JEG synes at selve det å stille ett kritisk spørsmål om noe ett flertall mener er rett, er smartere enn å bare blindt henge seg som en sau etter flokken. I denne tråden jeg refererte til, mente jeg selve spørsmålet som ble stilt, ikke en eventuelt handling.Den diskusjonen om Ouija har jeg ikke slengt meg på. Vet altfor lite til å uttale meg der, men synes det er bra det blir stilt slike spørsmål....som du sikkert nå har skjønt...Man kan vel stille spm tegn ved hvor mye smartere en person som prøver noe andre mener er farlig bare for å finne ut at det er det? Det er vel litt for seint å angre når skaden først er gjort. Skal man finne noen som har erfart det er farlig, så kan man vel begynne å lete på ett galehus. Det er ikke slik at noen som har tatt skade av det sitter på forumet her og snakker om det som en middels dårlig opplevelse. Det er uansett bedre å være føre var, uansett hva det er snakk om, og ikke bare være ett naivt barn som nekter å høre på at ild er farlig.
Noen stilte spørsmål vedrørende om jorden virkelig var flat også, selv om flertallet mente den var det. Der gikk det jo greit ikke sant..På den tiden gikk det også mange historier om skip som hadde seilt utenfor kanten og forsvunnet, ergo var det farlig, men hvem kunne bevise dette?? Jo ingen...de som hadde opplevd dette kunne jo ikke fortelle om det selv, slik du hentyder til i dette tilfelle med galehus og ikke her inne...