Hei! Jeg er en gutt på 24 år som nå bor i Oslo, men det jeg skal fortelle om nå, skjedde i Molde i 2004.
Ok, jeg har egentlig aldri vært særlig åpen rundt det at jeg skulle kanskje oppleve noe slikt i livet mitt, men jeg er nesten sikker (og du skal få forklaring på den ordleggingen senere) på at det jeg opplevde faktisk var reellt.
Det hele begynte med at jeg og moren min flyttet til Molde for noen år siden, inn i en ny leilighet der det aldri kunne slått meg at noe unormalt/paranormalt kunne skje.
Leiligheten har dog aldri hatt "frisk" luft - det er alltid klam luft i den, eller en tung luft om du skjønner - noe jeg legger veldig godt merke til når jeg er der på besøk nå med noen ukers mellomrom av gangen. Veldig klamt.
Det første "unormale" vi la merke til var at når vi satt i stuen og hadde sidesynet ut mot gangen, så syns vi veldig ofte at vi så noe "in the corner of our eyes" for å si det på godt norsk, og både jeg og moren min har snudd oss ofte ut mot gangen i den tro at det var noen der. Greit, dette kan være innbilning tenkte vi først (sa ikke noe til hverandre før det hadde gått noen måneder, men begge opplevde det samme). Etter en stund med disse glimtene i gangen av en eller annen (innbilt?) skikkelse, så kommer vi til det som skremmer meg litt; jeg var livredd når det skjedde og får frysninger nå når jeg tenker på det.
Jeg har akkurat lagt meg til å sove en gang i fjor sommer, og har slått av alle lysene, men alikevel er det jo skimt inne pga. sommernatten. Etter 5 minutter, så syns jeg at jeg hører noe tassing av bare føtter over kjøkkengulvet og tenker at det er muttern som sjekker at alle lysene er slukket etc, jeg lukker øynene. Like etterpå, så åpner jeg de igjen og i øyekroken min, så syns jeg å skimte en siluett av en skikkelse - liten, på størrelse med en 7-8 åring - i døråpningen min, jeg lukker øynene igjen uten egentlig å tenke over det jeg nettop "så" og det er da det skjer. Jeg føler at dynen min dras ned mot gulvet, som om et lite barn prøver å klatre opp i sengen min, så kjenner jeg to hender på lårene mine og noe som jeg opplevde som en fysisk masse sette seg i fanget mitt på en måte. Jeg ser ingen ting, men jeg blir så livredd at jeg prøver å skrike ut etter moren min, men jeg får ikke ut et pip - får heller ikke bevegd meg en centimeter. ikke før en ca. 5-10 sekund - men da er den fysiske opplevelsen over og jeg får frysninger over hele kroppen.. Dette er absolutt slik jeg opplevde hendelsen og har ikke noen forklaring på den. Eller jeg har jo teorier som at det kunne vært sånn ASP, at man er våken, men at hjernen fortsatt projiserer drømmer, for symptomene på denne tilstanden er jo tilstede ved at jeg var helt lam, hadde nettopp lagt meg og slik, men så har jeg jo kommet over den mindre behagelige teorien om shadow people, og den opprører meg litt.
I tillegg til denne opplevelsen, som desidert var den sterkeste, har både jeg og moren min opplevd at stereoanlegget i stuen har slått seg på full guffe midt på natten - 2 ganger i alt. Dette er et stereoanlegg som består av 2 høyttalere og en forsterker koblet til dvd-spilleren min. Den har ikke noen sleep-funksjon og ikke noen vekkefunksjon. On/off er de eneste valgene. I den siste tiden, har også moren min opplevd å våkne midt på natten av tilsynelatende ingen grunn og følt at "det har vært noe", at noe ikke stemte en eller annen plass - en fornemmelse så å si. Jeg har også hatt denne følelsen i fjor sommer etter at den mest ekstreme hendelsen tok plass - spesielt når jeg spillte høy musikk litt sent på natten eller at jeg spillte for høyt på gitaren. En snikende følelse som har fått meg til å føle meg utilpass og skjønt at det var noen eller noe som ikke var helt fornøyd med mitt nattlige bråk.
Dette ble langt, men jeg tenkte at jeg skulle være litt nøye.
Jeg vil helst ikke ha noen skremselspropaganda-svar, men om det er din mening så får det bare være. Alle tilbakemeldinger er egentlig velkomne. Rare greier som jeg ikke trodde jeg skulle få oppleve uansett dette her:-)
Mvh.
Christian
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Et eller annet rart.
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Jan 2006 22:34
- 18
Et eller annet rart.
