Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderFAKTA OM LIER MENTALSYKEHUS!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
anesj
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jan 2006 13:28
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lier

FAKTA OM LIER MENTALSYKEHUS!

Innlegg av anesj »

Det som skjedde på lier var at de lobotomerte folk. dvs de prøvde å fjærne en del av hjernen som de mente var grunn til at folk var gale. Dette gjore de ved å fks stikke pinner opp gjennom nesen og røre oppe i jærner, eller borre inn ved tinningen. Mange har død, og mange ar blitt helt grønnsak.

Jeg har vært mange ganger på Lier sykehus selv, å det er jææævli skummelt. Det som gjør det mest skummelt er at det ofte er uteliggere der, å de har det gøy med å skremme folk som drar dit. Og de pleier å sove i aller øverste etasjen der hvor det er blod på veggene, for der er det senger og varmt. Bare så dere vet at det ikke nødvendigvis ikke er et spøkelse som lager lyder der ;)
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
>wiz

Innlegg av >wiz »

Sorry, men dette var bare gammel info.
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kobje
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Okt 2005 21:20
19
Lokalisering: Longyearbyen

Innlegg av kobje »

For deg sikkert Wiz, men for meg var dette ny og oppklarende info :mozilla_tongue: :D
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jaja, men det stå det samme i mange andre tråder.
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kobje
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Okt 2005 21:20
19
Lokalisering: Longyearbyen

Innlegg av kobje »

De har jeg ikke lest..Sikkert andre som også syns at dette var litt oppklarende, det er jo tross alt mye snakk om Lier her inne!
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Kan vel ikkje være så fælt på Lier Mentalsjukehus viss uteliggere er i stand til å overnatte der. Rart i grunn for mange av dei som er uteliggere slite med alkoholproblem og burde da vitterlig sjå både det eine og det andre i sin rusa tilværelse.

Er det ikkje slik at desse husa er farlige å være i, pga at dei er dårlig vedlikeholdt?
Antall ord: 68
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

madjava skrev:Kan vel ikkje være så fælt på Lier Mentalsjukehus viss uteliggere er i stand til å overnatte der. Rart i grunn for mange av dei som er uteliggere slite med alkoholproblem og burde da vitterlig sjå både det eine og det andre i sin rusa tilværelse.

Er det ikkje slik at desse husa er farlige å være i, pga at dei er dårlig vedlikeholdt?
Bra poeng. Jeg har opplevd en del ting der, men jeg skjønner hvorfor alle andre er så redde for det stedet. Har ennå ikke lest noe på forumet som tilsier at det er farlig.
Massesuggesjon.
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toadii
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Nov 2005 08:29
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Toadii »

>wiz skrev:
madjava skrev:Kan vel ikkje være så fælt på Lier Mentalsjukehus viss uteliggere er i stand til å overnatte der. Rart i grunn for mange av dei som er uteliggere slite med alkoholproblem og burde da vitterlig sjå både det eine og det andre i sin rusa tilværelse.

Bra poeng. Jeg har opplevd en del ting der, men jeg skjønner hvorfor alle andre er så redde for det stedet. Har ennå ikke lest noe på forumet som tilsier at det er farlig.
Massesuggesjon.
Nei det er ingen her som har opplevd noe som har skadet dem eller lignende. Det er da vel ikke noe å være redd for.... Ånder har da vært mennesker en gang de også. De er ikke ulik oss. Det er bare det at det kan være skremmende.

Jeg har hørt at lier har et torturkammer. Er det sant? (bare noe jeg har hørt)
Antall ord: 176
Jeg elsker deg så utrolig høyt! ---/)-<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille-my
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Nov 2005 20:44
19

Innlegg av lille-my »

Var det ikke du som advarte andre mot å dra til Lier Wiz? Og at Lier er verre en Ouija?
Nå sier du at du forstår hvorfor folk er redde og at det er massesuggessjon, så hva mener du egentlig?
Antall ord: 40
Take care

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

lille-my skrev:Var det ikke du som advarte andre mot å dra til Lier Wiz? Og at Lier er verre en Ouija?
Nå sier du at du forstår hvorfor folk er redde og at det er massesuggessjon, så hva mener du egentlig?
Jeg mener at det er farlig, men at man er dum hvis man tror det er farlig bare fordi jeg sier det. Hvis vi ser på hva folk skriver etter de har vært på Lier så er det ikke mye som tyder på at de skremmende. Men allikevell sier mange at det er et ille sted. Man kan ikke si sånn hvis man ikke har opplevd noe selv.

Men pr i dag er Lier verre enn ouija ja. Det var ikke sånn for 3mnd siden.
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille-my
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Nov 2005 20:44
19

Innlegg av lille-my »

Ok, Har aldri vært der og kommer heller aldri til å dra dit. Og det er ikke fordi andre sier at det er farlig, men fordi jeg ikke har behov for å forstyrre der. :)
Antall ord: 33
Take care

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wonder_girl

Innlegg av wonder_girl »

Når var dette stedet i drift egentlig?
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2004 19:06
20
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Ok, en gang for alle; hva betyr massesuggessjon? Og hvordan uttales det....
Antall ord: 12
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
anesj
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jan 2006 13:28
18
Lokalisering: Lier

Innlegg av anesj »

Det ble lagt ned for litt over 20 år sia. Og tviler på at det spøker der. har vært der maaange ganger, å det har vært noen uteliggere der et par ganger.

Er en jææævli skummel bygning bare som ligger skummelt til å man får et kick av å være inne der.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wonder_girl

Innlegg av wonder_girl »

Hvor i Lier ligger dette da?
Antall ord: 6

Link:
BBcode: