Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBestefar advarte meg mot spiritisme!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Gliset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 07 Nov 2006 09:53
18
Kjønn (valgfri): Kjærringlørv'
Lokalisering: Fauske

Re: Bestefar advarte meg mot spiritisme!

Innlegg av Gliset »

kjekay skrev:
mrs.mystic skrev:Jeg sa jeg hadde lyst til å prøve det, og da fortalte han at da han var ung hadde han og en vennegjeng prøvd spiritisme.
En av jentene hadde spørt om å få se satan i et speil i gangen (klassisk spørsmål...). Da hun kom tilbake, var hun syk. Hun var likblek, kastet opp og hadde gått i sjokk. kort tid etterpå tok hun livet av seg...

Han sa også at spiritisme åpnet dører der det ble utprøvd...

Bestefar ville aldri løyet om noe slik, så jeg tror fullt og fast på det!
hahaha. Beklager, men måtte nesten le litt :) "En av jentene hadde spørt om å få se satan i et speil i gangen (klassisk spørsmål...). Da hun kom tilbake, var hun syk. Hun var likblek, kastet opp og hadde gått i sjokk. kort tid etterpå tok hun livet av seg...", virket som et eller anna scenario i et sånt grøsserprogram for ungdom på nrk1 for mange herrens år siden, men likevel ganske morsomt at noen faktisk i det hele tatt kan åpne opp for at noe sånt er virkelig. =)
Det der er jo en episode av Supernatural som går på TVNorge på fredager. Eller..nesten da.
Antall ord: 218

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:Det er ingenting av dette som er farlig, de som møter på slik negativitet trenger erfaringene. For vi skaper alt dette selv gjennom bl.a frykt, og ved å møte på dette negative som speiler vår egen negativitet - så får vi sjansen til å møte oss selv i døra, og ta et oppgjør med denne negativiteten inne i oss. Det er ingen grunn til å frykte slike energier, hvis du ikke går rundt og tenker dette selv. T.o.m en snill avdød slektning kan skremme vettet av en som er ukjent med energier, og det sier mye om hvor mye frykt mange har i seg. Denne frykten må vi bare møte og føle på, den kan man ikke gjemme bort eller fornekte.

Vi må forstå at den negativiten vi har inne i oss, og utstråler - påvirker alle energiene rundt oss. Og lavfrekvente ånder næres av negativ energi. Tanker og følelser som f.eks. frykt/hat/irritasjon og intoleranse. Dersom vi slutter å skamme oss over og undertrykker disse, men bare lar det få komme frem uten at vi identifiserer oss med dem - så blir vi kvitt de. Da hever vi frekvensnivået i oss, og da vil vi ikke lenger trenge å møte på slike negative energier som kun tiltrekkes av negativitet.
Dette er store ord. Du vet ikke hvilke effekter som kan spille inn her.

For det første er det ingen ting som tyder på at ouijabrettet eller kortene eller hva en ønsker å bruke påvirkes av noe annet enn deltagerne selv.

Derfor kan en gå ut fra at alt som kommer fram i en spiritistisk seanse er noe man selv er årsaken til uten å vite det. Likevel kan man få skumle opllevelser, og det er store individuelle forskjeller på hva man tåler av slike påkjenninger. Det er ikke for ingenting man har aldersgrense på skrekkfilmer.

Spørsmålene man stiller i slike seanser kan være alt fra uskyldige spørsmål til møter med djevelen. Hvor galt kan det ikke gå om noen av deltakerne ønsker å skremme en stakkar etter å ha "kontaktet" djevelen?

Det som er situasjonen er at spiritisme ikke virker ut fra hva vi vet i dag, men likefullt kan deltakerne selv uten å vite om det skremme hverandre mer enn sunnt er.
Antall ord: 395

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Gaute skrev:Det er ingenting av dette som er farlig, de som møter på slik negativitet trenger erfaringene. For vi skaper alt dette selv gjennom bl.a frykt, og ved å møte på dette negative som speiler vår egen negativitet - så får vi sjansen til å møte oss selv i døra, og ta et oppgjør med denne negativiteten inne i oss. Det er ingen grunn til å frykte slike energier, hvis du ikke går rundt og tenker dette selv.
Neida. Det er ikke farlig med spiritisme. Det kan jo hende du blir kjemperedd, går inn i sjokk, psykose og ender med å ta ditt liv. Men da var det bare fordi du møtte noe negativitet som du egentlig trengte. Så hvis du ender med å ta livet ditt så er det ikke noe å frykte - spiritisme er helt ufarlig.
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line001
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Okt 2005 20:04
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av line001 »

Kanskje man skal holde seg til reglen om at det du ikke vil vite skal du heller ikke spørre når du driver med spirtisme..

Onkelen min hadde drivi med dette og kompisene hans hadde utfordra ånden de hadde kontakt med til å møte han på kjøkkene, da sa han at han ville vente på han på kjøkkene når han gikk dit. da han gjorde det fikk onkelen min sjokk..

Og etter at han har sagt det vil han ikke si noe mer.. Så om du ikke er klar for det du spørr om er det jo ikke noen vits at du spør om det.
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

line001 skrev:Kanskje man skal holde seg til reglen om at det du ikke vil vite skal du heller ikke spørre når du driver med spirtisme..

Onkelen min hadde drivi med dette og kompisene hans hadde utfordra ånden de hadde kontakt med til å møte han på kjøkkene, da sa han at han ville vente på han på kjøkkene når han gikk dit. da han gjorde det fikk onkelen min sjokk..

Og etter at han har sagt det vil han ikke si noe mer.. Så om du ikke er klar for det du spørr om er det jo ikke noen vits at du spør om det.
En god regel du foreslår der, line001 Takk for den lille historien også..

