Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHva er disse skikkelsene? Noen som kan hjelpe?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Re: Hva er disse skikkelsene? Noen som kan hjelpe?

Innlegg av Jael »

storms skrev:
Jael skrev:

Alle mennesker har engler som passer på dem, som Gud har sendt. Kan hende er du så heldig at du får se disse beskytterne når du ser strålende omriss.

Det finnes også onde krefter som ønsker å slavebinde oss til frykten.

Be om at englene skal hjelpe deg og beskytte deg mot de kreftene som vil deg vondt og som skremmer deg. Gud er den eneste som har makt over onde krefter, og han jager dem ut. Føler du ising, så søk den varme kjærlighet hos Gud.
Det er din tro. I følge min tro er det bare tullete. Like tullete som om en av djevelens 8 voktere skulle være min vokter as well....

Nå har ikke Satan noen voktere, og om han hadde det ville han ikke latt dem vokte deg på annen måte enn å prøve å ødelegge deg ... Satan Djevelens navn betyr "Anklageren" og "Baksnakkeren". Tro ikke det kommer noe godt fra den kanten...

Englenes oppgave er å tjene Gud, og noen har blitt gitt den tjenesten å passe på oss. På samme måte som at rett gudstjeneste for oss mennesker er å tjene vår neste ...
Hva i alle verden skulle hindre jesus fra å være en sønn av **?

Hva mener du med **?
Og som i jakten på litt anerkjennelse prøvde skaffe seg lojale venner gjennom å utrope seg selv til profet?

Hadde du kjent til bibelen og hva det innebærer å være profet, ville du skjønt at profeten sjeldent og aldri vant seg venner og lojalitet ved å være profet. Det var tvert i mot en sikker måte å skaffe seg fiender på. Men nå påsto ikke Jesus bare å være en profet... Han hevdet å være Guds Sønn. Og han ble forfulgt og korsfestet for den påstanden. Ikke mye å vinne på det, nei.
Det er mange med mindreverdighetskomplekser som har gjort mye rare ting. Som Hitler f.eks.
Gi meg en god analyse der du sammenligner Jesus og Hitler og finner likhetspunkter mellom dem. Dette hørtes veldig interessant ut!
Nå reiser vel nakkehårene dine seg og du kjenner sinne bre seg.

Du skal være forsiktig med å anta ting, det er bare et annet ord for fordommer. Jeg kjenner ikke noe sinne. Jeg er tidligere human-etiker. Det du tenker kan du være sikker på at jeg har tenkt selv. Om noe, så synes jeg det er trist at en som forsøker å kritisere kristendommen og Jesus ikke har giddet gjøre skikkelig arbeid på forhånd slik at kritikken treffer.
Det samme sinne som kristne har i rettferdighetensnavn brukt til å slå ihjel alt fra småbarn til kvinner og menn. Halleluja! og slengpå litt amen bak der....
Kom med belegg for at kristne i rettferdighetens navn har gjort dette. Videre utfordrer jeg deg til å vise hvordan disse kristne har fulgt sin egen religions retningslinjer hvis de har gjort noe slikt.
Men hvem sitter på sannheten?
Jesus er Sannheten og har gitt verden disse gode nyhetene. Sannheten bor i enhver som vender seg til Jesus. Søkenen etter Sannheten finnes i ethvert menneske, og dermed besitter vi alle Sannheten til en viss grad. Spørsmålet er bare om vi våger anerkjenne det.
Kanskje noe som ble forvist fra guds kjærlighet og stålport.... ? Men hvor kjærlig og altomslukende er da gud?
De som ikke ønsker å leve i samfunn med Gud går fortapt. De som går fortapt kan ikke gå igjen som gjenferd. De holdes i forvaring i Dødsriket, og kan ikke skade eller kontakte noen.
Kanskje er bare athene74 ekstra senorisk og fanger opp historien som følger en hver sten på sin vandring. Men å henvende deg til gud er som å ringe 800 24 000 til 29.95 per minutt.
Tvert i mot. Vi har gratis linje til alle døgnets tider :D
Antall ord: 653

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Angel2003
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mar 2008 13:36
16

Innlegg av Angel2003 »

Hei!

Kjenner du noen som kan rense huset ditt?
Noen som har gått Reiki eller Silva Ultramind kurs??

Eller du kan jo gjøre et forsøk selv: tenk deg at du drar ned en lys stråle - en blåhvit stråle og godt, varmt lys fra universet.
Snakk med åndene i huset ditt og be dem om å gå over i dette lyset, fortell dem at det er feil av dem å være her, de får det bedre på den andre siden, hvor kjærlighet og venner venter på dem.

Du vil føle at det skjer noe i rommet og rommet vil bli varmere å være i og du slipper da å ha disse åndene som ikke har skjønt at de ikke hører hjemme her lenger.

Ønsker deg lykke til! :mozilla_smile:
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
athene1974
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Feb 2008 19:23
16

Innlegg av athene1974 »

Angel2003 skrev:Hei!

Kjenner du noen som kan rense huset ditt?
Noen som har gått Reiki eller Silva Ultramind kurs??

Eller du kan jo gjøre et forsøk selv: tenk deg at du drar ned en lys stråle - en blåhvit stråle og godt, varmt lys fra universet.
Snakk med åndene i huset ditt og be dem om å gå over i dette lyset, fortell dem at det er feil av dem å være her, de får det bedre på den andre siden, hvor kjærlighet og venner venter på dem.

