Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderTrur dere?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Mantropolix skrev: Jeg så en ånd manifistere seg rett forran meg.
Dette er veldig diffust. Du så en "ånd" manifistere seg? Først av alt; hva er en "ånd"? Hvordan ser den ut? Hva var omstendighetene, og hvordan var omgivelsene?
Samtidig ble ting kasta mot meg uten at det var noen der som tomme flasker osv.
det gjorde at jeg fikk bevis nok samtidig,
Nettopp, der har vi din formening om hva bevis er for noe. Dette er ikke bevis. Bevis er noe man kan vise andre for å forsikre om at noe virkelig har hendt, eller at noe eksisterer.
hvar det usynelige hender som tok tak i meg så jeg ikke fikk sove det var noe av det som skjedde.
Du har altså opplevd disse tingene i forbindelse med søvn/søvnrelaterte tilstander/omstendigheter?
Slike ting foregjikk i 5 år , hadde heller ikke mine egne tanker heller . Jeg ble mere og mere isolert fra omverden. mista jobben osv pga av dette.Mista alt. jeg orket til slutt ikke mere og jeg søkte tilsutt et medium for og få hjelp og da hadde jeg sloss mot 2 ånder i 5 år , jeg ba mye til gud og sloss mot disse åndene vær dag det var for meg en kamp mellom og dø eller leve.da jeg fikk hjelp av mediumet og han kastet disse onde åndene vekk og sendte di i lyset.Fikk jeg tilbake livet mitt. jeg sov i 3 dager i strekk var helt utmattet for jeg hadde nesten ikke fått sove på alle disse årene.Jeg voknet med mere liv en jeg noen gang hadde opplevd på alle disse årene , jeg begynte elske livet mere en noen gang.Nå har jeg det så bra og har venner og lever godt og har fått ny jobb :mozilla_smile:
Det demrer for meg hvorfor du snakker i så harske ordlag som du gjorde tidligere.

Fint for deg at du fikk bukt med problemene dine :) Men husk at ting ikke alltid er som de virker å være...
Og grunnen til at jeg er her på paranormal.no er fordi jeg føler at jeg har noe gi til di som lider som jeg gjorde.At jeg kan hjelpe folk som sliter med det samme som jeg gjorde. og jeg føler at jeg har hjulpet endel her som har hatt det slik på privat og i forumer som ikke alle har tatt like seriøst som meg.
Bare vær forsiktig med dette, for i mange tilfeller -er- det faktisk snakk om psykiske lidelser, og disse menneskene trenger -ikke- at noen bekrefter på noen måte at det de mener å oppleve er virkelig. Disse vil ofte oppsøke slike arenaer som dette kun for å få en bekreftelse av andre på at de -ikke- har problemer (for ingen som faktisk har problemer vil selv innse at de har det).
Antall ord: 482
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Mantropolix »

Kimbara skrev:
Mantropolix skrev: Jeg så en ånd manifistere seg rett forran meg.
Dette er veldig diffust. Du så en "ånd" manifistere seg? Først av alt; hva er en "ånd"? Hvordan ser den ut? Hva var omstendighetene, og hvordan var omgivelsene?
Samtidig ble ting kasta mot meg uten at det var noen der som tomme flasker osv.
det gjorde at jeg fikk bevis nok samtidig,
Nettopp, der har vi din formening om hva bevis er for noe. Dette er ikke bevis. Bevis er noe man kan vise andre for å forsikre om at noe virkelig har hendt, eller at noe eksisterer.
hvar det usynelige hender som tok tak i meg så jeg ikke fikk sove det var noe av det som skjedde.
Du har altså opplevd disse tingene i forbindelse med søvn/søvnrelaterte tilstander/omstendigheter?
Slike ting foregjikk i 5 år , hadde heller ikke mine egne tanker heller . Jeg ble mere og mere isolert fra omverden. mista jobben osv pga av dette.Mista alt. jeg orket til slutt ikke mere og jeg søkte tilsutt et medium for og få hjelp og da hadde jeg sloss mot 2 ånder i 5 år , jeg ba mye til gud og sloss mot disse åndene vær dag det var for meg en kamp mellom og dø eller leve.da jeg fikk hjelp av mediumet og han kastet disse onde åndene vekk og sendte di i lyset.Fikk jeg tilbake livet mitt. jeg sov i 3 dager i strekk var helt utmattet for jeg hadde nesten ikke fått sove på alle disse årene.Jeg voknet med mere liv en jeg noen gang hadde opplevd på alle disse årene , jeg begynte elske livet mere en noen gang.Nå har jeg det så bra og har venner og lever godt og har fått ny jobb :mozilla_smile:
Det demrer for meg hvorfor du snakker i så harske ordlag som du gjorde tidligere.

