Fakta, teori & skepsisHva er hypnose?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
helterskelter
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jul 2008 13:06
16

Innlegg av helterskelter »

er det noen her med erfaring av hypnose?
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Well you may be a lover but you ain't no dancer
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
helterskelter
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jul 2008 13:06
16

Innlegg av helterskelter »

well i'm both honey, so look out..
men seriøst: er interessert i dette, og vil høre fra dere som har prøvd det.
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

helterskelter:
Jeg har lest en del om det, men det er bare på hva man kan kalle hobbybasis.
Har en del bøker om det også.

Kjenner folk som er hypnotiserte i behandlingstilfeller da...
Antall ord: 34
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Innlegg av Mick Wild »

Hypno72 skrev:
ludoburgero skrev: Du skriver utrolig mye bra her, Hypno!
Takk, du også! 
ludoburgero skrev: Jeg vil gjerne ha flere diskusjoner angående dette, jeg har et hav av eksempler, teknikker og metoder og synspunkter å komme med, men jeg er på flyttefot, og jeg har knapp tilgang til datamaskin for tiden, dessverre er også dagene av disse grunner noe kortet ned og jeg jobber lenge, så jeg vil nok komme tilbake i tråden ved en senere anledning, om ikke så altfor lenge.
Det er synd at du får redusert mulighet til den gode dialogen vi allerede har i gang. Det er lett å se at du har satt deg godt inni i dette temaet og brent for det lenge. Det er lett å se at du klarer å ta i bruk de kunnskapene og teknikkene du har lært. Så gleder meg til å se at du kommer tilbake. Kanskje denne dialogen utvikler til noe gode praktiske enigheter, eller hva?!
ludoburgero skrev: Jeg likte spesielt godt dine ord om at vår frihet blir overkjørt av manipulasjon, og at materiell og mental frihet henger sammen.
Ja, og hypnose henger tetter sammen med de to enn de to sammen faktisk. Hypnose er sessverre ikke så veldig godt utviklet på allmenn grunnlag. Men jeg har tro på at hypnose er veldig bra utviklet i full hemmelighet i de miljøene som hypnose blir brukt aktivt for å utvikle full dominans av våre hjerner. Der ute er det et kappløp om å utvikle ’total kontroll formular’, og det handler om oss. Du har mange gode poeng, selv om jeg føler at jeg ser på samme sak fra en annen vinkel, men jeg kan faktisk se at vi kan se samme aspekter og relasjoner av samme sak. Så hvis vi skulle kalle dette temaet for ’bruk av hypnose i Mind Control’, kan vi da ha dette som et eget tema å diskutere om siden det er essensiell viktig. Den økonomiske makteliten trenger inn i alle hoder og det er ingen tvil om det. Det jeg er opptatt av i dette temaet, er de metodene og teknikkene de bruker slik at spesifikk avdekking vil komme alle til gode både mtp å utvikle metode og teknikker for å tilintetgjøre det hele alle skal klare å lykkes med selvdefensive, personlige tiltak.
ludoburgero skrev: Så nok en gang... jeg liker idéen din om at materiell frihet og mental frihet henger sammen. Dette tror jeg er et spennende og viktig poeng i debatten, hvis vi skal diskutere mer spesifikt "samfunnshypnose" og manipulering av folkemengder.
Godt å høre at dette temaet interesserer deg så mye. Jeg vil i utgangspunktet skille mellom ”samfunnshypnose” og ”omgivelseshypnose” og jeg ønsker faktisk å gå dypere inn på disse to, siden jeg er driver med research på dem. Så dette er en veldig fin tråd å følge. Jeg kommer til å åpne opp denne diskusjonen i en veldig nær fremtid.
ludoburgero skrev: Hypnose er likevel så naturlig, og vi utøver det mer eller mindre hele tiden.
Det har du helt rett i. Lettere sagt vår bevissthetstilstand er så ustabil at den ikke klarer å holde seg oppe hele tiden. Derfor forårsaker den en tilstand som ikke er det samme som vi kaller for bevissthet. Ofte hypermottakelig finner sted i en tilstand endring. Denne hypnosen er litt annerledes enn ’hetero-hypnose’ som er kjent som hypnose i allmenn opinion. Den kan også gå motsatt vei hvor vi er mer kritiske enn noen gang. Altså på underbevissthets nivå.
