Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Ekkel opplevelse!
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Jan 2006 22:44
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Buskerud
Ekkel opplevelse!
Jeg vet ikke om dette er rette stede å skrive dette, men jeg prøver :mozilla_smile:
For noen år siden så skjedde det noe skikkelig ekkelt. Jeg hadde gått å lagt meg for kvelden. Jeg hadde et kjellerrom så det var bare et lite kjellervindu på rommet mitt, så logisk nok så kom det ikke kjempemasse lys inn. Men det var sommer så det var heller ikke så mørkt ute, så litt lys sivet inn i rommet mitt.
Jeg hadde lagt meg med fjeset mot veggen. Jeg fikk ikke sove så jeg lå bare å tittet i veggen liksom. Og plutselig så kom det et blått glimt, å jeg tenkte i alle dager hva er det som skjer. Har det tenkt til å begynne å tordne ute nå eller. Jeg snur meg, lyset er av i rommet men som nevnt tidligere så var det litt lys utenifra. Når jeg snur meg så får jeg se en skikkelse, denne skikkelsen var kledd som en munk det så i hvertfall slik ut for det så ut som h*n hadde på seg munkekutte. Jeg ble så utrolig redd når jeg så denne skikkelsen at jeg holdt på å rive fra hverandre ledningen til lampa mi, jeg fikk på lyset. Å når jeg tittet opp så var skikkelsen borte...
Jeg har ikke opplevd dette igjen.
Men siden den hendelsen skjedde så har jeg lurt på hva dette var fornoe. Jeg lurte på en stund om dette kunne være hjelperen min. Men jeg har vært hos en person som har "sett" hjelperne mine, hun så ikke noen skikkelse som så slik ut. Og man skal jo heller ikke bli redd for hjelperne sine. Og det var ikke noe lys rundt denne skikkelsen, og redd det ble jeg virkelig.
Er det noen her som har noen formening på hva det kan ha vært? Eller som kanskje kan hatt lik opplevelse!!!
For noen år siden så skjedde det noe skikkelig ekkelt. Jeg hadde gått å lagt meg for kvelden. Jeg hadde et kjellerrom så det var bare et lite kjellervindu på rommet mitt, så logisk nok så kom det ikke kjempemasse lys inn. Men det var sommer så det var heller ikke så mørkt ute, så litt lys sivet inn i rommet mitt.
Jeg hadde lagt meg med fjeset mot veggen. Jeg fikk ikke sove så jeg lå bare å tittet i veggen liksom. Og plutselig så kom det et blått glimt, å jeg tenkte i alle dager hva er det som skjer. Har det tenkt til å begynne å tordne ute nå eller. Jeg snur meg, lyset er av i rommet men som nevnt tidligere så var det litt lys utenifra. Når jeg snur meg så får jeg se en skikkelse, denne skikkelsen var kledd som en munk det så i hvertfall slik ut for det så ut som h*n hadde på seg munkekutte. Jeg ble så utrolig redd når jeg så denne skikkelsen at jeg holdt på å rive fra hverandre ledningen til lampa mi, jeg fikk på lyset. Å når jeg tittet opp så var skikkelsen borte...
Jeg har ikke opplevd dette igjen.
Men siden den hendelsen skjedde så har jeg lurt på hva dette var fornoe. Jeg lurte på en stund om dette kunne være hjelperen min. Men jeg har vært hos en person som har "sett" hjelperne mine, hun så ikke noen skikkelse som så slik ut. Og man skal jo heller ikke bli redd for hjelperne sine. Og det var ikke noe lys rundt denne skikkelsen, og redd det ble jeg virkelig.
Er det noen her som har noen formening på hva det kan ha vært? Eller som kanskje kan hatt lik opplevelse!!!
Antall ord: 318
DELFIN
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Det var sannsynlivis en våkendrøm. Dette er et ganske vanlig fenomen som inntreffer akkurat mellom våken og sovetilstand. Man kan sverge på at man var våken, men man sover på en måte.
Antall ord: 37
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Høres ut som du hadde besøk av et Gjenferd, men det blåe lyset, tja en sterk energi i forbindelse med dette, tror jeg.
