Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerGod opplevelse

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
The_Spirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 225
Startet: 16 Mai 2007 15:44
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Re: God opplevelse

Innlegg av The_Spirit »

magnolia skrev:
The_Spirit skrev:Hei!
Var netopp i Kristkirkens ungdomsklubb i Bergen. Der fikk jeg en ganske god opplevelse.

Jeg var inne i et rom som kalles for "Stor salen". Jeg satt og snakket med en venn der inne om mange forskjellige ting. Plutselig får jeg en veldig god følelse av at det er noen som passer på meg, og det var rett før tårene begynte å renne.

Litt senere gikk jeg alene opp på en butikk i nærheten for å kjøpe en sjokolade. På veien får jeg den samme gode følelsen av at det er noen som går med meg og passer på meg.

Tenkte å fortelle dette, for jeg synes det var en veldig god opplevelse.
For noen år siden, slet jeg forferdelig med mitt liv og med meg selv. Skal ikke gå inn på alt det her...Jeg hadde også en grusom følelse av at jeg var fanget i min egen kropp, helt forferdelig. Men da jeg hadde det som verst, opplevde jeg lysvesener i mine drømmer. Det var sterke og klare drømmer, og jeg fikk virkelig hjelp i min hverdag av disse energiene. Det var mange av dem, og jeg skimtet skikkelser inn i lysene. En av dem er mye større, dvs at energifeltet er enormt, og kraften fra denne ene er veldig mektig. Jeg oppdaget at jeg kunne spørre dem om ting og de svarte meg. Jeg følte også en slags forløsning, og det var en vidunderlig følelse. Siden den gang har disse lysvesnene vært med meg. Om det er hjelpere eller noe annet, vet jeg ikke. Men de kommer når jeg trenger det. Ofte våkner jeg rett etter et slikt besøk, og da er alltid rommet mitt badet i en svak gyllen glød. For meg er disse drømmene like mektige og forunderlige som den gang, og jeg blir fylt med slik glede! Jeg føler også nærvær i våken tilstand, men ser selvsagt ingenting. Dette skjer ofte nåe jeg er redd for noe, er nervøs og bekymret. Det artige er vel at mitt yngste barn opplever akkurat det samme som meg, og jeg har forstått og fått vite at han også har kontakt med disse lysvesnene. Han kommuniserer veldig lett med dem, noe jeg ikke akkurat gjør. Men jeg føler meg velsignet!
Høres veldig bra ut :)
Antall ord: 413
Det er enkelt å være modig på avstand.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: God opplevelse

Innlegg av BA. »

The_Spirit skrev:Hei!
Var netopp i Kristkirkens ungdomsklubb i Bergen. Der fikk jeg en ganske god opplevelse.

Jeg var inne i et rom som kalles for "Stor salen". Jeg satt og snakket med en venn der inne om mange forskjellige ting. Plutselig får jeg en veldig god følelse av at det er noen som passer på meg, og det var rett før tårene begynte å renne.

Litt senere gikk jeg alene opp på en butikk i nærheten for å kjøpe en sjokolade. På veien får jeg den samme gode følelsen av at det er noen som går med meg og passer på meg.

Tenkte å fortelle dette, for jeg synes det var en veldig god opplevelse.
Så fint for deg da.

Bare ikke stol på denne følelsen. Du må passe på deg selv. Det er nok av eksempler på at både barn ungdom og voksne ikke hadde noen overnaturlig kraft som passet på dem.
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
marikken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 203
Startet: 24 Apr 2007 22:41
17
Kjønn (valgfri): jiiinte
Lokalisering: rygge

Innlegg av marikken »

Så flott!Vi har alle noen som er med oss :mozilla_smile:
mvh marikken
Antall ord: 14
:-)smil til verden,og den smiler tilbake:-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

marikken skrev:Så flott!Vi har alle noen som er med oss :mozilla_smile:
mvh marikken
I fjor ble 395 fotgjengere drept eller skadd i trafikkulykker, 356 ble drept eller skadet på sykkel. Hvor gjorde de av seg de som passet på disse?
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

BA. skrev:
marikken skrev:Så flott!Vi har alle noen som er med oss :mozilla_smile:
mvh marikken
I fjor ble 395 fotgjengere drept eller skadd i trafikkulykker, 356 ble drept eller skadet på sykkel. Hvor gjorde de av seg de som passet på disse?
Kanskje disse menneskene hadde gjort mye feil i livet, kanskje de skulle tatt bedre vare på seg selv? Kanskje de kunne ha fulgt trafikkreglene, eller det rett og slett skjedde, alt skjer jo av en grunn- eller?

