Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Sannhetsgehalt?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Jan 2007 16:38
- 17
Jeg tror at noen her faktisk <u>HAR</u> dysleksi, og skriver da 'naturlig' feil .
[ikke ta det opp feil :S )
Andre, f.eks megselv, skriver <b>veldig</b> ofte feil, fordi jeg
skal liksom skrive 'fort' , noe som for meg er en ren reflex.
Det står i <b> liten </b> respekt å påstå at noen i forumet bruker dop, selvom det var et spørsmål, så kan andre ta det til seg.
<u> Jeg syntes at man ikke skal trekke konklusjoner for fort, og at mange her inne skriver for enten å "tøffe seg" (ikke ta det feil) eller tenker ikke . (selvfølgeli tenker de, men ikke over hva de skriver, dere skjønner)
[ikke ta det opp feil :S )
Andre, f.eks megselv, skriver <b>veldig</b> ofte feil, fordi jeg
skal liksom skrive 'fort' , noe som for meg er en ren reflex.
Det står i <b> liten </b> respekt å påstå at noen i forumet bruker dop, selvom det var et spørsmål, så kan andre ta det til seg.
<u> Jeg syntes at man ikke skal trekke konklusjoner for fort, og at mange her inne skriver for enten å "tøffe seg" (ikke ta det feil) eller tenker ikke . (selvfølgeli tenker de, men ikke over hva de skriver, dere skjønner)
Antall ord: 117
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 06 Jan 2007 21:47
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: i fantasiverdenen min
Skam deg...
Alvorlig talt, d viktigste er jo at man forstår d personen skriver, ikke om man har litt små feil her og der
Alvorlig talt, d viktigste er jo at man forstår d personen skriver, ikke om man har litt små feil her og der
Antall ord: 25
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Nov 2005 22:36
- 19
- Lokalisering: Akershus
Den ekstreme mengden skrivefeil på dette forumet er mye av grunnen til at jeg nesten aldri er her, eller gadd å lese hele denne tråden for den saks skyld. Det er helt sprøtt.The Undertaker skrev:Hva i all verden er der her inne hvis dere er så irriterte????
Får vel litt inntrykk av at dette forumet er ment mest for de under 16.
Antall ord: 66
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 10:30
- 18
- Lokalisering: Vestfold
- Blitt takket: 1 gang
Også er det lov og bruke "forhåndsvisning" knappen før man poster, det gjelder alle selvfølgelig. Og beskylde folk for og bruke dop er nok litt drøyt
Antall ord: 30
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Mar 2006 19:00
- 18
- Kjønn (valgfri): kvinne
- Lokalisering: Fetsund
jeg tror at Twiggy og Ba er gamle og grinete rynkete norsk rettskrivings lærere*
sjerp dere, Norge er ett fritt land
sjerp dere, Norge er ett fritt land
Antall ord: 22
There's more between heaven and earth
Ida Jonette
Ida Jonette
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Mar 2005 23:15
- 19
- Lokalisering: Jessheim
- Blitt takket: 11 ganger
nei folkens... ta ungene ut fra skolen og la de lære seg å skrive selv. de klarer kjapt å lage sitt eget forståelige språk, men det spørs om så mange andre vil skjønne noe.
Antall ord: 37
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Jøss, jeg er så enige i at det kun er disse fjortizzene (14izne) som bruker dop og skriver feil. Glimrende betraktet. Og så kommer disse motpartene med at Norge er et fritt land. Halleluja, endelig noen som har forstått dette. For i Sverige hadde ikke denne diskusjonen funnet sted. Og viktigste er gjerne å gjøre seg forstått, men kanskje viktigere å ikke henge seg opp i at noen skriver feil?
Selvfølgelig er det synd at "dagens ungdom" (kremt, hva er jeg?) ikke lærer seg rettskriving.
Igjen blir det å klandre skrivefeilene for at man "ikke gidder å henge her inne" et tåpelig utsagn. Hva med alle de engelske ordene som blir brukt? Det er en like stygg forsøpling av språket vårt. Alle klager og syter straks de ser noen som er enige, "jippi - jeg får støtte!", noen skriker med, noen jatter. Spennende tema. Mye som ikke er sagt her enda, eller?
Selvfølgelig er det synd at "dagens ungdom" (kremt, hva er jeg?) ikke lærer seg rettskriving.
Igjen blir det å klandre skrivefeilene for at man "ikke gidder å henge her inne" et tåpelig utsagn. Hva med alle de engelske ordene som blir brukt? Det er en like stygg forsøpling av språket vårt. Alle klager og syter straks de ser noen som er enige, "jippi - jeg får støtte!", noen skriker med, noen jatter. Spennende tema. Mye som ikke er sagt her enda, eller?
Antall ord: 159
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
trur alt er sakt. å hva som blir sakt i ettertid er berre å si det samme som er blitt sakt på en annen vinkling.
