Jeg skjønner tankegangen...jaktmann skrev:Er det slik at vi får tildelt en norm som vi kan følge i livet men vi gjør valgene selv? Synnest det hadde hvert urettferdig om det er slik iallefall. Hva om mine foreldre da var noen avdankende narkomane som gir meg en start som bare gir meg et helvete? Det blir jo nesten like dumt som det som mangen kristne sier, at om du ikke lever etter guds ord kommer du til helvete. Det må jo være nivåer i dette ?
Det blir nesten som og bli født inn i helvete det hvis ikke foreldrene gir deg den starten du må ha.
Nei dette blei vanskelig får tenke litt mer og komme tilbake. :mozilla_wink:
Men hvis vi "snur litt på flisa", og antar at KARMA er resultatet av de valgene vi gjør mens vi kun er sjel/ånd - dvs imellom "livet" ?
Før vi blir født, så legger vi opp en "kjøreplan" - visse ting vi skal innom, og visse forutsetninger for hva vi skal gå igjennom i dette livet - for å høste erfaring - hva hvis det er slik det henger sammen...
At vi selv legger føringene for livet, og plasserer oss inn i miljø der andre har lignende situasjoner -
slik at dersom foreldre er narkomane, ønsket vi da den erfaringen det er å være barn av narkomane ?
Og at hele den planleggning vi gjør før livet her, er endel av den karma vi har med oss ?
Alikevel vil de valg vi gjør her, kansje endre måten vi får de forskjellige erfaringer -
kansje tilogmed slik at hvis vi velger annerledes enn hva vi trodde da vi planla, så misser vi deler av det vi egentlig planla vi skulle igjennom ?
Tanker og tanker og... ;-)
Asbjørn