Filosifiske meg skal ta seg en tur ut å få litt frisk luft.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Noen må bort, enten det er sykdom, ulykker, drap, krig, epedimier,virus, smitte etc...Kan vel kalle det for en skjebne også.
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

¤Luna¤ skrev:
BA. skrev:
marikken skrev:Så flott!Vi har alle noen som er med oss :mozilla_smile:
mvh marikken
I fjor ble 395 fotgjengere drept eller skadd i trafikkulykker, 356 ble drept eller skadet på sykkel. Hvor gjorde de av seg de som passet på disse?
Kanskje disse menneskene hadde gjort mye feil i livet, kanskje de skulle tatt bedre vare på seg selv? Kanskje de kunne ha fulgt trafikkreglene, eller det rett og slett skjedde, alt skjer jo av en grunn- eller?

Filosifiske meg skal ta seg en tur ut å få litt frisk luft.
http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/02/13/312924.html
Denne hadde neppe gjort så mye feil i livet, og hadde ingen forutsetninger for å ta bedre vare på seg selv.

Hva slags måte er det å passe på da, hvis du ikke skal ha gjort noe feil i livet for å bli passet på, og i tillegg må passe godt på deg selv hele tiden?
magnolia skrev:Noen må bort, enten det er sykdom, ulykker, drap, krig, epedimier,virus, smitte etc...Kan vel kalle det for en skjebne også.
Hva har det med saken å gjøre?

"Alle har noen som passer på seg", og så viser det seg heller at disse passer på å ta livet av deg? Det var ikke noen særlig god følelse å ta med seg synes jeg.
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Jeg forstår ikke... hvem du er BA til å definere andres gode følelser med statistikk og banna bein sikkerhet om at de fabler og hallusinerer.. for det leser jeg mellom linjene?

ikke gjem det med rasjonell diskusjon og hva slags glede får du i å fortelle Spirit at denne ikke skal glemme å passe seg... hva får deg til tro at at følelsen av å ikk evære alene og bli passet på dermed gir automatisk et individ, en sløvere livslyst.. altså skjødesløs...?

Uansett hvem og hva man føler av nærvær så er det ikke ment for å få puter under armene.. men en trøst og en oppdrift og jobben gjør man sjøl..

Og når det gjelder de som tilsynelatende ikke hadde hjelpen... vel husk at vi tross alt bestemmer mer over oss selv enn f.eks skjebne/dogmatisk tro prøver å overbevise oss om.. så hvem vet hva man bestemmer seg for her i livet uansett hvor tilfeldig, idiotisk og smertefullt det virker.

Vel. jeg har hatt enkelte sære opplevelser selv og føler meg absolutt ikke alene.. men jeg bruker likevel bilbelte, tar ikke sjangser og tar ansvar for min og andres sikkerhet. Man er ikke fritatt arbeid/glede/ansvar over seg og andre fordi om man vet/føler/tror at det er noe mer og det er vennskapelig og har brutt inn i ens liv og forhindret noe. Det er heller ikke dermed sagt at denne forhindringen var uten ens underbevisste samtykke.
Antall ord: 257
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bjørnekvinnen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 61
Startet: 08 Aug 2007 15:50
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av bjørnekvinnen »

Ba prøv å rens hjerte ditt, og åpne det opp for det gode i livet. Du trenger ikke drepe andres glede med å dele en god følelse? At du ikke tror på noe er din tro og det respekterer jeg fullt ut, men ta ikke gleden fra oss andre som deler noe godt sammen. Hvis litt respekt!!
Antall ord: 57
bjørnekvinnen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Kjære deg BA, det er nå engang slik at ikke alle mennesker skal leve et helt jordisk liv. Har vel ikke noe med hjelpere å gjøre! Hvor blir en treåring kjørt ned og drept? Da hadde det vært bedre at naboen over gata som er 93 år heller ble nedkjørt og drept, for han er jo så gammel! Man kan lete etter svar og spørre og spørre til man blir lei. Man kan forsøke å forstå alle mulige tragedier, men det klarer man ikke! Folk dør i hopetall hver dag! Hvorfor???? Hvorfor det, hvorfor dat,. hvorfor, hvorfor.....Er det rettferdige grunner man leter etter? Det får vi ikke. Livet er meningen å leve, men det er ikke alltid meningen å leve til man blir gammel, og hvorfor det da? Det vet jeg ikke, det vet ingen. Det gir ingen mening at små barn blir dør, det gir ingen mening at barn som er fullbårne i mors liv dør når de blir født.
Spm er vel heller hvordan de som blir igjen takler det. Livet er en gåte. Livet er ikke rettferdig. Livet er ikke alltid godt. Livet er mange ganger noe dritt!! Men det er et liv uansett, og det bør mennesket med sin frie vilje forsøke å ta vare på, selv om tragedier inntreffer.
Ta vare på øyeblikket!
Antall ord: 233

