Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEkkel opplevelse!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
lehni
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Nov 2004 15:47
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: valdres

Innlegg av lehni »

misty-gutt skrev:Høres ut som du hadde besøk av et Gjenferd, men det blåe lyset, tja en sterk energi i forbindelse med dette, tror jeg.

Jeg hadde en opplevelse i Bergen for en god del år siden, ikke helt den samme som din historie, men det var om kvelden etter at jeg hadde lagt meg. Bodde i en lofts-leilighet, og det var helt stille i Huset, det var vel rundt midnatt, dette var tidlig på høsten. Hørte ytterdøren ble åpnet, uten å bli låst opp (den var alltid låst om kvelden) en person kom inn, gikk først inn på toalettet i første etage, var der i en 10-15 sek. kom ut og opp trappen.
Jeg syntes at dette var merkelig og fikk en følelse av at det var besøk fra det hinsidige.
Den eldre damen som hadde bodd der,var gått bort bare et par mnd. i forveien.
Vel, jeg snudde meg mot veggen og tenkte at hun sikkert bare ville sjekke hvem som bodde der nå, og ville ligge slik vendt mot veggen for å vente til hun var dratt igjen.

Det/hun kom opp trappen og trinnet som knirket mye gjorde det samme nå, opp på loftsgangen og inn på rommet mitt stoppet foran bordet ved sengen, nå fikk jeg følelsen av at det måtte være den kvinnen som hadde bodd der før. Har sett gjenferd før så jeg ville ikke snu meg å se, men bare vente til hun gikk igjen, litt småekkel følelse men jeg var ikke direkte redd. Hun stod vel der i en, tja ca 20 sek. og så gikk hun igjen, jeg bare visste at hun ville se hvem som bodde der på loftet som hun eide mens hun var her på jorden. Hun var tydeligvis fornøyd med det ene besøket for hun kom ikke tilbake så lenge jeg bodde der, iallefall.
Oi, syns dette høres ut som en "fin" historie jeg! :) Må ha vært fint for henne damen at du tok det som du gjorde oxo! =) *Ble nesten litt glad i den damen nå jeg*:P
Antall ord: 368
~*lehni*~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

...
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

lehni skrev:Oi, syns dette høres ut som en "fin" historie jeg! :) Må ha vært fint for henne damen at du tok det som du gjorde oxo! =) *Ble nesten litt glad i den damen nå jeg*:P
Joda, damen var sikkert kul hun ja :mozilla_wink: det som var litt ekkelt var bare det at hun var død og gikk igjen, derfor den litt creepye følelsen.

Husker at jeg løftet litt og snudde på hodet slik at hun kunne se mitt ansikt fra siden, men ikke så mye at jeg kunne se henne, slik at hun skulle gå fortere. Hun gikk på samme måte som hun kom, bortsett fra at hun ikke var innom toalettet men gikk rett ut.

Var nede og sjekket døren etterpå, men den var låst som vanlig.
Antall ord: 139
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Nov 2005 03:14
19
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

misty-gutt skrev: Joda, damen var sikkert kul hun ja :mozilla_wink: det som var litt ekkelt var bare det at hun var død og gikk igjen, derfor den litt creepye følelsen.

Husker at jeg løftet litt og snudde på hodet slik at hun kunne se mitt ansikt fra siden, men ikke så mye at jeg kunne se henne, slik at hun skulle gå fortere. Hun gikk på samme måte som hun kom, bortsett fra at hun ikke var innom toalettet men gikk rett ut.

Var nede og sjekket døren etterpå, men den var låst som vanlig.
Jeg kan ikke fatte å begripe hvordan du tør å ikke se?
Hadde jeg hørt folk som trasket rundt i kåken min hadde jeg løpt rundt med ett eller annet våpen og prøvd å finne ut hvem i helsike som hadde brutt seg inn.
Så det jeg er interessert i å vite er hvordan du kan skille mellom ett spøkelse og en tilfeldig knarker som gjør ett brekk? Særlig med tanke på at du aldri sjekket hvem eller hva som lagde skrittene.
Antall ord: 190
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BMFLEX skrev:Jeg kan ikke fatte å begripe hvordan du tør å ikke se?
Hadde jeg hørt folk som trasket rundt i kåken min hadde jeg løpt rundt med ett eller annet våpen og prøvd å finne ut hvem i helsike som hadde brutt seg inn.
Så det jeg er interessert i å vite er hvordan du kan skille mellom ett spøkelse og en tilfeldig knarker som gjør ett brekk? Særlig med tanke på at du aldri sjekket hvem eller hva som lagde skrittene.
Vanskelig å forklare, har jo erfaring med det hinsidige fra tidligere, en historie har jeg jo skrevet om her på forumet før.

Dette som skjedde i Bergen bare følte jeg var et gjenferd, det var ingen andre i huset, døren var heller ikke brutt opp, hørte den ble åpnet, og da fattet jeg misstanke om at dette ikke var et menneske av kjøtt og blod.

Har hørt historier om gjenferd som har snakket til de som de har besøkt, og kommet med dødsbudskap som skjedde slik gjenferdet sa. Om jeg fikk øyekontakt, så regner jeg med at det kunne ha et budskap som jeg nok ikke ønsket å høre. Det var vel hovedgrunnen til at jeg ønsket at det hele skulle skje litt kjapt og at hun kom seg avgårde igjen. Men jeg følte aldri at jeg var i noen som helst fysisk fare.

