Massesuggesjon uttales rett frem. Betyr noe som at flere blir mentalt påvirket av tanker/opplevelser og mangler dømmekraften til å avgjøre om det er reellt eller ei. Slags "masseinnbildning" av et fenomen.*Velvet Vamp* skrev:Ok, en gang for alle; hva betyr massesuggessjon? Og hvordan uttales det....
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ FAKTA OM LIER MENTALSYKEHUS!
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Antall ord: 49
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Mai 2004 18:11
- 20
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: I en leilighet sentralt i Drammen
- Blitt takket: 1 gang
Her : http://www.sykehuset-buskerud.no/meny/a ... /hoved.htmwonder_girl skrev:Hvor i Lier ligger dette da?
Antall ord: 19
Amen
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Apr 2005 17:18
- 19
- Lokalisering: vestfold
Haha! En fin oppklarende link. Der har vi spøkelsene på Lier gitt, en gjeng med knarkere
Hvis slike nervevrak klarer å være der tror jeg ikke det er mye å frykte.
Hvis slike nervevrak klarer å være der tror jeg ikke det er mye å frykte.
Antall ord: 31
If I wanted to have an easy job... I would have stayed at Porto - beautiful blue chair, the Uefa Champions League trophy, God, and after God, me. - Josè Mourinho
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Nov 2005 03:14
- 19
- Lokalisering: Oslo, Helsfyr
Det er vel en påstand som faller på sin egen urimelighet, hvorfor skulle det ha vært det? Var vel heller det at behandlingsmetodene var litt "voldsomme".Toadii skrev:
Jeg har hørt at lier har et torturkammer. Er det sant? (bare noe jeg har hørt)
Antall ord: 48
Life is cruel, why should the afterlife be any different?
Hide post links |
Takk-takkSkytsengel PPVu skrev:Her : http://www.sykehuset-buskerud.no/meny/a ... /hoved.htm
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Jun 2005 05:37
- 19
- Lokalisering: Trondheim
Unnskyld jeg må virkelig reagere bittelitt.. Du vet vist ikke helt hva lobotomi er? Ser ut som du blander mumifisering og trepanering. Trepanering er noe av det første som dukket opp som "medisinsk" behandling, leeeenge før vår tid. Der syke mennesker fikk boret hull i skallen for å slippe ut sykdommen, eller demonene. Ikke noe særlig god behandling for stakkarsene som fikk det. Ved mumifisering brukte de å ta ut alle organer i kroppen og balsamere. Hjernen skulle også ut, det var da de brukte pinner for å røre ut det som var i hodet. Og det gikk via nesen.
Når det kommer til lobotomi, så kuttet de forbindelsen mellom venstre og høyre hemisfære. Inkludert pannelappene, det er der følelser som sinne, glede osv sitter. Da er det ikke rart pasientene ble helt psykisk grønnsak. Heldigvis så går verden fremover.. jeg har hatt praksis på dikemark og sett hvordan de behandles i dag. Ingen utsettes for noe verre enn det har vært gjennom fra før av...
Sorry følte at jeg måtte bruke min lille sykepleiehjerne her til å svare...
Turid
Når det kommer til lobotomi, så kuttet de forbindelsen mellom venstre og høyre hemisfære. Inkludert pannelappene, det er der følelser som sinne, glede osv sitter. Da er det ikke rart pasientene ble helt psykisk grønnsak. Heldigvis så går verden fremover.. jeg har hatt praksis på dikemark og sett hvordan de behandles i dag. Ingen utsettes for noe verre enn det har vært gjennom fra før av...
Sorry følte at jeg måtte bruke min lille sykepleiehjerne her til å svare...
Turid
Antall ord: 191
Glem aldri hvor mye lys du sprer. Hvor mye støtte du gir. Hvor mange smil du henter fram og hvor mange hjerter du varmer ved å være akkurat som DU er;)
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
Jeg vil si at Lier er ikke noe falig sted. for di som opplever ting kan det være en påkjnning og være der til tider. Jeg har selv vært der og har fått la meg kalle det to delte singnaler fra den de som er der, men jeg vil ikke sio at stede er falig. Man blir litt tankefull i etter tid. At det er en massesuggesjon på gang tviler jeg litt på, men at folk tar med seg ting de vet om sted i bak hode ja.
Men stede er like kaotisk som fredfyllt når det gjelder det overnatulige.
Som man kan se fra linkene her så har alle som har hvert der sin historie og fortelle og sin hendelse og de er forsjellige. Hadde det hver en massesuggesjon så hadde dem hver helt like historier.
Men stede er like kaotisk som fredfyllt når det gjelder det overnatulige.
Som man kan se fra linkene her så har alle som har hvert der sin historie og fortelle og sin hendelse og de er forsjellige. Hadde det hver en massesuggesjon så hadde dem hver helt like historier.
