Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBilulykke forårsaket av gjenferd...helt utrolig! SE FILMEN!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
dannys

Innlegg av dannys »

Sol@ngelica skrev:_________________
Hører jeg sirener?
Nei, slapp av. Det er bare de innbilte kirkeklokkene...
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

dannys skrev:
Hører jeg sirener?
Det må jo være det du innbiller deg ,for jeg hører ingen.
Selv om det er godt med gjennomtrekk i blandt, får lufta ut litt da, ting blir ikke så, hmm hvordan skal l jeg formulere det ,innestengt?
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

Sol@ngelica skrev:
dannys skrev:
Hører jeg sirener?
Selv om det er godt med gjennomtrekk i blandt, får lufta ut litt da, ting blir ikke så, hmm hvordan skal l jeg formulere det ,innestengt?
Beklager hvis du følte deg truffet av uttalelsene...ble inspirert av Staff et lite øyeblikk
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

dannys skrev:
Sol@ngelica skrev:
dannys skrev:
Hører jeg sirener?
Beklager hvis du følte deg truffet av uttalelsene...ble inspirert av Staff et lite øyeblikk
Ja, fint du har et forbilde, men han har vel strengt tatt ikke noe i denne tråden å gjøre?
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

Sol@ngelica skrev: Ja, fint du har et forbilde, men han har vel strengt tatt ikke noe i denne tråden å gjøre?
Egentlig ikke, så det er heller et resultat av at TVen surrer og går i bakgrunnen..
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

dannys skrev:
Sol@ngelica skrev: Ja, fint du har et forbilde, men han har vel strengt tatt ikke noe i denne tråden å gjøre?
Egentlig ikke, så det er heller et resultat av at TVen surrer og går i bakgrunnen..
Ja, sikkert ;)

Siste innlegg vil ikke holde denne zombie tråden i "live".
Filmen er jo oppklart ferdig med det, er ikke mange "sakene" her som får en oppklaring, det fikk heldigvis denne.
[-o<
Amen
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

Sol@ngelica skrev: Ja, sikkert ;)

Filmen er jo oppklart ferdig med det, er ikke mange "sakene" her som får en oppklaring, det fikk heldigvis denne.
[-o<
Amen
Det var en høyst subjektiv oppfatning men okey..
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

dannys skrev: Her handler det ikke om å "innse" noe, imidlertid er det mer snakk om TRO eller TVIL. Det vil si noen velger å tro, mens andre velger å tvile, og det viktigste: ingen behøver å påstå at de har rett. Poenget er at her må man kunne komme med sine tanker, uansett hva det måtte være, uten innblanding fra påståelige skeptikere og andre med "gjennomtrekk i loftsetasjen".
Tro eller tvil? Hadde ingen hatt noen form for bevis på at filmen er falsk, kunne vi ha diskutert tro og tvil rundt saken. Når jeg faktisk klarer å lete frem masse bevis på at filmen er falsk, blir det bare for dumt å fortsette å diskutere tro og tvil.
dannys skrev:
Sol@ngelica skrev: Ja, sikkert ;)

[-o<
Amen
Det var en høyst subjektiv oppfatning men okey..
Nei dannys, det er nok du som er subjektiv her... Du bare fornekter all form for beviser og dokumentasjon og fortsetter å snakke om hva du tror. Du trekker også inn nedlatende ord og vendinger om dem som er uenig med deg, som påståelige skeptikere og andre med "gjennomtrekk i loftsetasjen". Det er dét som er å være subjektiv.

Så ja, denne tråden er nok temmelig død... ihvertfall for min del.
Antall ord: 243
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

quote]
Her handler det ikke om å "innse" noe, imidlertid er det mer snakk om TRO eller TVIL. Det vil si noen velger å tro, mens andre velger å tvile, og det viktigste: ingen behøver å påstå at de har rett. Poenget er at her må man kunne komme med sine tanker, uansett hva det måtte være, uten innblanding fra påståelige skeptikere og andre med "gjennomtrekk i loftsetasjen".[/quote]

"Her må man komme med sine tanker uansett hva det måtte være.."

Samtidigt vil du ikke ha innbalndig fra " skeptikere og andre med gjennomtrekk i loftsetasjen.." ??

natta
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

Metodisten skrev:quote]
Her handler det ikke om å "innse" noe, imidlertid er det mer snakk om TRO eller TVIL. Det vil si noen velger å tro, mens andre velger å tvile, og det viktigste: ingen behøver å påstå at de har rett. Poenget er at her må man kunne komme med sine tanker, uansett hva det måtte være, uten innblanding fra påståelige skeptikere og andre med "gjennomtrekk i loftsetasjen".

"Her må man komme med sine tanker uansett hva det måtte være.."

Samtidigt vil du ikke ha innbalndig fra " skeptikere og andre med gjennomtrekk i loftsetasjen.." ??

natta[/quote]

Sorry, jeg tok en "Staff".....jeg mener: det er fullt lovlig å være uenig. Og det er fullt lovlig å innhente bevis..men hvis vi skal "godta" alle bevis, syns jeg det også bør gjelde de som fornekter alle bevis på at det finns åndelig aktivitet!
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

dannys skrev: Sorry, jeg tok en "Staff".....jeg mener: det er fullt lovlig å være uenig. Og det er fullt lovlig å innhente bevis..men hvis vi skal "godta" alle bevis, syns jeg det også bør gjelde de som fornekter alle bevis på at det finns åndelig aktivitet!
Ja, det kan du jo si, men om du fornekter alt solid bevismateriale og fortsetter å kjøre din egen agenda, så oppnår du ikke annet enn å drite deg skikkelig ut.

