meniningen med livet er jo som du sier at vi skal oppdra våre barn,gi dem kunskap og opplevelser å selfølgelig masse kjærlighet..det er det som er meningen med livetmadjava skrev:Er enig i at det ikkje har noko for seg å frykte døden, det einaste er som du seie at tanken på å ikkje følge barna til dei greie seg sjølv ville være vondt å godta, men like fullt om eg skulle få beskjed ein dag om at eg bare har att nokre mnd å leve vil eg ikkje bruke tid på å frykte døden eller være redd for korleis det vil gå med son min. Eg ville nok brukt resten av tida saman med han best mogleg, gjeve han gode minner å ta med seg vidare i livet, osv.miss 24/7 skrev:for min del så er det ikke så viktig hvor man havner etter døden,er ikke så redd for døden,men jeg vil jo selfølgelig være her på jord så lenge som mulig,vist jeg skal frykte døden,så må det vær at jeg ikke skal få oppleve å være her med mine barn.madjava skrev:Tipper du lyt gruble meir på dette, og om du finne svaret er ikkje godt å vite. For meg eksisterer det verken himmel eller helvete. Livet lever vi her på jorda og det er opp til oss menneska om vi vil bruke vår positive kraft til å leve i harmoni med naturen og kvarandre og oppleve at vi faktisk lever i det paradis vi stadig lengter etter, eller om vi vil bruke vår negative kraft og lage grobunn for at menneska heller vil ha eit helvete og ein himmel å sikte mot etter døden.miss 24/7 skrev:Dette er ihvertfall noe jeg altid har lurt på,og gjort meg mangen tanker ved,hva er nå helvete,å hvor? å hva er himmelen, å hvordan kan man sikre seg en plass der ?
Dette er noe jeg tror di fleste har tengt litt på,om det i det hele tatt er noe forklaring på det.
Jeg for min del har ofte tenkt at : kan man egentlig havne til et verre sted enn her på jorden...? å kan det ikke like godt være så at man blir gjenfødt til å bli her på jorden for å hele tiden lære.....er det det som menes med å komme til helvete,å når vi da har lært nok så havner man i himmelen....å hvor er nå det ? er det da man får i oppgave å bli som en ånd eller en hjelper som skal lede mennesket til det rette..?
er det derfor vi mennesker mere og mere blir bevist på det åndelige ?
noen andre som kansje har tenkt tanken...... ?
Etter den katolskvridde kristne tro har jesus lagt av ein bilett til himmelen for alle menneska. Du er med andre ord sikra ein plass i himmelen, men dei lærde stridast enno om kor biletten skal hentast....kanskje det er i helvete du må hente den????....hehehe
Mulig eg har ytra dette før, men ånder og hjelpere er for meg fantasier andre har, kanskje fordi eg ikkje har opplevd noko åndelig slik sett. Men eg har opplevd å være åndelig i ett med naturen viss det teller.
men jeg er en grubler ..... :mozilla_laughing: å tankene går mye i det uforklarlige,jeg kan ikke slå meg til ro med at vi lever ,å vi dør...å ferdig med det
der må være en mening med at vi er her,å det må være noe som venter oss......??
men hva,og hvor? å er det virkelig et helvete,eller en himmel.?
å i så tilfelle hva er helvete å hvor??.....nei ble mye vas her ,men jo mere man vet ,jo mere vil man vite....men det beste man kan gjøre er selfølgelig å få det beste utav livet vi har nå i dag.men man kan ikke ungå å undre seg over livet eller det som hender, eller ikke etterdøden. svaret kommer nok ..hvor vi nå enn er da... eller hva vi er
Eg veit det virker rart å tru at det ikkje er noko etter døden, men må det være noko etter døden for at livet vårt skal ha meining? Er det ikkje nok meining med livet å oppdra våre barn, gje dei lærdom, kunnskap og opplevelser dei elles ikkje ville fått?
Men hva er meningen etter livet,kan livet vi lever påvirke et eventuelt liv etter døden,å hva er i så fall meningen med et liv etter døden da ???
eg e vanskelige,vett det