Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerhjelpere..

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

bjørnekvinnen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 61
Startet: 08 Aug 2007 15:50
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av bjørnekvinnen »

Lykken er å sitte rundt et bål og grille pølser. Ha en vindurdelig helg du også Qwizleiz :mozilla_smile:
Antall ord: 20
bjørnekvinnen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Du fortsetter (i flere tråder) å snakke om viten, som om det skulle eksistere flere forskjellige og diversale "vitener" på samme tid. Det gjør det som kjent ikke!
Jeg respekterer at du har den oppfattelesen, men hva med å kunne
godta at det finnes andre som opplever noe annet?

Er en sak\ting\hendelse å regne som viten, så er den etterprøvbar og allment godtatt av de som steller med viten: Vitenskapen, universitet, o.l. Det er ikke (og har heller aldri vært det) slik at viten om en ting bare er det for enkelte, mens andre har sin egen viten, - der to av disse "vite'ene" kan gå\bety en motsatt retning\ting




Hvordan kan en tro at det som forskes frem av de godtatte forskermiljøene
alltid er allmengyldig viten når de strides innad om hvem av dem som har rett?
Så lenge det er sånn velger jeg å tro mer på egne opplevelser enn mennesker
som får betalt for å finne ut det de er bestilt til å finne ut i disse emnene.


Du har i ditt (som vanlig) tåkete innlegg bare vist alle enda en gang at din "virkelighet" ikke er basert på viten, men på hallusinasjoner og ønsketenk

Det er mye mulig jeg har vist deg og noen fler det, men å påberope deg
å snakke for ALLE blir vel å ta litt i?
I tillegg er "din viten" ikke ufarlig fordi noen som har lett får å la seg påvirke av falske profeter\profetier kunne finne på å tro på det du sier her inne. Det finnes nok tåkelegging i politikken. Dette du driver med er mye verre.
Tror du en ting så kan du vel gi til kjenne det som din tro, og ikke komme med toskeskap som det du bedriver.

Jeg forstår ikke hvor du finner profetier i mine innlegg?
Det er mulig at jeg snakker om ting du ikke klarer eller er villig
til å åpne deg for, men noen profetier vil jeg ikke ha på meg at jeg
kommer med.
Hvordan kan du mene at jeg skal utgi noe for å være min
tro når det ikke stemmer?
På samme måte som at du er overbevist om at din sannhet
er sann for deg, er også min sannhet det for meg.
Vi har alle vårt ståsted og på ett forum som dette mener jeg
at en har lov til å komme med den. Og jeg har så stor tiltro
til mennesker at jeg også tror de klarer å finne frem til hva
som er riktig for dem ut fra de svarene de får.

Hva får deg til å være så skråsikker på at din virkelighet er den
eneste sanne, og hvorfor føler du at du må rakke ned på min?

Har du ikke tro på at de som er her inne kan gjøre seg opp
sine egne meninger uten at du prøver å heve deg over andres
ståsted?

Jeg diskuterer gjerne, men denne formen for nedlatenhet er jeg ikke
med på, så vil du ha noen fler svar fra denne kanten må du finne
en annen tone
Antall ord: 526
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Kaja; problemet med ditt syn på "sannhet" er at den er ganske feil.
Hvis alle virkelig har sannheten, så mister hele begrepet "sannhet" sin mening. Man kan ganske enkelt ikke kalle en trosretning og dens utallige varianter for "Sannhet", da dette begrepet generelt innebærer at det det brukes for er noe som eksisterer og kan bevises.

Å tro ER ganske enkelt ikke synonymt med å vite, uansett hvordan du vrir og vender på det. Det er derfor det heter tro. Selv om du føler at det du tror er en sannhet for deg, betyr ikke det at det ER det.

Så; du kan tro akkurat hva du vil, men det blir direkte feil å kalle det for viten og sannhet.
Antall ord: 119
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bjørnekvinnen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 61
Startet: 08 Aug 2007 15:50
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av bjørnekvinnen »

Kimbara hvordan kan du påstå at andre har feil og du har rett? :mozilla_smile:
Antall ord: 16
bjørnekvinnen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mariann66
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 343
Startet: 05 Aug 2007 21:40
17

Innlegg av Mariann66 »

Qwizleiz skrev:
kaja43 skrev:
Hvor finner du belegg for det du sier her, i virkelighetens verden?
Min ydmyke påstand er at du er nødt til å føye til to ord for at dette kan svelges rått, - nemlig: Jeg tror..
Jeg har utelatt ....jeg tror....forde jeg ikke tror på dette,
jeg vet. Det er ikke det samme som at noen andre behøver
å ha samme viten eller tro.
Du fortsetter (i flere tråder) å snakke om viten, som om det skulle eksistere flere forskjellige og diversale "vitener" på samme tid. Det gjør det som kjent ikke!

