Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ HJELP!!!!!
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Des 2005 12:08
- 18
HJELP!!!!!
hei jeg har ett spm... jeg og en venninne har drevet litt med spiritisme. og jeg har före dette hört skritt fra taket. men ikke noe mere före i går. når vi satt der og bare slappet av i stua hörte vi att det var noe som gikk.. eller subbet på kjökkenet.. og ting som glass og sånn ble flyttet ut på kanten så denesten falt ned.. og ouija brettet datt ned .. det var helt ubeskrivelig ekkelt.. og da vi la oss så jeg en "munke lignende skapning" böye seg over venninna mi.. og vi så også en hvit kledd mann som sto i gangen. vi merket flere ganger att vi på en måte ble holdt igjen da vi satt.. en gang vi hadde spiritisme flöy glasset av brettet.. kan det ha noe med saken og gjöre??? vil snart ikke bo der mere. svar fort [/b]
Antall ord: 158
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Hva er det å svare på det egentlig?
Javel liksom. Sånn kan det gå. Det er kanskje irriterende, men det er ikke farlig.
Har dere åpnet sirkelen mentalt og ikke lukket igjen?
Javel liksom. Sånn kan det gå. Det er kanskje irriterende, men det er ikke farlig.
Har dere åpnet sirkelen mentalt og ikke lukket igjen?
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Nov 2005 13:12
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Ålesund
- Har takket: 13 ganger
- Blitt takket: 40 ganger
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Re: HJELP!!!!!
Det har sannsynligvis ikke noe med saken å gjøre. Det ser ut til at dere har bygget opp et spenningsnivå som gjør at fantasien spiller dere et puss her.satyr80 skrev:hei jeg har ett spm... jeg og en venninne har drevet litt med spiritisme. og jeg har före dette hört skritt fra taket. men ikke noe mere före i går. når vi satt der og bare slappet av i stua hörte vi att det var noe som gikk.. eller subbet på kjökkenet.. og ting som glass og sånn ble flyttet ut på kanten så denesten falt ned.. og ouija brettet datt ned .. det var helt ubeskrivelig ekkelt.. og da vi la oss så jeg en "munke lignende skapning" böye seg over venninna mi.. og vi så også en hvit kledd mann som sto i gangen. vi merket flere ganger att vi på en måte ble holdt igjen da vi satt.. en gang vi hadde spiritisme flöy glasset av brettet.. kan det ha noe med saken og gjöre??? vil snart ikke bo der mere. svar fort
Dere har sikkert hørt lyder, men det er ikke uvanlig med forskjellige slags lyder i et hus. Så har fantasien lekt med disse lydene, så dere tror dere kjenner dem igjen som andre ting.
Kanskje dere bør slutte å leke med dette ouijabrettet?
Antall ord: 232
Hide post links |
Hei BA. Har du noen gang prøvd å innbille deg ting og faktisk manipulere hjernen slik at du ser noe som ikke er der?BA skrev:Det har sannsynligvis ikke noe med saken å gjøre. Det ser ut til at dere har bygget opp et spenningsnivå som gjør at fantasien spiller dere et puss her.satyr80 skrev:hei jeg har ett spm... jeg og en venninne har drevet litt med spiritisme. og jeg har före dette hört skritt fra taket. men ikke noe mere före i går. når vi satt der og bare slappet av i stua hörte vi att det var noe som gikk.. eller subbet på kjökkenet.. og ting som glass og sånn ble flyttet ut på kanten så denesten falt ned.. og ouija brettet datt ned .. det var helt ubeskrivelig ekkelt.. og da vi la oss så jeg en "munke lignende skapning" böye seg over venninna mi.. og vi så også en hvit kledd mann som sto i gangen. vi merket flere ganger att vi på en måte ble holdt igjen da vi satt.. en gang vi hadde spiritisme flöy glasset av brettet.. kan det ha noe med saken og gjöre??? vil snart ikke bo der mere. svar fort
Dere har sikkert hørt lyder, men det er ikke uvanlig med forskjellige slags lyder i et hus. Så har fantasien lekt med disse lydene, så dere tror dere kjenner dem igjen som andre ting.
Kanskje dere bør slutte å leke med dette ouijabrettet?
Antall ord: 258
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Nei. Det kan jeg ikke huske at jeg noengang har prøvd på.>wiz skrev:Hei BA. Har du noen gang prøvd å innbille deg ting og faktisk manipulere hjernen slik at du ser noe som ikke er der?