Fint for deg at du fikk bukt med problemene dine :) Men husk at ting ikke alltid er som de virker å være...
Og grunnen til at jeg er her på paranormal.no er fordi jeg føler at jeg har noe gi til di som lider som jeg gjorde.At jeg kan hjelpe folk som sliter med det samme som jeg gjorde. og jeg føler at jeg har hjulpet endel her som har hatt det slik på privat og i forumer som ikke alle har tatt like seriøst som meg.
Bare vær forsiktig med dette, for i mange tilfeller -er- det faktisk snakk om psykiske lidelser, og disse menneskene trenger -ikke- at noen bekrefter på noen måte at det de mener å oppleve er virkelig. Disse vil ofte oppsøke slike arenaer som dette kun for å få en bekreftelse av andre på at de -ikke- har problemer (for ingen som faktisk har problemer vil selv innse at de har det).
Så det vilsi kimbara at om du får bevis for deg selv som jeg da flaskene kom mot meg av en usynelig kraft så er det bare tull fordi ingen andre så det ? nå må du gi deg kimbara dette blir helt tullette. Tror du hadde sakt det samme som meg om jeg hadde sakt det du sa om bevis hadde du opplevd det samme. Det er helt riktig som jeg sa ovenfor,det er ikke vitsi fortelle en skeptiker . jeg var slik som deg tidligere og det nyttet ikke si noe så nå avslutter jeg hele denne diskusjonen med deg for dette fører ingen sted.
Sist redigert av Mantropolix på 11 Aug 2008 16:07, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 592

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Mantropolix skrev: Så det vilsi kimbara at om du får bevis for deg selv som jeg da flaskene kom mot meg av en usynelig kraft så er det bare tull fordi ingen andre så det ? nå må du gi deg kimbara dette blir helt tullette.
Jeg har ingen mulighet til å fastslå nøyaktig hva som var årsaken til din opplevelse. Jeg kjenner ikke til omstendighetene, omgivelsene, situasjonen, osv.

Om jeg opplevde noe slik i lys våken tilstand, uten andre rundt meg, så ville jeg lurt på hva som skjedde. Jeg ville dog ikke konkludert med at det var ånder eller gjenferd. Hva om det var et hittil ukjent naturfenomen som gjorde det? Eller kanskje det var en usynlig mann?

Poenget er at skal man først tenke i ekstreme baner, så er det vel lite gjennomtenkt å -bare- holde seg til spøkelser som forklaring.
Antall ord: 146
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Mantropolix skrev:Tror du hadde sakt det samme som meg om jeg hadde sakt det du sa om bevis hadde du opplevd det samme. Det er helt riktig som jeg sa ovenfor,det er ikke vitsi fortelle en skeptiker . jeg var slik som deg tidligere og det nyttet ikke si noe så nå av slutter jeg hele denne diskusjonen med deg for dette fører ingen sted.
Det hadde jeg nok ikke.

Du var nok overhodet ikke slik som meg, det kan jeg lett se på både måten du skriver på og tankegangen du viser.

Sier ikke at det er negativt. Funker det for deg er det helt topp :)
Antall ord: 111
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

Kimbara skrev:
Mantropolix skrev: Så det vilsi kimbara at om du får bevis for deg selv som jeg da flaskene kom mot meg av en usynelig kraft så er det bare tull fordi ingen andre så det ? nå må du gi deg kimbara dette blir helt tullette.
Jeg har ingen mulighet til å fastslå nøyaktig hva som var årsaken til din opplevelse. Jeg kjenner ikke til omstendighetene, omgivelsene, situasjonen, osv.