ludoburgero skrev:"Rapport" er et velkjent fenomen som vi alle benytter oss av, bare for å ta et lite eksempel. Det er jo noe av det mest primitive - dog avanserte på samme tid - verktøyet vi bruker for å kommunisere med hverandre. En liten "lek" som vi alle kan prøve:
Riktig, med andre ord er ’Rapport’ forholdet mellom operatør og subjekt hvor subjektet hat tro og tillitt til operatøren. Ikke minst operatøren har innsikt i sin behandling. Rapport handler også om din subjekts permisjon for å bli hypnotisert gjennom et tillitsliknende valg.
Denne testen fungerer uten tvil. Du har helt rett i.
ludoburgero skrev: Du, Hypno, tror kanskje at jeg har blitt hypnotisert selv. Aldri i den forstand av hva "klinisk hypnose" eller noen form for "korrekt hypnose" foregår, men jeg har erfart mange mennesker i livet mitt, mye rart, jeg har sett og hørt mye, jeg er en "observatør" og jeg tenker mye bare.
Det har du uten tvil.  og det gjelder alle. Men det er helt noe annet med klinisk hypnose og det er der forskjellene mellom forskjellige metoder vise seg nest. Det handler først og fremst om forskjellige mottakelighetsformer, som står fortsatt ukjent for noen miljøer og de bruker samme teknikk for forskjellige folk. Og derfor karakteriserer de noen som uhypnotiserbare. Det stemmer bare ikke. Alle er hypnotiserbare, men på forkjellige måter. Selv sagt mange fakturer som spiller også rolle i den saken, blant annet noen sette seg i mot med vilje, uten å vise det. Noen har indre motstand mot hetero-hypnose. Jeg har klart å hypnotisere folk som er blitt karakterisert som uhypnotiserbare mye enklere enn man kan tro.
ludoburgero skrev: Jeg har også lest mangfoldige bøker om NLP og hypnose, jeg har sett en solid mengde dokumentarer om det og jeg har alltid vært interessert i emnet
Flott, jeg skulle ønske at alle ville vise så mye interesse for hypnose som deg. Det hadde vært mye lettere med en harmonisk og fredfull kommunikasjon overalt. Menneske kommer mye nærmere hverandre, når alle får lære mer om hypnose. Fordi de kommer til å kjenne seg selv og andre mennesker. Mest seg selv selvsagt, som er igjen grunnlaget for bedre forhold til samfunnet.
ludoburgero skrev: jeg vil ikke være kontrollfreak
Det er bra, du kan faktisk kombinere den med en mer deltakende kommunikasjons metode som tar og tilrettelegger for myndiggjøring av andre. Det å være mer dialektisk vil gi rom for mer innspill fra samtale partnere som igjen kan hjelpe dem til å innse mye av den virkeligheten som man må ta et oppgjør med.
ludoburgero skrev:. Jeg må si at jeg er helt enig med deg i at vi burde vite hva vi blir utsatt for, spesielt fra media. Det er så mye fordummelse ute og går her i verden, det er så mye nedverdigelse på dype plan av oss mot hverandre, det er så mye hat her i verden, men fremdeles så mye kjærlighet. Den kommer heldigvis som "mote" og den går etter hvert over i noe annet. Men historien gjentar seg, og det skjer dessverre oftere.
Selvbevissthet og fordummelse er antagonistiske til hverandre. Hypnose gir mer selvbevissthet som kan sette et endelig hinder for fordummelse. Hvis vi skal ha det som mål å øke selvbevissthet hos individene, kan vi si at vi har påført media og dets fordummelse en kurs i retning av bortgang. Jeg er helt enig i at det er nok kjærlighet i at den kan være menneskene til gode og den trenger å bli sterkere gjennom mer menneskelig felleskap som kal ha som mål og å stoppe menneskehetens verste fiende, salg og kjøp av den menneskelige essensen som i dag kalles for arbeidskraft. Jeg kalles den for essens fordi arbeidskraft stammer våre indre prosesser. Det er det du tenker, det du kan, det du føler, dine evner og dine indre produkter, ditt liv, din frihet, dine indre komponenter og mye mer. Hvordan kan den være til salgs?! Salg av den gi oss stress, angst, depresjon, den splitter oss, skader oss, bruker opp våre kvaliteter, nedtrykker vår kreativitet, begrenser vår fritid, den kjører oss på autopilot kun for å overleve. Den forstyrrer våre følelser. Når vi er triste, går vi og spiser i stedet for å gjøre noe gledende. Når vi er sultne, går vi stapper vi oss fett og sukker i stedet for mat. Når vi er ensomme deprimerer vi oss, i stedet for å opprette kontakter. Når vi er sinte, i stedet for å roe oss ned på en trygg måte går vi skader enten oss selv eller andre. Når vi har sorg, i stedet for å akseptere tap, går vi og røyker, drikker, eller liknende. Når vi har en drøm prøver vi å ta et hopp og å bli millionær, ender vi med spilleavhengighet. Og hundrevis av andre liknende forstyrrelser. Alt dette er resultater av lar oss selge til en liten maktelite som sitter med dominans og makt.
ludoburgero skrev: Vi må kjempe, livet er en kamp, og det er viktig å kjempe for noe. For meg ihvertfall.
For meg også. Men kampen for meg handler først og fremst den mentale og den materielle friheten. Det å drive dette på politikernes arena, er bare feil. Gjennom å øke bevisstheten hos folk er derimot riktig. Fordi når folk tenker som frie mennesker, så vil de bli fire.
ludoburgero skrev: … men jeg mener at mye av dette har en sammenheng som er så innlysende logisk at det blir arrogant eller naivt å tro noe annet enn at vi faktisk går mot en ny verdensorden. Det er, greit, bare en måte å se det på, men hypnose blir brukt mer aktivt, avansert og utspekulert enn noensinne nå.
Det er mange kriser på global basis som roten helt tilbake til midten av 1800-tallet. Det er som er forskjellen nå er at tidsrommet mellom krisene blir bare kortere og kortere og krisene blir mer og mer intensive. Disse krisene blir løst på de svakestes bekostning. Alt gjennom å begrense materiell frihet og mental frihet. I den vestlige verden, det mentale slaveriet dominerer mer. Mens i resten av verden er det mest det materielle slaveriet som dominerer. Med det materielle slaveri menes ikke moteslaveri, forbruksslaveri og kjøpspress og liknende, men at man er fanget i et strengere forhold av produksjon hvor man må jobbe mer for å få samme mengde behovsmateriale som i vesten. Så materielle grenser i resten av verden er trangere enn i vesten. Kriger er også en måte å løse kriser på. Ikke minst internasjonale avtaler og organisasjoner. Som du selv sier det og det er helt riktig, er det en aggressiv kamp der ute. Kamp er underlagt en veldig enkelt regel som vil skjule den i dette ordtaket: Går ikke Mohammad til fjellet, kommer fjellet til Mohammad. Så kampen handler om oss, lar vi den være, vil den svelger den oss svært dypt i inni seg. Tar tak i den i felleskap, vinner vi. Så enkelt er det.
ludoburgero skrev: det finnes utallige typer av dette. Alt som har en agenda som kamuflerer seg.
Jeg vil definere Suggestion slik: Den er en foreslått ide som gir mottakeren en grunn til å respondere. Ja, det finnes mange typer av den og de fungerer best når de er tilpasset, mottakelighetsformen som klienten har. Der er mange lover som bestemmer forslag og de faktisk trenger ikke hypnose tilstand for å påvirke oss, men hypnose gjør oss mindre kritisk, dermed fungerer de bedre når klienten er under hypnose avhengig av operatorens gode eller dårlige evne til å formulere den riktig og tilpasset mottakelighetstypen. Man kan rett og slett si at hypnosens kjerne er ikke tilstanden, men Suggestion. Kan nå best resultat, når man klarer en god koordinasjon mellom disse to. du beskrive godt hva de gjør, og hvordan de gjør det. I Norge kjenner jeg ingen hypnosemiljøer å beherske temaet forslag og forslagsmottakelighet på en moderne og effektiv måte. Kunnskapen om mottakelighet er storsett påvirket av et klisjéaktig forhold til forslag og mottakelighet. Og ofte søker de løsninger gjennom ferdige scripter.
