Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHjelpere vs. engler

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Atmi

Innlegg av Atmi »

>wiz skrev:
Atmi skrev:Vel, som sagt i en tidligere tråd. Helvete er her på jorden

Jeg ser ikke noen naturlig sammenheng her :) De sender oss til jorden fordi vi ikke har utviklet oss nok enda.

Atmi
Utvikling..???

Jorden er helvete for noe og paradis for andre. Jeg ser fortsatt ingen grunn til å erfare ondskap når det ikke eksisterer der oppe. Det er jo bare slemt hvis dem sender oss til helvete helt unødvendig. Jada. De er så hvite.
Du ser det Wiz. Jeg er av den tro at vi som mennesker skal utvikle oss til å i større grad overgå vårt eget ego. Går en annen tråd om litt av dette her for øyeblikket. Og helvete, det er et ord vi bruker fordi vi er så egoistiske, men det er nå like fullt eksisterende. Og jeg tror helvete er her nede.

Jeg kan ikke svare deg på hvorfor vi skal erfare vonnskap når det ikke eksisterer der oppe etc - hvis du leser godt etter vil du se at jeg tror der finnes vonde ånder.

Det er ikke åndene som er slemme om de sender oss til helvete, det er vi selv som definerer helvete som ren vonnskap. Skjærsilden - trenger ikke være bare vonn den,. masse godt også på jorden. Men som man sår, høster man.

En av utfordringene ved å være på jorden er at vi ikke har samme enhetsfølelse som vi har når vi ikke er her i menneskekropp. Altså kommer vi her fordi vi ønsker at mennesket skal utvikle seg. Ingen er stygge med oss, vi velger det helt selv.

Atmi
Antall ord: 277

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
suss24

Innlegg av suss24 »

Det er rart hvordan mennesker roper ut om helvete når det gjelder ondskap. Helvete er en eldre myte enn Gud, antageligvis fordi man trengte en motsats til godhetens tale.(ta en titt i gamle testamentet på "vår gode" gud, den frie vilje blir visst ikke så godt tatt i mot, hehe)
Helvete stammer fra det hebraiske navnet Gehenna, som ble brukt om en offerkultur der de brant levende mennesker på bål til gudene. Så helvete som den bibelske helvete er igjen utrykk fra en annen historie som er eldre enn kristendommen, så "satan" behøver er ikke jeg redd for i allefall, i allefall ikke når satan er ment som den religiøse satan.

Men som personlig mening om godeånder vrs ondeånder, så tror jeg ikke på noen av delene. Jeg tror ikke noen ånder er utelukkende det ene eller den andre. Min tro er at åndene er det man lar dem være."Ideen om det fulkomne" av Descartes.

:mozilla_smile:
Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Mente at helvete er en YNGRE myte enn gud, hehe :mozilla_laughing:
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tintin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 07 Des 2005 20:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: I skogen

Innlegg av tintin »

Gode og onde Ånder........

Ja!!! Helt klart.. Som tidligere nevnt, finnes det gode og onde mennesker?? Jeg har mye ondskap i meg.. Det er jo noe som stadig gjør seg gjeldende.. Og her må man jo velge hvilke vei men vil gå selv.. Ved hvert eneste veikryss...

Forskjell mellom "ånde-verden" og vår-verden?? Den er nok ikke stor.. Er det ikke det dette handler om da?? Bevisstgjøring og lærdom? For alle å kunne samles i en stor familie av lys og godhet, når vi blir funnet verdige?? (litt sarkastisk her :) )

Helvete og satan.. Hva kan defineres som satan?? Ondskapen vil jeg tro.. Så "han" er nok ikke noe å frykte.. Satan har vi nok alle i oss..
Helvete.. Tja.. :)
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Jeg må si jeg stiller meg undrende til om folk noen gang har tenkt på at vi har sjelen i oss, og at det ikke er noe som plutselig spretter frem når vi dør. For det virker som folk sitter med den oppfatning at ondskap bare finnes her på jorden. Men så må jeg stille ett spørsmål: hva er ondt med jorden da? Folk snakker så fint om psyke, sjel, tanker og følelser i ei god blanding uten å egentlig tenke over hva som skiller dem. Hva gjør sjelen vår når som vi er levende på jorden da? sover den til vi dør? En tanke hører ikke til her på jorden fordi den er ikke fysisk. Ingen tid påvirker den, ingen gravitasjonskrefter påvirker den osv osv. Gå litt i dere selv folkens, så kanskje sammenhengen kommer sigende etterhvert også.
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edith
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 16 Nov 2005 23:32
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Hjelpere vs. engler

Innlegg av Edith »

Jeg har nå skjønt at den "sorte engelen" er "den hvite engelen" (hjelperen) min i en annen drakt. Jeg ba hjelperen min om hjelp og sa at jeg synes den er skummel og da fikk jeg en lystig latter tilbake og at de ikke mente å skremme meg. Så siden den dagen har ikke den sorte engelen gitt seg til kjenne :)

Jeg tror også at mye av det jeg opplever gjenspeiler psyken min. Det er derfo jeg har begynt å tenke at hvorfor være redd seg selv? Det er jo bare en del av meg..