Som sagt, vanskelig å forklare slike ting, håper alikevel at dette var litt til hjelp på spørsmålet ditt.
Antall ord: 262
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Nov 2005 03:14
19
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

misty-gutt skrev: Dette som skjedde i Bergen bare følte jeg var et gjenferd, det var ingen andre i huset, døren var heller ikke brutt opp, hørte den ble åpnet, og da fattet jeg misstanke om at dette ikke var et menneske av kjøtt og blod.
Men du visste jo ikke at døren ikke var brutt opp da du lå på rommet. Det er ikke så lett å høre en dør som blir brutt opp, med mindre du er veldig nærme.

Men jeg skjønner jo at dette er "way beyond" min fatteevne. Men bra du hadde rett og ikke ble rundstjålet da:)
Antall ord: 111
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

[quote=">wiz"]Delfin og BA

Jeg har minst 100 tilfeller av erfaring med dette. Jeg ligger og slapper av og venter på søvnen. Så faller man bort. Det som skjer da ganske ofte er at jeg åpner øynene og ser rundt meg. Men jeg er ikke våken. Jeg har øynene igjen. Allikevel ser jeg klart. Men det stemmer ikke helt med virkeligheten. Altså du er våken mentalt.

Litt uten om tåden her men det som du skriver der wiz er nøyaktig slik jeg har det og det er helt sinnsykt ekte, jeg har prøvd og forklare det her tideligere men har ikke sett noen andre som har skrevet det. Vet du hva dette heter?
Jeg kan nesten styre drømmen i denne tilstanden, likk kjekt og høre at andre har den samme opplevelsen-. :mozilla_undecided:
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

jaktmann skrev:
>wiz skrev:Delfin og BA

Jeg har minst 100 tilfeller av erfaring med dette. Jeg ligger og slapper av og venter på søvnen. Så faller man bort. Det som skjer da ganske ofte er at jeg åpner øynene og ser rundt meg. Men jeg er ikke våken. Jeg har øynene igjen. Allikevel ser jeg klart. Men det stemmer ikke helt med virkeligheten. Altså du er våken mentalt.

Litt uten om tåden her men det som du skriver der wiz er nøyaktig slik jeg har det og det er helt sinnsykt ekte, jeg har prøvd og forklare det her tideligere men har ikke sett noen andre som har skrevet det. Vet du hva dette heter?
Jeg kan nesten styre drømmen i denne tilstanden, likk kjekt og høre at andre har den samme opplevelsen-. :mozilla_undecided:
Det kaller enten Bevisstdrøm, våkendrøm, lucid drøm( dreaming). Noen mener at det er det samme som astralreise og andre mener at det er en forskjell, men ingen klarer helt å forklare forskjellen.
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

>wiz skrev:
jaktmann skrev:
>wiz skrev:Delfin og BA

Jeg kan nesten styre drømmen i denne tilstanden, litt kjekt og høre at andre har den samme opplevelsen-. :mozilla_undecided:
Det kaller enten Bevisstdrøm, våkendrøm, lucid drøm( dreaming). Noen mener at det er det samme som astralreise og andre mener at det er en forskjell, men ingen klarer helt å forklare forskjellen.

ok
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Malin li fredriksen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Des 2005 00:04
18
Lokalisering: Skien

Innlegg av Malin li fredriksen »

min side av denne diskusjonen er ferdig.. jeg bare reagerer på ting som dere gjør også. er lov det... jeg velger sjøl hva jeg vil tro og ikke. sånn er det bare :)
Antall ord: 35
lev livet så lenge du kan :)
smil og vær glad..
smil til verden så smiler verden tilbake til deg!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Malin li fredriksen
Nybegynner
Nybegynner
18

en liten ting , dette er delfin sin tråd og histori. diskuter dette en anna sted :) ok ? ville bare si ifra pågrunn av andre reagerer. ikke noe morro for delfin når hun er ny her og andre begynner å skrive andre ting enn meninger og svar på hennes historie. .
har gjort samma ting sjøl , innrømmer det. veit også hvor ekkelt det kan være for den personen som skriver innlegg og andre begynner å skrive om alt anna osv....
sier ikke dette for og krittiserer. men pågrunn av vegne av min veninne delfin :)
Antall ord: 96
smil og vær glad..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Malin li fredriksen skrev:en liten ting , dette er delfin sin tråd og histori. diskuter dette en anna sted :) ok ? ville bare si ifra pågrunn av andre reagerer. ikke noe morro for delfin når hun er ny her og andre begynner å skrive andre ting enn meninger og svar på hennes historie. .
har gjort samma ting sjøl , innrømmer det. veit også hvor ekkelt det kan være for den personen som skriver innlegg og andre begynner å skrive om alt anna osv....
sier ikke dette for og krittiserer. men pågrunn av vegne av min veninne delfin :)
Denne tråden handler om hva Delfin skrev. Hun spurte om hva det kunne være, og fikk to forskjellige svar. Mitt forslag var en våkendrøm, og at noen da lurer på hva dette er, er det naturlig at det blir diskutert i denne tråden.

Forøvrig er jeg også ferdig med diskusjonene i denne tråden.
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Malin li fredriksen
Nybegynner
Nybegynner
18

dere skjønner hva jeg mener... :) jeg sier ikke dette for å krittisere....
bare så det er sakt igjen.. :)
Antall ord: 18
smil og vær glad..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links