Jeg hadde en opplevelse i Bergen for en god del år siden, ikke helt den samme som din historie, men det var om kvelden etter at jeg hadde lagt meg. Bodde i en lofts-leilighet, og det var helt stille i Huset, det var vel rundt midnatt, dette var tidlig på høsten. Hørte ytterdøren ble åpnet, uten å bli låst opp (den var alltid låst om kvelden) en person kom inn, gikk først inn på toalettet i første etage, var der i en 10-15 sek. kom ut og opp trappen.
Jeg syntes at dette var merkelig og fikk en følelse av at det var besøk fra det hinsidige.
Den eldre damen som hadde bodd der,var gått bort bare et par mnd. i forveien.
Vel, jeg snudde meg mot veggen og tenkte at hun sikkert bare ville sjekke hvem som bodde der nå, og ville ligge slik vendt mot veggen for å vente til hun var dratt igjen.
Det/hun kom opp trappen og trinnet som knirket mye gjorde det samme nå, opp på loftsgangen og inn på rommet mitt stoppet foran bordet ved sengen, nå fikk jeg følelsen av at det måtte være den kvinnen som hadde bodd der før. Har sett gjenferd før så jeg ville ikke snu meg å se, men bare vente til hun gikk igjen, litt småekkel følelse men jeg var ikke direkte redd. Hun stod vel der i en, tja ca 20 sek. og så gikk hun igjen, jeg bare visste at hun ville se hvem som bodde der på loftet som hun eide mens hun var her på jorden. Hun var tydeligvis fornøyd med det ene besøket for hun kom ikke tilbake så lenge jeg bodde der, iallefall.
Jeg hadde en opplevelse i Bergen for en god del år siden, ikke helt den samme som din historie, men det var om kvelden etter at jeg hadde lagt meg. Bodde i en lofts-leilighet, og det var helt stille i Huset, det var vel rundt midnatt, dette var tidlig på høsten. Hørte ytterdøren ble åpnet, uten å bli låst opp (den var alltid låst om kvelden) en person kom inn, gikk først inn på toalettet i første etage, var der i en 10-15 sek. kom ut og opp trappen.
Jeg syntes at dette var merkelig og fikk en følelse av at det var besøk fra det hinsidige.
Vel, jeg snudde meg mot veggen og tenkte at hun sikkert bare ville sjekke hvem som bodde der nå, og ville ligge slik vendt mot veggen for å vente til hun var dratt igjen.
Det/hun kom opp trappen og trinnet som knirket mye gjorde det samme nå, opp på loftsgangen og inn på rommet mitt stoppet foran bordet ved sengen, nå fikk jeg følelsen av at det måtte være den kvinnen som hadde bodd der før. Har sett gjenferd før så jeg ville ikke snu meg å se, men bare vente til hun gikk igjen, litt småekkel følelse men jeg var ikke direkte redd. Hun stod vel der i en, tja ca 20 sek. og så gikk hun igjen, jeg bare visste at hun ville se hvem som bodde der på loftet som hun eide mens hun var her på jorden. Hun var tydeligvis fornøyd med det ene besøket for hun kom ikke tilbake så lenge jeg bodde der, iallefall.
Antall ord: 328
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Jeg vet at jeg var våken for jeg hadde nettopp lagt fra meg boka og slått av lyset. Så det var nok ikke en våkedrøm som du sier.BA skrev:Det var sannsynlivis en våkendrøm. Dette er et ganske vanlig fenomen som inntreffer akkurat mellom våken og sovetilstand. Man kan sverge på at man var våken, men man sover på en måte.
Antall ord: 71
DELFIN
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Oj, det der hørtes skikkelig ekkelt ut det også. Forstår godt at du ikke hadde noe lyst til å snu deg :mozilla_smile:misty-gutt skrev:Høres ut som du hadde besøk av et Gjenferd, men det blåe lyset, tja en sterk energi i forbindelse med dette, tror jeg.
Antall ord: 355
DELFIN
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Som jeg skrev: Man kan sverge på at man var våken. Likevel er man i grenseland mellom våken og søvn.Delfin skrev:Jeg vet at jeg var våken for jeg hadde nettopp lagt fra meg boka og slått av lyset. Så det var nok ikke en våkedrøm som du sier.BA skrev:Det var sannsynlivis en våkendrøm. Dette er et ganske vanlig fenomen som inntreffer akkurat mellom våken og sovetilstand. Man kan sverge på at man var våken, men man sover på en måte.