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Nå, nå...

Noen kan gjerne bli misunnelige over å høre at enkelte har overnaturlige, eller kanskje veldig naturlige men positive opplevelser.
Andre kan deretter føle en trang til å påberope seg at de vet hva disse opplevelsene skyldes. Enkelte gjør det for å identifisere seg med opplevelsene.
Vi har også tilfeller av dem som nekter å tro dette, og de som tvert imot tar det de hører som god fisk. Vi har også de som bare sitter og leser gjennom trådene og ikke kommenterer dette - de har gjerne ingen kommentarer, de vil kanskje være forsiktige, eller kanskje de er uenige men ikke tør å si ifra.

Alt i alt er det øynene som ser som avgjør den opplevelsen som forekommer.
En opplevelse kan ikke tas fra hverandre, brytes ned til små deler, eller for den saks skyld forklares utenfra uten en hel haug med antagelser eller et fornektende perspektiv. Selv de mest identiske opplevelser kan ikke forklare en annen opplevelse. Ikke fra person til person, nei heller ikke fra opplevelse til opplevelse.

Alle våre øyeblikk er delt, men ikke alltid med hverandre.
Alle øyeblikk er unike.
Alle opplevelser også.

Fint å høre at du hadde en positiv opplevelse, The Spirit.
Jeg vet ikke hva det var, men var det positivt, var det fint.
Og her inne kan vi jo dele - vi har fått tastaturet for å bruke det. ;)
Antall ord: 233
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

snuppedilla skrev:Jeg forstår ikke... hvem du er BA til å definere andres gode følelser med statistikk og banna bein sikkerhet om at de fabler og hallusinerer.. for det leser jeg mellom linjene?

ikke gjem det med rasjonell diskusjon og hva slags glede får du i å fortelle Spirit at denne ikke skal glemme å passe seg... hva får deg til tro at at følelsen av å ikk evære alene og bli passet på dermed gir automatisk et individ, en sløvere livslyst.. altså skjødesløs...?

Uansett hvem og hva man føler av nærvær så er det ikke ment for å få puter under armene.. men en trøst og en oppdrift og jobben gjør man sjøl..

Og når det gjelder de som tilsynelatende ikke hadde hjelpen... vel husk at vi tross alt bestemmer mer over oss selv enn f.eks skjebne/dogmatisk tro prøver å overbevise oss om.. så hvem vet hva man bestemmer seg for her i livet uansett hvor tilfeldig, idiotisk og smertefullt det virker.

Vel. jeg har hatt enkelte sære opplevelser selv og føler meg absolutt ikke alene.. men jeg bruker likevel bilbelte, tar ikke sjangser og tar ansvar for min og andres sikkerhet. Man er ikke fritatt arbeid/glede/ansvar over seg og andre fordi om man vet/føler/tror at det er noe mer og det er vennskapelig og har brutt inn i ens liv og forhindret noe. Det er heller ikke dermed sagt at denne forhindringen var uten ens underbevisste samtykke.
Her er det to forskjellige innlegg du kommenterer. Det første var et innlegg, hvor jeg skrev at det var fint for trådstarter, men med en liten advarsel om ikke å stole på en slik følelse.

Det andre var en kommentar til at alle har noen som passer på seg. Noe jeg mener de daglige avisene klart viser at vi ikke har.

Rett før jeg leste dette innlegget, leste jeg om en syttenåring som omkom i en motorsykkelulykke. Da jeg selv har en sønn som kjører motorsykkel, ble jeg småprovosert over at noen mener de har noen ovenfra som passer på seg, mens andre tydeligvis ikke har det. Påstander om at alle har noen som passer på seg fikk jeg heller ikke til å stemme med det store antallet ulykker og katastrofer som skjer rundt omkring.