@mrs.mystic

I tillegg ville jeg, - uten å holde lange foredrag om dette - bare få si følgende:
Vær klar over at svar du får når du driver spiritisme har "menneskelige" trekk: Du kan bli lurt trill rundt, narret til å begå tabber eller på godt norsk "bli ført bak lyset".

Trå litt varsomt når du går i ukjent terreng, - er mitt råd.
Antall ord: 195
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chupacabra16
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Des 2006 20:34
17
Lokalisering: Holter

Innlegg av chupacabra16 »

jeg tror mye av disse historiene om spiritisme er skremselspropaganda, og de fleste er nok veldig overdrevet.
jeg tror nok at spiritisme KAN være farlig, men når man blir fylt opp med disse skremselshendelsene på forhånd, tror jeg det bidrar til at ting blit mye verre enn de kanskje egentlig er. dessuten tror jeg man bør tenke litt over hva man spør om, så går det nok ganske greit.
Antall ord: 75
every wish is just a journey away

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Undring
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Sep 2006 21:17
18
Lokalisering: Ålesund

Innlegg av Undring »

Noen som har et tips hvor man kan finne ut mer om spiritisme?

Har hørt historiene og lest å prøvd litt i tennårene, men kunne vært spennende å gå litt mere i dybden.. ;)
Det jeg vet per i dag kommer fra artikler i blader og gode historier..
Antall ord: 49
Jorden er vakker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jul 2006 19:53
18
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Les bøkene til Marion Dampier-Jeans...
På hjemmesiden er det også en inngående forklaring på hva spiritismen egentlig er.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ape
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2007 16:38
17

Innlegg av ape »

Magikeren skrev:Les bøkene til Marion Dampier-Jeans...
På hjemmesiden er det også en inngående forklaring på hva spiritismen egentlig er.
pappa har vært på et kurs hos henne ..
[;
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mrs.mystic
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mai 2006 15:21
18

Innlegg av mrs.mystic »

un0rmal skrev:Det kan være at han sa det om hun jenten for å skremme deg. Så du ikke skulle prøve spiritisme.

Det var nok ikke derfor! hadde aldri snakket om å prøve spiritisme jeg! Du som har vært med her så lenge vet vel at det er med mellom himmel og jord....
Antall ord: 55
Den som ler sist er treig......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Lokalisering: Finnmark
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av un0rmal »

mrs.mystic skrev:
un0rmal skrev:Det kan være at han sa det om hun jenten for å skremme deg. Så du ikke skulle prøve spiritisme.

Det var nok ikke derfor! hadde aldri snakket om å prøve spiritisme jeg! Du som har vært med her så lenge vet vel at det er med mellom himmel og jord....
Joda, jeg bare slenger ut ideer her.
Antall ord: 65
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

Hei, jeg har prøvd spiritisme, og jeg har nå aldri sett satan i et speil, men jeg har hørt noen som har sett en eller annen som kalles "Svarte Maria". Jeg personlig tviler litt på dette og dessuten tror jeg djevelen er bare funnet opp... :mozilla_undecided:
Antall ord: 47
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2006 19:00
18
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: Fetsund

Innlegg av Jonette<3 »

må nesten fortelle noe litt gøy.
i fjor var jeg og vennina mi og en kompis hjemme hos henne. vi bestemte oss for å prøve spiritisme. både jeg og vennina mi hadde gjort det før med kompisen vår var skeptisk, han mente det bae var tullball. da vi holdt på fjerne både jg og vennina mi fingerne våres fra glasset og kompisen vår var alene, du skulle sett ansiktet hans når glasset fløtta seg. han trodde vi bare tulla med han, det rørte seg faktisk seg litt også når ingen rørte det, han begynte nesten å grine å tørte ikke sykle hjem igjen.

Han vart nok skremt ja:P :mozilla_tongue:
Antall ord: 120
There's more between heaven and earth

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kjekay
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2007 00:01
17

Innlegg av kjekay »

Jonette<3 skrev:må nesten fortelle noe litt gøy.
i fjor var jeg og vennina mi og en kompis hjemme hos henne. vi bestemte oss for å prøve spiritisme. både jeg og vennina mi hadde gjort det før med kompisen vår var skeptisk, han mente det bae var tullball. da vi holdt på fjerne både jg og vennina mi fingerne våres fra glasset og kompisen vår var alene, du skulle sett ansiktet hans når glasset fløtta seg. han trodde vi bare tulla med han, det rørte seg faktisk seg litt også når ingen rørte det, han begynte nesten å grine å tørte ikke sykle hjem igjen.

Han vart nok skremt ja:P :mozilla_tongue:
Kompisen din er ikke skeptisk, kompisen din er smart! For er bare tullball. Spritisme er det samme som å dagdrømme, drukne seg i tanker og følelser og visualisere dette som en grøt i hue sitt! Bare at man gjør det i felleskap.

Det finnes luft mellom himmel og jord. Himmelen er forøvrig bare lys som brytes i atmosfæren. Over himmelen er det rom.
Antall ord: 191
møø

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kjekay
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2007 00:01
17

Innlegg av kjekay »

Aron skrev:Din bestefar var en klok mann. Jeg ville sagt det samme om jeg hadde hatt barnebarn. Barn er for lett påvirkelige, og kan lett komme til å rote seg opp i situasjoner de ikke har noen peiling på. Dessuten; barn har intet bevisst ønske om virkelig å gå i dialog med okkulte krefter og vesener, og kan lett komme til å møte noe annet enn det de hadde forestilt seg.
Det finnes ikke noen okkulte krefter eller vesener, og om man mener det, så er man uskikket til å ha barn, er nå min mening!
Antall ord: 95
møø

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links