Antall ord: 96
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Jeg vet at jeg var våken. Jeg husker det som det skulle ha vært i går. Jeg lå faktisk å vurderte om jeg skulle stå opp igjen også.BA skrev:Som jeg skrev: Man kan sverge på at man var våken. Likevel er man i grenseland mellom våken og søvn.Delfin skrev:Jeg vet at jeg var våken for jeg hadde nettopp lagt fra meg boka og slått av lyset. Så det var nok ikke en våkedrøm som du sier.BA skrev:Det var sannsynlivis en våkendrøm. Dette er et ganske vanlig fenomen som inntreffer akkurat mellom våken og sovetilstand. Man kan sverge på at man var våken, men man sover på en måte.
Jeg vet hva jeg opplevde. Tro hva du vil om det.
Antall ord: 139
DELFIN
Hide post links |
Hva gjorde du i sekundene rett etter det du opplevde?
Antall ord: 10
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Jeg holdt på å rive i filler ledningen til lampa for å få den på. Jeg ble skikkelig redd.>wiz skrev:Hva gjorde du i sekundene rett etter det du opplevde?
Antall ord: 29
DELFIN
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Des 2005 00:04
- 18
- Lokalisering: Skien
jeg veit hu snakker sant.. jeg kjenner delfin... hun kan mye om dette..
jeg prater mye med hun om den åndelige verden
jeg tror på deg vennen klem
Antall ord: 28
lev livet så lenge du kan
smil og vær glad..
smil til verden så smiler verden tilbake til deg!
smil og vær glad..
smil til verden så smiler verden tilbake til deg!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Tusen takk vennen!Malin li fredriksen skrev:jeg veit hu snakker sant.. jeg kjenner delfin... hun kan mye om dette..
Klemmer
Antall ord: 36
DELFIN
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Ingen fare. Da ser vi hva slags forklaring du vil ha, og retter oss etter det.Delfin skrev:Jeg vet at jeg var våken. Jeg husker det som det skulle ha vært i går. Jeg lå faktisk å vurderte om jeg skulle stå opp igjen også.BA skrev:Som jeg skrev: Man kan sverge på at man var våken. Likevel er man i grenseland mellom våken og søvn.Delfin skrev:Jeg vet at jeg var våken for jeg hadde nettopp lagt fra meg boka og slått av lyset. Så det var nok ikke en våkedrøm som du sier.BA skrev:Det var sannsynlivis en våkendrøm. Dette er et ganske vanlig fenomen som inntreffer akkurat mellom våken og sovetilstand. Man kan sverge på at man var våken, men man sover på en måte.
Jeg vet hva jeg opplevde. Tro hva du vil om det.
Antall ord: 157
Hide post links |
Så når du skrudde på lyset var han borte?Delfin skrev:Jeg holdt på å rive i filler ledningen til lampa for å få den på. Jeg ble skikkelig redd.>wiz skrev:Hva gjorde du i sekundene rett etter det du opplevde?
Og etter det så gikk du og la deg igjen eller?
Antall ord: 52
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Nov 2005 20:44
- 19
Dette handler ikke om at folk ikke tror på det man skriver. Du spurte hva det kunne være . du fikk en versjon av misty-gutt og en av BA. Folk prøver å hjelpe deg med å finne en forklaring, og dere to tror det handler om at folk ikke tror på en.Delfin skrev:Tusen takk vennen!Malin li fredriksen skrev:jeg veit hu snakker sant.. jeg kjenner delfin... hun kan mye om dette..
Klemmer
og så blir du nesten irritert på BA fordi han hadde en naturlig forklaring. Det kan være mange forklaringer og siden du spørr så må du jo være usikker på hva det var.
Det kan godt være du hadde besøk av noen, kjenner du noen som så slik ut? Har det vært aktivitet på det rommet før/ etter eller var det bare denne egne gangen?. Men det kan faktisk være som BA sier en våken drøm.
Mvh my
Antall ord: 178
Take care
Hide post links |
Delfin og BA
Dere har rett og feil begge 2. På en måte.