Person A: "Melka kommer fra kua."
Person B: "Nei, den oppstår idét en ånd ejakulerer i en brusflaske på Venus, for deretter å materialisere seg til melkekartongen sekundet før man åpner den."

Person A: "Den store, lysende kulen på himmelen er Sola."
Person B: "Nei, det er en gigantisk PSI-ball laget av programlederen i "Åndenes Makt"."

Ja, du tar poenget?
Antall ord: 142
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

Kimbara skrev: Ja, det kan du jo si, men om du fornekter alt solid bevismateriale og fortsetter å kjøre din egen agenda, så oppnår du ikke annet enn å drite deg skikkelig ut.
Egentlig ikke. La meg ta et eksempel....VIDEO er et solid nok bevismateriale. Likevel, selv om mange klarer å fange opp et gjenferd på film, og filmen ser troverdig ut, er det visse folk som nekter å tro på det de ser. - På grunn av hypoteser om at film kan manipuleres osv..bla bla bla. Og de forsøker alltid å bortforklare åndelig aktivitet. Men jeg er sikker på, at UANSETT hvor mange beviser vi måtte ha for å ha sett dette gjenferdet, så hadde de fortsatt nektet å tro på det. Så det er et minefelt - ja - men husk likevel, at om du stikker nesa fram - må du tåle at noen spytter på'n.
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

dannys skrev:
Kimbara skrev: Ja, det kan du jo si, men om du fornekter alt solid bevismateriale og fortsetter å kjøre din egen agenda, så oppnår du ikke annet enn å drite deg skikkelig ut.
Egentlig ikke. La meg ta et eksempel....VIDEO er et solid nok bevismateriale. Likevel, selv om mange klarer å fange opp et gjenferd på film, og filmen ser troverdig ut, er det visse folk som nekter å tro på det de ser. - På grunn av hypoteser om at film kan manipuleres osv..bla bla bla. Og de forsøker alltid å bortforklare åndelig aktivitet. Men jeg er sikker på, at UANSETT hvor mange beviser vi måtte ha for å ha sett dette gjenferdet, så hadde de fortsatt nektet å tro på det. Så det er et minefelt - ja - men husk likevel, at om du stikker nesa fram - må du tåle at noen spytter på'n.
Som videofotograf og-redigerer av yrke så må jeg bare si meg uenig i at video er godt nok bevis. Det er så altfor lett å trikse og mikse for å få til akkurat det man vil. I videosnutten denne tråden handler om var det lagt på en enkel digitaleffekt, og gjort et klipp som avslørte hele filmen. For de som kan dette trenger man ikke noen innrømmelse eller ytterligere bevis for å skjønne at videoen er falsk.
Antall ord: 226
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

Kimbara skrev:Det er så altfor lett å trikse og mikse for å få til akkurat det man vil. I videosnutten denne tråden handler om var det lagt på en enkel digitaleffekt, og gjort et klipp som avslørte hele filmen. For de som kan dette trenger man ikke noen innrømmelse eller ytterligere bevis for å skjønne at videoen er falsk.
Nettopp! Det er helt riktig, man kan få til hva man vil..og det er jævla ergerlig for de som faktisk klarer å få noe på film,og som sliter seg dønn ihjel med å bli trodd. for eksempel innehaveren av denne filmen: http://www.youtube.com/watch?v=ysW2szxENGg som jeg er ganske sikker på at ikke har mastergrad i after effects.
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

dannys skrev:
Kimbara skrev:Det er så altfor lett å trikse og mikse for å få til akkurat det man vil. I videosnutten denne tråden handler om var det lagt på en enkel digitaleffekt, og gjort et klipp som avslørte hele filmen. For de som kan dette trenger man ikke noen innrømmelse eller ytterligere bevis for å skjønne at videoen er falsk.
Nettopp! Det er helt riktig, man kan få til hva man vil..og det er jævla ergerlig for de som faktisk klarer å få noe på film,og som sliter seg dønn ihjel med å bli trodd. for eksempel innehaveren av denne filmen: http://www.youtube.com/watch?v=ysW2szxENGg som jeg er ganske sikker på at ikke har mastergrad i after effects.
Denne videoen har jeg også kommentert tidligere. Man trenger ikke noe kunnskap om digital redigering for å produsere dette, man trenger bare noen medhjelpere og litt utstyr. Legg merke til at ting skjer i den rekkefølgen han filmer.
Legg også merke til at den skålen som tilsynelatende "svever" opp i luften ser ut til å henge i et fiskesnøre eller liknende. Ser man nøye etter når den treffer gulvet vil man se at den "spretter" litt opp igjen på en kunstig måte. Lyset kan man ganske enkelt slå av og på med bryteren, og bildet som beveger seg kan gjøres f.eks. gjennom et hull i veggen eller ved hjelp av fiskesnøre.

Personen som filmer har også en unaturlig høy pusting og pesing, liksom for å understreke at det skjer noe skummelt. Han har dessuten, ifølge filmingen, skrudd på kameraet FØR han tar det opp av kamerabagen, noe som vanskelig lar seg gjøre, både på grunn av at bryteren på de fleste kameraer er av en slik karakter at man må trykke inn en knapp før man skyver bryteren til "on", for så å trykke på rec-knappen. Det vil dessuten på de aller fleste hjemmevideokameraer ta ca 4 sekunder fra man trykker på "rec" til kameraet faktisk går inn i rec-modus. Dessuten innebærer det at han oppbevarte kameraet med batteri og kassett stående i, og linsedekselet av.

Så med litt logisk tenking og enkle fysikkunskaper kommer man nok en gang raskt fram til den konklusjon at videoen er falsk. Bare det at den ligger på YouTube med tittelen "Poltergeist Incident Real footage not fake !" burde jo få det til å ringe noen bjeller.
Antall ord: 413
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links