Når det gjelder diskusjonen om onde ånder, så finnes sikkert det også uten at jeg noen gang har møtt noen.

Når det gjelder alt det onde i verden, så mener jeg det er et speilbilde av oss selv. Desto lenger vi fjerner oss fra jeg-et vårt, desto enklere er det å føre ondskapen videre. Tror det er veldig viktig at vi tar ansvar for egne handlinger. Hvorfor det er sult i Afrika? Noen gang hørt om vestlig imperialisme,korrupsjon og maktsyke mennesker? Tror ikke vi skal sette åndeverdenen til ansvar for våre syke idèer og handlinger.

Jeg tro at vi er på jorden for å lære noe. Hvorfor er vi ellers her? Skjønner liksom ikke vitsen med å leve dette livet hvis ikke..
Antall ord: 227
Kh. Edith

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Stavenes knekt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 23 Apr 2005 19:51
19

Innlegg av Stavenes knekt »

Det finnes alt mulig på de mange energiene i rundt oss- Det finne lette energier og tunge energier. Så det er jo ikke noe nytt dette? Men alt gjenspeiler seg jo i hva vi vil og hva vi tiltrekker oss!

Men det kommer nok aldrig en ånd og kutter hodet av deg så du kan slappe av ja.

En ting til: jeg ser at den ene etter den andre ser hjelpere og de er familie og de er venner og ja jeg vet ikke hva? Har dere egentlig sett en hjelper? Og er det slik at alle her inne tror at en ånd har samme funksjon som en hjelper?
Jeg finner dette litt merkelig at dere kan skille dem ut men ikke klarer dere å se forskjellen på disse energiene?

Det er jo som natt og dag.
Antall ord: 136
Det hjelper ikke å forandre ditt ytre ,når innsiden vender ut!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beleth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 17 Okt 2005 09:18
18

Innlegg av beleth »

Ondskap...godhet...definisjonsspørsmål. Tenk rev vs hare... ;-)
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Ok. Hva er ondt da? Pur ondt!
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beleth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 17 Okt 2005 09:18
18

Innlegg av beleth »

>wiz skrev:Ok. Hva er ondt da? Pur ondt!
Vi anser, på samme måten som haren, sterkere "skapninger" som farlige, noe jeg anser at de også kan være, på samme måte som haren anser reven for farlig. Vi derimot er også i stand til å tillegge frykten en mer "filosofisk" karakter og anser derfor dette som ondt.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Så, med den rette innstiling kan man få det ganske fint i helvete?
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beleth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 17 Okt 2005 09:18
18

Innlegg av beleth »

>wiz skrev:Så, men den rette innstiling kan man få det ganske fint i helvete?
Du vet da like godt som jeg at helvetet er et religiøst skapt paradis for syndere!! :D
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

beleth skrev:
>wiz skrev:Så, men den rette innstiling kan man få det ganske fint i helvete?
Du vet da like godt som jeg at helvetet er et religiøst skapt paradis for syndere!! :D
Jaja, men helvete er hva vi legger i det.

Det jeg mener er at det finnes ondsakap akkurat som godhet. Og da mener jeg ondt ondt ikke bare en feiltolket anonym handling av en snill person.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beleth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 17 Okt 2005 09:18
18

Innlegg av beleth »

>wiz skrev:
beleth skrev:
>wiz skrev:Så, men den rette innstiling kan man få det ganske fint i helvete?
Du vet da like godt som jeg at helvetet er et religiøst skapt paradis for syndere!! :D
Jaja, men helvete er hva vi legger i det.

Det jeg mener er at det finnes ondsakap akkurat som godhet. Og da mener jeg ondt ondt ikke bare en feiltolket anonym handling av en snill person.
Helt ærlig så tror jeg også at det finnes ondskap for ondskapens egen skyld for å si det sånn. og jeg tror også det eksisterer onde metafysiske entiteter som kan true både vår fysiske og spirituelle eksistens slik vi oppfatter oss selv til en hver tid...
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

beleth skrev:
>wiz skrev:
beleth skrev:
>wiz skrev:Så, men den rette innstiling kan man få det ganske fint i helvete?
Du vet da like godt som jeg at helvetet er et religiøst skapt paradis for syndere!! :D
Jaja, men helvete er hva vi legger i det.

Det jeg mener er at det finnes ondsakap akkurat som godhet. Og da mener jeg ondt ondt ikke bare en feiltolket anonym handling av en snill person.
Helt ærlig så tror jeg også at det finnes ondskap for ondskapens egen skyld for å si det sånn. og jeg tror også det eksisterer onde metafysiske entiteter som kan true både vår fysiske og spirituelle eksistens slik vi oppfatter oss selv til en hver tid...
Hva legger du til grunn for den troen? Erfaring eller filosofisk resonnement?
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links