Antall ord: 23
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
jeg er også enig i at engelske ord er med på å forsøple språket.
men det jeg mener er latskap, er når folk skriver veldi frykteli utydeli..... skjønner?
det kan jeg ikke skjønne at har noe med dysleksi å gjøre i det hele tatt.
og de som har dysleksi (jeg kjenner mange), kan jo f.eks. gå på kurs. da slipper de å forsvare seg hele tiden. det må være slitsomt. de tar jo alt på sin kappe, uansett om det er rettet til dem eller ikke.
jeg kjenner flere som har gått og øvd inn ord de synes er vanskelige. de skriver nesten ikke feil i dag.
men det jeg mener er latskap, er når folk skriver veldi frykteli utydeli..... skjønner?
og de som har dysleksi (jeg kjenner mange), kan jo f.eks. gå på kurs. da slipper de å forsvare seg hele tiden. det må være slitsomt. de tar jo alt på sin kappe, uansett om det er rettet til dem eller ikke.
jeg kjenner flere som har gått og øvd inn ord de synes er vanskelige. de skriver nesten ikke feil i dag.
Antall ord: 113
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Enig med deg. Nok sagt. For lengst.Dj_Devil skrev:trur alt er sakt. å hva som blir sakt i ettertid er berre å si det samme som er blitt sakt på en annen vinkling.
Antall ord: 33
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Du tar jo også en snarvei selv da, ved å ikke benytte deg av store bokstaver i begynnelse av hver setning (etter punktum).JUNE skrev:jeg er også enig i at engelske ord er med på å forsøple språket.
De du her nevner, som tar alt på sin kappe, har jeg fått inntrykk av at de spiller på sympati. Det ligger ikke noen reell følelse av å ha blitt hånet bak.
Men dette er klart bare et inntrykk jeg har fått.
Antall ord: 182
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
kurs??JUNE skrev:jeg er også enig i at engelske ord er med på å forsøple språket.
hvor finner folk tiden til det? eg har såvitt tid til fritid eg en gang pågrunn av jobb.
en del venner som er frystrert fordi eg ikke finner tid til dei lenger.. slikt er det for mange i dag. dei som ikke har jobb eller skole har det alternative der. ellers så har faktisk ikke den normalt jobbande personen så god tid til det med mindre man vil ofre sin dyrebare og kjære fritid på det.
som skrevet før. ja det er muligt.. som også skrevet før. etter at man har følt seg undertrykt i mange år er det mange som ikke ser vitsen. lettere å forsvare seg enn å jobba med det.. føler eg gjentar meg selv. så skal heller stoppa.. for du\dere kan heller lese lenger bak syns eg
Antall ord: 253
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Jun 2006 15:27
- 18
Man føler nok et enormt sinne eller en sterk frustrasjon inne i seg, når man observerer skrivefeil på en nettside med 8707 medlemmer. Det kan ikke være lett å være den som må lese på dialekt heller, det er jo strengt tatt en veldig liten del av norges befolkning som prater dialekt. Derfor må vi nok konkludere med at 8706 av medlemmene må være rusmisbrukere. Man kan lett kjenne igjen disse symptomene; mange skrivefeil og en anelse dialekt.
......................lenge leve ironien..........................
Det kan nok være lurt å sysselsette seg med andre ting og få litt mer innhold i hverdagen, hvis man tillater seg til å bli irritert over såpass små bagateller....
......................lenge leve ironien..........................
Det kan nok være lurt å sysselsette seg med andre ting og få litt mer innhold i hverdagen, hvis man tillater seg til å bli irritert over såpass små bagateller....
Antall ord: 115
Maze
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
må bare erte deg litt nå....ikke vondt ment altså. med over 4000 innlegg her, ser det ut som du ikke mangler tid akkurat.... :mozilla_wink:Dj_Devil skrev:kurs??JUNE skrev:jeg er også enig i at engelske ord er med på å forsøple språket.
hvor finner folk tiden til det? eg har såvitt tid til fritid eg en gang pågrunn av jobb.
en del venner som er frystrert fordi eg ikke finner tid til dei lenger.. slikt er det for mange i dag. dei som ikke har jobb eller skole har det alternative der. ellers så har faktisk ikke den normalt jobbande personen så god tid til det med mindre man vil ofre sin dyrebare og kjære fritid på det.
som skrevet før. ja det er muligt.. som også skrevet før. etter at man har følt seg undertrykt i mange år er det mange som ikke ser vitsen. lettere å forsvare seg enn å jobba med det.. føler eg gjentar meg selv. så skal heller stoppa.. for du\dere kan heller lese lenger bak syns eg
Antall ord: 282
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
Dj_Devil skrev:kurs??JUNE skrev:jeg er også enig i at engelske ord er med på å forsøple språket.
Hvis jeg skulle foreta et råtips om hva du jobber med, Dj_Devil - ville jeg ikke satset mange kronene på norsklærer..
Det må da - selv om man ikke alltid tar seg tid til å sette tegn som punktum o.sv. - være mulig å begynne en setning en gang imellom med stor bokstav? Det er MEGET enkelt å lese feil når du ikke vet når en setning begynner og slutter.
Hilsen en som også er "frystrert". :mozilla_wink:
Antall ord: 335
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |