Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Huset i Odda
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Sep 2005 20:28
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: nordvestlandet
Huset i Odda
Har akkurat lest ei bok om et spøkelseshuset i Odda. Hvor det var masse poltergeist aktivitet. Var visst mye skriverier i Dagbladet på 90-tallet om dem. Lurte på om det er noen som har kjennskap til det huset, og hvordan det går med den stakkars familien nå?
Antall ord: 50
Når nettene blir lange og kulda setter inn.. en svale gjør ikke en sommer.
O'er all there hung the shadow of a fear,
A sense of mystery the spirit daunted,
And said, as plain as whisper in the ear,
The place is haunted!
The place is haunted!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Nov 2005 20:44
- 19
Hva heter boka og hvem har skrevet den?
Mvh My
Mvh My
Antall ord: 10
Take care
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
Poltergeist heter den..lille-my skrev:Hva heter boka og hvem har skrevet den?
Mvh My
Hører du merkelige skritt, ser fenomener sveve og ting flytte seg av seg selv? Da har du kanskje en poltergeist i huset.
Poltergeist kommer fra tysk og kan oversettes med bråkeånd. Felles for fenomenene er at ikke bare ett, men flere familiemedlemmer opplever dem.
I denne boken forteller Gunn Tøsdal om familiens «spøkelseshus» i Odda. Hun skriver i et levende og muntlig språk, og de ulike historiene kan leses hver for seg. Ypperlig lesning når stearinlyset blafrer og vinden uler rundt hytteveggen!
Cappelen Grøndahl Dreyer 2000, kr. 198,-
Antall ord: 112
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Nov 2005 20:44
- 19
Nostradamus2 skrev:Poltergeist heter den..lille-my skrev:Hva heter boka og hvem har skrevet den?
Mvh My
Hører du merkelige skritt, ser fenomener sveve og ting flytte seg av seg selv? Da har du kanskje en poltergeist i huset.
Poltergeist kommer fra tysk og kan oversettes med bråkeånd. Felles for fenomenene er at ikke bare ett, men flere familiemedlemmer opplever dem.
I denne boken forteller Gunn Tøsdal om familiens «spøkelseshus» i Odda. Hun skriver i et levende og muntlig språk, og de ulike historiene kan leses hver for seg. Ypperlig lesning når stearinlyset blafrer og vinden uler rundt hytteveggen!
Tusen Takk
Mvh My
Antall ord: 118
Take care
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Hehe, akkurat :mozilla_wink: Blei bare litt nysgjrrig. Meneh, mye av det som sto der som jeg tviler på har skjedd. Hadde jeg opplevd alt det, så hadde jeg solgt huset og lagt meg inn på psykriatisk avd. :mozilla_wink:Nostradamus2 skrev:Poltergeist heter den..lille-my skrev:Hva heter boka og hvem har skrevet den?
Mvh My
Antall ord: 154
The place is haunted!
The place is haunted!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
Hei, CilieMilie.
Når jeg lytter til hva andre sier eller skriver om opplevelser er det skjelden jag drar i tvil oppriktigheten i det som ytres. De fleste tror selv på det de har sett, følt eller hørt..
Men, når det er sagt skal jeg innrømme at ikke alt trenger å være slik som det den som opplever ting tror. Vi har alle forskjellige terskler for hva vi føler går over fra det normale og i det uvanlige. Situasjonen og stemningen akkurat der og da når tingene skjer, er også med å farge opplevelsene..
Jeg tviler på det meste, men kaller skjelden folk for løgnere. Så også med familien Tøsdal's opplevelser..
Beklager at jeg ikke vet hva som har skjedd senere med huset, om det er solgt eller ikke. Kanskje andre her som vet?
Boken som bok er god nok den.
Når jeg lytter til hva andre sier eller skriver om opplevelser er det skjelden jag drar i tvil oppriktigheten i det som ytres. De fleste tror selv på det de har sett, følt eller hørt..
Men, når det er sagt skal jeg innrømme at ikke alt trenger å være slik som det den som opplever ting tror. Vi har alle forskjellige terskler for hva vi føler går over fra det normale og i det uvanlige. Situasjonen og stemningen akkurat der og da når tingene skjer, er også med å farge opplevelsene..
Jeg tviler på det meste, men kaller skjelden folk for løgnere. Så også med familien Tøsdal's opplevelser..
Beklager at jeg ikke vet hva som har skjedd senere med huset, om det er solgt eller ikke. Kanskje andre her som vet?
Antall ord: 150
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Ja, er helt enig med deg der. Tror nok at det er mye de har opplevd i huset, men kanskje ikke alt(min mening)..men det blir jo bare spekulasjoner. Eneste som vet med sikkerhet hva de har opplevd, er jo dem selv=) Boka var grei den, lett lest for dem som lurte på det.Nostradamus2 skrev:Hei, CilieMilie.
Antall ord: 207
The place is haunted!
The place is haunted!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Jun 2008 15:09
- 16
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Feb 2008 16:07
- 16
Mamma gikk i parallell klassen til moren i den familien. Jeg har også lest boken, men jeg vil låne den igjen Huset står der enda det, men familien Tøsdal har flyttet for lenge siden.
Jeg husker ikke så mye av det mamma fortalte, men det var visst sånn at møbler ble flyttet på o.l
Creepy :O
Jeg husker ikke så mye av det mamma fortalte, men det var visst sånn at møbler ble flyttet på o.l
Creepy :O
Antall ord: 62
Du er født som en orginal, så ikke dø som en kopi!
Hide post links |