Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerjeg stjeler energi

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

helen

jeg stjeler energi

Innlegg av helen »

heisann.
jeg lurer på om noen vet hvorfor jeg stjeler energi fra andre? Det har blitt meg fortalt at jeg gjør det, og jeg vil jo ikke være sånn da :mozilla_surprised:

Har også lest om fenomenet om vi kan kalle det det før.
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
>wiz

Innlegg av >wiz »

Har du ikke allerede laget en tråd om det?

Jeg vet ikke hvorfor. Hvem har sagt det og hvor mange har sagt det?
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
helen

Innlegg av helen »

har jeg det? det må jeg sjekke.

fra pålitelige kilder kan jeg si. og intuisjonen min sier at det stemmer.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
helen

Innlegg av helen »

neida wiz, jeg har ingen tråder fra før om hvorfor man stjeler energi. men kjenner du til noen tråder om emnet så kan du godt sende meg en link er du snill.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Gjesten

Re: jeg stjeler energi

Innlegg av Gjesten »

helen skrev:heisann.
jeg lurer på om noen vet hvorfor jeg stjeler energi fra andre? Det har blitt meg fortalt at jeg gjør det, og jeg vil jo ikke være sånn da :mozilla_surprised:

Har også lest om fenomenet om vi kan kalle det det før.
Jeg kjenner en som stjeler energi fra andre også, men jeg vet grunnen til det.. :mozilla_yell: ho maser og skravler hele tiden umulig og få ordet, men det er sikkert ikke svaret du søker?
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
trollemor78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 14 Nov 2005 00:51
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: drammen

Innlegg av trollemor78 »

min mor stjeler energi fra andre men det kommer fra helt normale omstendigheter hun er en psykopat og lystløyner som er avslørt. når jeg har vært der er jeg helt færdig
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Re: jeg stjeler energi

Innlegg av madjava »

helen skrev:heisann.
jeg lurer på om noen vet hvorfor jeg stjeler energi fra andre? Det har blitt meg fortalt at jeg gjør det, og jeg vil jo ikke være sånn da :mozilla_surprised:

Har også lest om fenomenet om vi kan kalle det det før.
Korleis skjer dette da, er det under kontakt som å ta på nokon eller bare din tilstedeværelse?
Antall ord: 67
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

å møte andre som stjeler energi betyr for meg mennesker som er krevende på et vis... gjerne ved at de langt mer enn normalt søker og innhenter en eller annen form for oppmerksomhet for å oppnå noe... men dette er mitt intrykk og erfaring når det gjelder de jeg har møtt som stjeler enrgi fra andre.. jeg har for lengt lært meg å sile ut enkelte ting for å kunne omgås de så langt jeg klarer.

men er det slik du mener med at andre har sagt at du stjeler energi..? er du bevisst dette i selve møtet med andre nå som du vet noe andre tydeligvis mener de vet om deg i sosiale lag?

hva tror du ved deg gjør at du stjeler energi fra andre og omgås du stort sett mennesker som er lette å overkjøre, stjele fra.. de er av den typen som er lettere utsatt? jeg synes det høres merkelig ut at du har kun fått vite at du stjeler energi fra andre og ikke nærmere om HVA ved deg som resulterer i dette? ønsker du å endre dette og isåfall hvorfor.. har det på noe vis preget ditt forhold til andre i negativ retning? ditt forhold til deg selv? føler du at du lider under dette og er en belastning for andre og deg selv?

ønsker bare at du skal bruke hodet selv før du godtar at andre kan ha rett i slike påstander om deg selv.. viktigst av alt.. vær ærlig mot deg selv... bevissthet om noe som du ønsker å endre er ofte et viktig skritt i retning til det bedre.. om det så er at dette er ment å forbedre deg som et menneske...
Antall ord: 292
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Silmarill
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 220
Startet: 08 Feb 2005 19:22
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: In a galaxy far, far away!

Innlegg av Silmarill »

trollemor78 skrev:min mor stjeler energi fra andre men det kommer fra helt normale omstendigheter hun er en psykopat og lystløyner som er avslørt. når jeg har vært der er jeg helt færdig
Jeg hadde ei venninne som var sånn..
Jeg tror hennes motiv er sjalusi...på allt og alle! Tror hun ønkser nesten alle til helvete!
Av en eller annen syk grunn likte hun meg... inntil jeg måtte fri meg fra henne før hun kom til å ødelegge meg!

Til hell med dem...
Antall ord: 91
"initative comes to thems that wait!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
M.Mimsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 05 Aug 2005 12:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillestrøm

Innlegg av M.Mimsen »

Hei.