Er en sak\ting\hendelse å regne som viten, så er den etterprøvbar og allment godtatt av de som steller med viten: Vitenskapen, universitet, o.l. Det er ikke (og har heller aldri vært det) slik at viten om en ting bare er det for enkelte, mens andre har sin egen viten, - der to av disse "vite'ene" kan gå\bety en motsatt retning\ting.

Du har i ditt (som vanlig) tåkete innlegg bare vist alle enda en gang at din "virkelighet" ikke er basert på viten, men på hallusinasjoner og ønsketenking. I tillegg er "din viten" ikke ufarlig fordi noen som har lett får å la seg påvirke av falske profeter\profetier kunne finne på å tro på det du sier her inne. Det finnes nok tåkelegging i politikken. Dette du driver med er mye verre.
Tror du en ting så kan du vel gi til kjenne det som din tro, og ikke komme med toskeskap som det du bedriver.


Det skal sies til deg annanas^^:
Om det virkelig skulle være slik at det du tror her om din far som din "hjelper" skulle vært "sant", så skal du være glad for det. La ikke andre gi deg en forstokket og\eller tøvete kvasivitenskapelig tolking av dette.

Det virkelige liv leves ellers aller best mens man lever..
Når det er noe vi er redde for eller ikke skjønner, går en ofte til angrep på andre sånn som du gjør på kaja43 her.
Antall ord: 355
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Ser at her i noen innlegg sies at det neppe er pappa som er hjelperen, da hjelpere ofte er meget gamle.

Hjelpere er avdøde familiemedlemmer og venner, de kommer når man har behov for dem, er ikke med oss hele livet, Guider( Skyttsengler) derimot, de er med oss fra vi blir født til vi dør, de er gamle sjeler som har fullført sin livsoppgave på jorden, og dermed blir tildelt oss ved fødsel.
Antall ord: 79
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mariann66
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 343
Startet: 05 Aug 2007 21:40
17

Innlegg av Mariann66 »

QWIZLEIZ skriver:
.
I tillegg vil jeg også påpeke at det er ikke bare mennesker som farer med lureri. Hjelpere er ikke alltid hva de gir seg ut for, slik at jeg vil råde deg til å ikke feste mere lit til dem enn du gjør til stortingspolitikere. Når kameraene er avslått finner de på mye rart...
Hva er det som farer med lureri om det ikke er mennesker?? er det noe en ikke har fått med seg her? :o
Hjelpere er dem som er rundt oss (usynlige for noen) som beskytter hjelper oss igjennom livet, og det kommer flere forskjellige inn etter som livssituasjonen forandres og det varierer hvor mange hvert enkelt av oss har.

Og hvorfor i alle dager samenligner du hjelperne våres med stortingspolitikere? :D :D Eg tror du har missforstått totalt, eller så er du veldig uvitende om dette ??som eg tror. Eg må bare le sorry :D
Håper at du våkner en dag så slipper du å angripe andre med din indre uro. Alle har lov til å mene det en vil,men angrep skulle da vere unødvendig. vi vil alle ha fred her på jorden, ingen vil ha krig ,men det handler om å begynne med seg selv.

Vil ønske deg lykke til..
Antall ord: 211
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Re: hjelpere..

Innlegg av Qwizleiz »

annanas^^ skrev:hei!
pappa døde i februar 03..
jeg lurer på om han kan være hjelperen min..? eller engelen min...
har en følelse av det, men jeg har 3 søsken, så er vel kanskje litt rart at han bare er min, vi var ikke akkurat bestevenner da han døde.. har hatt mye konflikter opp gjennom årene, så jeg kan ikke forstå at han har valgt meg.. noen som vet hvordan jeg kan finne dette ut..?
Det du tror selv er vel det du mener er mest trolig..

Når det gjelder såkallte hjelpere (eller på outlandish: Guides) så er dette noe en er nødt til å tro på i alle fall. Fordi det ikke finnes noe som helst holdbar argumentasjon på hva eller hvor disse vesener er. Margit Sandemo hadde en grei holdning, der hun gav "helpere" æren for en noe tryggere hverdag i en periode av sitt liv. På sin måte "trodde" hun da også på dette..
Hjelpere eller guider (som er en feiltolket annen form for "hjelper") har de senere år fått slik utbredelse at det nærmest ser ut som at hvis man ikke tror på dette så må man bevise at det ikke er sant!

Man kan jo ønske og\eller innbille seg alle slags ting. Hjelpere er jo en slik trygghet som enkelte føler behov for å søke tro på. I virkeligheten er saken og dermed den egentlige sannheten veldig enkel:

Du må tro at hjelpere finnes, fordi ellers finnes de ikke.

Ikke la deg lure av selvbestaltede medier\prester\guruer\klarsynte eller høner i hønsegården. Hjelpere er ikke mere holdbare som virkelig substans enn Asbjørnsens og Moe's eventyr.

Hvorfor ikke tro på lysalver også? De er da virkelig såå smukke! :mozilla_wink:
Antall ord: 302
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links