Jeg har masse erfaring med akkurat det som BA refererer til. Ja, BA du har rett. Lucide drømmer( bevisste drømmer ) kjennes ut som virkeligheten. Det gjør vanlige drømmer også. Men din forklaring her strekker ikke 100% til. Når det gjelder deg Delfin så kan du ta feil. Du skjønner; Hjernen er helt bevisst. Jeg har minst 100 tilfeller av erfaring med dette. Jeg ligger og slapper av og venter på søvnen. Så faller man bort. Det som skjer da ganske ofte er at jeg åpner øynene og ser rundt meg. Men jeg er ikke våken. Jeg har øynene igjen. Allikevel ser jeg klart. Men det stemmer ikke helt med virkeligheten. Altså du er våken mentalt.
Jeg skal ikke ta stilling til hvem som har rett i dette tilfellet. Jeg skulle gjerne har forhørt Delfin litt mer rundt saken fordi nå kommer hun automatisk til å støtte seg til den teorien jeg gir henne.
BA glemmer en viktig ting i denne saken. Man kan ta feil, det er korrekt. Man kan tro man er våken og sverge på det. Men man finnes tidsnok fort ut om det stemmer. Når man våkner etterpå skjønner man at det ikke var virkelig selv om det kjentes virkelig ut mens man sov. Dette skjer ofte i vanlige drømmer også. Hvor ofte har man ikke våknet og tenkt, Puh det var bare en drøm?
Så litt støtte til BA. Hvis Delfin la seg for kvelden og fikk en såkalt våkendrøm så er det hun opplevde logisk i forhold til hva som skjer i den tilstanden. Jeg har sett monster, kjendiser og alle verdens farger i alle former. Det er naturlig. Hvis så Delfin opplevde dette og sovnet etterpå kan hun ha våknet dagen etterpå og trodd at opplevelsen var ekte fordi da mister hun det holdepunktet som jeg nevnte over. Drømmer er enkle i forhold. Men våkendrømmer er så ekte at det er vanskelig å bedømme dagen etterpå om det var en drøm eller noe man faktisk har opplevd.
Nå det er sagt så vil ikke denne diskusjonen gå videre for nå har jeg gitt dere noe begge 2. Nå er det opplagt hvordan diskusjonen fortsetter.
Dere har rett og feil begge 2. På en måte.
Jeg har masse erfaring med akkurat det som BA refererer til. Ja, BA du har rett. Lucide drømmer( bevisste drømmer ) kjennes ut som virkeligheten. Det gjør vanlige drømmer også. Men din forklaring her strekker ikke 100% til. Når det gjelder deg Delfin så kan du ta feil. Du skjønner; Hjernen er helt bevisst. Jeg har minst 100 tilfeller av erfaring med dette. Jeg ligger og slapper av og venter på søvnen. Så faller man bort. Det som skjer da ganske ofte er at jeg åpner øynene og ser rundt meg. Men jeg er ikke våken. Jeg har øynene igjen. Allikevel ser jeg klart. Men det stemmer ikke helt med virkeligheten. Altså du er våken mentalt.
Jeg skal ikke ta stilling til hvem som har rett i dette tilfellet. Jeg skulle gjerne har forhørt Delfin litt mer rundt saken fordi nå kommer hun automatisk til å støtte seg til den teorien jeg gir henne.
BA glemmer en viktig ting i denne saken. Man kan ta feil, det er korrekt. Man kan tro man er våken og sverge på det. Men man finnes tidsnok fort ut om det stemmer. Når man våkner etterpå skjønner man at det ikke var virkelig selv om det kjentes virkelig ut mens man sov. Dette skjer ofte i vanlige drømmer også. Hvor ofte har man ikke våknet og tenkt, Puh det var bare en drøm?
Så litt støtte til BA. Hvis Delfin la seg for kvelden og fikk en såkalt våkendrøm så er det hun opplevde logisk i forhold til hva som skjer i den tilstanden. Jeg har sett monster, kjendiser og alle verdens farger i alle former. Det er naturlig. Hvis så Delfin opplevde dette og sovnet etterpå kan hun ha våknet dagen etterpå og trodd at opplevelsen var ekte fordi da mister hun det holdepunktet som jeg nevnte over. Drømmer er enkle i forhold. Men våkendrømmer er så ekte at det er vanskelig å bedømme dagen etterpå om det var en drøm eller noe man faktisk har opplevd.
Nå det er sagt så vil ikke denne diskusjonen gå videre for nå har jeg gitt dere noe begge 2. Nå er det opplagt hvordan diskusjonen fortsetter.
Antall ord: 400
Hide post links |