livet du lever nå også, og jeg tror ofte at familiemedlemmer også kan være noen du har levd sammen med før eller er i sjelefamilie med. Dessuten kan det være personer du møter som du av en eller annen uforklarlig grunn ikke liker, fordi de er noen du kanskje har hatt uoverenstemmelser med i tidligere liv.. men nå var det kanskje ikke den slags sjelevenner du tenker på :)
Jeg tror vi noen ganger har litt feil oppfattning av hva sjelevenner er, sånn at vi ikke alltid kjenner dem igjen fordi vi forventer for mye?

Kanskje du tenker på tvillingsjeler.. ? "ekte kjærlighet" og to som "hører sammen"? :)
Antall ord: 138
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Når du er forelska så er du inne i en slags psykose ja. hehe
Og jo eldre man blir jo mer oppmerksom virker det som man blir på det, uten at man klarer å gjøre noe videre med det... Men jeg har nå min egen lille teori om at man forelsker seg i de man har noe å lære noe av ;)
Antall ord: 62
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kirsti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Jun 2004 21:57
20

Innlegg av kirsti »

Nei jeg tenkte ikke på tvillingsjeler...bare kommenterte det med psykose. Jeg tror egentlig vi passer godt sammen med mange når det kommer til kjærlighet,det finnes jo så uendelig mange mennesker! Jeg forelsker meg i personer jeg ser opp til og som gir meg trygghet :)

Men jeg har liksom ikke truffet noen som jeg har følt jeg har kjent fra før og slikt som andre har beskrevet her. Har liksom ingen venner på et så dypt plan, derfor håper jeg at jeg en gang får det ! :)

må bare spørre om en ting til, du skriver "før jeg valgte å leve det livet jeg lever". Hva mener du med det? Jeg tror at det er bestemt hvilke forskjellige liv og erfaringer vi skal gjennom.
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Helt enig i at jeg tror vi passer godt sammen med mange mennesker når det kommer til kjærlighet!

Jeg har også egentlig gått å håpet på at jeg skal møte noen på den måten du tenker på, men etterhvert så tror jeg at jeg innså at jeg kanskje forventet for mye og at kanskje jeg la mer i det enn andre fordi jeg gjerne romantiserer ting og vil at alt skal være "perfekt". (og forventet litt for mye av både venner, familie og kjæreste)

Har nok ingen venner på et så dypt plan jeg heller,
men vi får håpe at de dukker opp når en minst aner det :D

Det jeg mente med før du valgte å leve det livet du lever, er at jeg tror at det er en hensikt med at vi ble født inn i den familien vi ble født i, hvor vi ble født osv.. fordi med utganspunkt i akkurat det livet, så hadde du muligheten til å få innsikt i noe som var viktig for deg å lære. Men, så har man jo mange valg, og livet kan jo utvikle seg i maaange retninger det. hehe. Men, sånn tenker nå jeg om hvorfor vi er akkurat der vi er, eller i allefall ble født der vi ble født. Så tror jeg at etter det livet her så får du velge på nytt, kanskje du går i gang med samme mål som forrige gang, eller kanskje det er noe annet som er viktigere å få innsikt i. ...just my 5 cents ;)
Antall ord: 272
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Sjelevenn - En sjel som du har kjent ellr vært venner med i ett eller flere tidligere liv. Veldig ofte skjer dette innenfor familien eller omgangskrets, men det kan variere.
En sjelevenn merker du at det er noe spesielt med, når man møtes "første" gang i livet - som menneske....
HVA det spesielle er, det kan være værre å forklare.
Noen mennesker merker du at det er noe med, selv om det ikke er noe "mer" som "Henger sammen".
Kansje dette er sjelen til kona til vennen, mannen til venninna i et tidligere liv ?
Det er hva jeg tror...

Artig er det iallfall....

mvh Asbjørn. PPV
Se og Parapsykologiens Venner sitt forum.
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kirsti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Jun 2004 21:57
20

Innlegg av kirsti »

Ja en drøm om at alt skal være perfekt,det har jeg og. Og jeg vet at det er litt dumt fordi det fører til at jeg alltid streber etter noe nytt, selv om jeg egentlig kunne lært meg å sette pris på det jeg har, for jeg har faktisk mye. Jeg prøver å være oppmerksom på dette nå, men jeg tror alle har lett for å tro at gresset er grønnere på andre siden av gjerdet. Misundelse og sjalusi er gledesdreper nr.1, men ligger dessverre så naturlig i mange av oss!

Jeg tror også at du blir født til det livet du blir fordi du skal lære noe, du skal høste erfaring fra forskjellige liv slik at sjelen din blir klokere og klokere. Min ønske(fantasi)tanke er at til slutt har alle sjelene vert gjennom de samme erfaringer og alle har oppnådd den klokheten de skal,vi er utlærte. Da blir det harmoni i verden og vi går tilbake til våre røtter å lever lykkelig i pakt med naturen og vår jord! Jeg ser jo at dette da er en litt "svevende" tanke... Men poenget var at jeg har aldri tenkt på "hvem som bestemmer" og liksom holder orden på hvilke erfaringer vi mangler, og når du sier at vi bestemmer det selv, mener du at sjelen bestemmer det selv da? Har liksom forestilt meg en kraft, at naturen og jorda er den kraften, slik at det bokstavlig talt blir naturlig hvilke neste liv vi skal leve :)
Antall ord: 263

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links