Suggestion er så essensiell viktig at vi hadde blitt fullstendig overrasket over styrken av forslag, når vi først lærer det. Og da ser vi egentlig ikke resultat av en bevisst utvikling, men en ubevisst manipulasjon. De feste tør å prøve å finne mer ut av denne manipulasjonen, når de blir bevisst på det. I dag bestemmer Suggestion og enviremental-hypnosis aller fleste detaljer i vårt liv og i vårt indre. For ikke så lenge siden så jeg at, interessen for å vite om det var lav her i Norge. Men nå er den interessen i sterkt vekst. Hypnose og Suggestion er blitt mer en bare det man leser om på Donald. Likevel mener jeg at kunnskapen om hypnose i Norge er lutfattig.
ludoburgero skrev: Vi kjenner ikke oss selv før vi våger å bryte løs fra den transen vi alle er i.
Ja, og i dag ser jeg at det er fortsatt flere og flere som tør å gjøre det. Jeg har fått stor sympati for det jeg driver med som storsett handler om hypnose. Jeg jobber mye med å utvikle hypnotiske metoder til nye høyder som skal passer de fleste behov. Og ønsket det var flere som skulle tenke det samme og drive med det samme og eventuelt i et felleskap.
ludoburgero skrev: Kollektivt sett er vi alle forbundet, og ikke alle transer er like "farlige" her, men vi må ha såpass kontroll at vi kan "trå inn og ut av en bevissthet når vi ønsker det", spør du meg. Men jeg er ikke noen person til å diktere hva som er riktig og galt.
Dette ønsket er nesten kjernen i mental frihet. Endret bevissthetstilstand er ikke farlig i det hele tatt, om noen ikke forsøker å utnytte det til sin egen fordel og vil dermed bestemme mer om vår i hvilken tilstand vår bevissthet skal befinne seg i.
ludoburgero skrev: For alt er relativt, og til syvende og sist er det alltid VI - DU og JEG - som sitter med kontrollen over oss selv. Vi bare mestrer den ikke til enhver tid, og vi har blitt litt dårlige på det de siste årene. Derfor mener jeg noen har lagt opp en ganske skuddsikker plan, og den er for kompleks til å bli stoppet på 1-2-3.
Nettopp! Vi kan selvsagt utdype den mer på hvilken måte har vi har kontrollen over oss selv og på hvilken måte kan vi da lære oss å beherske det bedre. Læren om hypnose kan være et av de beste midlene. En ting er også viktig å legge merke til. Vi har selv nøkkelen til vår bevissthet og vi kan tar i mot Suggestion eller avviser den, likevel er det vår viljestyrke som ligger delvis i bevissthet og delvis i indre bevisstheten kan mye lettere bli manipulert for å overgi vår nøkkel. Prosessen vil forgå gjennom falsk logikk, argumentasjoner, rasjonaliseringer, sjokk osv.
ludoburgero skrev: Vi er alle fanget av disse idéene, og vår frihet står i fare.
Ja, så lenge vi ikke kjenner våre indre prosesser og har vi begrensninger for å realisere oss selv, så lenge andre vi ignorerer våre indre signaler og lar livet kjøres på autopilot i e overlevelses modus, er vi, ja, ingen frie mennesker. Men vi har alle sammen tendenser og potensialer for å lære disse og i vært fall å opparbeide den mentale friheten. Vi kan opparbeide den materielle friheten ved bruk av den mentale friheten og altså her på kloden vår.
ludoburgero skrev: Finn deg en du kan stole på, finn deg en du elsker som elsker deg, lær å elske deg selv, lær å elske livet for hva det har å by på utenom iPod, 500 TV-kanaler, mobiltelefoni, olje, penger, terror, frykt, alkohol, røyk, religion og annet.
Finn din egen vei, finn deg selv.
Jeg mener dette er gode råd. Lær om hypnose, lær om ditt eget sinn og ditt eget hjerte. Ingen har vondt av en liten oppdatering, vel?
Du har kommet med mange gode råd. Det er utrolig viktig for ethvert individ å følge dem.
Jeg beklager sen svar. Det ble plutselig mye å gjøre i helgen. Jeg tenkte også at du var på flyttefot, så var det ikke så farlig med forsinkelse likevel.
Synd at du bor langt unna, ellers kunne vi treffes og prates mye om det viktige temaet. Lykke til med flyttingen og kos deg.
Wow! Sånne her "sitere-argumentere" poster ser jeg mye av...Men dette er første gangen jeg har sett ett som er vennelig og der begge partene er relativt enig med hverandre...Det gjør meg glad, hehe:)
Antall ord: 2768
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Mick Wild »