Antall ord: 143
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Jan 2006 08:11
- 18
E dokker helt p bærtur eller???
Alt træng ik være overnaturlig.
Folk kan faktisk bare klikke å skape sin egen værdn.Sånn som dokker prate så høres d ut som d e n å mystisk i alt som har m hode å gjøre.
Å ja,d har m hode t hvær enkelte å gjøre,alle har vær sitt hode å oppleve forskjellige ting.D e dærmed ik sagt d e fakta d akkurat DU oppleve!
Ka vet du om du sku ha vært p tullhus eller ik??;)
Alt træng ik være overnaturlig.
Folk kan faktisk bare klikke å skape sin egen værdn.Sånn som dokker prate så høres d ut som d e n å mystisk i alt som har m hode å gjøre.
Å ja,d har m hode t hvær enkelte å gjøre,alle har vær sitt hode å oppleve forskjellige ting.D e dærmed ik sagt d e fakta d akkurat DU oppleve!
Ka vet du om du sku ha vært p tullhus eller ik??;)
Antall ord: 93
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
Lille Skygge.
Jeg har studert psykologi noen år på skolebenken og og det er sant som du sier at alle mennesker opplever ting forselig.
Man kan se på menneskehjernen som en datamaskin, alt vi opplever og lærer oss lagres der.
det er også forsknings messig påvist at enkelte mennesker er overfølesom for ting som man kan sette i kategorien overnatulig. Det vil si at disse type mennsker kan mota innformasjon som de normalt sett har kunskap til å vite noe om.
Før i tiden ble disse mennsken speret inn som gale, men med dagens tester og samfunsnormer kan en hver person med slike evner gå fritt rundt.
Det er ikke sakt at alt man opplerv som rart og uforstående er paranormalt, men enkelt av oss kan faktis få inn ting som vi ikke har opplysniger om på forhånd.
Når det gjelder hvor man skulle hver eller ikke så tror jeg nok at de fleste her inne er gangske så opppegåend og har begge bena godt plantet på jorden.
Jeg har studert psykologi noen år på skolebenken og og det er sant som du sier at alle mennesker opplever ting forselig.
Man kan se på menneskehjernen som en datamaskin, alt vi opplever og lærer oss lagres der.
det er også forsknings messig påvist at enkelte mennesker er overfølesom for ting som man kan sette i kategorien overnatulig. Det vil si at disse type mennsker kan mota innformasjon som de normalt sett har kunskap til å vite noe om.
Før i tiden ble disse mennsken speret inn som gale, men med dagens tester og samfunsnormer kan en hver person med slike evner gå fritt rundt.
Det er ikke sakt at alt man opplerv som rart og uforstående er paranormalt, men enkelt av oss kan faktis få inn ting som vi ikke har opplysniger om på forhånd.
Når det gjelder hvor man skulle hver eller ikke så tror jeg nok at de fleste her inne er gangske så opppegåend og har begge bena godt plantet på jorden.
Antall ord: 175
http://yddir.no/
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
he he..kanskje lurere å være redd for å få en taklampe i hodet på Lier enn å være redd for å møte en av de døde der???...madjava skrev:Kan vel ikkje være så fælt på Lier Mentalsjukehus viss uteliggere er i stand til å overnatte der. Rart i grunn for mange av dei som er uteliggere slite med alkoholproblem og burde da vitterlig sjå både det eine og det andre i sin rusa tilværelse.
Er det ikkje slik at desse husa er farlige å være i, pga at dei er dårlig vedlikeholdt?
Jeg har aldri vært på Lier og det jeg vet om stedet er igjennom bilder, andres opplevelser (mennesker som jeg kjenner personlig som har vært der) og faktainfo om stedet og fra litteratur.
Jeg kan ikke imøtekomme påstander om at stedet er hjemsøkt fordi jeg aldri har vært der selv, det eneste som kan gi meg en følelse av at noe av ryktet kan stemme er når jeg har sett på bilder.. ikke fordi jeg ser orber, tåker, lysfenomener som likegjerne kan stamme fra tekniske feil og påvirkning på filmen/kamera.. men pga jeg kan få en del info og følelser fra bilder.. og en av gangen jeg ble litt satt ut, var gjennom å se helt greie bilder fra Lier... Bla fikk jeg rett og slett følelsen av at der har jeg ikke lyst til å dra uansett hvor nysgjerrig jeg er og at jeg fikk et klar NEI invendig, en dag en anledning bød seg til å dra Lier.. men så er jeg heller ikke av typen som oppsøker alskens spenning.. livet er spennende nok som det er, om jeg tar en tur til stedet får gjenstå å se..
Antall ord: 300
Vær snille mot dyrene
Hide post links |