Om jeg opplevde noe slik i lys våken tilstand, uten andre rundt meg, så ville jeg lurt på hva som skjedde. Jeg ville dog ikke konkludert med at det var ånder eller gjenferd. Hva om det var et hittil ukjent naturfenomen som gjorde det? Eller kanskje det var en usynlig mann?

Poenget er at skal man først tenke i ekstreme baner, så er det vel lite gjennomtenkt å -bare- holde seg til spøkelser som forklaring.
Joda du har jo et poeng det kunne jo være et natur fenomen , jeg forstår.men jeg fikk i verfall forståelse med at dette var noe som var inteligent og kunne gjøre ting samtidig etter kommando oxo.samtidig visste disse mediumene ting som bare jeg visste om disse åndene og at det var ånder.men,men.
Antall ord: 208

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge

Innlegg av jente 27 »

Mantropolix

helt enig . man må oppleve det seklv for å tro på det. sånn er det med det meste.
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev:
helt enig . man må oppleve det seklv for å tro på det. sånn er det med det meste.
Nei, det er det ikke.

Syns du ikke det er merkelig beleilig at alle religiøse eller paranormale saker må oppleves individuelt for å overbevise?

Hvorfor må vi ikke oppleve ild individuelt for å forstå hva den kan gjøre, eller å forstå at den i det hele tatt eksisterer?
Antall ord: 68
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

hvorfor skal man ha BEVIS på alt? herregud...er det ikke nok at folk opplever ting da?

det er millioner om ikke mer av folk som opplever dette med ånder og sånn.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

jente 27 skrev:hvorfor skal man ha BEVIS på alt? herregud...er det ikke nok at folk opplever ting da?

Helt enig med deg , klapper! for flott inlegg! I kimbaras øyne er du sprøye gal , husk det.
Vi er gale helt mentalt ustabile.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

takk for det :D

heh ja tror vi må legges inn alle sammen jeg :P
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

jeg har opplevd såååå mye i godt og vondt innen det åndelige at jeg VET hva jeg ser og VET hva jeg tror på.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

jente 27 skrev:jeg har opplevd såååå mye i godt og vondt innen det åndelige at jeg VET hva jeg ser og VET hva jeg tror på.
Nettop! og det har jeg oxo samtidig har det kommet mediumer inn og vist meg at jeg ikke var gal med og fortelle meg ting fra ånden jeg bare visste.
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

Mantropolix skrev:
jente 27 skrev:jeg har opplevd såååå mye i godt og vondt innen det åndelige at jeg VET hva jeg ser og VET hva jeg tror på.
Nettop! og det har jeg oxo samtidig har det kommet mediumer inn og vist meg at jeg ikke var gal med og fortelle meg ting fra ånden jeg bare visste.
ja ikke sant. så ikke bry eg om skeptiker og folk som vil ha beviser i hytt og pine :D
det r bevis nok det du og jeg og andre opplever :D
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev:hvorfor skal man ha BEVIS på alt? herregud...er det ikke nok at folk opplever ting da?

Og millioner er kristne, og millioner er muslimer, og millioner er buddister, og millioner tror på UFO, og millioner tror ikke på noe som helst.

Hvem har rett av disse?

Om ikke verden skal være et sted hvor alle og enhver kan preke "sannheter" som behager dem selv, så trenger man bevis.

Jeg har igjen og igjen vist både deg og andre at vår subjektive virkelighet ikke nødvendigvis trenger å virkelig være slik vi forespeiler oss den.

Dere troende snakker ofte om mer skeptiske mennesker som "lukkede" og "låst". Jeg vil si det er omvendt. Det er ikke å være åpen når man allerede har bestemt seg for at det man tror på er det riktige. Du er en av de som er rask med å si "jeg vet", og da er det bare naturlig at noen spør "-hvordan- vet du?". Så svarer du "jeg vet fordi jeg har opplevd" - hvorpå jeg spør "hvordan vet du at det ikke bare er din egen oppfatning av virkeligheten som er preget av ønsketenkning og/eller misforståelser av omgivelsene?".

Sannheten er at du vet ikke. Jeg vet heller ikke, men jeg vet at du ikke vet, og det er det jeg prøver å få fram.
Antall ord: 246
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

jeg vet hva jeg tror på. og jeg vet hva jeg ser. jeg vet hva jeg opplever. bedre enn det kan det ikke sies :D
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links