Se f.eks. på brannene i Hellas for tiden. Mødre som brenner inne i bilene med sine barn, barn og voksne som blir innhentet av flammene mens de løper for å komme i sikkerhet. Hvem passer på disse?
Antall ord: 440

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

bjørnekvinnen skrev:Ba prøv å rens hjerte ditt, og åpne det opp for det gode i livet. Du trenger ikke drepe andres glede med å dele en god følelse? At du ikke tror på noe er din tro og det respekterer jeg fullt ut, men ta ikke gleden fra oss andre som deler noe godt sammen. Hvis litt respekt!!
Mitt hjerte er godt, takk for omtanken. :)

At jeg ikke tror på noe er ikke en tro, men at jeg ikke tror. ;)

Jo, den gleden som går på bekostning av andre vil jeg gjerne ta fra dere. Hvis denne følelsen av å bli passet på er eksklusiv, liker jeg den ikke. Da vil denne ha bedre forutsetninger enn andre, og "jukser" i livet framfor andre som ikke har noen til å passe på seg.
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

magnolia skrev:Kjære deg BA, det er nå engang slik at ikke alle mennesker skal leve et helt jordisk liv. Har vel ikke noe med hjelpere å gjøre! Hvor blir en treåring kjørt ned og drept? Da hadde det vært bedre at naboen over gata som er 93 år heller ble nedkjørt og drept, for han er jo så gammel! Man kan lete etter svar og spørre og spørre til man blir lei. Man kan forsøke å forstå alle mulige tragedier, men det klarer man ikke! Folk dør i hopetall hver dag! Hvorfor???? Hvorfor det, hvorfor dat,. hvorfor, hvorfor.....Er det rettferdige grunner man leter etter? Det får vi ikke. Livet er meningen å leve, men det er ikke alltid meningen å leve til man blir gammel, og hvorfor det da? Det vet jeg ikke, det vet ingen. Det gir ingen mening at små barn blir dør, det gir ingen mening at barn som er fullbårne i mors liv dør når de blir født.
Spm er vel heller hvordan de som blir igjen takler det. Livet er en gåte. Livet er ikke rettferdig. Livet er ikke alltid godt. Livet er mange ganger noe dritt!! Men det er et liv uansett, og det bør mennesket med sin frie vilje forsøke å ta vare på, selv om tragedier inntreffer.
Ta vare på øyeblikket!
Ikke sant? :)

Gjør det beste du selv kan ut av livet, og ikke legg ansvaret over på andre. Barn dør, mens andre blir over hundre år. Livet er ikke rettferdig, noe som overhodet ikke tyder på at det er noen som passer på oss.
Antall ord: 281

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:Nå, nå...

Noen kan gjerne bli misunnelige over å høre at enkelte har overnaturlige, eller kanskje veldig naturlige men positive opplevelser.
Andre kan deretter føle en trang til å påberope seg at de vet hva disse opplevelsene skyldes. Enkelte gjør det for å identifisere seg med opplevelsene.
Vi har også tilfeller av dem som nekter å tro dette, og de som tvert imot tar det de hører som god fisk. Vi har også de som bare sitter og leser gjennom trådene og ikke kommenterer dette - de har gjerne ingen kommentarer, de vil kanskje være forsiktige, eller kanskje de er uenige men ikke tør å si ifra.

Alt i alt er det øynene som ser som avgjør den opplevelsen som forekommer.
En opplevelse kan ikke tas fra hverandre, brytes ned til små deler, eller for den saks skyld forklares utenfra uten en hel haug med antagelser eller et fornektende perspektiv. Selv de mest identiske opplevelser kan ikke forklare en annen opplevelse. Ikke fra person til person, nei heller ikke fra opplevelse til opplevelse.

Alle våre øyeblikk er delt, men ikke alltid med hverandre.
Alle øyeblikk er unike.
Alle opplevelser også.

Fint å høre at du hadde en positiv opplevelse, The Spirit.
Jeg vet ikke hva det var, men var det positivt, var det fint.
Og her inne kan vi jo dele - vi har fått tastaturet for å bruke det. ;)
Og de som kan se sakene fra andre synsvinkler kan forsøke å belyse sakene ytterligere. :)

Det er ikke alltid negativt, selv om det er andre perspektiv.
Antall ord: 261

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links