Du vil føle at det skjer noe i rommet og rommet vil bli varmere å være i og du slipper da å ha disse åndene som ikke har skjønt at de ikke hører hjemme her lenger.

Ønsker deg lykke til! :mozilla_smile:
Jeg har selv Reiki 1 men jeg regner med at det ikke er nok...
Er litt småpysete når det gjelder og prøve og få de ut selv, er vel egentlig litt redd for at de skal bli et sabla rabalder etterpå hvis jeg mislykkes.
Kan det i værste fall komme flere, hvis jeg ikke klarer og geleide åndene over på den andre siden ?
Bare lurer jeg hvor dumt det enn måtte høres ut :mozilla_oops:
Antall ord: 218

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Angel2003
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mar 2008 13:36
16

Innlegg av Angel2003 »

Noen ganger kan det komme flere, men da sier du bare at nå ER huset rent, og da vil det være rent, men hvis du tenker at det kommer sikkert flere - da vil det komme flere.

Vet ikke hva du har lært i Reiki kurset ditt, men tenk at du trekker ned et blåhvitt lys og senk hjernefrekvensen din så lavt du kan (til meditasjons nivået ditt) og snakk med dem i tankene dine. Be dem om å gå inn i lyset og fortell dem at de har venner og bekjente som venter på dem og at det er bedre for dem på den andre siden. I den grenseløse kjærligheten - enn her på jorden. :mozilla_innocent: Du kjenner på energiene når de går over. Det blir tomt... :mozilla_wink:
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kuro Cho
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Apr 2008 17:02
16

Innlegg av Kuro Cho »

Feriehuset vårt er hjemsøkt, men de kommer ikke så ofte. Hører ofte tunge skritt fra loftet, og man kan høre at det ikke er mus! Huset er gammelt, vi vet hvem som hjemsøker oss. Har også sett en skikkelse i det ene soverommet, men vi har aldri hatt dyr der, så jeg vet ikke hvordan de reagerer på sånt.
Jeg er ateist, men jeg tror det hjelper litt å få en prest til og komme å frelse huset ditt, på en måte. Jeg har bare sett det på TV, så jeg er ikke 100% sikker på at det funker, men det er verd et forsøk.
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
bearman
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Mar 2008 18:50
16

Innlegg av bearman »

har opplevd noe sånt jeg og! DET var skumelt! da vi flytta møblene på såverome mit så kom det mange skikkelser som om de så seg runt! først så de inn i fomet! men så så de på MEG! skumeeeeeeeeelt! PS: dette er ikke inbildning
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
athene1974
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av athene1974 »

Kuro Cho skrev:Feriehuset vårt er hjemsøkt, men de kommer ikke så ofte. Hører ofte tunge skritt fra loftet, og man kan høre at det ikke er mus! Huset er gammelt, vi vet hvem som hjemsøker oss. Har også sett en skikkelse i det ene soverommet, men vi har aldri hatt dyr der, så jeg vet ikke hvordan de reagerer på sånt.
Jeg er ateist, men jeg tror det hjelper litt å få en prest til og komme å frelse huset ditt, på en måte. Jeg har bare sett det på TV, så jeg er ikke 100% sikker på at det funker, men det er verd et forsøk.
Takk for rådet. Tanken har streifet meg, men jeg har bodd et sted før hvor jeg trengte hjelp( jeg tror jeg har beskrevet den hendelsen og at den står beskrevet under et innlegg jeg har om AUTOMATSKRIFT).
Jeg gikk til messe i den lokale kirken( statskirken) i byen jeg bodde i på det tidspunktet, og spurte presten om og få snakke noen ord med han etter at gudstjenesten var over.
Derpå jeg la frem min problemstilling og fikk til svar av presten at jeg måtte slutte og ruse meg , da slapp jeg slike hallusinasjoner....
#-o
Det hardeste dopet jeg bruker er koffein så er det sagt. :mozilla_innocent:
Men nok om det...
Fikk til slutt etter mye om og men tak på en katolsk prest, som kom med vievann og da ble det fred igjen.
Så jeg har som sagt tenkt på det og gå til en prest, men er redd for og bli dømt nedenom og hjem, og stemplet som gal.
Men det er snart så jeg tar en rå sjans, og søker hjelp....
Da får det heller komme folk i hvite uniformer og ta meg med til nærmeste psykiatriske avdeling.
Neida skal ikke spøke med slikt, men jeg tenker litt på bygdesladderen, for stedet jeg bor på er ikke akkurat stort.
Men som sagt, takk for tipset
:D
Antall ord: 339

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
athene1974
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av athene1974 »

bearman skrev:har opplevd noe sånt jeg og! DET var skumelt! da vi flytta møblene på såverome mit så kom det mange skikkelser som om de så seg runt! først så de inn i fomet! men så så de på MEG! skumeeeeeeeeelt! PS: dette er ikke inbildning
Jeg tror deg så absolutt, det er jo derfor vi har dette forumet :mozilla_wink:
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chowbow
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Apr 2008 22:28
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av chowbow »

Hva sier de hvis du spør dem hvem de er? Hvis du ikke vil at de skal være der, og det skal de ikke, så be dem gå til guds lys. Etter at du har bedt dem gå til lyset skal du se til at de gjør det. Du skal "se" dem inn i lyset.
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links