Sist redigert av destyle på 12 Jan 2006 20:47, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 824
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Nov 2005 08:29
- 19
- Blitt takket: 2 ganger
Sjekk ut hvem som kan ha bodd der før. Du har nok en eller flere som bor hoss deg som du ikke kan se. det er tydelig. Det er mange som har opplevd slikt. Hver gang jeg ligger over hoss mormor så føler jeg først at noen står å ser på meg, så kjenner jeg at noen tar på dynen og etterpå setter det en person seg oppå meg... Ikke tung men det kan være en voksen person fordi. Jeg takkler ikke overnatte der fordi jeg opplever flere ting der hvergang jeg ligger der. Det er ikke unormalt det du har opplevd, men jeg skjønner at det kanskje ikke er så særlig morsomt. Det med sterioanlegget ditt er ikke noe nytt da. Fordi mange energier bruker elektrisk utstyr til å vise seg. Kanskje hvis det er en gutt hos deg så liker han ikke at du hører på musikk. Kanskje han prøver å sove. Ikke vet jeg..
Har du opp levd flere ting da?
Har du opp levd flere ting da?
Antall ord: 170
Jeg elsker deg så utrolig høyt! ---/)-<3
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 17:56
- 19
- Kjønn (valgfri): konemor
- Lokalisering: In My Mind
- Har takket: 5 ganger
- Blitt takket: 4 ganger
Hm, jeg ville nok også ha forhørt meg om folk som har bodd der tidligere og se om det kan gi noen forklaring til opplevelsene.
Velkommen hit, forresten
Velkommen hit, forresten
Antall ord: 29
We make a living by what we get, we make a life by what we give.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
Hei, destyle.
Du er god til å forklare, og mellom linjene der synes jeg å skimte den oppriktigheten som en slik historie må ha, for å kunne "tas på alvor".
Dette kunne passet som stoff til en ny episode i TV Norge's serie. Jeg skal ikke avfeie din sak med flåsete ting her, da det du skriver ikke så lett lar seg sope under teppet.
Takk for at du deler dette med oss..
Det er en ting jeg savner i det du nevner.
Har du (eller din mor) opplevd ett eller flere steder i leiligheten som gir følelse av kulde, eller en spesiell (i denne sammenheng) uforklarlig duft?
Teorier om "Shadow People" og andre slike er spennende, men noen ganger er det gode gammeldagse norske ordet spøkelser nok..
Selv om ting virker skumle, trenger de ikke være av ond natur. :mozilla_wink:
Du er god til å forklare, og mellom linjene der synes jeg å skimte den oppriktigheten som en slik historie må ha, for å kunne "tas på alvor".
Dette kunne passet som stoff til en ny episode i TV Norge's serie. Jeg skal ikke avfeie din sak med flåsete ting her, da det du skriver ikke så lett lar seg sope under teppet.
Takk for at du deler dette med oss..
Det er en ting jeg savner i det du nevner.
Har du (eller din mor) opplevd ett eller flere steder i leiligheten som gir følelse av kulde, eller en spesiell (i denne sammenheng) uforklarlig duft?
Teorier om "Shadow People" og andre slike er spennende, men noen ganger er det gode gammeldagse norske ordet spøkelser nok..
Selv om ting virker skumle, trenger de ikke være av ond natur. :mozilla_wink:
Antall ord: 144
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Takk for svar!
Takk til alle svar og velkomsthilsener
Nostradamus, jeg kan ikke si at jeg har lagt merke til noen duft, eller noen kalde plasser i leiligheten, men jeg har heller ikke tenkt over dette - det eneste som har plaget meg er den tunge luften og et og annet tilfelle av intense frysninger, men ikke pga. at jeg er kald eller noe sånt
Det jeg vet om fortiden til tomten er at det var en gammel bondegård der før - noe mer vet jeg ikke.
Mvh.
Christian
Nostradamus, jeg kan ikke si at jeg har lagt merke til noen duft, eller noen kalde plasser i leiligheten, men jeg har heller ikke tenkt over dette - det eneste som har plaget meg er den tunge luften og et og annet tilfelle av intense frysninger, men ikke pga. at jeg er kald eller noe sånt
Det jeg vet om fortiden til tomten er at det var en gammel bondegård der før - noe mer vet jeg ikke.
Mvh.
Christian
Antall ord: 87
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
Det kunne vært interressant å følge opp dette personlig, da jeg bor i Molde. Desverre er min mobilitetsevne ikke så bra. Ellers finnes det flere seere som nok kunne brakt på det rene om det egentlig eksisterer et reellt behov for "forandring" i denne leiligheten.
Såvidt jeg forstår, har dere flyttet derfra, så jeg velger derfor å la det bero der.
Snakkes sikkert siden engang. Takk for historien din.
Såvidt jeg forstår, har dere flyttet derfra, så jeg velger derfor å la det bero der.
Snakkes sikkert siden engang. Takk for historien din.
Antall ord: 71
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Hmm..
Ja, ikke vet jeg - muttern bor der ennå og sier at hun føler at et eller annet ikke er som det skal være av og til, du vet den uro-følelsen man kan få av og til når man føler at man ikke er alene selv om man i utgangspunktet er det.
Antall ord: 57
Hide post links |