Det virker som at Hypno og Ludoburgero egentlig har sagt allt det er verdt å si om hypnose. Men for sikkerhets skjyld tenkte jeg bare å legge til dette:

De som ikke tror på sjelen kan ignorere dette...

Hynosen er, som sagt, en vei inn i underbevisstheten. Og allt...da mener jeg ALLT er lagret i underbevisstheten...Ikke bare den individuelle, men også den kollektive underbevisstheten.
Dette er spennende, med tanke på at man, gjennom dyp hypnose, kan hente fram all denne kunnskapen.
Antall ord: 81
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Mick Wild:

Takk, det var et fint tilskudd du kom med der.
For det viser til at regresjonsterapi og lignende er mulig, ikke sant? ;)
Og jeg er forsåvidt helt enig med deg. Alt ligger lagret i underbevisstheten.
Det sier også mange av psykologene. Trenger strengt tatt ikke tro på at sjelen eksisterer heller, for å tro dette, spør du meg.

Når det gjelder å ha en både vennlig og konstruktiv tone, er det noe man kan gå inn for, eller noe som kommer naturlig. Jeg tror det i dette tilfellet var fordi begge parter hadde samme interesse, og at vi diskuterte åpent av både nysgjerrighet og viljen til å både lytte like mye som å fortelle om sine idéer. Mange er forstyrret av stress i hverdagen, jeg forsøker å styre unna det. Men de gangene jeg er mer stresset enn andre, så blir jeg også i dårlig humør. Og da kan det krasje kommunikativt ;p

Se i de trådene det er dårligst humør. Enten sliter disse menneskene med stress, eller så er det rett og slett bare kjedsomhet som gjør det. Jeg kan selv si meg skyldig jeg også, for jeg er ikke noe bedre enn andre. Tror folk burde ta det mer med ro, ta seg en kopp kakao eller te, tenne noen lys og slappe av litt mer. Rett og slett.
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Mick Wild »

ludoburgero skrev:Mick Wild:

Takk, det var et fint tilskudd du kom med der.
For det viser til at regresjonsterapi og lignende er mulig, ikke sant? ;)
Og jeg er forsåvidt helt enig med deg. Alt ligger lagret i underbevisstheten.
Det sier også mange av psykologene. Trenger strengt tatt ikke tro på at sjelen eksisterer heller, for å tro dette, spør du meg.

Når det gjelder å ha en både vennlig og konstruktiv tone, er det noe man kan gå inn for, eller noe som kommer naturlig. Jeg tror det i dette tilfellet var fordi begge parter hadde samme interesse, og at vi diskuterte åpent av både nysgjerrighet og viljen til å både lytte like mye som å fortelle om sine idéer. Mange er forstyrret av stress i hverdagen, jeg forsøker å styre unna det. Men de gangene jeg er mer stresset enn andre, så blir jeg også i dårlig humør. Og da kan det krasje kommunikativt ;p

Se i de trådene det er dårligst humør. Enten sliter disse menneskene med stress, eller så er det rett og slett bare kjedsomhet som gjør det. Jeg kan selv si meg skyldig jeg også, for jeg er ikke noe bedre enn andre. Tror folk burde ta det mer med ro, ta seg en kopp kakao eller te, tenne noen lys og slappe av litt mer. Rett og slett.

Jepp:)
Hypnose er spennende saker.

Ja, jeg har også vært på dårlig humør når jeg har skrevet. Det var før da, heldigvis:)

Ett godt (eller dårlig) eksempel på dette er min første (tror jeg) post her på paranormal, da jeg nesten verbalt henrettet BA for å være trangsynt:P
Og etterpå kom jeg med dårlige unskjyldninger, haha.

Jaja, man har da vokst litt:)
Antall ord: 305

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

helterskelter skrev:er det noen her med erfaring av hypnose?
Jeg er hypnoseterapeut så har "litt" erfaring.
Men hva mer enn det som er sagt i tråden er du ute etter?
Tror du finner det meste av hva du trenger om du leser innleggene
Antall ord: 45
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tomboy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Okt 2008 21:18
16
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Tomboy »

Men, la oss si at man tar seg en time med hypnose og klienten har en mental sykdom (somf.eks skyldes traumer), vil ikke det da ikke kunne være farlig å "åpne" dører til underbevisstheten? Altzå trigge gamle sår? Eller er alt glemt når vedkommende får beskjed om å våkne og det nye tankemønsteret forhåpentligvis virker? :mozilla_undecided:
Antall ord: 62
Livet er et sykehus der hver pasient er besatt av ønsket om å bytte seng.
Charles Baudelaire

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Tomboy skrev:Men, la oss si at man tar seg en time med hypnose og klienten har en mental sykdom (somf.eks skyldes traumer), vil ikke det da ikke kunne være farlig å "åpne" dører til underbevisstheten? Altzå trigge gamle sår? Eller er alt glemt når vedkommende får beskjed om å våkne og det nye tankemønsteret forhåpentligvis virker? :mozilla_undecided:
Jeg vet ikke, og dette blir bare åpne tanker...
Det som jeg tror kan skje er at vedkommende vil gjenoppleve traumene, men at det også vil være mer eller mindre helbredende, siden han/hun her også konfronterer det gamle rusket som ellers har ligget fortrengt. Det vil kanskje fungere som terapi i seg selv. Den hypnotiserte kan fortelles å "glemme" det når sesjonen er over - men samtidig er det blitt gjort bevisst på nå - og dermed kanskje også bearbeidet av hypnotisten/terapeuten?
Ikke sant?
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Når en jobber med dette så oppdager en at underbevisstheten kan mer om
hva vi tåler og trenger enn bevisstheten. Så om bevisstheten ikke er klar
for å åpne opp for forståelse av ting så vil det ikke være mulig å få tak på.
Antall ord: 46
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links