Antall ord: 39
Hide post links |
Har du lest i noe vitenskapelig tidsskrift at hjernen er i stand til å skape inntrykk av at det finnes levende vesner i rommet som ikke er der?BA skrev:Nei. Det kan jeg ikke huske at jeg noengang har prøvd på.>wiz skrev:Hei BA. Har du noen gang prøvd å innbille deg ting og faktisk manipulere hjernen slik at du ser noe som ikke er der?
Mange skeptikere bruker dette argumentet så mye så jeg lurte bare på om det fantes noe vitenskapelig bak eller om det bare er en lett forklaring å bruke når man skal bortforklare hendelser man ikke forstår?
Antall ord: 105
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Des 2005 14:46
- 18
- Blitt takket: 1 gang
-
- Standard bruker
- 19
Når 2 personer ser det samme, så skal det litt til å skylde på en psykisk sykdom, men ja, innen vitenskapen er ikke usynlige "venner" ett ukjent fenomen.RiffSki skrev:Nananana schizofreni?:P
Antall ord: 33
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Des 2005 14:46
- 18
- Blitt takket: 1 gang
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Des 2005 09:44
- 18
- Lokalisering: rogaland
skjønner godt at dere ble skikkelig redde. Men jeg kan ikke helt forstå hvorfor dere utsatte dere selv for dette.....?? noen ting lar man rett og slett være uprøvd.
Men nå er jeg veldig imot spiritisme jeg da. det er rett og slett ufyselig å veldig skremmende
Men nå er jeg veldig imot spiritisme jeg da. det er rett og slett ufyselig å veldig skremmende
Antall ord: 49
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Kunne ikke vært mer enigmiss 24/7 skrev:skjønner godt at dere ble skikkelig redde. Men jeg kan ikke helt forstå hvorfor dere utsatte dere selv for dette.....?? noen ting lar man rett og slett være uprøvd.
Antall ord: 59
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Nå ser det ut til at du prøver å lure meg til å si noe ulurt, men jeg prøver meg likevel.>wiz skrev:Har du lest i noe vitenskapelig tidsskrift at hjernen er i stand til å skape inntrykk av at det finnes levende vesner i rommet som ikke er der?BA skrev:Nei. Det kan jeg ikke huske at jeg noengang har prøvd på.>wiz skrev:Hei BA. Har du noen gang prøvd å innbille deg ting og faktisk manipulere hjernen slik at du ser noe som ikke er der?
Mange skeptikere bruker dette argumentet så mye så jeg lurte bare på om det fantes noe vitenskapelig bak eller om det bare er en lett forklaring å bruke når man skal bortforklare hendelser man ikke forstår?
På det første spørsmålet kan jeg legge til at man av og til får en anelse av at det er noe(n) i øyekroken, når en beveger hodet. Når en snur hodet tilbake for å kikke etter, ser man at det ikke var noe(n) der. Dette vil noen tolke som at man fikk et lite glimt av hjelperne sine, mens andre antar at en ble lurt av lysforhold/bevegelse eller andre ting. Dette har jeg opplevd selv, men ikke planlagt.
Hvem har ikke opplevd å se mye rart i skogen ved skumringstider? Trær som ser ut som hekser, stener som ser ut som nisser m.m. Dette er også eksempler på at fantasien spiller en et puss.
Under våkendrøm (hypnagog hallusinasjon) kan hjernen skape inntrykk av at andre personer er i rommet, selv om rommet er tomt for personer.
Antall ord: 275
Hide post links |
Ja stemmer. Det artikkelen har jeg lest før. Man bare se an situasjonen. Hvis man er i et opplyst rom og fullt våken og kan se et menneske detaljert så er det spesielt.
Men jeg nå vet vi ikke om det er tilfellet i denne saken. Jeg vet også at mennesker har en tendens til å oppgradere opplevelsen med tiden.
Men jeg nå vet vi ikke om det er tilfellet i denne saken. Jeg vet også at mennesker har en tendens til å oppgradere opplevelsen med tiden.
Antall ord: 61
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Nå har ikke jeg kalt det sykdom, men det er ikke problematisk at fler kan ha sett det samme.Horus^ skrev:Når 2 personer ser det samme, så skal det litt til å skylde på en psykisk sykdom, men ja, innen vitenskapen er ikke usynlige "venner" ett ukjent fenomen.RiffSki skrev:Nananana schizofreni?:P
Når man etter fenomenet prater sammen, så sammenlignes opplevelsene, og den ene kan fort, uten å være klar over det, absorbere den andres opplevelser. Det er heller ikke noe i veien for at dette kan gå begge veier. Samt at de kan ubevisst legge til eller trekke fra ting, slik at historien om opplevelsen blir mer konsistent, og at de til slutt sitter med helt lik opplevelse, slik ingen av dem faktisk opplevde fenomenet.
Antall ord: 129
Hide post links |