Anbefaler deg å lese en bok som heter "Den niende innsikt" Tror du kan ha stort utbytte av å lese den. En god forklaring på problemet ditt vil du få også :)
Antall ord: 30
M. Mimsen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Martine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 22 Jan 2005 14:29
19

Innlegg av Martine »

Vanskelig å si hvorfor man stjeler andres energi. Jeg hadde en veninne som jeg kalte energivampyr. Hun tappet meg fullstendig på den måten at hun kun brydde seg om seg og sitt. Hele tiden var det hennes og atter hennes anliggender som betød noe. En sjelden gang spurte hun hvordan vi andre hadde det, men vi fikk ikke n gang svart før hun var i gang igjen med seg og sitt.
Hun er en egoist, en påtatt martyr og egosentrismen hennes har slukt alle som var noenlunde nær henne.
Så lenge man ikke har evnen til å bry seg om andre (innerst inne) kan man kanskje stå i fare for å være en som stjeler andres energi. Nå snakker jeg kun om min egen oppfatning av dette.
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
piara
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 08 Jan 2006 18:27
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: helgeland

Innlegg av piara »

tenkte på boka den niende innsikt når jeg leste det ja..den er skrevet av james redfield.
handler mye om energier å aura,har lest den flere ganger..spennende bok!
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
helen

Innlegg av helen »

uff, blir litt deppa av disse svarene. Jeg håper ikke at jeg har disse egenskapene som dere beskriver hos menneskene dere har møtt som stjeler energiene deres. Jeg ble fortalt av ei venninne som jeg er veldig glad i og som har hjulpet meg mye med ulike saker ved meg selv, kan det tenkes at siden hun har brukt mye av seg selv på å hjelpe meg så har hun følt at jeg har stjelt energien hennes? Eller er det rett og slett slikt som skjer når man hjelper andre. Men så lurer jeg også på hvordan man merker at mennesker stjeler energien vår? Det er da ofte jeg møter mennesker som syter, klager over alt mulig og jeg føler at jeg blir deppa og irritert på alt det negative som surrer i hodet til vedkommene, er det det samme som å føle at man blir frastjålet energi? Jeg mener at det ikke er det samme. For da kan man jo se på hvordan man reagerer på motsatte folk som er i sprudlene humør og man blir glad av å være sammen med dem, humøret stiger osv. Eller er det faktisk det motsatte som å bli frastjålet energi (man får påfyll fra den gode atmosfæren)
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
19

Innlegg av skytte »

helen skrev:uff, blir litt deppa av disse svarene. Jeg håper ikke at jeg har disse egenskapene som dere beskriver hos menneskene dere har møtt som stjeler energiene deres. Jeg ble fortalt av ei venninne som jeg er veldig glad i og som har hjulpet meg mye med ulike saker ved meg selv, kan det tenkes at siden hun har brukt mye av seg selv på å hjelpe meg så har hun følt at jeg har stjelt energien hennes? Eller er det rett og slett slikt som skjer når man hjelper andre. Men så lurer jeg også på hvordan man merker at mennesker stjeler energien vår? Det er da ofte jeg møter mennesker som syter, klager over alt mulig og jeg føler at jeg blir deppa og irritert på alt det negative som surrer i hodet til vedkommene, er det det samme som å føle at man blir frastjålet energi? Jeg mener at det ikke er det samme. For da kan man jo se på hvordan man reagerer på motsatte folk som er i sprudlene humør og man blir glad av å være sammen med dem, humøret stiger osv. Eller er det faktisk det motsatte som å bli frastjålet energi (man får påfyll fra den gode atmosfæren)
Er det samme med..positiv energi å negaiv energi!Mennesker meker at man blir frastjålet energi..som det ble sagt i tråden her ett sted..vampyr på en måte.Man blir tappet for energi.Jeg tror vedkommende som tapper andre for energi ikke har det bra med seg selv.Har selv opplevd å gjøre det selv..en periode i livet hvor alt inni meg var kaos.Da jeg merket det trakk jeg meg fort unna..vil jo ikke suge energi fra andre.Alt har med tanker å følelseslivet å gjøre når det kommer til energier.Er du skikkelig nede tror jeg ikke man greier å spre så mye glede..det samme med det positive.Jeg tror kunsten er at man må kunne kontrolere energiene sine som man kontrolerer kroppen sin.Tanker å følelser er like virkelige som hendene dine for eksempel.Du skaper din egen virkelighet med tankene dine :mozilla_wink: Prøv å tenk positivt å gi andre positv energi..da blir alt mye lettere for deg..bli kvitt gamle tankemønstre som er negative..
Antall ord: 395

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Atmi

Re: jeg stjeler energi

Innlegg av Atmi »

helen skrev:heisann.
jeg lurer på om noen vet hvorfor jeg stjeler energi fra andre? Det har blitt meg fortalt at jeg gjør det, og jeg vil jo ikke være sånn da :mozilla_surprised:

Har også lest om fenomenet om vi kan kalle det det før.
Det er mulig at du kanskje er litt sliten eller noe, som gjør at du er litt selvopptatt? Hvis du stjeler energi kan det være en god begynnelse og bestemme deg for å være opptatt av hvordan andre har det. og mindre opptatt av å fortelle hvordan du selv har det og hva du selv mener. Jeg vet jo ikke om det er hva som skjer, men det er somregel årsak til at vi stjeler energi. Noe som vi alle gjør innimellom da :)

Atmi
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !