storms skrev:Det er din tro. I følge min tro er det bare tullete. Like tullete som om en av djevelens 8 voktere skulle være min vokter as well....Jael skrev:
Alle mennesker har engler som passer på dem, som Gud har sendt. Kan hende er du så heldig at du får se disse beskytterne når du ser strålende omriss.
Det finnes også onde krefter som ønsker å slavebinde oss til frykten.
Be om at englene skal hjelpe deg og beskytte deg mot de kreftene som vil deg vondt og som skremmer deg. Gud er den eneste som har makt over onde krefter, og han jager dem ut. Føler du ising, så søk den varme kjærlighet hos Gud.
Nå har ikke Satan noen voktere, og om han hadde det ville han ikke latt dem vokte deg på annen måte enn å prøve å ødelegge deg ... Satan Djevelens navn betyr "Anklageren" og "Baksnakkeren". Tro ikke det kommer noe godt fra den kanten...
Englenes oppgave er å tjene Gud, og noen har blitt gitt den tjenesten å passe på oss. På samme måte som at rett gudstjeneste for oss mennesker er å tjene vår neste ...
Hva i alle verden skulle hindre jesus fra å være en sønn av **?
Hva mener du med **?
Og som i jakten på litt anerkjennelse prøvde skaffe seg lojale venner gjennom å utrope seg selv til profet?
Hadde du kjent til bibelen og hva det innebærer å være profet, ville du skjønt at profeten sjeldent og aldri vant seg venner og lojalitet ved å være profet. Det var tvert i mot en sikker måte å skaffe seg fiender på. Men nå påsto ikke Jesus bare å være en profet... Han hevdet å være Guds Sønn. Og han ble forfulgt og korsfestet for den påstanden. Ikke mye å vinne på det, nei.
Gi meg en god analyse der du sammenligner Jesus og Hitler og finner likhetspunkter mellom dem. Dette hørtes veldig interessant ut!Det er mange med mindreverdighetskomplekser som har gjort mye rare ting. Som Hitler f.eks.
Nå reiser vel nakkehårene dine seg og du kjenner sinne bre seg.
Du skal være forsiktig med å anta ting, det er bare et annet ord for fordommer. Jeg kjenner ikke noe sinne. Jeg er tidligere human-etiker. Det du tenker kan du være sikker på at jeg har tenkt selv. Om noe, så synes jeg det er trist at en som forsøker å kritisere kristendommen og Jesus ikke har giddet gjøre skikkelig arbeid på forhånd slik at kritikken treffer.
Kom med belegg for at kristne i rettferdighetens navn har gjort dette. Videre utfordrer jeg deg til å vise hvordan disse kristne har fulgt sin egen religions retningslinjer hvis de har gjort noe slikt.Det samme sinne som kristne har i rettferdighetensnavn brukt til å slå ihjel alt fra småbarn til kvinner og menn. Halleluja! og slengpå litt amen bak der....
Jesus er Sannheten og har gitt verden disse gode nyhetene. Sannheten bor i enhver som vender seg til Jesus. Søkenen etter Sannheten finnes i ethvert menneske, og dermed besitter vi alle Sannheten til en viss grad. Spørsmålet er bare om vi våger anerkjenne det.Men hvem sitter på sannheten?
De som ikke ønsker å leve i samfunn med Gud går fortapt. De som går fortapt kan ikke gå igjen som gjenferd. De holdes i forvaring i Dødsriket, og kan ikke skade eller kontakte noen.Kanskje noe som ble forvist fra guds kjærlighet og stålport.... ? Men hvor kjærlig og altomslukende er da gud?
Tvert i mot. Vi har gratis linje til alle døgnets tiderKanskje er bare athene74 ekstra senorisk og fanger opp historien som følger en hver sten på sin vandring. Men å henvende deg til gud er som å ringe 800 24 000 til 29.95 per minutt.